Arvostan äitejä,

hanki possu!

jotka uskaltavat olla erilaisia!

Tyyliin hankkivat possun kotieläimeksi.

Mielestäni possu voisi olla kodin rauhoittava elementti. Kuitenkaan moni äiti ei uskalla hankkia possua kotiinsa, koska pelkää identifioituvansa itse possuksi. Ehkä pelkää, että häntä aletaan kutsua possu-irmeliksi tms.

Pitäisi kuitenkin ajatella lapsia ja luoda kotiin rauhallinen tunnelma esim. juuri possun avulla. Possun rapsutus luo jatkuvuutta elämään. Lasten kuskaaminen aamupakkasella viiden aikaan päivähoitoon ja 12 h myöhemmin harrastuksiin ei ole tervettä elämää. Possun kanssa eläminen on! Possun vieressä voi nukkua vaikka päiväunet! Jos ei äidillä ole aikaa nukkua lapsensa vieressä, niin possulla on. Possu olisi tavallaan nanny.

Miksi suomalaiset äidit ovat arkoja? Pelkäättekö että hankkimalla possun saatte lastensuojelun kimppuunne?

7

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Possu lautasella

      Minulla on kissa, koska se oppii sisäsiistiksi itsestään. Possuista minulla ei ole kokemuksia muuten kuin sikalasta. Voi olla, että se oppisi käymään yhtä helposti hiekkalaatikolla kuin kissa tai sitten ei. Koiraakaan en viitsi ottaa, koska en jaksa siivoilla pentukoiran lätäköitä lattioilta.

      Pidän helposta elämästä, enkä kaipaa lisähaasteita. Siksi en hanki possua, vaan ehkä joskus uuden kissan. Tosin ei kissanomistajakaan ihan hirveän helpolla pääse. Olen siis luonut kissalla kotiimme rauhoittavan tunnelman. Annoimme lastemme päättää, minkä lemmikin otamme. He eivät valinneet possua.

    • olikoasiaa

      Minipossua eli SIKAA ei suositella vauva- tai taaperoperheisiin, koska possu saattaa haukata lapselta nenän tai sormen molempien siellä lattiarajassa touhutessa.
      Tämä ihan minisikojen pito-oppaasta.

    • kukin tavallaan

      Eihän kysymys ole siitä, uskaltaako olla erilainen, vaan siitä mistä eläimestä pitää. On totta että lemmikki tuo kotiin tunnelmaa ja lemmikin hoito on lapsille kasvattavaa, mutta sama vaikutus on kaikilla lemmikeillä. Valintaan vaikuttaa se kuinka paljon perheellä on aikaa hoitamiseen, onko koti sellainen jota pitää varoa, minkä ikäisiä ovat lapset, onko eläimelle tilaa ja mahdollisuus ulkoiluun jne.

      Sekin vaikuttaa, millaisiin eläimiin tunnetaan vetoa, ja siinä suhteessa ihmiset ovat erilaisia. Minä kyllä katselen sikaa mielelläni, mutta en ole kiinnostunut ottamaan sellaista perheeseen. En ottaisi koiraakaan, kun en viitsi ulkoiluttaa joka päivä. Kissa sopisi, tai joku pienempi

      Sillä ei ole merkitystä miten harvinainen eläin on, eikä ole kyse uskalluksesta ellei eläin ole vaarallinen.

    • öööööööööööö

      Mitä arvostettavaa siinä on, ottaakko kotieläimeksi possun vai jonkun muun? mitä hyötyä sinulle on siitä, jos joku ottaa possun?

      • hanki possu!

        Ajattelen lasten etua enkä omaa hyötyäni.


      • joulukinkku,
        hanki possu! kirjoitti:

        Ajattelen lasten etua enkä omaa hyötyäni.

        Just ja Jouluna siitä tehään kinkku......sika parasta lautasella.


    • Hah !

      Miksi hankkia? Useimmillahan on sekä possu että pässi yhdessä samassa persoonassa. Kyllä siinä luulisi olevan riittämiin possuttelua ja pässiasennetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      77
      2325
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1801
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      170
      1689
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe