Minulla on valikoiva kuulo. Toisinaan kuulen erittäin selvästi esim. kaukaisen sumpin pihinän, mutta en sitä kun minulle puhutaan. Voidaanko vaivaani jotenkin hoitaa?
Valikoiva kuulo
3
829
Vastaukset
- ekiben
Joo voi auttaa. Alat kuuntelemaan ympäristöäsi tarkemmin.
- OnOffnappula
Sama vika täälläkin. Kerro jos löydät apua.
- kuulolaitteetkaapissa
Kuulolaitteet. Kuulet tietyt äänentaajuudet hyvin, mutta joku muu taajuus jää kuulematta.
Itselläni on isältä peritty kuulovika (eli perinnöllinen vika), kuulotutkimuksissa näkyy käyrässä se alue ja äänet, mitä ei kuule.
Moni luulee että ihminen huijaa, kun joskus kuulee supatuksenkin ja sitten taas normaalia puhetta ei kuule, se kumminkin johtuu puhujan äänestä ja sen mataluudesta tai korkeudesta.
Niin mekin aina sanottiin, että isä ei ole vain kuulevinaan, mutta kuulepas sen mitä ei tarvitse:) Nyt tietää miksi hän kuuli jotain hiljaisempaakin, mutta kovempi ääni meni ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472