Outoa ......

Jussi

Heipparallaa.....

kyselin täällä kerran paljonko voisi pitää hintaa XJ40:lla vm-89, jolla olen sompaillut viimeiset 5 vuotta, mutta kukaan ei heittänyt edes arvausta. No laitoin sitten Nettiautoon ilmoituksen, mutta eipä ole kukaan kysynyt mitään pariin viikkoon. Totesin, että hinta oli kyseisen myyntipalstan halvin tämän vuoden aikana, mutta taitaa olla niin, että nykyisessä markkinatilanteessa Suomen markkinat on täytetty riittävästi Jaguar-tuonnilla.

Liekö sama ilmiö kaikissa hieman erikoisemmissa autoissa ? No joka tapauksessa sompailu jatkuu entiseen malliin.

Jussi

6

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äksjiikasi

      Yksityinen auton myyjä on kusessa.
      Ne kenellä on rahaa tuovat/tuottavat euuroopasta sellaisen auton kuin haluvat. Onnettomat joilla on vaihtokalu tai rahanpuute joutuvat kääntymään liikkeiden ja rahoitusyhtiöiden puoleen.
      Väliinputoojiksi jäävät yksityiset myyjät, jotka eivät voi välittää rahaa eivätkä välitä vaihtokalusta.
      Nyt itseasissa on suomessa ostajan markkinat, siitä vain tarjoamaan niin alhaista hintaa kun kehtaa - myyjä kypsyy muutaman viikon ja jos/kun on pakko myydä niin myyjä soittelee perään.

    • poju

      Tuo hinnan määritteleminen on vaikea asia kulkuneuvolle, jota monikin karsastaa harvinaisuutensa vuoksi. Ei auta, vaikka kuinka mainostaisi olevan ehjä ja loistokuntoinen. Jaguarin myyminen vaan on kivinen homma.
      Eikä ne tuonti-Jaguaritkaan kauppaansa tee, kuten Nettiautossa olevasta Inter-Auton mainoksesta voidaan päätellä. Vaikka siinä nyt lukeekin, että 'myyty', niin kyllä se vei reilun puoli vuotta. Luonnollisesti ihmiset hakevat omaan käyttöönsä noita nyt eritoten Saksasta, mutta kun katsoo hintaa Suomessa - eli 10k€:n maisemissa - en usko, että kovinkaan kummoista säästöä hakemisellaan tekee. Etenkään, kun laskee tuontiautolle massauksen, kunnon talvirenkaat, letkulämppärin yms Suomen sääolosuhteissa kohtalaisen tarvittavat vermeet.
      Nih. Eli jos hinta on pitkä, ei tule uteluja. Jos taas liian alhainen, ihmiset soittelevat kysyäkseen, mitä siinä on vialla. Ja jos laitat myynti-ilmoitukseen esim ilmastoinnin olevan toimimaton, ei ketään kiinnosta hankkia laittoa vailla olevaa, vaikka kuinka olisit rehellinen. Kannattaa siis selkeimmät vikakohdat korjauttaa itse ja toivoa, että kaupassa saisi vielä omansa poies...joka tosin on aika epätodennäköistä.

      Onnea kaupantekoon!

      • Jussi

        Juu, niin kait se on, mutta aina pitää olla rehellinen, kun omaansa myy. No joka tapauksessa kysehän on vain hakusuunnitelmien lykkäämisestä tai sitten kahden Jaggen pitämisestä. Enpä tiedä mitä vanhaa Jaguaria etsivät ajattelevat, mutta kaikissa tämän ikäisissä on yleensä joku rempallaan. Ruoste on Suomen erityismurhe, mutta Jaguarin mekaniikan ja sähkön ongelmat eivät ole maasta riippuvaisia ja kaikissa tapauksissa 15 vuotta vanha auto on harrasteauto, jota pitää itse roplata ellei ole todella varakas.

        Eipä tässä mitään murhetta ole, käy ja kukkuu. Ilmastoinninkin saan kuntoon, kunhan ehdin paneutumaan asiaan, mutta seuraaviin helteisiin on onneksi aikaa....

        Jussi


      • Test Driver
        Jussi kirjoitti:

        Juu, niin kait se on, mutta aina pitää olla rehellinen, kun omaansa myy. No joka tapauksessa kysehän on vain hakusuunnitelmien lykkäämisestä tai sitten kahden Jaggen pitämisestä. Enpä tiedä mitä vanhaa Jaguaria etsivät ajattelevat, mutta kaikissa tämän ikäisissä on yleensä joku rempallaan. Ruoste on Suomen erityismurhe, mutta Jaguarin mekaniikan ja sähkön ongelmat eivät ole maasta riippuvaisia ja kaikissa tapauksissa 15 vuotta vanha auto on harrasteauto, jota pitää itse roplata ellei ole todella varakas.

        Eipä tässä mitään murhetta ole, käy ja kukkuu. Ilmastoinninkin saan kuntoon, kunhan ehdin paneutumaan asiaan, mutta seuraaviin helteisiin on onneksi aikaa....

        Jussi

        40:lle ei ole kysyntaa.
        Sama vika: olen myyskennellyt omaani enemman tai vahemman aktiivisesti jo tovin aikaa ja hinnoittelu tuntuu olevan aika lailla linjassa kaikilla 89/90-mallisilla, more or less.

        Uudemmista sitten pyydetaankin sellaista hintaa, ettei sita kannata (nykyisessa markkinatilanteessa) 40:sta maksaa.

        Kun sopiva ostaja loytyy, paastaneen hinnasta sopuun. Talla haavaa vaan on ostajan markkinat ja Saksan-tuonti painaa pahasti.
        En ole tosin perehtynyt myytavina olevien autojen kuntoon, joten voipi olla, etta tosiostajalla on vaihtoehdot itse asiassa aika vahissa!


      • poju
        Test Driver kirjoitti:

        40:lle ei ole kysyntaa.
        Sama vika: olen myyskennellyt omaani enemman tai vahemman aktiivisesti jo tovin aikaa ja hinnoittelu tuntuu olevan aika lailla linjassa kaikilla 89/90-mallisilla, more or less.

        Uudemmista sitten pyydetaankin sellaista hintaa, ettei sita kannata (nykyisessa markkinatilanteessa) 40:sta maksaa.

        Kun sopiva ostaja loytyy, paastaneen hinnasta sopuun. Talla haavaa vaan on ostajan markkinat ja Saksan-tuonti painaa pahasti.
        En ole tosin perehtynyt myytavina olevien autojen kuntoon, joten voipi olla, etta tosiostajalla on vaihtoehdot itse asiassa aika vahissa!

        Näinhän se on, 40 on aika hankalan ikäinen. Toisaalta vastaavan ikäisiä premiumautoja käytetään edelleen käyttöautoina, esim oman E32 Bemarini ostin, kun se yksi ja ainoa todella hyvä XJ40 meni nenän edestä. Bemarissa ei by the way ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Mutta siis pointti oli se, että oikeasti edes lähestulkoon pyyntihinnan arvoiset nelikybäset ovat kortilla. Ainakaan itseäni ei houkutellut 12600€ pyynnillä oleva yksilö, jossa olisi pitänyt vaihtaa flektin visko, iskarit, ostaa kahdet uudet renkaat vanteet jne... Puhumattakaan ilmastoinnin käyttötaulun toimimattomista valoista yms. Pedanttina ei tuollaisesta olisi yhdeksäistäkään maksanut, koska kokonaiskulut olisivat nousseet auton ikään nähden poskettomiksi. Kävin kolme yksilöä koeajamassa ja ensimmäinen oli se paras. Se kyllä sitten menikin kaupaksi likimain kuukausi ensimmäisen myynti-ilmoituksen jälkeen. Kerro Lasse vaan terkkuja Toloselle;)

        Asiaa voisi jauhaa vaikka kuinka pitkälti, mutta kyllä loppuloksena on se, että hyväkuntoinen Jagge menee lopulta kaupaksi ja kyllä se rehellisyyskin kannattaa. Aikaa vaan saa varata myyntitoimenpiteille aika pitkään. Vaan eipä se helppoa ole kansanautonkaan myyminen, oma W124-koriseni oli yli puoli vuotta myynnissä kunnes löytyi hyvää yksilöä arvostava ostaja:)


    • xjr-98

      Myin Camaroni pois muutama kuukausi sitten.
      Opin muutaman kuukauden kestäneen prosessin aikana jotain:

      Käytetyn auton (varsinkin jos se on joku muu kuin ns. bulkkiauto kuten Astra, Primera tai vaikka joku Ford) myyminen on aivan perseestä.

      Yksityiset tarjoavat jotain romua vaihdossa ja/tai käsirahaa, osamaksua tms. Renkaan potkijoita ja koeajajia riittää, tosi ostajia ei.

      Autoliikkeet tietävät, että autoaan kauppaava on kusessa ja ottavat tästä hyödyn irti. Liikeet (jos ovat edes kiinnostuneita, useimmat eivät ota "erikoisautoja") tarjoavat aivan törkeää alihintaa.
      Usein kuulin sanottavan: "no näitähän saa Saksasta pilkkahintaan".

      Ei ollut mitään merkitystä sillä, että kyseessä oli suomi-auto jossa täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, erikoisvarustelu, huippukunto ja vain 70 000 km ajettuna, Autotohtorin kuntotodistus jne.

      Minulla meni lopulta palkokasvi nenään ja myin auton liikkeeseen 17 keur. Seuraavana päivänä auto myytiin 24900 €.
      Ja mikä parasta, auto oli nuorentunut KAKSI vuotta ja saanut 10 heppaa lisää. Auto oli -95 mallia ja otettu käyttöön 31.12.1996 mutta ei sitä saatana silti ole laillista myydä -97 mallina!

      Opetus: en ikinä enää edes yritä myydä autoa yksityishenkilönä ellei ole pakko vaan aina menee vaihdossa liikkeeseen :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe