kesyrotta värit tai rodut

rottaneiti

oon aatellu hankkia myöhemmin rottia. minkä rotuisia rottia teillä on? oon ite kiinnostunu lilaciin, minkkiin ja siamese russian blue pointtiin, sekä vielä burmeseen. onko nää rodut kuinka yleisiä ja miten saatavissa?(:

3

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Rotilla ei ole rotuja, ainoastaan turkkimuunnoksia ja erilaisia värejä ja kuvioita. Mulla on tällä hetkellä pelkkiä sileäkarvaisia: kolme black badgeriä, saffron ja puna- ja mustasilmäinen siamese.

Virallisten kasvattajien kasvattamat muunnokset löytää kesyrottayhdistyksen kotisivuilta. Lisäksi on paljon epävirallisia kasvattajia, viralliset osaavat neuvoa heidän yhteystietojaan tai niitä on listattu esim. Suomen Kesyrottayhdistys -facebookryhmään. Ja vaikka oikean värin kasvattaja asuisikin aika kaukana, poikaset saa usein kyytejä ihan eri puolella Suomea :)

• geh

Tosin se turkkimuunnos nimenomaan on se "rotu".

Lilacia et saa, ellei käy tosi hyvä tuuri. Tearcmir kasvattaa Turussa.
      Minkkiä syntyy sieltä täältä. Etenkin kuviollisia. Kokeile Vagabonds (Jkylä), Ratazanas (Turku), Ratsian (Espoo) ja Sanders (Porvoo)
      Ryssäpointtisimskuja saa ihan hyvin. Zaya's (Turku) ja Tearcmir (Turku) tai sitten epävirallinen kasvattaja Elina Kallio (Lahti)
      Burmesen löytäminen voi myös olla projekti, mutta ihan säännöllisesti niitä kyllä on. Sanders (Porvoo) ja Elina Kallio (Lahti)

• Sedä

Ihanan asiantunteva ja perusteellinen vastaus, geh, nostan pipoani :)

Ja mun mielestä rotu on jyrsijöistä puhuttaessa huono ilmaus, etenkin siksi että se tuo ihmisten mieleen kissa ja koirarodut, joiden välillä on huomattaaa eroa myös luonteessa, ja ne on suljettuja populaatioita, eli eri rotuja ei risteytetä keskenään. Rotan turkkimuunnos taas on yksi geeni ja rotta on rex jos sillä on rex-turkki, ihan sama mistä vanhemmista se on peräisin. Mutta ihan totta, etenkin hiirillä roduista puhutaan aika paljon, rotilla onneksi aika harvoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      264
      4626
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2807
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1761
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1624
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1503
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1370
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1262
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1139
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      212
      1138
    Aihe