Elikkä olen nyt juuri täyttänyt 16 vuotta, ja mulla ois kysymys turkin kansalaisuudesta. Isäni on turkkilainen ja äitini suomalainen. Isä hankki mulle turkin kansalaisuuden ku olin jotain 11 vuotta. Mutta en aio koskaan muuttaa tai asua turkissa, niin miten mä pääsisin eroon turkin kansalaisuudesta? Ku mulla on ollu aina unelmana muuttaa amerikkaan, ja työskennellä siellä lääkäri uralla. Ja en tietenkään voi muuttaa sinne koska mulla on jo kaks kansalaisuutta. Ja aion hankkiutua eroon turkin kansalaisuudesta heti ku täytän 18, mutta miten se tehdään? Kiitos.
Miten päästä eroon turkin kansalaisuudesta?
3
291
Vastaukset
- SerkkuUSA-FIN-kansal
Tietysti voit muuttaa USA:han vaikka sinulla on kaksoiskansalaisuus. Kaksoiskansalaisuus näkyy arjessa ainoastaan kahtena eri passina. Menet Helsinkiin Turkin suurlähetystöön ja ilmoitat luopuvasi kansalaisuudesta. Sen voi tehdä varmasti myös netissä. Olen myös yli 15-vuotias joten saat tehdä joitain päätöksiä itse, mutta odota kunnes olet 18 vuotta.
Et kai aio opiskella lääkäriksi USA:ssa? Koulutus kestää noin 7 vuotta ja se vaatii noin 300 000 dollaria, jos et ole saanut stipendiä. Muuta mielummin Skotlantiin opiskelemaan. Alueen koulut ovat suosittuja lääketieteessä. Skotlanti on suosittu kohdemaa myös amerikkalaisille, mutta kouluissa opiskelee lähelle kahtasataa erilaista kansallisuutta.- Ajay1
Kiitos tiedoista! En minä siellä aio opiskella. Siis ois suunnitelmissa opiskella sairaalanhoitajaksi täällä suomessa, työskennellä täällä sairaalanhoitajana pari vuotta ja sitten aloittaa muutto amerikkaan. Tää kuulostaa vissii joillekkin tyhmältä, mut se ois mun isoin unelma.
Ja kiitos vielä :)
- 9+6
Lääkäriksi USA:an pääsy on melkoisen haastavaa, olipa sitten opiskelemaan pääsy tai ulkomaalaisen lääkärintutkinnon hyväksyminen USA:ssa.
Luepa tuo ketju, erityisesti ne linkit amerikkalaisille sivuille:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11978809
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631503Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271365Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701308Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2171181- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että282946IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel307943