Millainen hiihto on Vasaloppet?

Vasa_Loppet

Millaisia kokemuksia teillä on Vasaloppetista? Luulisi lumitilanteen olevan siellä hyvä.

Näyttää 2015 90 km varaukset olevan jo täynnä.

2

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.Brink

      Jos haluat elämyksen minkä muistat hautaan saakka niin mene vasaloppettiin.Treenaa kuitenkin tasurikunto kohdilleen koska paljon tasaista.5tunnin kunnolla siitä pääsee nautttimaan kun suurimmat massat tulee takana.Ota omaa juomaa kisaan koska huoltovälit pitkiä.

    • Cityman4999

      Olen käynyt Vasaloppetissa pari kertaa. Molemmilla kerroilla sain noin puoliväliin lähtöpaikan, vaikka todistelin hyvistä Finlandia-sijoituksista. Eli lähtöpaikka ratkaisee loppuaikasi ja sijoituksesi hyvin pitkälti. Alussa on heti hyvin pitkä nousu. Se on ihan suoraan hiihdettävä, jos pitovoitelu on ok. Mutta niin suuressa joukossa on aina riittävän monta, joilla ei ole pitoa, ja siinähän sitten olet. Latuja on paljon, mutta ruuhkaa piisaa lähes koko matkan. Maasto on ihan ok. mukavan kumpuilevaa, ei liian raskas. Maalihan on selvästi alempana Morassa kuin on lähtö Sälenissä. Muistan kun päivällä aurinko lämmitti puolimatkan laajoja aukeita maastonkohtia ja suksi alkoi lipsua. Olin jo vähällä lisätä pitoa, en onneksi ehtinyt. Sitten mentiin metsäisille laduille, ja taas oli hyvä pito ja luisto maaliin asti. Minusta huoltovälit eivät olleet pitkiä enkä muutoinkaan kuljeta omia juotavia tai syötäviä. Kokemusta on esim. 38 kertaa F-hiihdosta ym. Vasaloppetissa oli hyvä huolto, parasta on se ruotsalainen mustikkasoppa ja upea maalisuora Moran pääkadulla, jota reunustaa sankka yleisö. Ominaista Vasaloppetille on myös se, että reitin varrella on monenlaista elämää (soittoa, laulua, firmojen ja seurojen omia huoltopisteitä ym).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe