Ennustan että viikkarin XPRS....

korttien kertomaa

...tulee siirtymään vielä Suomen lipun alle. Enpä ihmettelisi jos ens vuonna alkaas jo neuvottelut.

21

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on!

      Neuvottelut asiasta alkanevat heti sen jäljiltä kun virolainen tallink on ensin samalla reitillä olevat aluksensa päättäneet suomen lipun alle siirtää ...

      • Korttien kertomaa

        Sorry mut Tallink ei ryhdy vaihtamaan suomalaiseen miehistöön, joka on tukien edellytys. Siksi Suomi ei tule maksamaan niille mitään tukia. Työllisyysjuttu, katsos.
        "Me tarjoamme laivan ja työpaikkoja ja te maksatte tukia."


      • Näin on!
        Korttien kertomaa kirjoitti:

        Sorry mut Tallink ei ryhdy vaihtamaan suomalaiseen miehistöön, joka on tukien edellytys. Siksi Suomi ei tule maksamaan niille mitään tukia. Työllisyysjuttu, katsos.
        "Me tarjoamme laivan ja työpaikkoja ja te maksatte tukia."

        Mkä sinulla jäi vielä epäselväksi kommentistani jossa kirjoitin vikingin seuraavan perässä, kunhan virolainen tallink toimii edelläkävijänä ...

        Se luetun ymmärrys, se luetun ymmärrys!


      • Viking edelläkävijä
        Näin on! kirjoitti:

        Mkä sinulla jäi vielä epäselväksi kommentistani jossa kirjoitin vikingin seuraavan perässä, kunhan virolainen tallink toimii edelläkävijänä ...

        Se luetun ymmärrys, se luetun ymmärrys!

        Eiköhän Viking ole aina mennyt ensin ja Tallink seurannut esimerkkiä.

        Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!


      • Näin on
        Viking edelläkävijä kirjoitti:

        Eiköhän Viking ole aina mennyt ensin ja Tallink seurannut esimerkkiä.

        Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!

        Kyllähän tallink on ollut edelläkävijä palkkakustannuksien minimoinnissa, ei viking line tässä tällä kertaa, viking seurasi tallinkkia palkkamenoissa siirtämällä XPRS:n ruotsin lipun alta viron lipun alle.
        kyllä tallink on näyttänyt suunnan siinä miten palkkoja poljetaan mahdollisimman alas, eihän baltic queenin lippuakaan vaihdettu halvasta latvian lipusta kalliimman viron lipun alle sen siirtyessä uudelle reitilleen.
        seuraavaksi tallink on siirtämässä Seavindin edullisemman lipu alle.


      • TadaaTadaa
        Näin on kirjoitti:

        Kyllähän tallink on ollut edelläkävijä palkkakustannuksien minimoinnissa, ei viking line tässä tällä kertaa, viking seurasi tallinkkia palkkamenoissa siirtämällä XPRS:n ruotsin lipun alta viron lipun alle.
        kyllä tallink on näyttänyt suunnan siinä miten palkkoja poljetaan mahdollisimman alas, eihän baltic queenin lippuakaan vaihdettu halvasta latvian lipusta kalliimman viron lipun alle sen siirtyessä uudelle reitilleen.
        seuraavaksi tallink on siirtämässä Seavindin edullisemman lipu alle.

        Nyt kiinnostaa tietää miten mielestäsi Tallink on voinut "polkea" palkkoja alas noudattamatta liittojen kanssa tehtyjä sopimuksia?

        Liputus edullisempien kustannusten maahan on Tallinkille ainut keino koska Viro ei maksa tonnistotukia eikä Suomi anna lippuaan jos ei miehistö vaihdu samoin tein suomalaiseksi. Kovin montaa alusta ei Tallinkikaan voi Latvian lipun alla laittaa koska silloin on vaikea saada suomea puhuvaa henkilökuntaa niillä palkoilla eikä suomalainen matkustaja, vaikka kielitaitoinen (etenkin englannin) yleensä onkin, halua kommunikoida tutuilla reiteillä vieraalla kielellä kun on ennenkin pärjännyt omalla äidinkielellään.
        Viking Line taas ei tule taatusti siirtämään Latviaan yhtään alustaan. En usko.

        Kustannuksien madaltamista Tallink on tavoitellut mm. pienentämällä buffet-annoksia, kutistamalla valikoimia, tarjoiluhenkilökunta ei laita esille välittömästi uusia vateja, posliiniastiastoa vaihdettu paperisiin, jne.

        Varustamoiden on oltava rohkeampia kohottamaan lippujen hintoja ja rukattava aikataulujaan mikäli aikovat selvitä rikkidirektiivin aiheuttamista kustannuksista. Ennustan ketjun aloittajan tavoin minäkin, että ainakin Tallink tulee muuttamaan aikatauluja ja vähentämään lähtöjä. Puolityhjillä aluksilla ei tulevilla polttoainekustannuksilla kannata laivabisnes. Jo Europan siirto Australiaan hotelliksi oli välttämätöntä ja säästää kustannuksia.
        Viikingin veikkaan tekevän laivatilauksia. Uusien hankinta tulee edullisemmaksi kuin vanhojen fixaus pesureineen. Hetki on otollinen koska Turun telakkakin sai jatkoa saksalaisten ansiosta. Ja valtio tykkää kun voi laskea Suomen lipun alla olevien ja tukia saavien alusten kuuluvan väestönsuojeluohjelmaansa. Poliittista retoriikkaa, kun tukia voidaan puolustaa sanoen että kriisin tullessa ne ovat velvoitettuja evakuointiin toisin kuin vieraiden maiden lippujen alla olevien alusten.


      • Näin on
        TadaaTadaa kirjoitti:

        Nyt kiinnostaa tietää miten mielestäsi Tallink on voinut "polkea" palkkoja alas noudattamatta liittojen kanssa tehtyjä sopimuksia?

        Liputus edullisempien kustannusten maahan on Tallinkille ainut keino koska Viro ei maksa tonnistotukia eikä Suomi anna lippuaan jos ei miehistö vaihdu samoin tein suomalaiseksi. Kovin montaa alusta ei Tallinkikaan voi Latvian lipun alla laittaa koska silloin on vaikea saada suomea puhuvaa henkilökuntaa niillä palkoilla eikä suomalainen matkustaja, vaikka kielitaitoinen (etenkin englannin) yleensä onkin, halua kommunikoida tutuilla reiteillä vieraalla kielellä kun on ennenkin pärjännyt omalla äidinkielellään.
        Viking Line taas ei tule taatusti siirtämään Latviaan yhtään alustaan. En usko.

        Kustannuksien madaltamista Tallink on tavoitellut mm. pienentämällä buffet-annoksia, kutistamalla valikoimia, tarjoiluhenkilökunta ei laita esille välittömästi uusia vateja, posliiniastiastoa vaihdettu paperisiin, jne.

        Varustamoiden on oltava rohkeampia kohottamaan lippujen hintoja ja rukattava aikataulujaan mikäli aikovat selvitä rikkidirektiivin aiheuttamista kustannuksista. Ennustan ketjun aloittajan tavoin minäkin, että ainakin Tallink tulee muuttamaan aikatauluja ja vähentämään lähtöjä. Puolityhjillä aluksilla ei tulevilla polttoainekustannuksilla kannata laivabisnes. Jo Europan siirto Australiaan hotelliksi oli välttämätöntä ja säästää kustannuksia.
        Viikingin veikkaan tekevän laivatilauksia. Uusien hankinta tulee edullisemmaksi kuin vanhojen fixaus pesureineen. Hetki on otollinen koska Turun telakkakin sai jatkoa saksalaisten ansiosta. Ja valtio tykkää kun voi laskea Suomen lipun alla olevien ja tukia saavien alusten kuuluvan väestönsuojeluohjelmaansa. Poliittista retoriikkaa, kun tukia voidaan puolustaa sanoen että kriisin tullessa ne ovat velvoitettuja evakuointiin toisin kuin vieraiden maiden lippujen alla olevien alusten.

        virossa ja latviassa ovat nuo kulut työntekijöitä kohden alhaisemmat kuin suomessa tai ruotsissa, sempä vuoksi viking line siirsi XPRS:n viron lipun alle, ei suomen koska talinkilla on alukset liputettu kustannukseltaan suomea edullisempiin maihin.

        Luin kaksi ensinmäistä riviä litaniastasi, niiden perusteella vastasin asiaan liittyvään kysymykseesi, loppu oli selityksiäsi, joita ei enää ollut asian selvyyden vuoksi tarvetta lukea,
        eivät olisi lisäriviesi lukeminen kuitenkaan kommenttiani tallinkin palkkakustannuksien minimoinnista muuttanut, mistään palkkojen polkemisesta en kylläkään kirjoittanut sanallakaan, vain vertasin kuluja eri lippujen alla liikennöinnistä.
        kannattaa jatkossa lukea tekstit siten että ymmärrät ne sisällöltään ennen kommentointia ja selittele asiaan liittymättömiä litannioitaan turhaan


      • töttöröö olet
        Näin on kirjoitti:

        virossa ja latviassa ovat nuo kulut työntekijöitä kohden alhaisemmat kuin suomessa tai ruotsissa, sempä vuoksi viking line siirsi XPRS:n viron lipun alle, ei suomen koska talinkilla on alukset liputettu kustannukseltaan suomea edullisempiin maihin.

        Luin kaksi ensinmäistä riviä litaniastasi, niiden perusteella vastasin asiaan liittyvään kysymykseesi, loppu oli selityksiäsi, joita ei enää ollut asian selvyyden vuoksi tarvetta lukea,
        eivät olisi lisäriviesi lukeminen kuitenkaan kommenttiani tallinkin palkkakustannuksien minimoinnista muuttanut, mistään palkkojen polkemisesta en kylläkään kirjoittanut sanallakaan, vain vertasin kuluja eri lippujen alla liikennöinnistä.
        kannattaa jatkossa lukea tekstit siten että ymmärrät ne sisällöltään ennen kommentointia ja selittele asiaan liittymättömiä litannioitaan turhaan

        "...kyllä tallink on näyttänyt suunnan siinä miten palkkoja poljetaan mahdollisimman alas..."

        Sun tekstiäsi. Tarkistapa ite.


      • utelenpa vaan
        TadaaTadaa kirjoitti:

        Nyt kiinnostaa tietää miten mielestäsi Tallink on voinut "polkea" palkkoja alas noudattamatta liittojen kanssa tehtyjä sopimuksia?

        Liputus edullisempien kustannusten maahan on Tallinkille ainut keino koska Viro ei maksa tonnistotukia eikä Suomi anna lippuaan jos ei miehistö vaihdu samoin tein suomalaiseksi. Kovin montaa alusta ei Tallinkikaan voi Latvian lipun alla laittaa koska silloin on vaikea saada suomea puhuvaa henkilökuntaa niillä palkoilla eikä suomalainen matkustaja, vaikka kielitaitoinen (etenkin englannin) yleensä onkin, halua kommunikoida tutuilla reiteillä vieraalla kielellä kun on ennenkin pärjännyt omalla äidinkielellään.
        Viking Line taas ei tule taatusti siirtämään Latviaan yhtään alustaan. En usko.

        Kustannuksien madaltamista Tallink on tavoitellut mm. pienentämällä buffet-annoksia, kutistamalla valikoimia, tarjoiluhenkilökunta ei laita esille välittömästi uusia vateja, posliiniastiastoa vaihdettu paperisiin, jne.

        Varustamoiden on oltava rohkeampia kohottamaan lippujen hintoja ja rukattava aikataulujaan mikäli aikovat selvitä rikkidirektiivin aiheuttamista kustannuksista. Ennustan ketjun aloittajan tavoin minäkin, että ainakin Tallink tulee muuttamaan aikatauluja ja vähentämään lähtöjä. Puolityhjillä aluksilla ei tulevilla polttoainekustannuksilla kannata laivabisnes. Jo Europan siirto Australiaan hotelliksi oli välttämätöntä ja säästää kustannuksia.
        Viikingin veikkaan tekevän laivatilauksia. Uusien hankinta tulee edullisemmaksi kuin vanhojen fixaus pesureineen. Hetki on otollinen koska Turun telakkakin sai jatkoa saksalaisten ansiosta. Ja valtio tykkää kun voi laskea Suomen lipun alla olevien ja tukia saavien alusten kuuluvan väestönsuojeluohjelmaansa. Poliittista retoriikkaa, kun tukia voidaan puolustaa sanoen että kriisin tullessa ne ovat velvoitettuja evakuointiin toisin kuin vieraiden maiden lippujen alla olevien alusten.

        @Tadaa

        Kaverini Viikarilla sanoi epäilevänsä että xprs tulee vielä Suomen lipulle mutta että sillon olisi palkkaneuvotteluissa aluevesisopimus eikä merimiesunionin sopimus. Mitä sanot siitä?


      • Ei Jiikoolle :)
        Viking edelläkävijä kirjoitti:

        Eiköhän Viking ole aina mennyt ensin ja Tallink seurannut esimerkkiä.

        Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!

        "Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!"

        Kummatkohan maksaneet enemmän...

        Vikinglinen 2000 luvun alukset:

        XPRS
        Grace

        Tallinkin 2000 luvun alukset:

        Victoria
        Romantica
        SuperStar
        Star
        Baltic Queen
        Baltic Princes
        Galaxy

        Kaipa noiden 7 hinnalla muutama Gracea olisi saanut, ainakin 3-5


      • Justiinsa!
        Ei Jiikoolle :) kirjoitti:

        "Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!"

        Kummatkohan maksaneet enemmän...

        Vikinglinen 2000 luvun alukset:

        XPRS
        Grace

        Tallinkin 2000 luvun alukset:

        Victoria
        Romantica
        SuperStar
        Star
        Baltic Queen
        Baltic Princes
        Galaxy

        Kaipa noiden 7 hinnalla muutama Gracea olisi saanut, ainakin 3-5

        Uushankinnat 2010-luvulla:

        Vikinglinen 2010 luvun alukset:
        Grace

        Tallinkin 2010 luvun alukset:
        Ei mitään.

        Siinä selvää kieltä.


      • näin on
        töttöröö olet kirjoitti:

        "...kyllä tallink on näyttänyt suunnan siinä miten palkkoja poljetaan mahdollisimman alas..."

        Sun tekstiäsi. Tarkistapa ite.

        lue kokonaisuus mistä sen lainasit,
        niin helppoa vääristellä toisen kirjoittamaa kun lainaa tekstistä vain itselleen suopean osan.
        tarkistettu on, tallink osaa keinot pitä palkka kustannukset alla, kuten lainaamastasi kohtaan liittyvästä kokonaisuudesta voisit itsekin todeta.

        Tallink tekee sen poljennan vain laillisin keinoin, liputtamalla laivansa mahdollisimman kustannuskuluissa alhaisiin maihin, kuten yllä kirjoitin, vaikka sinä sitä vääristellä yritikin lainaamalla osan kokonaisuudesta.

        tarkastapa itse kokonaisuus mistä tekstin laonasit, vuorostasi!

        tämä kirjoittajalle töttöröö olen huomioksi, olet ihan nimimerkkisi mukainen "töttöröö" mikä sitten lieneekin ...


      • epäillen
        utelenpa vaan kirjoitti:

        @Tadaa

        Kaverini Viikarilla sanoi epäilevänsä että xprs tulee vielä Suomen lipulle mutta että sillon olisi palkkaneuvotteluissa aluevesisopimus eikä merimiesunionin sopimus. Mitä sanot siitä?

        Tuskin viking siirtää viking XPRS suomen lipun alle niin kauaa kuin se on edullisempi pitää kilpailun vuoksi viron lipun alla, siirrettiinhän se just ruotsin lipun alta viron lipun, ei suomen, alle.

        kaverisi voi viikarillasi sanoa mitä vain, katsotaan mieluummin miten viking toimii kustannustehokkaasti ilman kaverisi tai omia kuvitelmiasi


      • hahhahhhahhaaaaa
        näin on kirjoitti:

        lue kokonaisuus mistä sen lainasit,
        niin helppoa vääristellä toisen kirjoittamaa kun lainaa tekstistä vain itselleen suopean osan.
        tarkistettu on, tallink osaa keinot pitä palkka kustannukset alla, kuten lainaamastasi kohtaan liittyvästä kokonaisuudesta voisit itsekin todeta.

        Tallink tekee sen poljennan vain laillisin keinoin, liputtamalla laivansa mahdollisimman kustannuskuluissa alhaisiin maihin, kuten yllä kirjoitin, vaikka sinä sitä vääristellä yritikin lainaamalla osan kokonaisuudesta.

        tarkastapa itse kokonaisuus mistä tekstin laonasit, vuorostasi!

        tämä kirjoittajalle töttöröö olen huomioksi, olet ihan nimimerkkisi mukainen "töttöröö" mikä sitten lieneekin ...

        Miksi sinun jiikoo tekstiä pitäisi lukea ja yrittää aina arvailla että mitähän mahdat tarkoittaa kun puhut palkkojen polkemisesta ja väität ettet ole puhunut palkkojen polkemisesta.... Senat sakaisin, vai ;D


      • hahhahhahhhaaaa
        Ei Jiikoolle :) kirjoitti:

        "Saas nähdä, koska Tallinkilla on varaa Gracen kaltaiseen!"

        Kummatkohan maksaneet enemmän...

        Vikinglinen 2000 luvun alukset:

        XPRS
        Grace

        Tallinkin 2000 luvun alukset:

        Victoria
        Romantica
        SuperStar
        Star
        Baltic Queen
        Baltic Princes
        Galaxy

        Kaipa noiden 7 hinnalla muutama Gracea olisi saanut, ainakin 3-5

        Tallinkilla on kova maksaminen rikkipesureissa tai meridieselissä kun ahnehti määrällisesti Itämeren ja Suomenlahden alusherruutta.... Osti vielä ahneuksissaan Isabellankin :D Ja viikkarilla nauretaan varmasti.


      • näin on
        hahhahhhahhaaaaa kirjoitti:

        Miksi sinun jiikoo tekstiä pitäisi lukea ja yrittää aina arvailla että mitähän mahdat tarkoittaa kun puhut palkkojen polkemisesta ja väität ettet ole puhunut palkkojen polkemisesta.... Senat sakaisin, vai ;D

        No ongelmahan on vain omasi,
        ja itsesi aiheuttama.
        Ei siis vaikutusta muihin, tämä tiedoksi hymiöhäiriköllekin


      • Hyttäri
        näin on kirjoitti:

        No ongelmahan on vain omasi,
        ja itsesi aiheuttama.
        Ei siis vaikutusta muihin, tämä tiedoksi hymiöhäiriköllekin

        Jaha, tuon kirjoittaja on näköjään näitä tyyppejä joiden on saatava viimeinen sana vääristäen jopa omia tekstejään. Kokeillaan nyt kuitenkin vielä:

        Kerro miten Tallink polkee palkkoja? Oletan, että ymmärrät sanaparin merkityksen? Siltä varalta että et, niin palkkojen polkeminen ei ole sama asia kuin liiketaloudelliset toimenpiteet (lippumaan vaihto). Ja täsmennän vielä kertomalla että työskentelen ko. yhtiössä eikä palkkoja ole edes yritetty polkea sanan oikeassa merkityksessä. Tallink ei ole mikään pikkufirma, joka ryhtyisi siihen, etenkään yksinään.


    • TadaaTadaa

      Hmmmm.... Mielenkiintoinen näkemys...
      Entäs jos Tallink ostaa sen myös kuten Isabellan? Sitten VL vuokraisi/hankkisi jonkin efullisen pika-aluksen joka toimii kaasulla tai rikkipesurien asennus olisi siihen edullista? Ei voi tietää...

      • Oikeastaan Tallink k

        Oikeastaan Tallink kaipaisi tällä hetkellä yhtä Starin kaltaista alusta... Mutta epäilen että XPRS ei ole myynnissä.

        Tosin jos se jostain syystä myytäisi Tallinkille, niin tuota reittiä rupeisi ilmeisesti ajamaan Amorella tai Cinderella, ja näiden reitti yhdistettäisi yhdeksi. Tai sitten tyydyttäisi ratkaisuun jossa Mariella/Gabriella tekee päiväkeikan Tallinnaan...


    • Tukia!

      Viking tekee lipun vaihdon samalla hetkellä, kun se saa siitä riittävät tukiaiset. Tallinkista Viking ei välitä.

      • jk - 76

        Samaa mieltä. Xprs tulee vielä Suomen lipulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe