jos olette korjauttanut ranskatartanne storckilla niin kai olette huomannu ettei ne hommat niinkuin pitäs uutta osaa pitäs laitta ja kun katsoo työn tulosta niin voi huomata että ainut mikä niissä osissa on uutta on hinta. huomasin vaan.
keuruun citikka osaamista
48
10015
Vastaukset
- Että semmosta touhua
Muistan kuulleeni kyseisestä pajasta jo monta vuotta sitten jutun,että joku oli sopinut puhelimessa tulevansa hakemaan jonkun osan tietyllä hinnalla,ja sitten kun oli tullut osaa noutamaan,niin hinta olikin ollut jotain aivan muuta.
- Henkka
Minä vein autoni sinne takatukivarsiremppaan ja pyysin samalla korjaamaan mitä korjattavaa alustasta löytyy. Tuli kalliiksi... lähes 9 tonnia! Tosin oli kyllä ihana ajaa sen jälkeen mutta autonvaihtoa sai lykätä muutamalla vuodella..
- Lexa
Henkka kirjoitti:
Minä vein autoni sinne takatukivarsiremppaan ja pyysin samalla korjaamaan mitä korjattavaa alustasta löytyy. Tuli kalliiksi... lähes 9 tonnia! Tosin oli kyllä ihana ajaa sen jälkeen mutta autonvaihtoa sai lykätä muutamalla vuodella..
Ja vielä ai!
Mitäs Henkka oot tykännyt Xantiasta? Mites bensan laitoit? - Henkka
Lexa kirjoitti:
Ja vielä ai!
Mitäs Henkka oot tykännyt Xantiasta? Mites bensan laitoit?Oikeen kivasti, käy ja kukkuu =)
Kerran sammui kun liikennevaloihin tulin mutt alähti vauhdista uudelleen käyntiin eikä ole toistunut
98:lla ajan, maantiellä pääsee alle seitsemän litran, kaupungissa menee kymppi - Lexa
Henkka kirjoitti:
Oikeen kivasti, käy ja kukkuu =)
Kerran sammui kun liikennevaloihin tulin mutt alähti vauhdista uudelleen käyntiin eikä ole toistunut
98:lla ajan, maantiellä pääsee alle seitsemän litran, kaupungissa menee kymppiole kyllä paha! Tyytyväinen varmaankin olet?
Ja tilaakin varmaan sopivasti jos Xsaraan vertaa? - Ai sinä! :D
Lexa kirjoitti:
ole kyllä paha! Tyytyväinen varmaankin olet?
Ja tilaakin varmaan sopivasti jos Xsaraan vertaa?En heti hiffanut kuka siellä on :D Joo, tilaa on riittämiin ja jos hyvään diesel-Xantiaan törmään niin ehkäpä voisi harkita vaihtoa. Tulihan viime vuonna kilometrejä kuitenkin joku 40t.
- Lexa
Ai sinä! :D kirjoitti:
En heti hiffanut kuka siellä on :D Joo, tilaa on riittämiin ja jos hyvään diesel-Xantiaan törmään niin ehkäpä voisi harkita vaihtoa. Tulihan viime vuonna kilometrejä kuitenkin joku 40t.
Meilläkin ne takapenkki-/tilaonkkelmat poistu kun ostettiin CX GTI:n. Mitään me ei raaskittu pois antaakaan...
Käy kurkkaan sitruunapatongissa ( ja paa hakemus jäseneksi?) - Disclaimer
Yhteydet takkuaa, joten toivottavasti sama viesti ei nyt ole tullut monta kertaa.
Kovasti ihmettelen käytävää keskustelua asian tiimoilta. Itse käytän ranskattareni Helsingistä saakka Keuruulla, ja vaikka kilometrejä kertyy voin taata että ne ovat vaivan väärti.
Huvittaa seurata keskustelua jossa viitataan serkun kummin kaiman lankopojan työkaverin sanomisiin. Itse luon käsitykseni koetun perusteella, en suinkaan minkään kuulopuheiden perusteella. Lähinnä keskustelu muistuttaa pikkupoikien kiekkojoukkueiden keskustelupalstoilla käytävää kirjeenvaihtoa.
Muutama mainitsemisen arvoinen seikka:
Kaukaa tulevana, olen aina saanut joko vara-auton tai kyydin lähimmälle linja-autoasemalle, ja vielä ilman minkään valtakunnan veloitusta.
Missä muualla asiakas otetaan vastaan katsomatta kelloon tai itkemättä päivästä ? Kiire on, mutta jos muu ei auta tehdään työ viikonloppuna.
Lähipiirissä on tapauksia (huom. monikko) joissa auto on seissyt Veholla viikkoja ja vika on ollut entisensä. Keuruulla asia on kuitenkin korjaantunut....
Totta on, että suuret massat nostavat virhemarginaalien todennäköisyyttä. Mutta tämä sama yhtälö toimii missä tahansa asiassa. Ja kaikkiahan ei koskaan saa tyytyväiseksi.
Pahaa oloaan voi purkaa myös jossain muualla, sille kun on varattu ihan omat paikat ja ammatti-ihmiset. - Henkka
Disclaimer kirjoitti:
Yhteydet takkuaa, joten toivottavasti sama viesti ei nyt ole tullut monta kertaa.
Kovasti ihmettelen käytävää keskustelua asian tiimoilta. Itse käytän ranskattareni Helsingistä saakka Keuruulla, ja vaikka kilometrejä kertyy voin taata että ne ovat vaivan väärti.
Huvittaa seurata keskustelua jossa viitataan serkun kummin kaiman lankopojan työkaverin sanomisiin. Itse luon käsitykseni koetun perusteella, en suinkaan minkään kuulopuheiden perusteella. Lähinnä keskustelu muistuttaa pikkupoikien kiekkojoukkueiden keskustelupalstoilla käytävää kirjeenvaihtoa.
Kaukaa tulevana, olen aina saanut joko vara-auton tai kyydin lähimmälle linja-autoasemalle, ja vielä ilman minkään valtakunnan veloitusta.
Missä muualla asiakas otetaan vastaan katsomatta kelloon tai itkemättä päivästä ? Kiire on, mutta jos muu ei auta tehdään työ viikonloppuna.
Lähipiirissä on tapauksia (huom. monikko) joissa auto on seissyt Veholla viikkoja ja vika on ollut entisensä. Keuruulla asia on kuitenkin korjaantunut....
Totta on, että suuret massat nostavat virhemarginaalien todennäköisyyttä. Mutta tämä sama yhtälö toimii missä tahansa asiassa. Ja kaikkiahan ei koskaan saa tyytyväiseksi.
Pahaa oloaan voi purkaa myös jossain muualla, sille kun on varattu ihan omat paikat ja ammatti-ihmiset.Jeh, eipä täältä kait kovin paljoa konkreettista virhettä ole tapahtunut. Minutkin sekä vietiin että haettiin junalle/junalta kun auto oli viikon rempassa. Ja neuvoa on saanut soittamalla tai käväisemällä.
Ja kiireessä on helppo olla tai tuntua töykeältä, sen olen itsekkin kokenut. - hanoi
Disclaimer kirjoitti:
Pahaa oloaan voi purkaa myös jossain muualla, sille kun on varattu ihan omat paikat ja ammatti-ihmiset.Huvittaa se tämäkin:
"Kaukaa tulevana, olen aina saanut joko vara-auton tai kyydin lähimmälle linja-autoasemalle, ja vielä ilman minkään valtakunnan veloitusta."
..niinkö tosiaan kuvittelet??? - Disclaimer
hanoi kirjoitti:
Huvittaa se tämäkin:
"Kaukaa tulevana, olen aina saanut joko vara-auton tai kyydin lähimmälle linja-autoasemalle, ja vielä ilman minkään valtakunnan veloitusta."
..niinkö tosiaan kuvittelet???Jos sattumalta luit viestini, huomasit varmaan että kertomani perustuu koettuun eikä suinkaan mihinkään kuvitelmiin.
Ja seuraavaksi mieleesi todennäköisesti tulee että tottahan toki se hinta on lisätty työhön. Noh, näinpä ei kuitenkaan ole ollut, tai sitten työ itsessään on ollut todella halpaa. Vertaillessani samaisen remontin hintaa muihin kuulemiini, ei kyydin tai vara-auton saaminen ole laskun loppusummaan vaikuttanut.
Ja kuten sanottu olen henk.koht. ollut enemmän kuin tyytyväinen saamani palveluun, sitä ei yksittäisen keskustelupalstan "asiantuntevat" kommentit mihinkään muuta. - Että semmosta touhua
Disclaimer kirjoitti:
Pahaa oloaan voi purkaa myös jossain muualla, sille kun on varattu ihan omat paikat ja ammatti-ihmiset.Kuulin tämän asian kyseiseltä henkilöltä itseltään,siis häneltä jolle oli käynyt näin.Mistä muuten päättelit,että kuulin asian kuvailemallasi tavalla?
- Disclaimer
Että semmosta touhua kirjoitti:
Kuulin tämän asian kyseiseltä henkilöltä itseltään,siis häneltä jolle oli käynyt näin.Mistä muuten päättelit,että kuulin asian kuvailemallasi tavalla?
Siis en missään nimessä tarkoittanut vastaukseni henkilöityvän sinun kirjoittamaasi tekstiin. Yleiskuva koko keskustelusta vain oli kirjoittamani mukainen. Pahoittelut jos nyt jotenkin meni liian henkilökohtaiseksi. Vastaus vain osui sinun ylinnä olevaan viestiin.
Itse olen sanottavani sanonut ja päätän keskustelun omalta osaltani tähän.
Erittäin hauskaa kevään odottelua koko sitikkaväelle. Ugh, olen puhunut ! - sitä saa mitä tilaa
Henkka kirjoitti:
kun kerran sanoit että pannaan kuntoon niin siat just sitä mitä tilaist, joten älä valita äläkä mollaa korjaamoa!!!!!!!!! Nyt sinulla on alakerta kunnossa!! ja ole onnellinen - p-kele - ei tarvi antaa vaihtokaupassa rahoja kauppiaalle ja saada vaihodkki joka tarvii alakerta remppaa... ajajttele ennenkuin kirjoitat
- YBN
Erehdyin aikanaa tekemään osa- ja autokauppoja siihen suuntaan. Ostin "kunnostetun moottorinvaihtoauton" Olihan se ainakin saanut valohoitoa mutta itse jouduin autoni kunnostamaan.
Äijä vetää välistä.
Harmi vain kun on kuitenkin muuten mukavanoloinen sälli.
Ole sairaalloisen tarkkana ja pistä kaikki asiat paperille. Se vain on vaikeammin toteutettavissa jos ei ole perehtyneisyyttä tekniikkapuoleen ja sitikoihin yleensä.
Terv YBN- Joppe vaan
Ihan kuin joku olisi kirjoittanut minun kokemuksistani!!!!!!
Paitsi vaan että minun piti korjauttaa se laite valmiiksi!!
Nyttemmin harmittaa että vaimoni pillastui niin ettei sulata Sitikoita ollenkaan eli antipatia kohdistuu automerkkiin eikä tumpeloon mukaerikoisasiantuntijaan! Mutta kyllä noita Storckin kehujia on niitäkin paljon, eli ei kaikki toimenpiteet ole menneet pieleen tms. - CX:ttää
Joppe vaan kirjoitti:
Ihan kuin joku olisi kirjoittanut minun kokemuksistani!!!!!!
Paitsi vaan että minun piti korjauttaa se laite valmiiksi!!
Nyttemmin harmittaa että vaimoni pillastui niin ettei sulata Sitikoita ollenkaan eli antipatia kohdistuu automerkkiin eikä tumpeloon mukaerikoisasiantuntijaan! Mutta kyllä noita Storckin kehujia on niitäkin paljon, eli ei kaikki toimenpiteet ole menneet pieleen tms.- no vaihda hyvä mies akkaa hyvän sään aikaan. mies pärjää toisen miehen kanssa kun asiat puhutaan suoraan -- huomaa: Torkin kanssa voi puhua -- suoraan!!! välttämättä naisten kans EI
- Japi
Minullakin kävi Storkilla seuraava tapaus. Vein autoni 120 000km:n huoltoon hinta sovittiin tietyn suuruiseksi taisi olla jotain 2000 mk:n tietämillä ja samalla luvattiin vaihtaa jakopään hihna ja kiristimet. Vein auton kuten oli sovittu, muttei siellä silloin ollut varaosia. Autoni joutui jäämään sinne seuraavaan päivään ja sain vara-auton jolla pääsin kotio. Kun menin hakemaan niin ne olivat vaihtaneet vaikka mitä ja hintakin oli melkein 7000mk. Nyt pitänee vain toivoa, että osat tosiaan ovat uusia jotka vaihtoivat. Seuraavaa kertaa Storkille ei enää tule ja kaikille tutuille sanon etteivät sinne menisi.
- Että semmosta touhua
Muistetaanpa jatkossakin varoitella muita tällaisista kokemuksista,ja tietysti myös kertoa paikoista,joissa hommat sujuvat niinkuin pitää,löytyyhän niitä hyviäkin Citikkapajoja,esim.Automeca Seinäjoella.Vähän täytyy kyllä ihmetellä,että kuinka yrittäjällä on varaa tuollaiseen touhuun,mitä Keuruulla tehdään,mutta kyllä se kostautuu ennemmin tai myöhemmin.
- citroën'isti
OHHOH!! olipa hintaan tullut lisää!!! Eihän tässä tule muuta mielee kuin alkaa etukäteen vaatia kirjallisesti huoltoon kuuluvat asiat ja hinnat ennekuin mitään edes tehdään. Kai nostit äläkän ja soitit kuluttaja-asiamiehelle ja suomen residentille ja ja ja..? Ei tuollaisiin pidä suostua!
- Henkka
Että semmosta touhua kirjoitti:
Muistetaanpa jatkossakin varoitella muita tällaisista kokemuksista,ja tietysti myös kertoa paikoista,joissa hommat sujuvat niinkuin pitää,löytyyhän niitä hyviäkin Citikkapajoja,esim.Automeca Seinäjoella.Vähän täytyy kyllä ihmetellä,että kuinka yrittäjällä on varaa tuollaiseen touhuun,mitä Keuruulla tehdään,mutta kyllä se kostautuu ennemmin tai myöhemmin.
Tätä paikkaa myös harkitsin kun Bx:ää korjaukseen vein mutta storckia joku kehui enemmän joten vein sinne (vaikka oli pitempi matka).
Nyt on kotikaupungissa kahden miehen (oma) paja, heput on aiemmin olleet sitikkahuollossa töissä ja tekevät huollot yms hyvin.
Storckin valtteja lienee mm dieselöinnit ja oma tarvikemyynti. Mutta kummia juttuja täällä saa lukea, se tanskan juttu varsinkin. Olisi kiva kuulla Storckin kommentti siihen! Kuvatodiste olis oiva keskustelun avaaja... - Että semmosta touhua
citroën'isti kirjoitti:
OHHOH!! olipa hintaan tullut lisää!!! Eihän tässä tule muuta mielee kuin alkaa etukäteen vaatia kirjallisesti huoltoon kuuluvat asiat ja hinnat ennekuin mitään edes tehdään. Kai nostit äläkän ja soitit kuluttaja-asiamiehelle ja suomen residentille ja ja ja..? Ei tuollaisiin pidä suostua!
Nuo kirjalliset sopimukset vietäessä autoa kyseiseen paikkaan olisivat varmasti jonkinlainen viesti Storckille,että täytyy kai muuttaa toimintatapoja.:)Tuosta alussa kertomastani tapauksesta en muista enää yksityiskohtia,mutta mieleen jäi toki tärkein asia eli firman nimi.Jos se Tanskan kokoukseen liittyvä juttu pitää paikkansa,niin oli kyllä niin törkeä tapaus,että toivottavasti auton omistaja vaati kunnon korvaukset.
- Beksä
Oma BX on edellisen omistajan toimesta huollettu suht´
säännöllisesti Storckilla ja teknisesti se on kyllä ollut
ihan toimiva. Karmiva tarina. - Scamp
Suullinen sopimus on aivan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Jos on sovittu työn hinnaksi jotain, ei työstä tarvitse maksaa penniäkään enempää kuin siitä on sovittu, vaikka vaihtaisivat autoon kaikki kulutusosat.
Itse vein BX:ni automaalaamoon, maalautettavaksi tuulilasin ympäriltä(oli pinta ruostetta). Sovittiin työlle hinta. Osoittautuikin kesken työn, että pilari oli sisältäpäin syöpynyt ja siinä oli peukalon kokoisia reikiä. Liikkeestä soitettiin minulle, menin käymään siellä. Sanoivat että, pitää tehdä uusi sopimus, sillä minun ei tarvitse maksaa työstä enempää kuin on sovittu. Olivat aikaisemmin kokeneet sen kantapään kautta, jonkun puoliaan pitävän asiakkaan kautta. Sovittiin työlle uusi hinta ja määrä-aika. Muistakaa myös, että teillä on oikeus saada hyvitystä hinnasta jos työ myöhästyy.- Scamp
Kun oli armeijassa Keski-Suomen Rykmentissä, Keuruulla. Kerran lomille lähtiessä jäi matkan teko rykmentin parkkipaikalle, vetonivelen hajottua. No ainut paikka saada varaosia oli Stork. Haettin nivel sieltä, hintaan: nivel 450mk suojakumi 130mk = 580mk. Kun ruettiin asentamaan niveltä paikalleen, huomattiin että se ei käynyt paikalleen, oli erilaiset pooraukset. Mentiin takasi sinne, ihmetteli miksi vm. -90 BX 16 Gti:ssäni oli vanhanmallin nivel? Antoi toisen laisen ja se kävi.
Nyt 40 000km/1,5v myöhemmin hajosi toiseltapuolelta nivel. Hinta oli 315mk ja suojakumi sisältyi hintaan, olipas nivelten hinnat romahtaneet? Huomasin että, ei ole olemassa mitään vanhanmallin nivel vaihtoehtoa! Autooni on vain se yksi ja ainoa nivel, joka käy paikalleen. - BX
saattaa tulla vaikeuksia näyttää toteen,jos on esim. puhelimessa sovittu jotain.Paikan päällä sovittaessa pitäisi kai tällaisiin paikkoihin ottaa aina todistaja mukaan. :)
- IJN
BX kirjoitti:
saattaa tulla vaikeuksia näyttää toteen,jos on esim. puhelimessa sovittu jotain.Paikan päällä sovittaessa pitäisi kai tällaisiin paikkoihin ottaa aina todistaja mukaan. :)
Suullista sopimusta on vaikea osoittaa todeksi jälkeenpäin, sitä varten kirjallisia tehdään. Toisaalta vanhan auton kanssa ylläreitä tulee lähes aina, joten tietty pelivara pitää jättää, tai sopia puhelimitse uudestaan, jolloin ollaan taas suullisessa sopimuksessa.
Nämä jutut ovat ikuinen riesa, jos firma korjaa "ylimääräisen" vian samalla (silloin kun se on helppoa), tulee riitaa laskusta. Jos jättää sen korjaamatta, tulee asiakas myöhemmin paikan lauettua ja kysyy miksei korjattu silloin.
En ole kenenkään puolella enkä korjannut muille mitään, mutta näin sen olen nähnyt asiakkaan näkökulmasta, ja alkanut tehdä hommat omiin autoihini enimmäkseen itse. Samalla voi tehdä havaintoja paikkojen kunnosta omin silmin.
- Citroen CX -81 Athena
Tämän tarkoitus ei ole olla mikään "puolustus puheenvuoro", mutta näin olen itse asiat kokenut!
Storckin palvelusta täytyy sanoa omakohtaisena kokemuksena (olen vain tilannut osia ja kysellyt neuvoja)
Palvelu on ollut hyvää, nopeaa ja asiantuntevaa.
Osat olen saanut aina huomattavasti halvemmalla, kuin muista paikoista (Kysynyt hintoja)
Neuvot ovat olleet aina hyviä. (ja ilmaisia)
Kauheita juttuja olen kyllä itsekin kuullut, mutta en kokenut!
...Ei kellään sattuisi olemaan kuvaa tuosta Tanskan reissusta? ...Heti nettiin, auton omistajan kertomuksen kera!
Hauskaa jatkoa kaikille Sitroenisteille :)- citikkahullu
... voisi olla myös se, että Tanskan maalla on käyty ns. koekalla eli koeajettu jonkunlaista "BX-rakennussarjaa", jota ei oltu leimattu, mutta "sattumalta" oli käytettävissä sopivat rekisterikilvet ja r-otekin? Kävi vain mielessä! En ole kuullut kyseisestä Tanskan jutusta aiemmin,eikä itselläni ole kokemusta ko keskisuomalaisen Citroën-"värkkäämön" kanssa, mutta se mitä olen kuullut on, että ainakaan halpaa ei ole (milloin sitä halvalla on hyvää saanukaan?), mutta kyllä noilla ed. vastauksissa kuvatuilla kokemuksilla tulee Citroënismille hintaa! Kuuluu ko "Citroën-Guru"?! huoltavan lentokonekyydilläkin suurlähetystöjen Citikoita!
- Lexa
citikkahullu kirjoitti:
... voisi olla myös se, että Tanskan maalla on käyty ns. koekalla eli koeajettu jonkunlaista "BX-rakennussarjaa", jota ei oltu leimattu, mutta "sattumalta" oli käytettävissä sopivat rekisterikilvet ja r-otekin? Kävi vain mielessä! En ole kuullut kyseisestä Tanskan jutusta aiemmin,eikä itselläni ole kokemusta ko keskisuomalaisen Citroën-"värkkäämön" kanssa, mutta se mitä olen kuullut on, että ainakaan halpaa ei ole (milloin sitä halvalla on hyvää saanukaan?), mutta kyllä noilla ed. vastauksissa kuvatuilla kokemuksilla tulee Citroënismille hintaa! Kuuluu ko "Citroën-Guru"?! huoltavan lentokonekyydilläkin suurlähetystöjen Citikoita!
kysyneet hintoja sieltä kun vakuutukset kalliita citikoihin?
Sampo ainakin kehui kun kysyin, että osat on kalliita ja siksi vakuutukset maksavat enemmän. Olis kyllä mukava tietää mistä ne hinnat on ottaneet.
Ps. Missä suurlähetystössä onpi citikoita? - Ballo
Lexa kirjoitti:
kysyneet hintoja sieltä kun vakuutukset kalliita citikoihin?
Sampo ainakin kehui kun kysyin, että osat on kalliita ja siksi vakuutukset maksavat enemmän. Olis kyllä mukava tietää mistä ne hinnat on ottaneet.
Ps. Missä suurlähetystössä onpi citikoita?Mä taas veikkaisin, että kysyvät Veholta niitä hintoja.
Mur, saisi kyllä nuo vakuutusmaksut olla halvempia!
- beksi
En tiedä minkälaisella asenteella/naamataululla Storckilla olette käyneet.
Itse ostin puolitoista vuotta sitten GTi BX:n paikasta xyz, josta sitten pamahti kytkin, soitin Storckille ja kysyin että mitähän mahtaisi kustantaa ja koska pääsisi laittamaan, kirjassa taisi lukea että noin 5 tuntia kestää kytkimen vaihto ja noin pari tonnia kustantaa jos tuon oman kytkinpaketin mukana niinkuin pitikin, mutta tarjosi samalla alkuperäistä pakettia, joka oli samanhintainen kuin italialainen tarvikekytkin.
Seuraavana päivänä iltapäivällä vein auton sinne ja sanoi että soitetaan huomenna, tänään ei ihan kerkiä saamaan valmiiksi.
Puhelin pärähti neljän tunnin kuluttua, kun olin vienyt auton sinne ja sanoivat että suunniteltu summa on ylittymässä, jatketaanko hommia vai jätetäänkö tähän, sanoin että budjetti ei anna myöten enempää. Lähdin hakemaan auton pois ja kaikki ennalta sovitut työt oli tehty neljässä tunnissa (kytkinremontti, yksi vaihdevivuston tanko, pari huohotinletkua, vj kannen, tulppien ja johtojen tarkistus, pakokaasu päästöt yms pari pientä hommaa) ja laskun loppusumma oli 800 mk enemmän kuin oli sovittu, mutta annoin hieman toleranssirajaa, että auton saisi edes kohtalaiseen kuntoon.
Tuon jälkeen olen käynyt kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja tilaamassa/ostamassa/juttelemassa sitikoista kaikenmaailman juttuja, ja vain yksi moitteen sana on sanottavana, kun joku kesäharjoittelija unohti huohotinletkun irti ja ei vaihtanut nokka-akselin stevaa vaikka oli selvästi nähtävissä sen olleen kulunut. Ja tuostakin erehdyksestä sain hyvityksenä 250 markan etujoustinjalan yläpään.
Huh...tulipas paasattua...
Mutta asiahan on niin, että korjaamo kuin korjaamo, kusettaa jossain vaiheessa jotakuta, tai sitten sattuu vain joku inhimillinen erehdys.
ps. ja itsekin epäilen tuota tanskan reissujuttua että kilpiä ja rekisteriotetta on "lainattu" johonkin toiseen vastaavanlaiseen autoon, ja...kyllähän tuollaisia urbaaneja legendoja liikkuu kaikista.- vieraissakin käynyt
hyvin sanot! asiat elää ja muuttuu. Meidän perheessä on semmoinenkin peli ollut jossa merkki on konepellin päällä -- eikä ole moitteetta pajahommat menny sama koskee myös maailman ensimmäistä sarjavalmistettua merkkiä - ajoin neljä uutta sellaista peräkkäin muutamassa vuodessa ja sanomis´ta riitti. Nyt ajan sitikoilla siihen saakka Storck niitä hoitaa. Kun hän lopettaa alan ajamaan Valmetilla myös kauppareissut.
- Citroen CX Athena -81
Kertokaa joku halpa Sitikka varaosapulju, niin kyselen kilpailukykyisiä hintoja ensikerralla...
Sellainen, joka myy matkahuollon / Postin välityksellä!- kokenut
Scamp kirjoitti:
http://www.sitronen.fi/
http://www.kaiknuutila.fi/
http://www.auto-artikkeli.fi/Ostin minäkin kerran citikan se riitti, romu mikä romu, uutenakin.
- SIKSIOSTIN
kokenut kirjoitti:
Ostin minäkin kerran citikan se riitti, romu mikä romu, uutenakin.
Ostin minäkin kerran japsin ja muun euron se riitti, romu mikä romu, uutenakin.
Siksipä ajan nykyään polkupyörällä.
- Ex 2cv
Jo sata vuotta sitten kun Storckin Jokke piti pajaansa Vantaankoskella oli systeemi sama. Luvattiin kuu taivaalta mutta työn laatu ja varsinkin hinnoittelu oli ihan muuta kuin oltiin sovittu. Sitäpaitsi kundi oli niin itseään täynnä että hyvä kun huomasi asiakkaan edes olevan paikalla. Tästä on tosiaan aikaa n. 25 vuotta mutta tavat eivät näytä muuttuneen mihinkään.
- beksi
Minkähän takia tunnun olevan ainut, joka saa sieltä talosta hyvää palvelua...outoa.
- 2cv6
beksi kirjoitti:
Minkähän takia tunnun olevan ainut, joka saa sieltä talosta hyvää palvelua...outoa.
Näyttää tämä viesti olleen kovin suosittu, niinpä rohke-
nin myös kommentoida osaltani.
Itse olen kiikuttanut Storckille niin rättäriä, Bx:ää, Cx:ää kuin
Xantiaakin ja palvelu/laatu on ollut täysin hyväksyttävää. Eli koskaan
en ole maksanut hommasta mielestäni mitenkään "viimeisen päälle", vaan aina
on homma ollut kohtuu hinnoissa. Muutaman
kerran olen kyllä vienyt auton ikään kuin loppu hommaan, koska omasta
kiireestä johtuen olen hakenut auton kesken pois.
Lisäksi olen saanut hyviä neuvoja homman tekemiseksi itse.
Kokonaisuutena siis huollot ja palvelu on ollut asiallista ja
kohtuu hintaista.
- STORCK
Hyvä XM omistaja olisimme voineet käydä kanssasi vaihdetut osat lävitse jolloin sinulle selvinnyt mitä autoosi on vaihdettu ja onko sovittu uusista
vai käytetyistä osista käytetyt maksavat noin puolet uuden hinnasta voit tarkistaa laskustasi.
Jos hinnottelussa on virhettä ota yhteyttä meihin suoraan.
Jos haluatte käydä keskustelua korjauksista tällä palstalla laittakaa oma nimi jotta voimme etsiä
tiedot tekemistämme töistä ja vastata niistä!- nooh
Mielestäni korjaamoiden kuuluu kyllä aina käydä asiakkaan kanssa työt läpi, sekä ennen korjausta, että korjauksen jälkeen. Hyviin tapoihin kuuluu myös että aina tehdään kirjallinen sopimus, joka myös käydään suullisesti läpi. Tähän ei paljon menen energiaa, eikä aikaa kun valmiit pohjat on kerran tehty. Näin turvataan sekä asiakkaan oikeusturva, että korjaamon maine.
(tämä näin ohimennen kommenttina, itselläni ei ole tapana käyttää korjaamoiden palveluja, eikä siis myöskään storkkia)
- pätkä
Hämmästyn kyseistä ilmaisua. Olen ajanut Citikoilla yhtäjaksoisesti vuodesta -92. Nyt perheessä on BX, CX ja Paku, vuodessa ajetaan yhteensä n. 100.000 km. Huollot ja korjaukset teetän kokonaan Storckilla. Osaan itsekin ruuvata, mutta heidän ammattitaito ja palvelualttius on omaa luokkaansa. Homma toimii ja en aio merkkiä ja huoltopaikkaa vaihtaa vaikka matkaa kertyy 80 km ja lähellä on muitakin merkkipajoja.
- Taisto
Mielestäni käyty keskustelu osoittaa että asiat eivät ole yrityksessä kunnossa.Totta on että useasti vain moitteet kerrotaan eteenpäin,mutta mielestäni näin aktiivinen keskustelu osoittaa että jossain mättää,ja pahasti.Yrityksen omistajalla ja henklöstöllä on mielestäni pikkuinen tuumailun paikka.On totta että nimimerkkien takana käyty keskustelu on hiukan "nuljua" mutta vetoaminen pitkään korjaus,yrittäjän uraan on turhaa jos valtaosa palautteesta on negatiivista.
Tässä muutama oma kokemus firman toiminnasta:
puhelimitse tilattu johtajalta sähkö osia,varmistettu että osat varmasti sitä mistä keskustellaan,johtaja lupaa että kyllä on,postin toimitettua osat ,todettu,ei sitä mistä sovittiin vaan vääriä.
Tilataan kaksi osaa,erittäin vaikea erehtyä osien toimittamisessa,puhelimessa varmistettu osien ehdoton oikeellisuus:postin toimitettua osat todettu :toinen oikea,toinen väärä.
Auto viety korjattavaksi,sovittu mitä tehdään.
Kun noudettu todetaan seuraavaa:kytkin remontti tekemättä,on laskutettu.Takaluukku sovittiin vaihdettavaksi hyväkuntoiseen käytettyyn,ei vaihdettu vaan vanha autossa oleva maalattu ja laskutettu ,edellä oleva todettiin maalin alle jäänneestä tarrasta.
auton helmat sovittu maalata,lopputulos:röpömassaa ruiskutettu ruosteiden päälle ja maalattu noin 20 cm korkeudelle. Kaikista edellämainituista töistä maksettu ns,täysihinta. Korjauksen jälkeen auto viety auto-boniin ja tutkittu ja todettu kaikki edellä mainitut jutut.Asiat korjattiin ja taisipa auto-bonn lähettää laskun keuruulle.
Tilattu käytetyt kevytmetalli vanteet puhelimitse ja tarkasti keskusteltu niiden kunnosta.Luvattu että ovat hyväkuntoiset ja suorat,vanteiden saavuttua todettu että erittäin syöpyneet ja yksi vanne ajettu kieroksi.vanteet palautettu.
Tavaran myyjän on jälkeepäin helppo sanoa että keskustellaan ja palauttele tilaamasi tavarat mutta onhan asiakkaalla muutakin tekemistä kuin oikoa myyjän huonosti hoitamia asioita.
Olisi voitava luottaa siihen mitä sovitaan.
Meille Suomalaisille taitaa olla ominaista että emme kovin helposti valita saamastamme palvelusta vaan kiltisti maksamme laskun,ehkäpä tämän yrityksen kohdalla on jo aika monella tullut mitta täyteen.Käytyjen keskustelujen jälkeen luulisi että yrityksen omistaja rehellisesti miettisi onko kaikki kunnossa?- Disclaimer
Viittasit tällä palstalla käytävään keskusteluun ja kuinka se jo osoittaa jotain...
Totta, tarvitseehan tulikin kipinän syttyäkseen. Mutta mutta. Itse ainakaan en juuri tämän palstan keskusteluille painoarvoa laske. Käyttäjämäärä asiakaskuntaan nähdeen on kuitenkin täysin marginaalinen ja kuten jo aikaisemmin sanottu, omalta kohdaltani kaikki on sujunut moitteetomasti. Ja edelleen vanha virsi, suuri massa lisää osumatarkkuuden heilumista. Se on vain hyväksyttävä.
Viitaukseesi suomalaisten ominaisuuksiin valittamattomuudesta, on pakko tätä keskustelua luettuani lisätä toinen perisuomalainen ominaisuus: Kateus. Väkisinkin tulee mieleen että nyt joku on tarkoituksella (jonka vain luoja tietää) lähtenyt mollaamaan yrittäjää, joka todella tekee töitä leipänsä eteen. Eilen illalla vielä ystävieni kanssa keskustellessa ko. asiasta olivat kaikki yhtä ymmällään koko asiasta.
On ikävää mitä kohdallesi on sattunut. Mutta itse Storckin kanssa keskusteltuani (siis aina siellä käydessäni) tiedän että esim. maalaushommat teetetään alihankintana. Totta kai alihankkijankin tekemä työ aina rinnastetaan "päämieheen", kuitenkin aivan turhaan.
Ja tuosta osien hankkimisesta. Jos kerran ostat käytettyä tavaraa on vain hyväksyttävä ettei kulutustavara aina vastaa uutta. Ladaa ja Mersua kun ei samalla määrällä euroja vain saa. Eri asia on mistä puhutaan, mutta jos ei ole mahdollisuutta käydä katsomassa ostettavaa tavaraa ennen hankintapäätöstä, mitä muuta voi enää vaatia kuin palautusmahdollisuuden. Jos tämä ei riitä on syytä harkita josko sittenkään olen valmis hankkimaan käytettyä tavaraa.
Edelleen, itse olen käyttänyt kyseisen korjaamon palveluita ja tulen vastaisuudessa käyttämäänkin, kuten myös muu citikkaystäväpiirini. Sillä muuten suhteeni ranskattareni kanssa olisi ajautunut karille aikoja sitten....
- citikkahullu
... vai miten se meni- minusta ainakin tuntuu siltä, ettei näin paljon voi savua tulla ilman tulta ja tottakai on myös tyytyväisiä asiakkaita -kin sillä ei kai firma olisi enää pystyssä, jos olisi VAIN huonoja kokemuksia. Tärkeintä olisi kuitenkin, ettei citikka-ihmiset jätä citikkaa tuollaisten kokemusten takia, sillä onhan niitä aina vaihtoehtoisia paikkoja. Pitäkäähän Citikoistanne hyvä huoli ja vaihtakaa paikkaa jos joku kyllästyttää ja käyttäkää ihmeessä myös sitä keuruulaista ne, joilla on pelkkiä hyviä kokemuksia! Salut!
- beksi
Kuten joku joskus jossain sanoi että lisää tämmöisiä keskusteluita, niin saatte itse korjata autonne, kun kukaan ei vie enää mihinkään korjaamoon autoansa. (alkuperäistä kommenttia hieman vapaasti muuttaen)
- Että semmosta touhua
Itse ainakin uskallan viedä autoni korjaamoon.On ihan hyvä,että täällä kerrotaan kokemuksista.Toivon kuitenkin,ettei täällä kukaan alentuisi kertomaan perättömiä juttuja.Ensimmäisessä viestissäni kertomaani tapausta en todellakaan ole kuullut "välikäsien" kautta, vaan henkilöltä,jolle oli käynyt näin,enkä kyllä keksi mitään järkevää syytä,miksi hän olisi valehdellut minulle tällaisen asian.Joku täällä jo kehottikin heitä käyttämään edelleen Storckin palveluita, jotka ovat olleet tyytyväisiä.Olen samaa mieltä.Totta on varmasti myös se,että jokaiselle korjaamolle sattuu joskus "fiboja." Itseäni kyllä hieman ihmetyttää negatiivisen palautteen runsaus.Itse en ole Storckin palveluja koskaan käyttänyt,joten henkilökohtaisia kokemuksia ei ole,ainoastaan tuo kaverin kertoma tapaus,jonka todenperäisyyttä ei minulla ole syytä epäillä.Omalta osaltani päätän keskustelun tähän,ellei joku sitten kommentoi nimenomaan minun viestejäni.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251068Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82982Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759