Otin yhteyttä fb:ssa nuoruudenystävään, tein siis kaveripyynnön

mäkimarttija satu

ja hän ei vastannut mitään. Kauan mietin miten viestitän yhteydenotossani tälle lapsuuden kaverille ystävällisesti ja kivasti. Lopulta lähetin viestin ja, ei mitään.
En voi kieltää, ettei olisi tuntunut miltään, tuntui tosi ikävältä ja olo loukatulta. Onko sinulla kokemuksia tällaisesta asiasta?

34

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole.
      Olen aina ollut tarkka ystävistäni.
      Olet varmaan mennyt jossain allikkoon?

      H.

    • Minussa se vika on..

      Ei ole ollut ystäviä nuorena eikä ole nyt vanhanakaan.

    • Olen joskus lähettänyt parikin kaveripyyntöä, joihin ei ole tullut vastausta, mutta se on johtunut lähinnä siitä että he eivät ole kuinjoskus poikenneet facessa. Sen yleensä näkee jos profiili on tyhjä eikä ole kavereita, silloin on turha lähettää pyyntöä. Facebook-tili on tullut joskus avattua, mutta se on hyljätty. Toisaalta jotkut pitävät niin tiukasti kiinni omasta yksityisyydestään että profiili näyttää autiolta vaikka he olisivatkin aktiiveja.

    • ++++

      Ei suoranaisesti, mutta aika muuttuu ja muuttaa.
      Jospa hänellä on omassa elämässään tarpeeksi, jotta sitä jaksaa elää.

      Turhaan suutut.
      Muutenkaan minä en jaksa koko Naamakirjaa, eikö sekin ole jo old-fashioned.

    • elämä erottaa --

      nuoruuden ystävät on usein naimisissa, ehkä jopa koreastikouluttautuneitaki kuin minä, ymmärrän hyvin jos joku entinen ystävä ei vastaiskaan kutsuu,
      kunnioitan jokaisen yksityistä elämää, toivon että niin kunnioitetaan vastaavasti myös omaa yksityistä elämääni,
      olen kyllä saanut paljon yhteyden ottopyyntöjä nuoruuden ystäviltä, varsinki se jälkeen kun puoliso poistui tuonpuoleiseen mutta olen keksiny aina jotain muuta menoa,
      tiedä että jos otan yhteyttä nuoruuden ystäviin saan taatusti vastaavan viestin,
      mutta nyt on käynykki niin etten halua itse ainakaa toistaiseksi ottaa heihin yhteyttä,
      kymmenet vuodet on meidät erottaneet, heillä oma elämänsä
      minulla oma elämä omien jälkeläisteni kanssa,
      näin on hyvä,

    • ookkona.oulusta

      Jotkut harvoin jos koskaan lukevat viestikohtaa, missä on "muut" eli muilta kuin kavereilta tulleet yksityisviestit.
      Minullakin on yksi odottamassa jossain tuolla Ruotsin puolella.
      Ilostuin kun löysin tutun nimen ja kasvotkin.
      Kaveripyyntöä en viitsinyt lähettää, viestin vain, ei oltu varsinaisesti kavereita ennen muinoin kotikunnassakaan.

      Yksi kaveripyyntö minua juilii.
      kuvittelin että hän on mieluummin minun kaverini kuin minä hänen.
      Vähän ongelmainen reppana oli ennen.
      Ajattelin että ilostuu tai ainakin vastaa. Ei kuulu mitään.
      Harmittaa että pyysin.

      Pikku lasten leikkiä hiekkalaatikolla?

    • Viaton sivullinen

      Olin kuuntelemassa Pirkko Lahden esitelmää. Hän mainitsi että 6 on max. minkä
      määrän kavereita ihminen pystyy pitämään.
      Jos haalii liikaa joutuu laiminlyömään, se ei ole kohteliasta.

    • pieni piiri

      Ei kannata loukkaantua.
      Itse en noteeraa tuttavien tai kavereiden kavereiden kaveripyyntöjä.
      Minulla on ainoastaan 18 faceystävää, ovat läheisiäni joiden kanssa kommunikoidaan facen välityksellä.

      Jos minuun haluaa joku vanha tuttu ottaa yhteyden niin kannattaa soittaa, numeron saa numerotiedustelusta

      • se siitä

        Samoin nimen.


    • mrshedgehog eirek

      Jos mua joku pyytää, sina vastaan jotain, vaikka en kaveruuspyyntöä hyväksyisikään. Kohteliasta aina kuitenkin jottai vastata. Yleensä hylkäämäni ovat tuntemattomia. Itse olen aika varovsinen ketää pyytämään. Vaatii aikaisemman tuttavuussuhteen, siis pitää olla aiemmin jo tuttu.

      • Minä en todellakaan ymmärrä sitä että ns. kavereita on jopa satoja. Enkä tyyliä jota Facebookissa oikein tarjoillaan, että pyydä kaverin kavereita kaveriksi. Useimmat ovat täysin tuntemattomiakin. En ymmärrä miksi pitäisi. Keski-Euroopassa lienee kuitenkin tuttu ja yleinen tyyli, mene tiedä?

        Valtameren takaisiin kaukaisiin sukulaisiin on sujuvaa pitää edes jonkinlaista yhteyttä FB:n kautta. Sellaisia minulla on muutama, vaikka en ole heitä nähnytkään, nimensä ja olemassaolonsa olen kyllä tiennyt. Oli hauskaa saada sieltä kaveripyyntöjä ;-D))


      • saimaantaka kirjoitti:

        Minä en todellakaan ymmärrä sitä että ns. kavereita on jopa satoja. Enkä tyyliä jota Facebookissa oikein tarjoillaan, että pyydä kaverin kavereita kaveriksi. Useimmat ovat täysin tuntemattomiakin. En ymmärrä miksi pitäisi. Keski-Euroopassa lienee kuitenkin tuttu ja yleinen tyyli, mene tiedä?

        Valtameren takaisiin kaukaisiin sukulaisiin on sujuvaa pitää edes jonkinlaista yhteyttä FB:n kautta. Sellaisia minulla on muutama, vaikka en ole heitä nähnytkään, nimensä ja olemassaolonsa olen kyllä tiennyt. Oli hauskaa saada sieltä kaveripyyntöjä ;-D))

        Minulla on 182 kaveria Facebookissa, mikä on suhteellisen pieni määrä. Suurin osa, noin 90% on ihmisiä jotka tunnen oikeasti, vaikka tuttavuus livessä olisikin vain muutaman tapaamiskerran varassa. Pieni prosentti on nettituttuja, mutta ei mitään uusia vaan ihmisiä joiden kanssa olen ollut vuorovaikutuksessa (esim. foorumeilla ja keskustelyryhmissä) monen vuoden aikana. Kolmasosa ovat perhettä tai sukua, tai aviossa sukuun. Sitten on ihan muutama joita en kauheesti tunne, mutta tiedän ketä ne on ja meillä ei ole juurikaan mitään vuorovaikutusta, mutta en ole katsonut aiheelliseksi ottaa pois, kun ei mitään harmiakaanole ollut.

        Ystäväpiirini (samoin kuin sukulaiseni) ovat niin laajalle levittäytyneitä (maantieteellisesti) että minun olisi täysin mahdotonta pitää kontaktia heidän kanssaan ilman facebookia.


      • saimaantaka kirjoitti:

        Minä en todellakaan ymmärrä sitä että ns. kavereita on jopa satoja. Enkä tyyliä jota Facebookissa oikein tarjoillaan, että pyydä kaverin kavereita kaveriksi. Useimmat ovat täysin tuntemattomiakin. En ymmärrä miksi pitäisi. Keski-Euroopassa lienee kuitenkin tuttu ja yleinen tyyli, mene tiedä?

        Valtameren takaisiin kaukaisiin sukulaisiin on sujuvaa pitää edes jonkinlaista yhteyttä FB:n kautta. Sellaisia minulla on muutama, vaikka en ole heitä nähnytkään, nimensä ja olemassaolonsa olen kyllä tiennyt. Oli hauskaa saada sieltä kaveripyyntöjä ;-D))

        Oi, kiva saada kaveripyyntöjä sukulaisilta joita ei ole nähyt tai tuntenut mutta oppii tuntemaan. Minä en kans oikein ymmärrä kun tulee kaveripyyntöjä ihan tuiki tuntemattomilta jopa ulkomaalaislta joihin minula ei ole ollut minkäänlaista kosketuspintaa ja kysyessäni miksi pytävät kaverikseen on joku yleinen sivuto missä olen käyyt vaikka tykäämässä? Höh. Saattavat olla ihaj kunnon kavereita ei silti mutta minä myös haluan pitää fb-piirin sellaisena, jonka hallitsen ja selaisissa ihmisissä jotka tunnen ja tiedä muutoinkin, siis olen livessä tavannut. Heihin eivät kuulu esimerkiksi julkkikset tai poliitikot.


    • äijä.

      -joo, feisbookissa ei oo tullu kaveripyyntöjä pahemmin, enkä ole pyydellytkään pahemmin niitä, mut ymmärrän hieman aloittajaa kyllä, mut ei kannata loukkaantua, kohauta olkapäitä ja anna olla....
      -mulla on siel fb:ssä mm. ihan ennestään tuntemattomia kavereitä,suomalaisten lisäksi, joiden kans kommunikoinu silloin tällöin englanniksi, Intiasta pari, yksi Portugalista, USA: sta tv-ankkuri, hänen kans sätittiin mm. Ukrainan tilanteesta, sekä Pohjois-Koreasta, yhteyksien pidossa fb on kyl tosi kätevä, jos vaikka jälkikasvua on maailmalla tjn....
      -ei tullu lotos mitään taaskaan...pah.

    • höh

      "Yksi kaveripyyntö minua juilii.
      kuvittelin että hän on mieluummin minun kaverini kuin minä hänen.
      Vähän ongelmainen reppana oli ennen.
      Ajattelin että ilostuu tai ainakin vastaa. Ei kuulu mitään.
      Harmittaa että pyysin."

      Miksi pyysit henkilöä, kun pyyntösi perustui noinkin vilpilliseen ja epäkunnioittavaan tunteeseen?

      • ookkona.

        Pelkästään ystävällisyys oli takana. Ei epä kunnioittavuus tietenkään
        koska
        kauan aikaa sitten olimme oikein hyviä kavereita.
        Oli aika epäitsenäinen ja tuki joukkoa tarvitseva hlö. mutta en ole pitkään aikaan tavannut. Maailma erotti.
        Saa kai sanoa reppana jos on reppana. Ei ole paha sana.

        Itse olen poistanut pyynnöt vain jos en ole tuntenut henkilöä ollenkaan.


    • Olin tässä puhelimitse yhteydessä nuoruus-kaveriini.
      Me oltiin nuorena Faceoffissa.
      Tehtiin porukassa töitäkin, aina kun naisten-jahtaamiselta liikeni aikaa.
      Pulisimme aikamme, kunnes hiljenimme yhtä-aikaa.
      Todeten:
      Eihän meillä olekaan paljoa mitä muistella.
      Muistelimme vain enimmäkseen mitä kaverimme tekivät.
      Masentuneina lopetimme puhelun ajatuksella:
      Oli meillä sentään ympärillämme eläväinen kaveri-piiri.
      Ja töitä.

      H.

    • Minulla on tietääkseni kaksi FB_frendiä jotka eivät ole enää elävien kirjoissa. Yhden hautajaisissa olimme kaksi vuotta sitten, toinen on ollut kuolleena jo pitempään. Facebook-profiilit ovat jäljellä.

      • "Paloma.se.co"

        Pienellä huumorilla sanoisin että jos sinun kavereitasi olivat.
        Niin pyörivät edelleen eläväisesti haudoissaan.
        Muuten tunnuit ottavan kantaa vanhaan dilemmaan.
        Saako ihminen kuolla myös verkossa...
        Paljon oli siitä muinoin puhetta.
        Minusta ihminen saa elää verkossa yhtä kauan kuin kivensäkin.
        Jos sitten on puu-risti, tai pelti-läpyskä, saa unohtua aikaisemmin.
        Surkea muisto-merkki on surkean ihmisen muisto.
        En voisi edes kuvitella että minun muistoni olisi tuhka-kentän laidalla olevaan
        puu-keppiin ruuvattu läpyskä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Pienellä huumorilla sanoisin että jos sinun kavereitasi olivat.
        Niin pyörivät edelleen eläväisesti haudoissaan.
        Muuten tunnuit ottavan kantaa vanhaan dilemmaan.
        Saako ihminen kuolla myös verkossa...
        Paljon oli siitä muinoin puhetta.
        Minusta ihminen saa elää verkossa yhtä kauan kuin kivensäkin.
        Jos sitten on puu-risti, tai pelti-läpyskä, saa unohtua aikaisemmin.
        Surkea muisto-merkki on surkean ihmisen muisto.
        En voisi edes kuvitella että minun muistoni olisi tuhka-kentän laidalla olevaan
        puu-keppiin ruuvattu läpyskä.

        H.

        En minä haluaisikaan poistaa heitä, mutta se taas omaisten päätös mitä he tekevät edesmenneen facebook-tilille. Tyttäreni appi on toinen heistä: lapset päättivät vain inaktivoida tilin, mutta jättää sen ja se on tavallaan kuin virtuaalihauta mikä sisältää paljon muutakin ihmisestä kuin hänen luunsa. Tavallaan on lohdullistakin ajatella että kun lähtee täältä niin osa jää kuitenkin jäljelle, siis virtuaaliminä ja kaikki siihen liittyvät asiat: blogit, keskustelut, valokuvat jne.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En minä haluaisikaan poistaa heitä, mutta se taas omaisten päätös mitä he tekevät edesmenneen facebook-tilille. Tyttäreni appi on toinen heistä: lapset päättivät vain inaktivoida tilin, mutta jättää sen ja se on tavallaan kuin virtuaalihauta mikä sisältää paljon muutakin ihmisestä kuin hänen luunsa. Tavallaan on lohdullistakin ajatella että kun lähtee täältä niin osa jää kuitenkin jäljelle, siis virtuaaliminä ja kaikki siihen liittyvät asiat: blogit, keskustelut, valokuvat jne.

        Kesällä menetynyt ystäväni sanoi kerran, että "mieti jos äkkiä kuolee ja palstanimimerkki tulee jälkeenjääneiden tietoon. Löytävät tunnukset ja ihmettelevät, "että voi kauheeta, mitä se meidän erkki on menny kirjottelemaan"..

        Noh, hänen tunnuksistaan en tiedä, mutta kaikki ne naurettavat ja itkettävät jutut löytyvät näiltä palstoilta.


    • perustelematon

      Jotenkin tuntuu hölmöltä että pitäisi jotenkin perustella miksi ei halua kyselijää facekaveriksi. Yksi syy voi olla jos kyselijällä on omissa kavereissaan joku ei toivottu tyyppi, syy voi hyvin myös olla että kaveripiiri muodostuu niin läheisistä joille voi postata mitä tahansa.

      • Ei minusta tunnu hölmöltä, ainoastaan hyvien käytöstapojen noudattamiselta. Yksi kaveripyyntöni torjuttiin kerran (kuulumme samaan expat ryhmään) siten että hänen FB-sivunsa oli ainoastaan yhteydenpitoon hänen ja kahden ulkomailla asuvan sukulaisensa kesken ja hän ei halua laajentaa verkostoaan käsittämään ketään muita. Se oli reilua ja hyvin perusteltua.


    • Soittelin pari päivää sitten opiskelukaverilleni, hän asuu Loimaalla, 39 vuotta tulee joulukuussa kuluneeksi valmistumisestamme.
      Sen jälkeen ollaan tavattu muutaman kerran.
      Kivasti kuitenkin juttu luistaa, kun yhteyksissä olemme, ei tarvita facebookia.
      Eikä tarvitse kaverikutsua, kaveruus ja ystävyys elää ihan luonnostaan.
      Samoin Kiteellä asuvan toisen opiskelukaverin kanssa, vierailukutsu sinne uusittiin viime viikolla.

    • demeter1

      Aloittajalle moni jo sanoikin, että syitä vastaamattomuuteen on varmasti muitakin kuin kiinnostuksen puute.

      Tulin itse puolivahingossa menneeksi FB:iin. Minulla on siellä pelkkä nimi, mutta silti heti ilmestyi viisi kaveripyyntöä ja nyt tulee sähköpostiini jatkuvasti viestejä uusista päivityksistä ja tapahtumista. Juuri tuota pelkäsin. Ei niin, etten olisi kiinnostunut vaan niin, että aika ei yksinkertaisesti riitä kaikkeen.

      Siitä FB on kyllä kiva, että pystyn nyt edes alkeellisesti seuraamaan Ruotsissa asuvien sukulaisten elämää. Kotimaiset yritän edelleen hoitaa entisillä keinoilla.

      Katsotaan miten käy. Jos vähennän muuta kirjoittelua, FB saattaa tulla tilalle ja silloin se on kyllä aika pitkälle toisten elämän seurailua, aktiiviseen osallistumiseen ja keskusteluun se tuntuu aika vieraalta paikalta minulle.

      • Voit kait muuttaa profiilia niin että ilmoituksia ei tule sähköpostiin? Minun kruksit on silleen että ei tule. Muutama 'kaveri' on harkinnassa pistää ei-seurattaviin. Ei ole kuitenkaan tarkoitus poistaa ketään; en halua olla epäkohtelias, ja joku voisi pitää asiaa jopa ilkeilynä.

        Liityin facebookiin pelkästään seuratakseni erään kaverini vaellusmatkan edistymistä. Seuraan myös tiettyjä harrastusryhmiä. Jokin opiskelusysteemi on sellainenkin että etäopiskelua FB:n kautta edellytetään.


      • demeter1
        saimaantaka kirjoitti:

        Voit kait muuttaa profiilia niin että ilmoituksia ei tule sähköpostiin? Minun kruksit on silleen että ei tule. Muutama 'kaveri' on harkinnassa pistää ei-seurattaviin. Ei ole kuitenkaan tarkoitus poistaa ketään; en halua olla epäkohtelias, ja joku voisi pitää asiaa jopa ilkeilynä.

        Liityin facebookiin pelkästään seuratakseni erään kaverini vaellusmatkan edistymistä. Seuraan myös tiettyjä harrastusryhmiä. Jokin opiskelusysteemi on sellainenkin että etäopiskelua FB:n kautta edellytetään.

        Varmasti kaikenlainen virittely ja poissulkeminen on FB:ssa mahdollista, mutta en ole vielä niin pitkällä..)) saimaantaka.

        Minulle tulee aina takkiin tästä luontaisesta vastenmielisyydestäni kaikkea tekniikkaa kohtaan. Puoli vuotta kärvistelin sähköpostiini tulevien mainostenkin kanssa , vaikka tiesin, että ne ovat sieltä poistettavissa..

        Vähän sama asia kuin sinulla sai minut FB:iin. Haluan seurata veljen suunnistuskisaa Brasiliassa ja siihen liittyvää Etelä-Amerikan kiertoajelua.

        Kiitos sinulle. Laitan kruksin hakuun, kun seuraavan kerran FB:iin menen...


      • demeter1 kirjoitti:

        Varmasti kaikenlainen virittely ja poissulkeminen on FB:ssa mahdollista, mutta en ole vielä niin pitkällä..)) saimaantaka.

        Minulle tulee aina takkiin tästä luontaisesta vastenmielisyydestäni kaikkea tekniikkaa kohtaan. Puoli vuotta kärvistelin sähköpostiini tulevien mainostenkin kanssa , vaikka tiesin, että ne ovat sieltä poistettavissa..

        Vähän sama asia kuin sinulla sai minut FB:iin. Haluan seurata veljen suunnistuskisaa Brasiliassa ja siihen liittyvää Etelä-Amerikan kiertoajelua.

        Kiitos sinulle. Laitan kruksin hakuun, kun seuraavan kerran FB:iin menen...

        Tuo on juuri sellainen asia jota aloin miettimään lukiessani tätä ketjua. Monet tuntuvat luulevan että ihmiset on facebookissa ainoostaan kytiksessä ja saadakseen aihetta moittia ja juoruilla sukulaistytöistä, työkavereista, entisistä ja nykyisistä tutuista ja heidän tutuistaan, jotkut ehkä vakoilemassa lastensa toilauksia ja niin edelleen; näin varmastikin tapahtuu mutta ei luullakseni ole se yleisin syy.
        Monet ovat facebookissa monesta muustakin syystä kun pelkästään kevyestä yhteydenpidosta tuttuihin ja sukulaisiin; joillakin on useampia facebook-tilejä joista ainakin yksi liittyy ammattiin ja sen harjoittamiseen, poliitikot, journalistit, artistit jne. käyttävät päivittäin facebookia ja minä esimerkiksi käytän sitä medialähteenä ainakin tusinaan eri uutislähteeseen maailmalla. Käytän harrastussivuja (piha ja puutarha), ruuanlaittosivuja (my Colombian cocina, my Colombian recipes) jne. lista on loputon.
        Sukulaisten suhteen odotan yleensä että nuorempi sukupolvi saa hakea minua kaveriksi jos haluaa; en koskaan kieltäydy, mutta en tarjoudu myöskään jos eivät halua vanhempaa tätiään seuraamaan heidän juttujaan; harvoin menen kenenkään sivuille katselemaan mitä ne siellä juttelevat kavereidensa kanssa paitsi joskus kollaan esim. lomakuvia tai muuta vastaavaa.


      • demeter1 kirjoitti:

        Varmasti kaikenlainen virittely ja poissulkeminen on FB:ssa mahdollista, mutta en ole vielä niin pitkällä..)) saimaantaka.

        Minulle tulee aina takkiin tästä luontaisesta vastenmielisyydestäni kaikkea tekniikkaa kohtaan. Puoli vuotta kärvistelin sähköpostiini tulevien mainostenkin kanssa , vaikka tiesin, että ne ovat sieltä poistettavissa..

        Vähän sama asia kuin sinulla sai minut FB:iin. Haluan seurata veljen suunnistuskisaa Brasiliassa ja siihen liittyvää Etelä-Amerikan kiertoajelua.

        Kiitos sinulle. Laitan kruksin hakuun, kun seuraavan kerran FB:iin menen...

        Multa taitaa jopa sähköpostiosoite henkilötiedoista puuttua, siispä ei siihen voi ilmoituksia edes tulla. Muutenkaan en ole täyttänyt läheskään joka kohtaa. Aina ohjelma muistaa pyytää täydennyksiä henkilöhistoriaan jne. Vaan en täydennä. Ei kaikkea tarvitse maailmalle kertoa, eikä edes kavereille ;-)

        On mullakin tuo tekniikka vähän hakusissa, pikkuhiljaa vekslailen asetuksia.


    • ,,::*0=

      Minulla eri sähköposti Fb:ssä. Harvoin tulee tarkistettua ja yleensä on joitakin kaveriehdotuksia ollut. Klikkaan pois jos ovat tuntemattomia. Muutenkin on käytävä tyhjentämässä postilaatikko silloin tällöin. Saahan sieltä estetyksi postilaatikkoon tulevat viestit jos haluaa.

    • Olen aktiivi fb:n käyttäjä. Sähköpostihan tulee automaattisesti mukaan kun liitty fb:n, mutta kun luin tätä tajusin, että en ole ikinä käynyt edes tarkistamassa onko siellä viestejä. Pitääpä poiketa.

      No, asiaan, minulla on tällä hetkellä 39 fb kamua. Kaikki tunnen. Taitaa olla muutama, joita en ole tavannut, mutta tunnen heidät tämän keskustelupalstan kautta.

      Tapanani on kirjoitella tekemisiäni ja ystäväni seuraavat aktiivisti esim. nyt tätä oleskeluani täällä Hollannissa. Hollantilaisia ystäviä on kymmenkunta. Yksi ystävä Japanista, yksi Kreikasta ja kaksi USA:sta ja pari Ruotsista. Suomalaisia entisiä vapaaehtoistyön kautta tutuiksi tulleita aika monta. Entinen nuoruuden tyttöystävä ja hänen sisarensa löysivät minut joku aika sitten ja Onnibussissa ystävystyin erään korven naisen kanssa. Sukulaisia ei montaa vain esikoinen. Esikoisen kavereita entisiä ottopoikiani. Muutama tuttu korvesta ja tietenkin miniä.

      Siskoni ja hänen vävypoikansa hettivät minut ulos kamulistaltaan.

      Entinen nuoruuden poikaystävä katosi, liekö kuollut.

      Mielestäni homma on hanskassa kun tuntee kaikki ja on aktiivisesti yhteydessä heihin esim. privaattiviestien kautta.

      En hyväksy kaveripyyntöjä, joita en tunne.

      • att2

        Onko uusi huume esillä???


        Huumeet ovat monenlaisia....


      • att2
        att2 kirjoitti:

        Onko uusi huume esillä???


        Huumeet ovat monenlaisia....

        Piti olla alkuun anteeksi.


    • Moikka kaveri!

      Jospa hän ei juuri käy Fb:ssä. Ei ehkä ole huomannut viestiäsi. Koeta uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2163
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1821
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1669
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1576
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      125
      1425
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe