Kaikkeen tottuu, halauksiinkin.
Kotona lapsuudessa ei turhia halailtu, ja itsekin oon ajatellut, että halailulla on jokin tarkoitus, eikä sitä ketä tahansa aleta halailemaan.
Itse, kun olen saanut hyvän kotikasvatuksen, oon sitä mieltä, ettei miehen sovi olla tuossa halaamisessa aloitteellinen vieraamman naisen kanssa.
Sitä minä vaan, että onkohan ollut joku tv-sarja, mistä naiset on alkaneet matkia tätä halaamista, vai onko niillä jokin läheisyyden kaipuu, jota ne näin yrittää lievittää.
Nyt alkaa olla sääntö, että vähänkin tuttujen kanssa pitää halata. Siivet levällään ne tulee vastaan.,naiset nimittäin.
Eikä siellä ole tullut sellaista, että olisi tarvinnut karkuun juosta, mutta minä en tämmösestä halaamisesta saa mitään, enkä ymmärrä halaamisen tarkoitusta tuossa muodossa..
Käsipäivä riittäisi ihan hyvin.
Kyllä minä siitä hyvin punstelematta suoriudun, siitä halaamisesta.
Taputan tai silitän selkää, saatan jotain vähän nostaakin.
Sitä kun ei aina vaitoehtoja ole.
Maailman pienin ongelma
40
153
Vastaukset
- ...
Kokolailla täysin samaa mieltä.
Ei sais mennä toisen reviiriä liian lähelle. Ei mulla halailemista sinällään ole mitään vastaan, kunhan kukaan ei tule mua halailemaan. Kätteleminen onnistuu kyllä suvereenisti. Mutta yleensäkin kosketteleminen, se menee niin "iholle", että vois pikkasen harkita, ketä ja milloin menee halailemaan.
Jos mua kohti joku tulee kädet levällään halaamaan, otan helpolla askeleen taaksepäin, itsesuojeluvaistoako lienee. Ne vaan tulee kuitenkin päälle. Lisäksi olen erittäin varovainen sellaisestakin syystä, varon taskuvarkaita. Ihan refleksi.
=DW=Se tuo reviiri on venyvä käsite. Normaalitilanne kahden kesken on puoltoista metriä, mutta enempi porukkaa,, niin ei sitä huutamalla voi keskustella, silloin se on puoli metriä, ei kuitenkaan naamatusten.
- sitroen.
Kyllä minua vaan enemmän tai vähemmän tutut naaraspuoliset saa vapaasti halata eli reviirille saa tulla. Vaan harvoin kukaan tulee. Vieraammat ja ulkomaalaiset tai koiraspuoliset pysykööt etäämpänä. Tuo taskuvarkaus kun aina epäilyttää jos ei tunne toista...
- vaka vanha
Kyllä semmosen halauksen kanssa vielä jotenkin tulee juttuun, mutta mulle kävi kesällä semmoinen tapaus että tapasin kaupungilla vanhan luokkakaverin joka oli siellä ukkonsa kanssa, ja tämä nainen tuli ja pussas suoraan suulle ennenkuin kerkesin evää räväyttää.
Että niin ihanaa oli tavata pitkästä aikaa. Kaverin ukko katteli vieressä silmät pyöreenä ja aattelin jo hetken että saan siinä samalla vielä turpaani toisellakin tapaa.
Jotkut ihmiset on aika spontaaneja, varsinkin jos on pari mukillista imeskeltynä.Tuo on kyllä jo paha, on varmaan ollut siiderissä.
Kyllä minä voin halattavana olla (ei se nyt päivittäistä ole, viikottaistakaan), jos joku siitä vaikkapa hyvän mielen saa, mitä kyllä vähän epäilen.
On vaan tapa, jota yritetään istuttaa tänne.- vaka vanha
k-kotton kirjoitti:
Tuo on kyllä jo paha, on varmaan ollut siiderissä.
Kyllä minä voin halattavana olla (ei se nyt päivittäistä ole, viikottaistakaan), jos joku siitä vaikkapa hyvän mielen saa, mitä kyllä vähän epäilen.
On vaan tapa, jota yritetään istuttaa tänne.Joo, oli se vähän paha tilanne kun ei tiennyt että pyytääkö puhelinnumberia vai lähteekö hepatiittikokeisiin.
- Lenne
On halauksia ja halauksia. Mukavia ovat reilut tuttavalliset kevyet halaukset. Vähemmän mukavia ovat rutistukset ja epämiellyttäviä ovat seksuaaliviritteiset halaukset muilta kuin omalta kullalta.
Kepeitä nämä nyt on, eikä paljoa häiritse, mutta en surua tuntisi, vaikka moinen tapa jäisi pois .
- jakolasku
k-kotton kirjoitti:
Kepeitä nämä nyt on, eikä paljoa häiritse, mutta en surua tuntisi, vaikka moinen tapa jäisi pois .
Ymmärrän kyllä jos tuttavat, ystävät rutistelee mutta puolituttavia en. Mukavampaa on lähtiessä sanoa "heippa nähdään taas" tai "soitellaan". Turha selitellä että ollaan eurooppalaisia, joo ollaan mutta pohjoisia sellaisia ja juuri puusta tippuneita.
- ei halipulaa
Amerikkalaista hapatusta halailut, kuin poskipusutkin.
Siellä mukakysytään mitä kuuluu, eikä varmasti jäädä vastausta kuuntelemaan.
Tänä Ebola-aikana saisi lopettaa kättelytkin.
Lapsuudenkodissa ei halailtu, muttei se minuun ole mitään rakkaudettomuudensyndroomaa aiheuttanut.Luojan kiitos, ettei pahimpaan YYA_aikaan otettu mallia itänaapurista miesten välisä poskisuudelmia.
En muista, yrittikö innokkaimmat.
Sen muistan, kun isä oli sotaveteraani. Kun sotaveteraanit tapasi toisiaan, ja jonkun kunto alkoi huonota. Sitten tuli tiukmpi kädenpuristus, sen merkiksi, että kohtaaminen saattoi olla viimeinen.
Ja kyllä ne sen tiesi.
- Saippuasarjat boikottiin
Etelän eläjien hömppää. Suomalaisen reviiri on 4 x nyrkinkantama. Sen sisäpuolelle pyrkijän pitää ymmärtää, mitä on tekemässä.
- -----
Eihän sivistymättömissä hupasarjoissa osata juoda etiketin mukaan edes viinilasista.
Aika pitkälti samoilla linjoilla tässä asias. Työssäni kyllä halailen spontaanisti asukkaita. Pitää kuitenkin kunnioittaa jokaisella ihmisellä olevaa reviiriä ,niinkuin joku taisi myös mainita täälläkin. Kerran oli koulutus jossa kouluttaja lähestyi ja halusi että ilmaisemme kun ylittyy raja jonka yli ei sovi tulla. Itselläni tuo raja oli melko pitkässä matkassa. Toisaalta minulla ainakin tuo raja vaihtelee sen mukaan miten " tulkitsen" lähestyjän "turvallisuuden"
Reviiristä puhutaan. Ei täällä yksin olla. Tietenkin se naama-reviiri on metrin nurkilla, mutta muuten sitä reviiriä ei sitten ole.
Sinä kummallinen nainen, mulla on vaikutelma, että naiset ei paljon reviirejä ajattele, ja siihen on tyytyminen.
Minä en mikään charmantti ole, jos lienen sitten turvallinen
Pitää vissiin viilata imagoa.k-kotton kirjoitti:
Reviiristä puhutaan. Ei täällä yksin olla. Tietenkin se naama-reviiri on metrin nurkilla, mutta muuten sitä reviiriä ei sitten ole.
Sinä kummallinen nainen, mulla on vaikutelma, että naiset ei paljon reviirejä ajattele, ja siihen on tyytyminen.
Minä en mikään charmantti ole, jos lienen sitten turvallinen
Pitää vissiin viilata imagoa.Lienen kummallinen ;) Olen muutaman kerran joutunut ennenkin toteamaan että en olekaan yleensä. Toisaalta en pidä sitä huonona ominaisuutena itsessäni. Se on rikkaus joka tuo lisä maustetta elämääni :D
- Läheinen L ...
Jepulis, ymmärrän miehisen halaamiskammon sillä viisiin, että vilpittömyys on tuntematon asia ja käsite. Halaaminen kuuluu heidän mielestään pimeään peräkammariin eikä sillä ole muuta tarkoitusta ja suuntaa kuin ...
En minäkään kaikkia halaa, vain niitä ihmisiä, joille haluan näyttää ja 'tehdä', osoittaa lämpimämmän tervehdyksen ja / tai toivotuksen kuin normikäsipäivää. Oletteko kammoiset ikinä ajatelleet, miksi ihmisen läheisyys, lämpö, iho ... on niin hirrrveän kauhea ja kammottava asia?- ...
Hölmö.
Mun kosketuskammo johtuu kylläkin siitä, että lestaatit pieksi päivittäin koko hiton kansakouluajan. Ei tuttujen koskettelu ole niin vastenmielistä, mutta oudot ihmiset ei mua ala hiplaamaan, ei halailemaan. Kandee vältellä stereotypioita ja sukupuolilla on kyllä eroja, mutta net on pakkokin olla.
=DW= Siinä ei sekunnin tai kahden halauksissa ihmisenlämpöjä ehdi tuntemaan, korkeintaan rintsikoiden remmit ja hakaset puseron läpi.
Jos ne halaukset olisi edes kahden kesken,mutta kun pidoissa, jossa ainakin kymmenen silmäparia seuraa toimitusta..
Sen vielä haluaisin kokea, että tulisi halaamaan niin suuri nainen, että nostaisi ilmaan.- Vielä hölmömpi(kö?)
... kirjoitti:
Hölmö.
Mun kosketuskammo johtuu kylläkin siitä, että lestaatit pieksi päivittäin koko hiton kansakouluajan. Ei tuttujen koskettelu ole niin vastenmielistä, mutta oudot ihmiset ei mua ala hiplaamaan, ei halailemaan. Kandee vältellä stereotypioita ja sukupuolilla on kyllä eroja, mutta net on pakkokin olla.
=DW=Hyvin ellei erittäin harvoin tuntemattomia kukaan halaakaan. Kyllä halaus kuuluu tuttuuteen, tunnettavuuteen ja läheisempään yhteisöllisyyteen. Ventovieraisiin ei ole sellaisia siteitä eikä tunteita, että juolahtaisi mieleenkään halata.
- Ei h-i !
k-kotton kirjoitti:
Siinä ei sekunnin tai kahden halauksissa ihmisenlämpöjä ehdi tuntemaan, korkeintaan rintsikoiden remmit ja hakaset puseron läpi.
Jos ne halaukset olisi edes kahden kesken,mutta kun pidoissa, jossa ainakin kymmenen silmäparia seuraa toimitusta..
Sen vielä haluaisin kokea, että tulisi halaamaan niin suuri nainen, että nostaisi ilmaan.Oletko ymmärtänyt halauksen väärin tahallasi vai ihan tyhmyyttäsi? Vilpitön tervehdys- ja / tai toivotushalaus ei ole sellainen, että ehtii tunnustella "rintsikoiden remmit ja hakaset". Halaus on enemmän ele. Tajuatko mitä se tarkoittaa?
Ei h-i ! kirjoitti:
Oletko ymmärtänyt halauksen väärin tahallasi vai ihan tyhmyyttäsi? Vilpitön tervehdys- ja / tai toivotushalaus ei ole sellainen, että ehtii tunnustella "rintsikoiden remmit ja hakaset". Halaus on enemmän ele. Tajuatko mitä se tarkoittaa?
Etkö tästä aloituksesta jo huomaa, etten ymmärrä koko halausta tuollaisena haulikkoammuntana, miten ne naiset sitä harrastaa.
Minä en taatusti ole kaikille niille läheinen, jotka minua tulevat halailemaan.
Sitä minä vaan, että mistä tämä tapa on saanut alkunsa, ja näyttää leviävän vaan.
Yritä siinä olla kun lammas, tyytyväisyyttä teeskennellen.
Ja en varmalla ole ainoa, joka näin ajattelee.- Ei vain naisten tapa
k-kotton kirjoitti:
Etkö tästä aloituksesta jo huomaa, etten ymmärrä koko halausta tuollaisena haulikkoammuntana, miten ne naiset sitä harrastaa.
Minä en taatusti ole kaikille niille läheinen, jotka minua tulevat halailemaan.
Sitä minä vaan, että mistä tämä tapa on saanut alkunsa, ja näyttää leviävän vaan.
Yritä siinä olla kun lammas, tyytyväisyyttä teeskennellen.
Ja en varmalla ole ainoa, joka näin ajattelee.Onko sana globalisaatio ja sen merkitys sinulle tuttu? Me kansainvälistymme ja maapalloistumme, kulttuurimme yhtenäistyy, samaistuu ja vaikuttuu muista kulttuureista ja yhteiskunnista.
Aika ja tavat muuttuvat aivan kuten niiden kuuluukin, jos me emme halua jäädä sille metsäläistasolle, joka on vielä niin lähellä menneisyydessä, että kaikki eivät henno siitä millään irrottautua.
Etkö sinä ole ikinä nähnyt miesten halaavan toisiaan? Enkä nyt tarkoita seksuaalisesti toisin suuntautuneita. Jopa siippani, melko vanhanaikaisesti suuntautunut, on oppinut halaamaan läheisiä omaisia, myös miehiä, minkä olen hyvilläni pannut merkille viime aikoina. Ei vain naisten tapa kirjoitti:
Onko sana globalisaatio ja sen merkitys sinulle tuttu? Me kansainvälistymme ja maapalloistumme, kulttuurimme yhtenäistyy, samaistuu ja vaikuttuu muista kulttuureista ja yhteiskunnista.
Aika ja tavat muuttuvat aivan kuten niiden kuuluukin, jos me emme halua jäädä sille metsäläistasolle, joka on vielä niin lähellä menneisyydessä, että kaikki eivät henno siitä millään irrottautua.
Etkö sinä ole ikinä nähnyt miesten halaavan toisiaan? Enkä nyt tarkoita seksuaalisesti toisin suuntautuneita. Jopa siippani, melko vanhanaikaisesti suuntautunut, on oppinut halaamaan läheisiä omaisia, myös miehiä, minkä olen hyvilläni pannut merkille viime aikoina.Älä hölmöjä kysele, globalisaaioon on sanut tutustua enemmän kun arvaatkaan.
Eikai se sitä tarkoita, että pienen maan pitäisi alkaa apinoida kaikkia maapallon tapoja.
Tämä kaikki hömpötys johtuu suomalaisen naisen huonosta itsetunnosta, niiden mielestä ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolen, tai ainakin äänekkäimmän joukon.
Sen vielä huomannut, että tämä naisten halaus tarvii yleisöä,ei ne kahden kesken halaile.. Johtuneeko siitä, että mörömmän näköiset halataan muiden nähden ja naistenmiehet kahden kesken.
En todellakaan ole nähnyt miesten halaavan toisiaan, en edes telkkarissa. (miten voisinkaan, kun en telkkua katso).
En tunne jääneeni mitään paitsi, vakken ole nähnyt,ja toivottavasti säästyisin moisellta kokemukselta, että joku kaheli yrittäisi halata. ( tarkoitan miespuolista henkilöä)- Hali tuli! Jallaa?
k-kotton kirjoitti:
Älä hölmöjä kysele, globalisaaioon on sanut tutustua enemmän kun arvaatkaan.
Eikai se sitä tarkoita, että pienen maan pitäisi alkaa apinoida kaikkia maapallon tapoja.
Tämä kaikki hömpötys johtuu suomalaisen naisen huonosta itsetunnosta, niiden mielestä ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolen, tai ainakin äänekkäimmän joukon.
Sen vielä huomannut, että tämä naisten halaus tarvii yleisöä,ei ne kahden kesken halaile.. Johtuneeko siitä, että mörömmän näköiset halataan muiden nähden ja naistenmiehet kahden kesken.
En todellakaan ole nähnyt miesten halaavan toisiaan, en edes telkkarissa. (miten voisinkaan, kun en telkkua katso).
En tunne jääneeni mitään paitsi, vakken ole nähnyt,ja toivottavasti säästyisin moisellta kokemukselta, että joku kaheli yrittäisi halata. ( tarkoitan miespuolista henkilöä)Tapa on levinnyt Suomeen television, halpojen etelänmatkojen ja vaikutteille alttiiden naistemme välityksellä, niiden, jotka imevät julkisella paikalla vaikka tuttia, jos sen näytetään olevan muotia, m. o. t. Se on jollakin tavalla rinnasteinen ilmiö ilmaston lämpiämisen kanssa. Viimeksi mainitun seurauksenahan meillekin leviää paitsi uusia lajeja, myös uusia vitsauksia.
Miesten välinen halailu huipentuu meillä nykyisin politiikassa, jossa kellokkaat ovat vähän väliä kaulakkain mitä mitättömimmistä syistä. Sen kai halutaan kuvastavan luottamusta tms. Onneksi olemme oppineet amerikkalaisista TV-sarjoista, että luottamusta lujittava halailu voi muuttua seuraavassa jaksossa petollisista petollisimmaksi toiminnaksi.
Halailu on Suomen kulttuurillisissa olosuhteissa sarja yksinkertaisten ihmisten pakkoliikkeitä. Sen takana on aina vähintäänkin ripaus teennäisyyttä, pyrkyrimäisyyttä tai muuta sataprosenttisen vilpittömyyden ulkopuolelle sijoittuvaa. - Törppöjen tarinoita
k-kotton kirjoitti:
Älä hölmöjä kysele, globalisaaioon on sanut tutustua enemmän kun arvaatkaan.
En tunne jääneeni mitään paitsi, vakken ole nähnyt,ja toivottavasti säästyisin moisellta kokemukselta, että joku kaheli yrittäisi halata. ( tarkoitan miespuolista henkilöä)Nämä kaksi elävät joko pullossa tai tynnyrissä silmät kiinni ja läpyt ohimoilla. Elämä ja maailma ympäriltä jää näkemättä, huomaamatta ja - elämättä.
- Pallisti
Törppöjen tarinoita kirjoitti:
Nämä kaksi elävät joko pullossa tai tynnyrissä silmät kiinni ja läpyt ohimoilla. Elämä ja maailma ympäriltä jää näkemättä, huomaamatta ja - elämättä.
Tähän ikään mennessä on toki tullut kierretyksi muutakin kuin tahkoa. Jopa niin, että on mahdollista tarkastella suomalaisen tapakulttuurin muutosta analyyttisesti. Sen tuntien ei ole liioiteltua väittää, että julkinen tuntemattomien tai puolituttujen halaaminen täyttää monessa tapauksessa henkisen väkivallan tunnusmerkit. Jotenkin on ollut suorastaan surkuhupaisaa seurata tätä tosi-TV:n ja -elämän "kuka meistä uskaltaa olla välittömin ihminen" -kilpailua. Monen kandidaatin silmistä näet hohkaa ahdistuneen nisäkkään katse, kun on leikittävä leikkejä, joihin ei oma sisin taivu.
- 12 + 12
Pallisti kirjoitti:
Tähän ikään mennessä on toki tullut kierretyksi muutakin kuin tahkoa. Jopa niin, että on mahdollista tarkastella suomalaisen tapakulttuurin muutosta analyyttisesti. Sen tuntien ei ole liioiteltua väittää, että julkinen tuntemattomien tai puolituttujen halaaminen täyttää monessa tapauksessa henkisen väkivallan tunnusmerkit. Jotenkin on ollut suorastaan surkuhupaisaa seurata tätä tosi-TV:n ja -elämän "kuka meistä uskaltaa olla välittömin ihminen" -kilpailua. Monen kandidaatin silmistä näet hohkaa ahdistuneen nisäkkään katse, kun on leikittävä leikkejä, joihin ei oma sisin taivu.
"ahdistuneen nisäkkään katse"
Itsepä omahaluisesti sinne tunkevat.
Minä taas en voi ihmettelemästä lakata, että nyt on jotain tavoiteltavaa päästä päissään örmyämään koko kansan katseltavaksi 24/7. - Halattava
Pallisti kirjoitti:
Miksi h-n ihmeessä joku halaisi tuntematonta ihmistä? Halaukseen tarvitaan tuttuus ja tunne, koska se on lämpöinen ele jollekin, joka merkitsee omassa elämässä jotain.
- ???
... kirjoitti:
Hölmö.
=DW=Olen kasvanut lapsuuteni lestadiolais-perheessä.Pakenin porukasta heti nuoruudessa.
En voi sietää,että etenkin lestadiolainen tulee halailemaan.Ei ne nykyisin onneksi tulekaan.Sieltä kait jäi ylipäätään kammo lähentelyyn tavatessa jotain aikuista.
- dirli
Minä naisihmisenä inhoan myös halailua. En osaa olla luonteva jos joku tulee kiinni. Lapsena ei paljoa pieksetty mutta ei halattukaan. Lapsiani olen halannut ja halaan kun tarve vaatii mutta ei minulla ole tapana ilman syytä joka tapaamisella heitäkään halailla.
En tunne jääväni mistään paitsi vaikka en olekaan halaava ihminen. Sivusta katsoenkin se näyttää teeskentelyltä. Varsinkin se kammottava ilmasuukottelu mikä nyt on rantaantunut suomeen on aivan nolon näköistä touhua.Sitä on miehen totuttava kaikkeen. Joskus oon yrittäny pitkällä kädellä käsipäivää, mutta ei, kahta hurjemmin sieltä kaulaan tullaan.
Onhan siinähajuvesiin saanut tutustua, Ja kyllä naiset käyttää hyviä hajusteita, ei ole väkeviä. Hyvälle tuoksuvat.
Mie oon herkkä halaamaan.
Mutta en ihmisiä joista näkee jo kauas ettei he sitä halua. Oli sitten mies tai nainen.
Ja toisaalta on paljon kavereita jotka tulee ihan suoraan halaamaan.
Mutta noita poskipusuja en ole oppinut, kyllä nekin menis jos siihen se taito olis vaan luulen että kääntäisin väärän posken ja kun toiset tekee sen kolme kertaa ja jotkut vaan kerran niin jäisin ihmettelemään että mites nyt :)
Olen nähnyt miesten halaavan toisiaan, eikä siinäkään ole mitään kummallista.
Sitten on kyllä pari miestä joiden halattavaksi en suostu koska siinä on se imelyys mukana. Ja ihan suoraankin tullut sanoissa se mitä he haluavat, eli se ei ole puhdas ja ystävällinen halaus.
Ihmiset usein halaavat siksikin että se voi olla ainoa tapa saada kosketusta toiseen ihmiseen. Jos asuu yksin ja tuntee yksinäisyyttä. Eli se yksinasuminen ei tavallaan ole omasta halusta lähtevää.Minä oon aina ollut varauksellinen. pikkupoikana tympi, kun isä suureen ääneen kailotti sukulaisten tullessa, että tulehan paiskaamaan päivää.Sen päivänpaiskaamisenopettelu kest parikymmentä vuotta.
Saa nähdä tämän halauksen kanssa, on tätä jo varmaan yli kymmenen vuotta pitänyt harjoitella.
Saattaa naisille olla tuo kosketus (turvallinen) olla tärkeämpää.
Ainakin vanhemmille miehille on tärkeää se puhekaveri, mikä tarkoittaa kuuntelijaa, joka jaksaa kuunnella niiden elämänvaiheita.
- Slow hands
No ilimankos vanhemmat miehet sitten ovat yksinäisiä. Kukaan ei jaksa aina vain kuunnella, jokaisen, naisenkin, täytyy saada vuorollaan myös sanoa ja kertoa. Sitä sanotaan tasapuolisuudeksi ja -vertaisuudeksi, samanarvoisuudeksi, tasa-arvoksi.
Ja nainenhan ymmärtää myös sitä kieltä, jossa ei käytetä sanoja lainkaan vaan ilmaistaan asiat eleillä, halaavilla, hitaasti kiiruhtavilla käsillä.Siinä on muuten iso ero, vanhemmat miehet muistelee menneitä, Vanhemmat naiset elää tässä ajassa, ja ne kertoo lapsistaan lapsenlapsistaan ja lastenlastenlapsista.
Niinpä siinä pitkästyy molemmat.
Sen vaan oon huomannut, että ihmisten kanssa tulee toimeen, ku osaa kiinnostuneesti kuunnella.
Miesten jutut jää vaan paremmin mieleen, kun lastenlepsien syntymäajat.k-kotton kirjoitti:
Siinä on muuten iso ero, vanhemmat miehet muistelee menneitä, Vanhemmat naiset elää tässä ajassa, ja ne kertoo lapsistaan lapsenlapsistaan ja lastenlastenlapsista.
Sen vaan oon huomannut, että ihmisten kanssa tulee toimeen, ku osaa kiinnostuneesti kuunnella.
Miesten jutut jää vaan paremmin mieleen, kun lastenlepsien syntymäajat.Mie olen istuskellut tänäänkin yhden 90v naisen kanssa ja juteltu. Niin paljon lähi-historiasta en muista kuulleeni tai lukeneeni kuin häneltä.
tulisilla kirjoitti:
Mie olen istuskellut tänäänkin yhden 90v naisen kanssa ja juteltu. Niin paljon lähi-historiasta en muista kuulleeni tai lukeneeni kuin häneltä.
Kyllä se on huomattavan paljon mielenkiintoisempaa kuunnella lähihistorian muisteluja, kun täysin oudon suvun tapahtumia.
Minä jouduin kuuntelemaan sellaista,ja vielä päälle työhistoriat, parempi sekin kun sairaskertomus.- Elon sadut & tarinat
k-kotton kirjoitti:
Siinä on muuten iso ero, vanhemmat miehet muistelee menneitä, Vanhemmat naiset elää tässä ajassa, ja ne kertoo lapsistaan lapsenlapsistaan ja lastenlastenlapsista.
Miesten jutut jää vaan paremmin mieleen, kun lastenlepsien syntymäajat.Ihqun kiwa, en siis olle vielä vanha ollenkaan, koska ei jaksa kiinnostaa pätkän vertaa kenenkään jutut lapsista, lapsenlapsista, yms. perheasioista, jotka mielestäni eivät kuulu kaikille jaariteltaviksi. Olen joskus ajatellut, että osa vanhemmista naisimmeisistä on sellaisia puheautomaatteja, että kun muuta juttuva ei ole, niin sitten esitellään perhe- ja kotitapahtumat kiinnostivat ne muita tai eivät.
Hyvän kertojan kertomuksia menneistä ajoista ja tapahtumista sen sijaan kuuntelen mielelläni. Mutta ehdoton edellytys on se hyvä kertoja, jolla on näkemys asiasta ja aiheesta, sana hallussa ja ehkä hieman puhetaidon alkeitakin takataskussa.
- Lenne
Kartan vastakkaan sukupuolen halauksia sillä valitettavan moni limanäppi yrittää sama puristella vääristä paikoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 942103
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141711- 991708
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931336Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31176Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1731125- 64916
- 56896
- 76890
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123858