Outoa ......

Jussi

Heipparallaa.....

kyselin täällä kerran paljonko voisi pitää hintaa XJ40:lla vm-89, jolla olen sompaillut viimeiset 5 vuotta, mutta kukaan ei heittänyt edes arvausta. No laitoin sitten Nettiautoon ilmoituksen, mutta eipä ole kukaan kysynyt mitään pariin viikkoon. Totesin, että hinta oli kyseisen myyntipalstan halvin tämän vuoden aikana, mutta taitaa olla niin, että nykyisessä markkinatilanteessa Suomen markkinat on täytetty riittävästi Jaguar-tuonnilla.

Liekö sama ilmiö kaikissa hieman erikoisemmissa autoissa ? No joka tapauksessa sompailu jatkuu entiseen malliin.

Jussi

6

1132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äksjiikasi

      Yksityinen auton myyjä on kusessa.
      Ne kenellä on rahaa tuovat/tuottavat euuroopasta sellaisen auton kuin haluvat. Onnettomat joilla on vaihtokalu tai rahanpuute joutuvat kääntymään liikkeiden ja rahoitusyhtiöiden puoleen.
      Väliinputoojiksi jäävät yksityiset myyjät, jotka eivät voi välittää rahaa eivätkä välitä vaihtokalusta.
      Nyt itseasissa on suomessa ostajan markkinat, siitä vain tarjoamaan niin alhaista hintaa kun kehtaa - myyjä kypsyy muutaman viikon ja jos/kun on pakko myydä niin myyjä soittelee perään.

    • poju

      Tuo hinnan määritteleminen on vaikea asia kulkuneuvolle, jota monikin karsastaa harvinaisuutensa vuoksi. Ei auta, vaikka kuinka mainostaisi olevan ehjä ja loistokuntoinen. Jaguarin myyminen vaan on kivinen homma.
      Eikä ne tuonti-Jaguaritkaan kauppaansa tee, kuten Nettiautossa olevasta Inter-Auton mainoksesta voidaan päätellä. Vaikka siinä nyt lukeekin, että 'myyty', niin kyllä se vei reilun puoli vuotta. Luonnollisesti ihmiset hakevat omaan käyttöönsä noita nyt eritoten Saksasta, mutta kun katsoo hintaa Suomessa - eli 10k€:n maisemissa - en usko, että kovinkaan kummoista säästöä hakemisellaan tekee. Etenkään, kun laskee tuontiautolle massauksen, kunnon talvirenkaat, letkulämppärin yms Suomen sääolosuhteissa kohtalaisen tarvittavat vermeet.
      Nih. Eli jos hinta on pitkä, ei tule uteluja. Jos taas liian alhainen, ihmiset soittelevat kysyäkseen, mitä siinä on vialla. Ja jos laitat myynti-ilmoitukseen esim ilmastoinnin olevan toimimaton, ei ketään kiinnosta hankkia laittoa vailla olevaa, vaikka kuinka olisit rehellinen. Kannattaa siis selkeimmät vikakohdat korjauttaa itse ja toivoa, että kaupassa saisi vielä omansa poies...joka tosin on aika epätodennäköistä.

      Onnea kaupantekoon!

      • Jussi

        Juu, niin kait se on, mutta aina pitää olla rehellinen, kun omaansa myy. No joka tapauksessa kysehän on vain hakusuunnitelmien lykkäämisestä tai sitten kahden Jaggen pitämisestä. Enpä tiedä mitä vanhaa Jaguaria etsivät ajattelevat, mutta kaikissa tämän ikäisissä on yleensä joku rempallaan. Ruoste on Suomen erityismurhe, mutta Jaguarin mekaniikan ja sähkön ongelmat eivät ole maasta riippuvaisia ja kaikissa tapauksissa 15 vuotta vanha auto on harrasteauto, jota pitää itse roplata ellei ole todella varakas.

        Eipä tässä mitään murhetta ole, käy ja kukkuu. Ilmastoinninkin saan kuntoon, kunhan ehdin paneutumaan asiaan, mutta seuraaviin helteisiin on onneksi aikaa....

        Jussi


      • Test Driver
        Jussi kirjoitti:

        Juu, niin kait se on, mutta aina pitää olla rehellinen, kun omaansa myy. No joka tapauksessa kysehän on vain hakusuunnitelmien lykkäämisestä tai sitten kahden Jaggen pitämisestä. Enpä tiedä mitä vanhaa Jaguaria etsivät ajattelevat, mutta kaikissa tämän ikäisissä on yleensä joku rempallaan. Ruoste on Suomen erityismurhe, mutta Jaguarin mekaniikan ja sähkön ongelmat eivät ole maasta riippuvaisia ja kaikissa tapauksissa 15 vuotta vanha auto on harrasteauto, jota pitää itse roplata ellei ole todella varakas.

        Eipä tässä mitään murhetta ole, käy ja kukkuu. Ilmastoinninkin saan kuntoon, kunhan ehdin paneutumaan asiaan, mutta seuraaviin helteisiin on onneksi aikaa....

        Jussi

        40:lle ei ole kysyntaa.
        Sama vika: olen myyskennellyt omaani enemman tai vahemman aktiivisesti jo tovin aikaa ja hinnoittelu tuntuu olevan aika lailla linjassa kaikilla 89/90-mallisilla, more or less.

        Uudemmista sitten pyydetaankin sellaista hintaa, ettei sita kannata (nykyisessa markkinatilanteessa) 40:sta maksaa.

        Kun sopiva ostaja loytyy, paastaneen hinnasta sopuun. Talla haavaa vaan on ostajan markkinat ja Saksan-tuonti painaa pahasti.
        En ole tosin perehtynyt myytavina olevien autojen kuntoon, joten voipi olla, etta tosiostajalla on vaihtoehdot itse asiassa aika vahissa!


      • poju
        Test Driver kirjoitti:

        40:lle ei ole kysyntaa.
        Sama vika: olen myyskennellyt omaani enemman tai vahemman aktiivisesti jo tovin aikaa ja hinnoittelu tuntuu olevan aika lailla linjassa kaikilla 89/90-mallisilla, more or less.

        Uudemmista sitten pyydetaankin sellaista hintaa, ettei sita kannata (nykyisessa markkinatilanteessa) 40:sta maksaa.

        Kun sopiva ostaja loytyy, paastaneen hinnasta sopuun. Talla haavaa vaan on ostajan markkinat ja Saksan-tuonti painaa pahasti.
        En ole tosin perehtynyt myytavina olevien autojen kuntoon, joten voipi olla, etta tosiostajalla on vaihtoehdot itse asiassa aika vahissa!

        Näinhän se on, 40 on aika hankalan ikäinen. Toisaalta vastaavan ikäisiä premiumautoja käytetään edelleen käyttöautoina, esim oman E32 Bemarini ostin, kun se yksi ja ainoa todella hyvä XJ40 meni nenän edestä. Bemarissa ei by the way ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Mutta siis pointti oli se, että oikeasti edes lähestulkoon pyyntihinnan arvoiset nelikybäset ovat kortilla. Ainakaan itseäni ei houkutellut 12600€ pyynnillä oleva yksilö, jossa olisi pitänyt vaihtaa flektin visko, iskarit, ostaa kahdet uudet renkaat vanteet jne... Puhumattakaan ilmastoinnin käyttötaulun toimimattomista valoista yms. Pedanttina ei tuollaisesta olisi yhdeksäistäkään maksanut, koska kokonaiskulut olisivat nousseet auton ikään nähden poskettomiksi. Kävin kolme yksilöä koeajamassa ja ensimmäinen oli se paras. Se kyllä sitten menikin kaupaksi likimain kuukausi ensimmäisen myynti-ilmoituksen jälkeen. Kerro Lasse vaan terkkuja Toloselle;)

        Asiaa voisi jauhaa vaikka kuinka pitkälti, mutta kyllä loppuloksena on se, että hyväkuntoinen Jagge menee lopulta kaupaksi ja kyllä se rehellisyyskin kannattaa. Aikaa vaan saa varata myyntitoimenpiteille aika pitkään. Vaan eipä se helppoa ole kansanautonkaan myyminen, oma W124-koriseni oli yli puoli vuotta myynnissä kunnes löytyi hyvää yksilöä arvostava ostaja:)


    • xjr-98

      Myin Camaroni pois muutama kuukausi sitten.
      Opin muutaman kuukauden kestäneen prosessin aikana jotain:

      Käytetyn auton (varsinkin jos se on joku muu kuin ns. bulkkiauto kuten Astra, Primera tai vaikka joku Ford) myyminen on aivan perseestä.

      Yksityiset tarjoavat jotain romua vaihdossa ja/tai käsirahaa, osamaksua tms. Renkaan potkijoita ja koeajajia riittää, tosi ostajia ei.

      Autoliikkeet tietävät, että autoaan kauppaava on kusessa ja ottavat tästä hyödyn irti. Liikeet (jos ovat edes kiinnostuneita, useimmat eivät ota "erikoisautoja") tarjoavat aivan törkeää alihintaa.
      Usein kuulin sanottavan: "no näitähän saa Saksasta pilkkahintaan".

      Ei ollut mitään merkitystä sillä, että kyseessä oli suomi-auto jossa täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, erikoisvarustelu, huippukunto ja vain 70 000 km ajettuna, Autotohtorin kuntotodistus jne.

      Minulla meni lopulta palkokasvi nenään ja myin auton liikkeeseen 17 keur. Seuraavana päivänä auto myytiin 24900 €.
      Ja mikä parasta, auto oli nuorentunut KAKSI vuotta ja saanut 10 heppaa lisää. Auto oli -95 mallia ja otettu käyttöön 31.12.1996 mutta ei sitä saatana silti ole laillista myydä -97 mallina!

      Opetus: en ikinä enää edes yritä myydä autoa yksityishenkilönä ellei ole pakko vaan aina menee vaihdossa liikkeeseen :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2524
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      299
      2229
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1791
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1701
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      115
      1321
    Aihe