Miten päästä eroon turkin kansalaisuudesta?

Ajay1

Elikkä olen nyt juuri täyttänyt 16 vuotta, ja mulla ois kysymys turkin kansalaisuudesta. Isäni on turkkilainen ja äitini suomalainen. Isä hankki mulle turkin kansalaisuuden ku olin jotain 11 vuotta. Mutta en aio koskaan muuttaa tai asua turkissa, niin miten mä pääsisin eroon turkin kansalaisuudesta? Ku mulla on ollu aina unelmana muuttaa amerikkaan, ja työskennellä siellä lääkäri uralla. Ja en tietenkään voi muuttaa sinne koska mulla on jo kaks kansalaisuutta. Ja aion hankkiutua eroon turkin kansalaisuudesta heti ku täytän 18, mutta miten se tehdään? Kiitos.

3

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SerkkuUSA-FIN-kansal

      Tietysti voit muuttaa USA:han vaikka sinulla on kaksoiskansalaisuus. Kaksoiskansalaisuus näkyy arjessa ainoastaan kahtena eri passina. Menet Helsinkiin Turkin suurlähetystöön ja ilmoitat luopuvasi kansalaisuudesta. Sen voi tehdä varmasti myös netissä. Olen myös yli 15-vuotias joten saat tehdä joitain päätöksiä itse, mutta odota kunnes olet 18 vuotta.

      Et kai aio opiskella lääkäriksi USA:ssa? Koulutus kestää noin 7 vuotta ja se vaatii noin 300 000 dollaria, jos et ole saanut stipendiä. Muuta mielummin Skotlantiin opiskelemaan. Alueen koulut ovat suosittuja lääketieteessä. Skotlanti on suosittu kohdemaa myös amerikkalaisille, mutta kouluissa opiskelee lähelle kahtasataa erilaista kansallisuutta.

      • Ajay1

        Kiitos tiedoista! En minä siellä aio opiskella. Siis ois suunnitelmissa opiskella sairaalanhoitajaksi täällä suomessa, työskennellä täällä sairaalanhoitajana pari vuotta ja sitten aloittaa muutto amerikkaan. Tää kuulostaa vissii joillekkin tyhmältä, mut se ois mun isoin unelma.
        Ja kiitos vielä :)


    • 9+6

      Lääkäriksi USA:an pääsy on melkoisen haastavaa, olipa sitten opiskelemaan pääsy tai ulkomaalaisen lääkärintutkinnon hyväksyminen USA:ssa.

      Luepa tuo ketju, erityisesti ne linkit amerikkalaisille sivuille:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11978809

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe