Onko olemassa sellaista tietokoneohjelmaa, joka lajittelisi kuvat tarkennuksen onnistumisen mukaan, jolloin kuvaajan olisi paljon helpompi poistaa epätarkat otokset, kun kuvia ei tarvitsisi yksitellen tutkia manuaalisesti. Tällaisesta ohjelmasta olisi paljon hyötyä, mutta en ole koskaan kuullutkaan, että tällaisia olisi olemassa.
Esimerkiksi kuvattuani joutsenia pellolla on hirveä urakka poistella epätarkat kuvat, jotka vain vievät turhaan tilaa tietokoneella, jos ne säästää. Olisi kätevää, jos ohjelmalle voisi näyttää, että sen pitää tutkia, onko joutsenen pää terävä. Sitten ohjelma kävisi kaikki kuvat läpi ja jakaisi ne vaikka kolmeen kategoriaan: epätarkat, tarkat ja kuvat, joista ohjelma ei osaa sanoa. Sitten kuvaaja voisi nopeasti käydä läpi kuvat ja hyväksyä ohjelman tekemän jaon, jos se miellyttäisi.
Kuvia tarkennuksen mukaan lajitteleva ohjelma?
Herra X
2
274
Vastaukset
- G. Oogle
http://www.imatest.com/
-Eikä hajuakaan miten tuo toimii Jos kyse on JPG:stä, niin epäonnistuneet ovat yleensä kooltaan pienempiä, joten lajittele kuvat koon mukaan. Ongelma vain on, ettei ohjelma oikein voi tietää minkä kuvassa pitäisi olla tarkkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294