Onpa kiva tietää että Bilia kohtelee myös Volvon omistajia huonosti

Aijuli

Hei,

kävimme tänään ensimmäistä kertaa lukemassa viestejä täällä Volvo-osastolla. Normaalisti niitä luemme Renaultin puolella koska perheeseemmme on kuulunut monta ranskatarta. Tällä hetkellä Renault Kangon vaihto toiseen Renault Kangoon on ajankohtainen.

Miehelläni ja minulla on tähän asti ollut sellainen käsitys että Bilia Kaivoksela kohtelee meitä kakkosluokan kansalaisina sen takia että omistamme Renaultin emmekä Volvoa.

Oikein "sydäntä lämmitti" kun huomasimme että kalsea suhtautuminen asiakkaaseen ei johdukaan rakkaan autoni merkistä vaan on osa "luonnollista" palvelua kyseisessä firmassa.

Olemme kokeneet erittäin nihkeää ja osittain asiatontakin kohtelua siellä. Kun kyselee huollossa olevan autonsa kuulumisia ja arviota siitä koska auto on valmis, ei vastausta saa. Sen sijaan huomaat puhuneesi vähintään neljän eri henkilön kanssa, joista kukaan "ei asiasta tiedä" vaan kysykääpäs tuolta mieheltä tuolta....jos hän vaikka tietäisi. Siellä tiskillä seistessä saa sitten odotellakin vaikka hamaan hautaan saakka.

Jos henkilö jota yrität tavoittaa on syömässä tai kokouksessa ja seisot odottamassa, on aivan turha olettaa asiakaspalvelun nimissä että se toinen tiskillä oleva mies informoisi asiasta sinua. Siinä sitten seistä nökötät kunnes tiedustelet asiaa ja saat yllättäen tiedon "ei ole paikalla". Että silleen.

Tämä siis koskee Bilia Kaivokselaa nimen omaan.

Siellä tiskillä harrastetaan myöskin asiakasarvostelua. Kun kävimme taannoin siellä kyselemässä yhden ranskalaisautomme lämmityslaitteen kakksosasennon toimimattomuutta, saimme suoran vastauksen.

Herra "asiakasarvostelija" katsoi minua lyhyttä naista päästä varpaisiin ja tokaisi "Ei sinulla ole varaa sitä korjata". Että näin ystävällisesti. Ajattelin kyllä mainita herralle siinä että hyvinpä olet pankkitiliini ennakolta tutustunut.... mutta puuskutin vain kiukkuisena tieheni.

Asia kyllä selvisi sitten muuta kautta kun kävimme Tikkurilassa erittäin ystävällisessä ja asiantuntevassa ranskalaisten autojen varaosaliikkeessä neuvoja ja osia kyselemässä.

Yhtä penseitä kokemuksia on meillä ollut muitakin koskivatpa ne sitten Renault 19 tai Kangoa...ja jos vain on ollut mahdollista autovika muuten korjata, olemme Bilia-käynnin jälkeen välittömästi marssineet suoraan johonkin muuhun asiantuntevaan, asiakasystävälliseen ja ripeään huoltopisteeseen tai hakeneet osat ja korjanneet viat itse.

Nykyinen Kangoni on toiminut moitteitta ja siksi päädyin vaihtamaan sen toiseen nuorempaan ja tehokkaampaan Kangoon. Kauppa tapahtui Länsi-Autossa kaksi viikkoa sitten sillä ehdolla että laittavat vasemman takasivuoven lukon kuntoon. Länsi-Autossa olemme saaneet erittäin ystävällistä palvelua mutta heidän huoltonsa ei vikaa tutkimusten jälkeen osannut korjata. Sieltä pari vuotta vanha Kango lähetettiin Biliaan huoltoon ja siellä se on edelleenkin. Tässä sitä on sitten kaksi viikkoa odoteltu !!! Eikä vieläkään ole takeita että autoa ensi viikolla saisi. Tällä viikolla olivat osan siihen tilanneet ja yllätys, yllätys - olivat tilanneet väärän osan. Ja selitys kulkee sitä rataa että vika on niin omituinen, ettei heillä ole aiempia kokemuksia asiasta. Voiko olla totta ?? Eihän kyse ole mistään uuden uutukaisesta mallista ???? Missä on maahantuojan ammattitaito ja tuotetuntemus.

Kertokaapa samalla oletteko saaneet samanlaista kohtelua muissa Bilian liikkeissä kuin Kaivokselassa. Jospa vaikka seuraavan kerran kurvaisi sinne pisteeseen, jota suosittelette hyvät Volvo-veljet.

18

4007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvomies

      Lueskele täältä: www.volvolandia.com
      niin huomaat, että merkkihuollot (Bilia yms.) ovat
      todella syvältä...

    • Volvo-autoilija

      Malmilla on mielestäni henkilökunnan käytös ollut kohdallaan, tosin en ole siellä paljon asioinut. Sen sijaan Olarin toimipistettä voin jopa varovaisesti suositella. Jos haluaa käydä Biliassa, kannattanee käydä nimenomaan Olarissa. Korkeat hinnat vaivaavat tietysti Olariakin, samoin pitkät jonotusajat, mutta varsinainen palvelu on ollut asiallista ainakin minua kohtaan ja olen yleensä saanut liikkeestä sen, mitä tulin hakemaankin.

      • 940 turbo

        kahden Vovon kokemuksella voin vahvistaa että jos joku haluaa lähteä polttamaan ristiä Olarin Bilian huollon pihalle, tuon kyllä grillimakkarat ja oluet.

        En jaksa enää kirjoittaa kokemuksista. Menisi aamuun ja näppäimistö ei kestäisi sormivoimia.

        Tuo on kuitenkin ainoa paikka jossa huolto on ihan kirjaimellisesti yrittänyt varastaa minulta lähes tonnin vanhaa rahaa. Tai oikeastaan se oli ilmeisesti jonkun kaverin autoon vaihdettu osa joka oli yritetty piilotta minun laskuuni mutta ei siitä sen enempää.


      • Volvo-autoilija
        940 turbo kirjoitti:

        kahden Vovon kokemuksella voin vahvistaa että jos joku haluaa lähteä polttamaan ristiä Olarin Bilian huollon pihalle, tuon kyllä grillimakkarat ja oluet.

        En jaksa enää kirjoittaa kokemuksista. Menisi aamuun ja näppäimistö ei kestäisi sormivoimia.

        Tuo on kuitenkin ainoa paikka jossa huolto on ihan kirjaimellisesti yrittänyt varastaa minulta lähes tonnin vanhaa rahaa. Tai oikeastaan se oli ilmeisesti jonkun kaverin autoon vaihdettu osa joka oli yritetty piilotta minun laskuuni mutta ei siitä sen enempää.

        Siinä tapauksessa perun suositukseni käyttää Olarin liikettä. Enpä ole itsekään siellä vuosikausiin käynyt.

        Sain muuten kerran Olarista n. 15 euron varaosan ilmaiseksi. Lisäksi Kaivokselassa minua kerran kuulemma "unohdettiin" laskuttaa jostakin jarruosasta. Meniköhän sekin lasku sitten seuraavalle.

        Onneksi takaveto-Volvot ovat helppoja huoltaa ja korjata. Jos itse ei ehdi, moni pienikin paja osaa tehdä yleisimmät työt.


    • Olarin Onnellinen

      Jaahas...Sitä on asioitu Biliassa?
      Oman Bilia-kokemukseni perusteella voin sanoa ettei kannata Olarissa ainakaan asioida ja mitä olen lukenut täältä sivuilta niin taitaa kaikkia Bilia-liikkeitä vaivata samat vaivat.
      Biliat kierrän jatkossa kaukaa ja en aio sieltä autoa ostaa saatika sitten huoltaa siellä autoa.
      Enpä tiennyt Bilian sivuja tutkiessa kun etsin uutta autoa mitä tuleman pitää...Olarista löytyi sopiva auto ja koeajossa ja palvelussa ei ilmennyt mitään ongelmaa enkä ollut täällä sivuilla käynyt aiemmin viestejä lukemassa(olisi pitänyt),noh,käytetty auto ostettiin (volvo v40) ja 3000km ostopäivästä hajosi...mooottorivika ja öljyä söi ja kunnolla ei käynyt.Takuuhuoltoon sen sai Olariin mistä se oli ostettukin ja huollosta autoa hakiessa ei kerrottu mitä autolle oli tehty,papereita auton huollossaolosta ei ollut,avaimet annettiin käteen vain... ja supistiin papereita etsiessä jotain niin hiljaa etten vain olisi kuullut.Kiire kun oli töihin niin en sitä sitten jäänyt miettimään...eikä papereita ole tullut vieläkään postissa vaikka lupasivat lähettää jälkikäteen soitettuani ja niitä pyydettyäni.Automyyjää harmitti puhelimessa kun hänen provikat myynnistä pieneni kun autoon tuli vikaa ja yritti jos olisin maksanut huollosta sittenkin takuuhuollon sijaan.En suostunut maksamaan.Öljyä kului yhä oudosti huollon jälkeen ja kun kävin täällä lukemassa Bilian "valohoidoista" niin päätin vaihtaa auton,päästä siitä eroon mahd.nopeasti.
      Auto oli vielä kaiken lisäksi ollut Bilian työntekijällä kuulemma ennen minua ja olivat varmaan tienneet siinä olevan jotain pahemman luokan vikaa ja vaihtaneet sitten,eivätpähän olleet vikaa korjanneet vaan odottivat jotakuta hyväuskoista joka auton ostaisi.Luulin että Biliassa saisi hyvää palvelua ja kunnon auton kun kerran on maahantuojaliike.
      Vaihdoin auton ja uusi käytetty Volvoni on toiminut moitteettomasti ja ei ole ostettu Biliasta...Biliasta ostetussa V40:ssä oli vikoja kun sitten katselivat sitä siellä liikkeessä mistä ostin uuden autoni ja vikoja siinä oli kuulemma(tuttu töissä siellä) ja sen joku ostikin mutta palautti auton koska se ei ollut kunnossa.
      Kaikki huollot siinä oli kuulemma tehty kun ostin sen Biliasta mutta jotain mätää on kun reilu 100 000km ajetussa autossa vikoja on silti.
      Tiedä sitten keitä asiakkaita Bilia palvelee hyvin kun pulju vielä pystyssä on vaikka eivät palvele eivätkä huolla kunnolla autoja.

      • vai kartellin

        autoliikkeille tuomien runsaiden rahojen antama ylpeys lienee syynä edelläolevan kaltaiseen asiakkaan kohteluun. Olen viimeisen vuoden aikana asioinut saksalaisissa autoliikkeissä. Siellä kilpailu toimii paremmin. Siellä on sisäistetty ajatus -kaupankäynti on palvelua!


      • tai kartellin

        autoliikkeille tuomien runsaiden rahojen antama ylpeys lienee syynä edelläolevan kaltaiseen asiakkaan kohteluun. Olen viimeisen vuoden aikana asioinut saksalaisissa autoliikkeissä. Siellä kilpailu toimii paremmin. Siellä on sisäistetty ajatus -kaupankäynti on palvelua!


      • V40 1.9D

        Useita kuukausia metsästänyt hehkutulppia diesel volvooni. Bilia tahtoi välttämättä vaihtaa ne 40e kappalehintaan työt päälle. Eli n. 200e. Käsittämätöntä. Noh, kysyin silloin mitkä hehkut autooni sopii, eivät "viitsineet" vastata. Nyt on metsästys päättynyt, löysin vihdoinkin tuohon 70 kW:seen moottoriin sopivat hehkut useiden soiton ja internet-tuntien jälkeen hintaan 16e/kpl ja vaihto sujuu ominpäin. (kirjoitin tästä Diesel osastolla). Olen myös kirjoitellut Bilian määräaikaishuoltojen tähtitieteellisistä hinnoista sekä siitä, kun 15 min. vianetsintä maksoi melkein satasen. Vika oli juuri tuo palanut hehku.

        Autoservia toimii, kerran olen siellä asioinut ja hyvää palvelua sekä 40%-50% edullisemmat huollot.


      • Yksi uunotettu

        Pyysin Olarin Biliasta uudesta S60 tarjouksen.Sen sain,myös paperille.Myöhemmin keskustelin uudelleen puhelimessa myyjän kanssa,joka teki uuden tarjouksen.Pyysin sen sähköpostiini.Sen sain,mutta hinta oli pompsahtanut yli 1000 euroa.Kyselin myyjältä miksi tarjous oli noussut siitä mitä hän viimeksi puhelimessa sanoi.Syyksi sanoi laskeneensa väärin.Sanoi tarjouksen olevan sen joka on sähköpostissa.No ei se mitään..Kajaanista sain haluamani auton ja palvelu pelasi.


    • v70

      Pitäjänmäellä asioidessani palvelu on ollut kohtalaista ja ystävällistä, vaikka kiireellisen oloista.
      Mutta, itseäni kiinnostaa enemmän se, mitä autolleni siellä tehdään. 60t määräaikaishuolloista ja takuukorjauksista en ole koskaan selvinnyt yhdellä käynnillä! Aina on jotain mokattu tai jätetty tekemättä. Työn laatu on käsittämättömän huolimatonta! Pienin mutta harmittava esimerkki oli, kun tietokone ilmoitti "huollon aika" pari päivää huollon jälkeen. Oli vain unohtunut huollossa kuitata. No samalla oli tullut ilmi muitakin unohduksia, eli pelkän valon takia ei tarvinnut mennä takaisin.

    • CTH

      Siis noihin ranskalaisiin autoihin on todella ongelmallista tilata noita osia, varaosien hajoituskuvat ovat kuin lottoarvonta, jonka takia valitettavasti usein tulee vääriä osia. Heti perään tiedoksi en ole biiliassa töissä ;)

    • Volvo-kuski

      Kiertäkää Bilia Herttoniemen liike kaukaa! Huollon asiakaspalvelu todella tympeetä eikä palvelua meinaa saaha kirveelläkään. kaikenlisäksi todella kallista ja ylihinnoteltua. En suosittele kenellekään!

      • Anonyymi

        Kyllä Biliassa on huipputörkeitä ihmisiä töissä.
        En missään nähnyt tällaisia täys sikoja.
        Töistä laskutetaan ylihintaa ja töitä jätetään jopa tekemättä. VARO JA KIERRÄ KAUKAA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Biliassa on huipputörkeitä ihmisiä töissä.
        En missään nähnyt tällaisia täys sikoja.
        Töistä laskutetaan ylihintaa ja töitä jätetään jopa tekemättä. VARO JA KIERRÄ KAUKAA!

        Käytän autoni huolloissa pientä ketjukorjaamoa, jossa omistaja perehtyy huolto- ja remontitöihin. Eilen autoni oli huollossa, ajan sain varattua helposti netissä ja kun vein auton aamulla huoltoon, puoliltapäivin tuli tekstari että auto on valmis ja samalla kerrottiin laskunkin suuruus. Kyseisessä huollossa olen saanut aina hyvää palvelua ja vieläpä merkkiuoltoja halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän autoni huolloissa pientä ketjukorjaamoa, jossa omistaja perehtyy huolto- ja remontitöihin. Eilen autoni oli huollossa, ajan sain varattua helposti netissä ja kun vein auton aamulla huoltoon, puoliltapäivin tuli tekstari että auto on valmis ja samalla kerrottiin laskunkin suuruus. Kyseisessä huollossa olen saanut aina hyvää palvelua ja vieläpä merkkiuoltoja halvemmalla.

        Koska olet käyttänyt merkkikorjaamoa?
        Nykyään niissä saa hyvää palvelua ja toimii nettivaraus/puhelinvaraus ja tekstiviestit tulee valmiista työstä ja hinnan saa jo etukäteen jos vaan haluaa.
        Ei se pärnänen sen paremmin asioihin perehdy, tosin voi joutua ihmettelemään enemmän kuin merkkiliikkeessä jossa auto tunnetaan paremmin.
        Itse käytin autoni merkkiliikkeessä huollossa ja siellä päivitettiin samalla yhdeksän eri "tietokoneyksikköä" samalla kertaa ja se kuuluu merkkiliikkeen automaattiseen palveluun ilmaiseksi, montako päivitystä olet saanut pärnäseltä?


    • Anonyymi

      Minä menin kerran Kaivokselan Volvoon pienen poikani kanssa ostamaan Volvoa, mutta myyjät katselivat meitä vain vihaisesti. Oudon tunteen vallassa poistuin myymälästä, enkä ole koskaan sen jälkeen ostanut Volvoa.

    • Anonyymi

      Bilia klaukkala, ihan kuin operoisi mustan aukon kanssa, autot katoilee ja tieto jos sitä koskaan on ollut katoaa kuin hiekka sormien välistä ja siitä ei itselle ole juurikaan mitään ole jäljellä kun mekaanikon kanssa pääsee juttelemaan. Vakio lause on että voi olla että huomenna tiedetään enemmän. Kuka tuonne autonsa vie voi ekana tovonsa menettää ja sitten vielä rahansa. 30 vuotta on tullut huollettua autoa monessa paikkaa mutta mitään tällaista ne ole ikinä kokenut.

    • Anonyymi

      Bilia Olari, koeajo XC40 täyssähkö, rengas repesi ja lensi pellolle vauhdissa, vanne vaurioitui, sain pidettyä kuitenkin juuri ja juuri tämän katiskan tiellä, majoitus ja paluumatka junalla ja bussilla omaan piikkiin, kuulemma renkaan puhkeaminen asiakkaan vika ja ilmoitettiin 1000€ omavastuusta,
      Kieltäydyin tietenkin maksamasta, asiaa selvitetään parhaillaan, saa nähdä kuinka pitkälle täytyy mennä.
      Esimies vertasi asiaa tuulilasin rikkoutumiseen, itse vertasin asiaa moottorin hajoamiseen, ei löytynyt yhteisymmärrystä, jatkettiin asiaa myyntijohtajan kanssa, ei saavutettu yhdenmukaista linjaa.
      Koeajolla rikkoutunut tuulilasi, moottori ja renkaat käsitellään ainakin Vehossa siten kansantajuisesti ettei asiakkaalle aiheudu niistä kustannuksia.
      Terveisiä vaan Olarin Biliaan, Volvo jäikin nyt ostamatta ja taitaa Mercedes EQS tulla meidän kotiin, tämä viestiketju ja oma kokemukseni todistaa että jätän Bilian liikkeet nyt kokonaan, sama suositus muillekin auton vaihtoa suunnitteleville.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi perhe ei puutu Stefun ongelmiin?

      Vaikka onkin suvun musta lammas ja häpäissyt kaikki niin silti, miksi suku ei halua auttaa häntä?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      2245
    2. Maisa lomalla yksin?

      Yhdessäkään kuvassa ei näy edes vilahdusta miehestä..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1913
    3. Joko Sofia löytää tänään uuden rakkaan

      On varmaan aika jättää entisen parisuhteen savuavat rauniot taakse ja lähteä kohti uusia seikkailuja. Nyt varakkaiden helsinkiläismiesten vaimojen on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1040
    4. Rattijuopon uhriksi 16 vuotias tyttö

      Ikaalisista passitettiin ennen rattijuopot linnaan.Nyt vaan silitellään päätä.
      Ikaalinen
      19
      1031
    5. Sofialle, luet kumminkin

      Nyt on vuosi seurattu tätä kiihkeää vuosisadan romanssia. Ja on ollut turbulenssia mennen, tullen ja palatessa. Ei ole enää perässä pysynyt tässä on/O
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      862
    Aihe