Heippa!
Olen 22 vuotias nainen ja hiukset ohentuneet tasaisesti ympäri päätä. Ollut stressiä ja massiivista hiustenlähtöä, mutta tukkaa tippunut jo vuoden...
E-pillerit lopetin 6kk sitten ja viimeisen kuukauden aikana taas joka paikka hiuksia täynnä.... Hiuksista lähtenyt puolet, kampaajakin sanoo että ei ole normaalia lähtöä enää.
Päänahka ei paista läpi, mutta tuntuu että hiukset lähteneet tasaisesti ympäri päätä, keskijakaus näyttää vähän leveentyneeltä.
Nyt mietin kumpi olisi parempi gyne hormoonimittaukset yms? Vai ihotautilääkäri?
Kuka olisi hyvä ja ottaisi oireeni tosissaan ja tarvittavat kokeet?
Kilpirauhaset, perus verikokeet, ym diabetekset on suljettu jo pois!
Kukaan ei ota tosissaan tätä minun hiustenlähtöä, vaikka tukistamalla lähtee helposti 5-10hiusta.
NAISTEN Hiustenlähtöön erikoistunut lääkäri TAMPEREELLA?
6
2027
Vastaukset
- diilaa sen kanssa
Jos nuo edellä mainitut on jo suljettu pois, ei kukaan lääkäri pysty tekemään sen enempää.
- Sandendan
Mietinkin, että kummalle menen seuraavaksi gynelle, joka katsoo hormoonitasot, että aloitanko e-pillerit jos hormoonitasot sekaisin.
Vai menenkö ihotautilääkärille joka määrää spiroa, jos todetaan naistyyppinen kaljuuntuminen?
Kysyinkin hiustenlähtöön erikoistuneita lääkäreitä Tampereella, kun en vielä sellaisella ole käynyt!
Stressin en usko aiheuttavan näin runsasta hiustenlähtöä ja kun tämä on kestänyt jo yli vuoden, välillä runsaampaa ja välillä hillitympää.- Aloitus gyneltä
Tavalliset e-pillerit eivät korjaa pielessä olevia hormoonitasoja. Eräissä e-pillereissä on mietoja antiandrogeeneja, mutta tarvittaessa on olemassa tehokkaampiakin lääkkeitä jos miestyyppinen hiustenlähtö johtuu esimerkiksi liiasta testosteronista.
- Sandehdan aloittaja
Hmm... Mulla oli ennen Yasmin e-pillerit käytössä ne sopi todella hyvin, sitten vaihdettiin miedompiin Yasminelleihin, niin kuukautisia ei tullut ollenkaan, naamaan tuli pikkunäppyä ja seksi oli kamalaa kuivuneiden limakalvojen takia (näitä ongelmia ei koskaan aikaisemmin ollut)
Totesin silloin, että ovat liian matalahormoniset ilmeisestikin ja vaihdettiin takas Yasmineihin.
No pillereiden lopetuksen myötä minulla on kasvanut napaan MUSTIA karvoja, sekä nännien ympärillä on muutama musta karva!
Akne ei ole puhdennut kuitenkaan, muutamia pieniä näppyjä suupielissä. Olen nuoruuden aikana syönyt 3 roaccutan kuuria, viimeisimmän lopetin vuosi sitten, joten voi olla siitäkin ettei naama räjähdä.
Pillerit eivät koskaan ole aknea poissa pitäneet.
Joten nyt on vähän niin ja näin, että kenelle gynekologille sitä sitten suuntaisi. Onko treen suunnalla kokemuksia? Ihotautilääkärin varasin Karppisen Arille. - aloittaja1222
nostetaas
- Hiustenlähtöön
erikoistuneita lääkäreitä ei ole olemassakaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006544
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313910törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303335Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3821794- 331418
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471073Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889