Corollan renkaiden epätasainen kuluminen

Jaana

Minulla on corolla D4D farkku vm-04, japanilaiset ensiasennusrenkaat alla, ajettu näillä renkailla noin 20 tkm . Eturenkaissa on kulutuspintaa noin 3,5mm, oikea takarengas on kulunut melkein kokonaan ei ole kulutuspintaa juuri laikaan,ja sen uloin pinta on kulunut vähän enemmän. Vasemmassa takarenkaassa on pintaa reilu 2mm ja se on kulunut aika tasaisesti. Olen edellisissä etuveto autoissa huomannut,että eturenkaat kuluvat enemmä kuin takarenkaat, mutta Corollassa näyttää olevan päinvastoin, mistähän moinen johtuu? Voisko joku ystävällisesti kertoa. Kiitos jo ennakkoon.

11

2645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sami

Kenties tämä on herja viesti mutta vastataan.

Jos toinen takarengas on melkein sileä 20 tkm ajon jälkeen ei ole tullut mieleen käydä mittauttamassa rengaskulmia?! Onko autolla ajettu tieltä tai kolisteltu esim. keskikorokkeen yli?

• kas

Mulla on corolla 1.6 wagon -03 ja huomasin myös renkaita vaihtaessani että juuri oikea takarengas on kulunut kaikista eniten. Autolla ajettu 26tkm. Renkaat Bridgestonet mutta valmistettu Turkissa.

• Jaana

Minunkin Corolla on valmistettu Turkissa oliskohan turkin pojilla ollu säätolaitteet vähän niin ja näin? Tai namä yksilöt on niitä ns.maanantaipäivän autoja.

• Hessu

Sain tammikuussa -04 uuden Corollan (1,6) ja kun vaihdoin keväällä kesärenkaat (BS), järkytyin. Meteli ja tärinä olivat sitä luokkaa, että viikon päästä ajoin rengasliikeeseen ja vaihdatin alle Michelin Energyt, jollaisilla olin tottunut edelliselläkin Corollalla (-97) ajamaan. Johan parani, vaikka hieman maksoikin. Talvirenkaat (VikingCont. tai jotain sinnepäin) olivat paljon hiljaisemmat ja miellyttävämmät kuin nämä mainitut Bridgestonet.

• D 4 D SOL VAGON

SAMA ONGELMA TAKARENGAS OIKEA SILONEN SÄÄTIVÄT HUOLLOSSA PRIKOILLA TAKA-AKSELIN NY ON JIIRISSÄ JA TAKUU TOIMI

• Nyt kipin kapin...

... auto nelipyöräsuuntaukseen - takapyörien aurauskulmat on pielessä!

Kyllä etuvetoisessa autossa eturenkaat kuluvat nopeammin kuin takarenkaat, koskee myös Corollaa.

• kokonaisuudessa

Parin asteen heitto laatuautoissa on aina sallittua. Asiakashan ne renkaat kuitenkin maksaa.

• HTL

Itselläni Turkin Farkku -04 ja huomasin jo heti alussa että ratti on hieman vasemmalle ajettaessa suoraan. Eli kulmat olivat jo tehtaalta pielessä(?)

Työyöta -huollossa katsottiin ja säädettiin kaikki ohjauskulmat, takuuseen.
      Takapäässäkin oli "heittoa" ja niitä säädettiin paremmaksi, mutta ei saatu aivan kohdalleen, kun sanoivat että takapäässä olisi kiinteät ohjauskulmat (tai jotain sinnepäin).
      Eli takapää ei ole nytkään huollon mukaan ihan ihanneasetuksissa, mutta melkein.
      En kyllä ainakaan huomannut talvirenkaita vaihdettaessa, 8tkm ajetuissa kesärenkaissa mitään eroja kulumisessa.

En tiedä, onko itsellänikin ns. maanantaiyksilö, vai johtuuko valmistusmaasta, mutta paljon olen autossani huomannut muutenkin sovituksissa, eli viimeistelyssä apätarkkuutta. Osa on korjattu, osalle on yritetty tehdä jotain (kitinät sisätiloissa) ja osalle ei voi tehdä mitään.

Eka Toyota alla siis ja autoon olen muuten tyytyväinen, mutta kyllä tuo ns. laatumielikuva on kärsinyt pienen inflaation näiden johdosta...

• Sol HB-03

Taitaa olla Turkissa joka toinen päivä maanantai..? Pientä se on tietysti Englantiin verrattuna, siellä on maanantai joka helevetin päivä!

• HIPPE

MULLA MYÖS SAMA VIKA AUTOSSANI ( 04-FARKKU SOL WAGON ), KORJAUTUIKO VIKA TS. ONKO RATTI SÄÄTÖJEN JÄLKEEN SUORASSA SUORAAN AJETTAESSA JA YLEENSÄKIN KULKEEKO AUTO VAELTELEMATTA?

• Nimetön

Itsellä sama ongelma -03 farkun kanssa. Renkaat kuluneet 15000km aikana siten, että toisessa takapyörässä jäljellä 5mm ja muissa pyörissä tasaisesti hiukka alle 3mm. Alla ensiasennusrenkaina Turkissa valmistetut bridgestonet. Ensimmäisenä talvena alla oli nokian neloset eikä vastaavaa eroa kulumisessa ollut. Auto oli hiljattain 30000km huollossa, jossa ohjauskulmat mitattiin eikä niistä löytynyt vikaa. Olisikohan vain niin, että tehtaalla alle laitetut renkaat on rumasti sanottuna täyttä paskaa. Ei ainakaan itselle ole koskaan näin heikosti kestävää rengas sarjaa eteen tullut vaikka alla on ollut merkkejä barumista lähtien.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe