kun se iskee

panic88

Onko muilla samanlaista kun paniikki iskee niin todellisuudentaju menee ja tulee kylmähiki??? Mulla tulee näitä kohtauksia joskus....siihen liittyy yleensä joku tapahtuma...ja se liittyy yleensä entiseen miessuhteeseeni...

5

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panic81

Joo, mutta tuntuu että taju lähtee kokonaan. Itseasiassa olisi melkein parempi kuin taju lähtisi.

• 65645643

Oikeastaan todellisuuden taju ei mene, vaan epätodellinen olo lisääntyy ja pelko todellisuuden hämärtymisestä kasvaa. Paniikkihäiriössä kuitenkin aina on kyse siitä, että ne pahimmat pelot eivät ikinä toteudu, sitä vain aina pelkää näiden pahojen asioiden tapahtuvan, vaikka tosiasiassa ne eivät ikinä tapahdu.

• ni.ni

Nii mut eiks se oo todellisuudentajun menettämistä jos pelkää jotain epätodellista? Vai onks tää nyt vaan tämmöstä termileikkiä :D -Varmaan.

Musta aina tuntuu et oon muuttunu ihan hulluksi, en oo enää oma itteni ja tosiaan jopa toivon et kumpa pyörtyisin tai jotain ees, se olo on ihan järkkyy...

• 65646534

Paniikkikohtauksen aikana todellisuudentaju ei mene, vaan se pikemminkin vahvistuu. Paniikkikohtauksen aikana ihmisen keho virittäytyy ''taistele tai pakene'' tilaan, aivan kuten oikeassakin vaaratilanteessa. Adrenaliini veressä lisääntyy mikä voi aiheuttaa pientä heikkouden tunnetta, sydämen syke kiihtyy ja hengitys tihentyy. Ajatukset taas pyörivät kehää pelottavissa aiheissa. Todellisuudentaju ei siis voi mennä, se on vastoin ihmisen kehon tarkoitusperiä. Jos ihmisillä kohtauksen aikana todellisuudentaju menisi niin lajimme olisi kuollut sukupuuttoon jo kauan sitten, koska emme olisi voineet toimia vaaratilanteissa oikein. Kohtauksen aikana kun keskityt vain siihen pakenemiseen ja pelkoon niin tiiviisti, niin voi tuntua että todellisuudentaju menee, mutta ei se mene, usko pois. Paniikkikohtauksen aikana kehosi siis yrittää suojella sinua vaaralta jota ei oikeasti ole edes olemassa.

• artsi7

Toi on hyvä 'paniikkikohtauksen aikana kehosi siis yrittää suojella sinula vaaralta...'

Uskon että oikealla hengitystekniikalla pystyy rauhoittamaan kehoa. Jooga on hyvä paniikkihommissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe