Tunkki väänty

Varokaa Renu-kansa

Oi voi. Vaihdoin talvikumeja renuuni ja kuis ollakkaan, tunkki vääntyi vinoon. Siis auton oma tunkki.
Ei piru vie, eikö ne Renaultilla osaa tehdä kunnosta raudasta tunkkeja, vaan ovat jotain pahvisia.

24

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä ne pitäisi

      ihan hyvälaatuista kuttaperkkaa olla. Renu ei kylläkään ole talviauto, joten ihmettelen hiukan niiden talvikumien vaihtamista.

      • Vastapropagandaa...

        Niinpä, Renussa on sen verran hyvät ajo- ja talviominaisuudet että talvirenkaat pitää laittaa vain lain vaatimuksesta. Muutoin sillä pärjäisi vaikka metrisessä umpihangessa kesäkumein ja T-paita päällä.

        Ja yllä valehtelin huomattavasti vähemmän kuin sinä.


      • Renun tunkit
        Vastapropagandaa... kirjoitti:

        Niinpä, Renussa on sen verran hyvät ajo- ja talviominaisuudet että talvirenkaat pitää laittaa vain lain vaatimuksesta. Muutoin sillä pärjäisi vaikka metrisessä umpihangessa kesäkumein ja T-paita päällä.

        Ja yllä valehtelin huomattavasti vähemmän kuin sinä.

        on tehty kamelin kakasta ja vääntövarsi kuivatetusta porsaan saparosta.


      • KaruTotuus
        Renun tunkit kirjoitti:

        on tehty kamelin kakasta ja vääntövarsi kuivatetusta porsaan saparosta.

        Renun ja muiden ranskalaisten vastustus ja haukkuminen on infantiilien puuhaa....


    • kaverin autossa oli
    • ykstoista omistanu

      No joko taas eihän ny joka merkissä prakaa!

    • kummaa...

      Olen lähes aina vaihtanut renkaat renun omalla tunkilla ilman mitään ongelmia, kohta jo kahden kymmenen vuoden ajan. Onkohan renusi tunkki "pöllitty" nissanista?

      • tyhmästä päästä...

        Aloittaja on luullut tunkiksi sitä metallikoukkua, millä nypitään pölykapseleita irti.


    • eri merkkejä ollut

      No se nyt vaan on niin, ettei minkään automerkin tunkilla ole voinut kymmeniin vuosiin tehdä ns. kausivaihtoja renkaille. Ovat nimen omaan tehty vain sitä hätätapauksessa tehtävää vaihtoa ajatellen. Osta kunnon hallitunkki, jos kerran osaat renkaat vaihtaa. Tuolla hallitunkillakin saa ihmiset autonsa rikki, kun ei yhtään katsota mistä nostetaan.

      • Tunkki

        palkin alle ja nosto ylös, niin se pitää olla eli ei kannata sellaisia hempuleita hankkia, joissa ei tälläistä mahdollisuutta ole. Oli se aikamoista, kun vaihdoin puhjennutta rengasta (4 kertaa) taanoin omaan renuun talvella tienpäällä, kun pohja oli paksussa jäässä ja niitä hienoja viiltokoloja ei näkynyt, tunkkikin ihan perceestä ja vääntövarsi kuin hevosen hierakka talvenjälkeen, pimeetä, kylmää ja vararengaskin piti ruuvata auton alta, kyllä kirosin ranskalaiset suunittelijat alimpaan helvettiin hienouksineen eli jos haluaa tänne pohjolaan sopivan auton, niin ei tälläistä leikkikalua. On aivan sama mistä sen renu roskan nostaa, kunhan nousee, jos tarve, itselläni ei enää ole tarvetta pelleilyyn.


      • 9876ytg
        Tunkki kirjoitti:

        palkin alle ja nosto ylös, niin se pitää olla eli ei kannata sellaisia hempuleita hankkia, joissa ei tälläistä mahdollisuutta ole. Oli se aikamoista, kun vaihdoin puhjennutta rengasta (4 kertaa) taanoin omaan renuun talvella tienpäällä, kun pohja oli paksussa jäässä ja niitä hienoja viiltokoloja ei näkynyt, tunkkikin ihan perceestä ja vääntövarsi kuin hevosen hierakka talvenjälkeen, pimeetä, kylmää ja vararengaskin piti ruuvata auton alta, kyllä kirosin ranskalaiset suunittelijat alimpaan helvettiin hienouksineen eli jos haluaa tänne pohjolaan sopivan auton, niin ei tälläistä leikkikalua. On aivan sama mistä sen renu roskan nostaa, kunhan nousee, jos tarve, itselläni ei enää ole tarvetta pelleilyyn.

        Siis olet vaihtanut neljä puhjennutta rengasta? Etkö j---lauta älynnyt jossain vaiheessa hankkia toisenlaista tunkkia? Vai oliko ne kaikki renkaat puhjenneet kerralla? Vissiin piikkimattoon oot ajanut... Ja onhan se toki auton vika kun on kylmää ja pimeää. Renault on ilmeisesti ollut sulla ainut auto jolla pystyy ajamaan talvella. Muihin ei tietenkään kesällä ole jäätä kertynyt pohjaan. Ei ole sukisuki-miehellä ihan kaikki muumit murokupissa...


      • kummaa...

        Omaan autooni olen noita vaihtoja tehnyt viimeiset seitsemän vuotta auton omalla tunkilla, kuten tuossa yllä kerroin mutta autoni onkin ranskalainen Renault, ei mikään riisikuppi, saksanseisoja tai amerikan lahna.

        Kausivaihtojen lisäksi olen vaihtanut puhjenneen/tyhjentyneen renkaan kahdesti tienpäällä auton omilla välineillä, tosin kesäaikaan.


      • erwwerewq
        9876ytg kirjoitti:

        Siis olet vaihtanut neljä puhjennutta rengasta? Etkö j---lauta älynnyt jossain vaiheessa hankkia toisenlaista tunkkia? Vai oliko ne kaikki renkaat puhjenneet kerralla? Vissiin piikkimattoon oot ajanut... Ja onhan se toki auton vika kun on kylmää ja pimeää. Renault on ilmeisesti ollut sulla ainut auto jolla pystyy ajamaan talvella. Muihin ei tietenkään kesällä ole jäätä kertynyt pohjaan. Ei ole sukisuki-miehellä ihan kaikki muumit murokupissa...

        Taannoin, eli joskus 1970 -luvulla?


      • Siihen sai vaihtaa
        kummaa... kirjoitti:

        Omaan autooni olen noita vaihtoja tehnyt viimeiset seitsemän vuotta auton omalla tunkilla, kuten tuossa yllä kerroin mutta autoni onkin ranskalainen Renault, ei mikään riisikuppi, saksanseisoja tai amerikan lahna.

        Kausivaihtojen lisäksi olen vaihtanut puhjenneen/tyhjentyneen renkaan kahdesti tienpäällä auton omilla välineillä, tosin kesäaikaan.

        yhtenään renkaita, tähän renuun, en tiedä muuta syytä kuin, että sattui olemaan renkaat samaa laatua kuin itse kottero. Ei sillä juuri talvella voinut ns. ajaa, laakerit tippu matkalle ja meni ajokieltoon, joskus sai kävellä, kun ei lähtenyt käyntiin ja joskus piti hinata korjaamolle, vikaa oli aina, kun yhden paikan korjasi jo toinen paikka petti ja lukot moneen kertaan rikki ja vikaa, vikaa, tosi ärsyttävä ja sanoin kuvaamattoman tekele. suorastaan uskomaton, en tietänyt, että niin huono "auto" voi olla olemassa, nyt kierrän kaukaa kaikki renut ja toivotan ne suoraan hevon helvettiin.


      • kummaa...
        Siihen sai vaihtaa kirjoitti:

        yhtenään renkaita, tähän renuun, en tiedä muuta syytä kuin, että sattui olemaan renkaat samaa laatua kuin itse kottero. Ei sillä juuri talvella voinut ns. ajaa, laakerit tippu matkalle ja meni ajokieltoon, joskus sai kävellä, kun ei lähtenyt käyntiin ja joskus piti hinata korjaamolle, vikaa oli aina, kun yhden paikan korjasi jo toinen paikka petti ja lukot moneen kertaan rikki ja vikaa, vikaa, tosi ärsyttävä ja sanoin kuvaamattoman tekele. suorastaan uskomaton, en tietänyt, että niin huono "auto" voi olla olemassa, nyt kierrän kaukaa kaikki renut ja toivotan ne suoraan hevon helvettiin.

        Ilmeisesti sinulla ei ollut aitoja ranskalaisia misukoita (Michelin) alla vaan jotkin halvat tappajasepeliä keräävät rengasyritelmät.

        Tosin kertomuksesi on muutenkin niin uskomatonta renun haukkumistuubaa kuin olla vain voi, joten varsin luultavasti sinä et ole renulla edes ajanut tai omistanut, vaan olet vain koonnut lähes kaikki kuulemasi ennakkoluulot ranskalaisista yhteen kommenttiin.

        No minuahan se ei haittaa, tiedän asian todellisen laidan [Renaulttia luotettavampaa ja varmempaa (talvi)ajokkia saat yleensä hakea hintaluokka pari kalliimmista muttet aina löydä edes sieltä] mutta ajattelisit edes omaa uskottavuuttasi. Nyt sinut voi luokitella suoraan luokkaan katkerat ja kateelliset tojo-pellet.


      • Sehän siinä onkin
        kummaa... kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulla ei ollut aitoja ranskalaisia misukoita (Michelin) alla vaan jotkin halvat tappajasepeliä keräävät rengasyritelmät.

        Tosin kertomuksesi on muutenkin niin uskomatonta renun haukkumistuubaa kuin olla vain voi, joten varsin luultavasti sinä et ole renulla edes ajanut tai omistanut, vaan olet vain koonnut lähes kaikki kuulemasi ennakkoluulot ranskalaisista yhteen kommenttiin.

        No minuahan se ei haittaa, tiedän asian todellisen laidan [Renaulttia luotettavampaa ja varmempaa (talvi)ajokkia saat yleensä hakea hintaluokka pari kalliimmista muttet aina löydä edes sieltä] mutta ajattelisit edes omaa uskottavuuttasi. Nyt sinut voi luokitella suoraan luokkaan katkerat ja kateelliset tojo-pellet.

        eihän sitä sitten uskota kun kertoo kokemuksesta, renusta, mutta tosi se on, että ei minulla ole ollut silloin kaikki muumit kotona kun tälläisen tekeleen olen hyväksynyt, tosi tyhmä temppu, josta saa kärsiä koko elämänsä, traumoja, ylimääräistä rahan menetystä, elämän pilalle menoa. Uskomatonta, mutta valitettavasti totta.
        Voisiko joku kertoa mitä hyviä talviominaisuuksia renussa on? esim. omaan renuun ei saanut kunnolla edes hinausköyttä kiini, kun jäi johonkin, reikä pellissä, se on renun käsitys hinauskoukusta ja tämäkin reikä tietenkin jään peitossa, kokemusta on, ei keksitty tai toisilta kuultu. Jos pitäisi tehdä oikein kelvoton talviauto, niin renusta kun tekisi kopion, niin siinä se olisi, jään kerääjä, pienirenkainen sutija, tekniikka, jos sellaisesta voidaan puhua suorastaan perceestä, polttimoiden, laturinhihnan vaihto hankalaa, jopa mahdotonta, kun vähän lukitusruuvi pyörähtää laturinhihnan osalta, niin ei sitä auki saa, kokemusta on ja miksi se akkukin on niin helvetin hankalasti irroitettava? Starttimoottorin kun vaihtaa saa purkaa paljon, ennenkuin onnistuu, ahdasta, konepelti aukeaa eteen, on tiellä, kurki siinä moottoriin sivulta, onko järkevää? ei ole. Mikä helvetti teitä renuajia vetää tälläiseen ROSKAAN? saisiko koodin, mitä on päässä vikana?


      • Voi teitä ääliöitä
        Sehän siinä onkin kirjoitti:

        eihän sitä sitten uskota kun kertoo kokemuksesta, renusta, mutta tosi se on, että ei minulla ole ollut silloin kaikki muumit kotona kun tälläisen tekeleen olen hyväksynyt, tosi tyhmä temppu, josta saa kärsiä koko elämänsä, traumoja, ylimääräistä rahan menetystä, elämän pilalle menoa. Uskomatonta, mutta valitettavasti totta.
        Voisiko joku kertoa mitä hyviä talviominaisuuksia renussa on? esim. omaan renuun ei saanut kunnolla edes hinausköyttä kiini, kun jäi johonkin, reikä pellissä, se on renun käsitys hinauskoukusta ja tämäkin reikä tietenkin jään peitossa, kokemusta on, ei keksitty tai toisilta kuultu. Jos pitäisi tehdä oikein kelvoton talviauto, niin renusta kun tekisi kopion, niin siinä se olisi, jään kerääjä, pienirenkainen sutija, tekniikka, jos sellaisesta voidaan puhua suorastaan perceestä, polttimoiden, laturinhihnan vaihto hankalaa, jopa mahdotonta, kun vähän lukitusruuvi pyörähtää laturinhihnan osalta, niin ei sitä auki saa, kokemusta on ja miksi se akkukin on niin helvetin hankalasti irroitettava? Starttimoottorin kun vaihtaa saa purkaa paljon, ennenkuin onnistuu, ahdasta, konepelti aukeaa eteen, on tiellä, kurki siinä moottoriin sivulta, onko järkevää? ei ole. Mikä helvetti teitä renuajia vetää tälläiseen ROSKAAN? saisiko koodin, mitä on päässä vikana?

        Noh, minä ajanu renuilla 10v ja eipä ole tullut ikinä tarvetta hinausköyden kiinnitykselle...että siitä en tiedä. Renu muutenkin osottautunut luotettavaksi peliksi, eikä ajo-ominaisuudetkaan ole persiistä, toisin kun te tietämättömät haluutte valehdella. Ei ole paljon muitakaan osia tarvinnu ropailla, kun auto on ollut toimiva. Ei kannattais kälättää täällä siitä sinun 1994 cliosta kun nykyrenut on ihan eri maata, ne oikeesti toimii :) Roskalla en edes suostuisi ajamaan, en niin tyhmäksi ja köyhäksi itseäni lue.


      • Voi teitä ääliöitä
        Siihen sai vaihtaa kirjoitti:

        yhtenään renkaita, tähän renuun, en tiedä muuta syytä kuin, että sattui olemaan renkaat samaa laatua kuin itse kottero. Ei sillä juuri talvella voinut ns. ajaa, laakerit tippu matkalle ja meni ajokieltoon, joskus sai kävellä, kun ei lähtenyt käyntiin ja joskus piti hinata korjaamolle, vikaa oli aina, kun yhden paikan korjasi jo toinen paikka petti ja lukot moneen kertaan rikki ja vikaa, vikaa, tosi ärsyttävä ja sanoin kuvaamattoman tekele. suorastaan uskomaton, en tietänyt, että niin huono "auto" voi olla olemassa, nyt kierrän kaukaa kaikki renut ja toivotan ne suoraan hevon helvettiin.

        Aika naurettavan tekstin olet kyhäillyt, kuinka kauan suunnittelit nasevia sanavalintojasi tähän schaibatarinaasi? Noin huonoa autoa ei ole kyllä yhtään millään merkillä ainakaan nykymalleissa, että sori, ei uponnut tuokaan trollaus :)


      • kummaa...
        Sehän siinä onkin kirjoitti:

        eihän sitä sitten uskota kun kertoo kokemuksesta, renusta, mutta tosi se on, että ei minulla ole ollut silloin kaikki muumit kotona kun tälläisen tekeleen olen hyväksynyt, tosi tyhmä temppu, josta saa kärsiä koko elämänsä, traumoja, ylimääräistä rahan menetystä, elämän pilalle menoa. Uskomatonta, mutta valitettavasti totta.
        Voisiko joku kertoa mitä hyviä talviominaisuuksia renussa on? esim. omaan renuun ei saanut kunnolla edes hinausköyttä kiini, kun jäi johonkin, reikä pellissä, se on renun käsitys hinauskoukusta ja tämäkin reikä tietenkin jään peitossa, kokemusta on, ei keksitty tai toisilta kuultu. Jos pitäisi tehdä oikein kelvoton talviauto, niin renusta kun tekisi kopion, niin siinä se olisi, jään kerääjä, pienirenkainen sutija, tekniikka, jos sellaisesta voidaan puhua suorastaan perceestä, polttimoiden, laturinhihnan vaihto hankalaa, jopa mahdotonta, kun vähän lukitusruuvi pyörähtää laturinhihnan osalta, niin ei sitä auki saa, kokemusta on ja miksi se akkukin on niin helvetin hankalasti irroitettava? Starttimoottorin kun vaihtaa saa purkaa paljon, ennenkuin onnistuu, ahdasta, konepelti aukeaa eteen, on tiellä, kurki siinä moottoriin sivulta, onko järkevää? ei ole. Mikä helvetti teitä renuajia vetää tälläiseen ROSKAAN? saisiko koodin, mitä on päässä vikana?

        "Voisiko joku kertoa mitä hyviä talviominaisuuksia renussa on?"

        Esim. ajo-ominaisuudet: valitset ajolinjasi itse ja menet siitä mistä haluat etkä junnaa muiden tapaan polanteen pohjalla. Tosin myönnetään, samalla keräät kyllä lunta alustaan.

        Mutta jos sinulla todellakin on ollut Renault (mitä vahvasti epäilen tyylisi ja tarinasi johdosta, koska mikään siitä ei vastaa omia kokemuksia renujen kanssa) niin oletan että olet hankkinut alle 500 euron käytetyn ja loppuunajetun "kesäauton" ja odotat siltä uuden yli 20 000 euron auton talviominaisuuksia.


      • kummaa...
        Voi teitä ääliöitä kirjoitti:

        Noh, minä ajanu renuilla 10v ja eipä ole tullut ikinä tarvetta hinausköyden kiinnitykselle...että siitä en tiedä. Renu muutenkin osottautunut luotettavaksi peliksi, eikä ajo-ominaisuudetkaan ole persiistä, toisin kun te tietämättömät haluutte valehdella. Ei ole paljon muitakaan osia tarvinnu ropailla, kun auto on ollut toimiva. Ei kannattais kälättää täällä siitä sinun 1994 cliosta kun nykyrenut on ihan eri maata, ne oikeesti toimii :) Roskalla en edes suostuisi ajamaan, en niin tyhmäksi ja köyhäksi itseäni lue.

        "Noh, minä ajanu renuilla 10v ja eipä ole tullut ikinä tarvetta hinausköyden kiinnitykselle..."

        Eipä ole tullut minullekaan, mutta työkalusarjassa on sellainen iso ruuvipäinen lenkki, jonka kiinnityskoloa (missähän päin sekin lienee) tuo kirjoittaja taisi luulla hinausköyden kiinnityskorvakkeeksi?


      • Ranskis kuraa!
        Tunkki kirjoitti:

        palkin alle ja nosto ylös, niin se pitää olla eli ei kannata sellaisia hempuleita hankkia, joissa ei tälläistä mahdollisuutta ole. Oli se aikamoista, kun vaihdoin puhjennutta rengasta (4 kertaa) taanoin omaan renuun talvella tienpäällä, kun pohja oli paksussa jäässä ja niitä hienoja viiltokoloja ei näkynyt, tunkkikin ihan perceestä ja vääntövarsi kuin hevosen hierakka talvenjälkeen, pimeetä, kylmää ja vararengaskin piti ruuvata auton alta, kyllä kirosin ranskalaiset suunittelijat alimpaan helvettiin hienouksineen eli jos haluaa tänne pohjolaan sopivan auton, niin ei tälläistä leikkikalua. On aivan sama mistä sen renu roskan nostaa, kunhan nousee, jos tarve, itselläni ei enää ole tarvetta pelleilyyn.

        vararengaskin piti ruuvata auton alta, kyllä kirosin ranskalaiset suunittelijat alimpaan helvettiin hienouksineen eli jos haluaa tänne pohjolaan sopivan auton, niin ei tälläistä leikkikalua.


        Toi on kyl niin totta, mutta halpa on halpaa ja kyllä se näkyy myyntiluvuissakakin ei niitä paskoja Suomeen kannata ostaa!


      • edgdfhgfjhgjgk
        Ranskis kuraa! kirjoitti:

        vararengaskin piti ruuvata auton alta, kyllä kirosin ranskalaiset suunittelijat alimpaan helvettiin hienouksineen eli jos haluaa tänne pohjolaan sopivan auton, niin ei tälläistä leikkikalua.


        Toi on kyl niin totta, mutta halpa on halpaa ja kyllä se näkyy myyntiluvuissakakin ei niitä paskoja Suomeen kannata ostaa!

        Onko se yhtään mukavampaa kaivaa vararengasta täyteen lastatun tavaratilan (Murphyn laki) lattian alta, kun joutuu ensin purkamaan kalliit tavarat likaiselle tienpenkalle?


      • kyl rellu on hyvä
        Ranskis kuraa! kirjoitti:

        vararengaskin piti ruuvata auton alta, kyllä kirosin ranskalaiset suunittelijat alimpaan helvettiin hienouksineen eli jos haluaa tänne pohjolaan sopivan auton, niin ei tälläistä leikkikalua.


        Toi on kyl niin totta, mutta halpa on halpaa ja kyllä se näkyy myyntiluvuissakakin ei niitä paskoja Suomeen kannata ostaa!

        No helpottiko kun sait vähän avautua? Ostapa se toyota vaikka sitten niin näet että eipä se sen kummempi ole kuin mikään muukaan. Minulla on ollut aiemmin toyota ja samalla lailla siinä oli vikoja kuin muissakin, ei yhtään sen parempi. Paitsi että toyotassa ei pysyny edes öljyt moottorissa, aina piti olla vara gallona peräkontissa. Toyota on myös kalliimpi muttei silti tarjoa siihen rahaan mitään! En tajua miksi pitäisi huonommasta maksaa enemmän. Toyotassa oli huono lämmityslaite sai palella pakkasella, lisäksi auto oli huonompi ajaa ja kyyti oli huonompi ja paljon huonommat varusteet. Noh makunsa kullakin saahan sitä maksaa karvalakista jossa on kampilasit ei ilmastointia jne. niin mansikoita mutta minä en.


    • hallitunkki

      Juuri minkään auton omaa tunkkia ei kannata käyttää kuin pakkotilanteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan aussikulta, missä?

      Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      407
      2468
    2. Haluaisin sun kanssa yhteisen

      Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      58
      1721
    3. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

      Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1598
    4. Pikkunaiselle terkkuja

      Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      288
      1276
    5. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

      2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      133
      1037
    6. Voisiko olla jopa niin

      Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      67
      999
    7. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

      Elämääsi miten pian
      Ikävä
      87
      990
    8. Varkaita kuhmossa

      Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      33
      973
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

      Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      11
      926
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

      Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      7
      893
    Aihe