Heippa!
Olen 22 vuotias nainen ja hiukset ohentuneet tasaisesti ympäri päätä. Ollut stressiä ja massiivista hiustenlähtöä, mutta tukkaa tippunut jo vuoden...
E-pillerit lopetin 6kk sitten ja viimeisen kuukauden aikana taas joka paikka hiuksia täynnä.... Hiuksista lähtenyt puolet, kampaajakin sanoo että ei ole normaalia lähtöä enää.
Päänahka ei paista läpi, mutta tuntuu että hiukset lähteneet tasaisesti ympäri päätä, keskijakaus näyttää vähän leveentyneeltä.
Nyt mietin kumpi olisi parempi gyne hormoonimittaukset yms? Vai ihotautilääkäri?
Kuka olisi hyvä ja ottaisi oireeni tosissaan ja tarvittavat kokeet?
Kilpirauhaset, perus verikokeet, ym diabetekset on suljettu jo pois!
Kukaan ei ota tosissaan tätä minun hiustenlähtöä, vaikka tukistamalla lähtee helposti 5-10hiusta.
NAISTEN Hiustenlähtöön erikoistunut lääkäri TAMPEREELLA?
6
1954
Vastaukset
- diilaa sen kanssa
Jos nuo edellä mainitut on jo suljettu pois, ei kukaan lääkäri pysty tekemään sen enempää.
- Sandendan
Mietinkin, että kummalle menen seuraavaksi gynelle, joka katsoo hormoonitasot, että aloitanko e-pillerit jos hormoonitasot sekaisin.
Vai menenkö ihotautilääkärille joka määrää spiroa, jos todetaan naistyyppinen kaljuuntuminen?
Kysyinkin hiustenlähtöön erikoistuneita lääkäreitä Tampereella, kun en vielä sellaisella ole käynyt!
Stressin en usko aiheuttavan näin runsasta hiustenlähtöä ja kun tämä on kestänyt jo yli vuoden, välillä runsaampaa ja välillä hillitympää.- Aloitus gyneltä
Tavalliset e-pillerit eivät korjaa pielessä olevia hormoonitasoja. Eräissä e-pillereissä on mietoja antiandrogeeneja, mutta tarvittaessa on olemassa tehokkaampiakin lääkkeitä jos miestyyppinen hiustenlähtö johtuu esimerkiksi liiasta testosteronista.
- Sandehdan aloittaja
Hmm... Mulla oli ennen Yasmin e-pillerit käytössä ne sopi todella hyvin, sitten vaihdettiin miedompiin Yasminelleihin, niin kuukautisia ei tullut ollenkaan, naamaan tuli pikkunäppyä ja seksi oli kamalaa kuivuneiden limakalvojen takia (näitä ongelmia ei koskaan aikaisemmin ollut)
Totesin silloin, että ovat liian matalahormoniset ilmeisestikin ja vaihdettiin takas Yasmineihin.
No pillereiden lopetuksen myötä minulla on kasvanut napaan MUSTIA karvoja, sekä nännien ympärillä on muutama musta karva!
Akne ei ole puhdennut kuitenkaan, muutamia pieniä näppyjä suupielissä. Olen nuoruuden aikana syönyt 3 roaccutan kuuria, viimeisimmän lopetin vuosi sitten, joten voi olla siitäkin ettei naama räjähdä.
Pillerit eivät koskaan ole aknea poissa pitäneet.
Joten nyt on vähän niin ja näin, että kenelle gynekologille sitä sitten suuntaisi. Onko treen suunnalla kokemuksia? Ihotautilääkärin varasin Karppisen Arille. - aloittaja1222
nostetaas
- Hiustenlähtöön
erikoistuneita lääkäreitä ei ole olemassakaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822