Kiva tehdä pienoismalleja

mutta...

erittäin turhauttavaa mokata ne ja tahria lasit liimalla joka syövyttää muoviin ison jäljen. Sitten vielä mokata teipit ym. teki mieli viskata ajan kanssa tehty viimeistelyä vaille ollut malli roskiin. Harmikseen näitä rallimalleja on todella hankala löytää, eikä varaosia löydy varmasti muualta, kuin Japanista.
Tämä harrastus vaatii pitkän pinnan.

6

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

mutta...vielä sellaista, että mallit olen tilannut pääosin ulkomailta nettiä selaillen 1kpl n. 25-35e posti sama esim. Harrasteessa reipaasti yli 35e, kallista on ja vielä kalliinpaa tehdä mokia jotka perfetionistiä kaivertaa huolella.
      Tamiyan 1:24 mallit laadullisesti varmasti parhaita, myös uudet Belkit mallit näyttää siisteitä. myös Hasegawan mallit laadukkaita, muut kannattaa kiertää kaukaa.

• jflksdjfkjgrek

Mallinrakentajana on vaikea pysyä perfektionistina kun tietää miten vaikeata virheettömään lopputulokseen pääseminen on. Jos pelkästään käsien pienikin vapina aiheuttaa paljon ongelmia mallia rakentaessa, millinkin heitto mallissa olisi 24 kertaa isompi vahinko täysikokoisessa esikuvassa mikä voi näkyä tarkoissa yksityiskohdissa. Joskus pieninkin talosta löytyvä työkalu on liian iso mallinrakentamisessa.
      Harrastus opettaa pitkää pinnaa jos sitä ei ennestään ole :D

• sammalko

Moi! Haluaisin ostaa ford mustang convertible 1968 pienoismallin. Osaatteko neuvoa, mistä sellaisen voisi vaikka tilata?
      En halua mitään "halvinta mahdollista muovilelua", vaan olen valmis maksamaan kunnollisesta pienoismallista, jos sellainen jostain löytyisi.
      Kiitokset jo etukäteen! :)

• keräilijä

Katso sivulta www.morrise.fi

• tomBBAa87

pitäiskö joku projekti taas hommata..jonku rekkaveturin?

• neito pulassa

Täällä tarvittais myös apua! Tarvis saada miehelle pukinkonttiin auton pienoismalli, semmonen missä saa oikeestaan kaiken tehdä alusta loppuun itse :D ite en noista ymmärrä yhtään mitään ja jos summan mutikassa meen tilaan niin veikkaan että sieltä tulee valmiiks kasattu auto.. eli mistä sais tilattua sellasen auto pienoismallin missä saa liimata,maalata ymsyms? oon noita nettisivuja kattonu mutten niistäkään ymmärrä mitään eikä niissä ees lue mitä tulee mukana.. niin ja minkä kokonen kannattais ostaa?

Kiitos jo etukäteen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5657
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      12
      3388
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      193
      2291
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1713
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      76
      1575
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1437
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1365
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1315
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1185
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      221
      1177
    Aihe