Miten päästä eroon turkin kansalaisuudesta?

Ajay1

Elikkä olen nyt juuri täyttänyt 16 vuotta, ja mulla ois kysymys turkin kansalaisuudesta. Isäni on turkkilainen ja äitini suomalainen. Isä hankki mulle turkin kansalaisuuden ku olin jotain 11 vuotta. Mutta en aio koskaan muuttaa tai asua turkissa, niin miten mä pääsisin eroon turkin kansalaisuudesta? Ku mulla on ollu aina unelmana muuttaa amerikkaan, ja työskennellä siellä lääkäri uralla. Ja en tietenkään voi muuttaa sinne koska mulla on jo kaks kansalaisuutta. Ja aion hankkiutua eroon turkin kansalaisuudesta heti ku täytän 18, mutta miten se tehdään? Kiitos.

3

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SerkkuUSA-FIN-kansal

Tietysti voit muuttaa USA:han vaikka sinulla on kaksoiskansalaisuus. Kaksoiskansalaisuus näkyy arjessa ainoastaan kahtena eri passina. Menet Helsinkiin Turkin suurlähetystöön ja ilmoitat luopuvasi kansalaisuudesta. Sen voi tehdä varmasti myös netissä. Olen myös yli 15-vuotias joten saat tehdä joitain päätöksiä itse, mutta odota kunnes olet 18 vuotta.

Et kai aio opiskella lääkäriksi USA:ssa? Koulutus kestää noin 7 vuotta ja se vaatii noin 300 000 dollaria, jos et ole saanut stipendiä. Muuta mielummin Skotlantiin opiskelemaan. Alueen koulut ovat suosittuja lääketieteessä. Skotlanti on suosittu kohdemaa myös amerikkalaisille, mutta kouluissa opiskelee lähelle kahtasataa erilaista kansallisuutta.

• Ajay1

Kiitos tiedoista! En minä siellä aio opiskella. Siis ois suunnitelmissa opiskella sairaalanhoitajaksi täällä suomessa, työskennellä täällä sairaalanhoitajana pari vuotta ja sitten aloittaa muutto amerikkaan. Tää kuulostaa vissii joillekkin tyhmältä, mut se ois mun isoin unelma.
        Ja kiitos vielä :)

• 9+6

Lääkäriksi USA:an pääsy on melkoisen haastavaa, olipa sitten opiskelemaan pääsy tai ulkomaalaisen lääkärintutkinnon hyväksyminen USA:ssa.

Luepa tuo ketju, erityisesti ne linkit amerikkalaisille sivuille:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11978809

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6168
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5637
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      57
      2663
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2088
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1788
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1744
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1623
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1277
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1048
    Aihe