Onko olemassa sellaista tietokoneohjelmaa, joka lajittelisi kuvat tarkennuksen onnistumisen mukaan, jolloin kuvaajan olisi paljon helpompi poistaa epätarkat otokset, kun kuvia ei tarvitsisi yksitellen tutkia manuaalisesti. Tällaisesta ohjelmasta olisi paljon hyötyä, mutta en ole koskaan kuullutkaan, että tällaisia olisi olemassa.
Esimerkiksi kuvattuani joutsenia pellolla on hirveä urakka poistella epätarkat kuvat, jotka vain vievät turhaan tilaa tietokoneella, jos ne säästää. Olisi kätevää, jos ohjelmalle voisi näyttää, että sen pitää tutkia, onko joutsenen pää terävä. Sitten ohjelma kävisi kaikki kuvat läpi ja jakaisi ne vaikka kolmeen kategoriaan: epätarkat, tarkat ja kuvat, joista ohjelma ei osaa sanoa. Sitten kuvaaja voisi nopeasti käydä läpi kuvat ja hyväksyä ohjelman tekemän jaon, jos se miellyttäisi.
Kuvia tarkennuksen mukaan lajitteleva ohjelma?
Herra X
2
299
Vastaukset
- G. Oogle
http://www.imatest.com/
-Eikä hajuakaan miten tuo toimii Jos kyse on JPG:stä, niin epäonnistuneet ovat yleensä kooltaan pienempiä, joten lajittele kuvat koon mukaan. Ongelma vain on, ettei ohjelma oikein voi tietää minkä kuvassa pitäisi olla tarkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983762Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna353242- 603209
- 683029
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682884Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672809On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802321- 452162
- 692158