Mitä veikkaatte, onko juurikaan mahdollisuuksia saada yksinhuoltajuutta jälkikäteen yhteishuoltajuudeksi?
Joskus asioista tietämättömänä kirjoitin paperin, jossa luovutin vapaaehtoisesti lapsen äidille yksinhuoltajuuden. Syynä oli se, että emme olleet parisuhteessa ja lapsen äiti asui eri paikkakunnalla.
Huolimatta silloin pitkästä välimatkasta, olen aina halunnut olla osa poikani elämää. Olen tavannut häntä niin paljon kuin mahdollista. Olemme asuneet samalla paikkakunnallakin jo pitkään. Hain tapaamisoikeuksia käräjien kautta, kovan työn kautta. Tapaan lastani joka toinen vkl, lomilla enemmän ja arkena harvoin äidin luona. Haluaisin huomattavasti enemmän, mutta toistaiseksi pojan yksihuoltajaäiti ei ole suostunut.
Tuntuu että mahdollisuuteni vaikuttaa tapaamisten lisäämiseen ovat heikot, koska en ole huoltaja. Mutta entä jos hakisin yhteishuoltajuutta, niin voisinko saada ennemmä tapaamisia?
En ole koskaan haastanut riitaa lapsen äidin kanssa tms. Toki tapaamisasioissa olen vahvasti eri mieltä. Elareita maksan lastenvalvojan laskelman mukaan, varsin paljon.
Lapsi on kohta 5v. Minulla on perhe, ja perheessämme on toinenkin lapsi. Minun poikani viihtyy meillä erittäin hyvin, ja omien sanojensa mukaan haluaisi olla meillä enemmän. Varmasti hyvä leikkikaveri meillä myös vaikuttaa asiaan.
Olisiko yhteishuoltajuudella vaikutusta tapaamisten määriin, ja kannattaako sellaista edes yrittää saada? Olen kunnollinen mies, huolehtiva isä, töissä käyvä yms. Mitään sellaista erityistä syytä ei siis ole sille, että yhteishuoltajuutta ei olisi. Emme ole aikoihin asuneet edes eri paikkakunnalla, mihin lapsen äiti aikoinaa vetosi.
Ja juu, olishan sitä kortsua voinut irtosuhteessa käyttää. Mutta myöhäistä nyt enää saivarrella. Minulla on lapsi, ja haluaisin hänet isommaksi osaksi elämääni.
Yksinhuoltajuus yhteishuoltajuuseksi?
31
120
Vastaukset
- Yh mamii
Siihen vaikuttaa moni ja muu seikka... Jos jaksat vänkää ja vaatia,niin onnea vaan.
Selvitä lastenvalvojalla.Täältä et saa asiallisia vastauksia;) - aloit
Mitkä moni ja muu seikka siihen vaikuttaa? Toki olen valmis asiasta taistelemaan, jos lopputulos kannattaisi, mutta kun tapaamisten saamiseen tälle tasolle meni jo useita tuhansia euroja, niin ihan turhan takia en viitsisi lähteä asiaa hakemaan. En ole niin rikas, vaikka töissä käynkin.
- Hihittelijämne
Mitä on yksinhuoltajuuseksi?Luin suu seksi:D
- otsaluinen
Jos onkin Luu seksi. Katsos luu jää jakajan käteen.
- Hyi mitä juttuja
Anna heiän ellää rauhassa... Minkä takia alat vääntää ja säätää???
- sulle kauhaa
Kuka sitä rauhaa häiritsee. Tuskin isä.
- aloit
Öö... Koska lapselle on hyvä, että on tiivis suhde myös isään, mikäli isä on ns. normaali. Haluaisitko itse, että lapsesi kasvaisi tavaten isääsi vain hyvin harvoin? Minä en ainakaan olisi halunnut kasvaa niin, että olisin tavannut isääni vain joka toinen viikonloppu.
- mikäli isä ns. norma
aloit kirjoitti:
Öö... Koska lapselle on hyvä, että on tiivis suhde myös isään, mikäli isä on ns. normaali. Haluaisitko itse, että lapsesi kasvaisi tavaten isääsi vain hyvin harvoin? Minä en ainakaan olisi halunnut kasvaa niin, että olisin tavannut isääni vain joka toinen viikonloppu.
Onko äiti sitten normaali hakiessa yksinhuoltoa ja riidellessään lapsen tapaamisista/ asumisesta isällä... miten siitä isästä tulee aina epänormaali narsisti, skitso ym haluessaan olla isä lapsillensa ja äidissähän ei koskaan mitään vikaa; haloo???
- ...
mikäli isä ns. norma kirjoitti:
Onko äiti sitten normaali hakiessa yksinhuoltoa ja riidellessään lapsen tapaamisista/ asumisesta isällä... miten siitä isästä tulee aina epänormaali narsisti, skitso ym haluessaan olla isä lapsillensa ja äidissähän ei koskaan mitään vikaa; haloo???
No, osa isistäkin ei ole normaaleja. Silloin lapsen paras on eri asia, kuin siinä tapauksessa, että isä on täysin tavallinen mies.
Isästä ei tule narsistia skitsoa ym., vaan osa on sitä jo liiton aikana. Sellainen vanhempi ei ole hyvä vanhempi. Kukaan ei ole väittänyt, että kaikki miehet ovat tuollaisia. - niinkuin sinä
... kirjoitti:
No, osa isistäkin ei ole normaaleja. Silloin lapsen paras on eri asia, kuin siinä tapauksessa, että isä on täysin tavallinen mies.
Isästä ei tule narsistia skitsoa ym., vaan osa on sitä jo liiton aikana. Sellainen vanhempi ei ole hyvä vanhempi. Kukaan ei ole väittänyt, että kaikki miehet ovat tuollaisia.lapsen oikeuksien vastustaja, vieraannuttaja:)
- kerroppa
niinkuin sinä kirjoitti:
lapsen oikeuksien vastustaja, vieraannuttaja:)
Millä perusteella väität noin?
- ...
kerroppa kirjoitti:
Millä perusteella väität noin?
"Isästä ei tule narsistia skitsoa ym., vaan osa on sitä jo liiton aikana."
Kaikki naiset ovat, jotka eivät suostu yhteishuoltoon, vuoroasumiseen,
ei elatusapua ja lapsilisät puoliksi. - ...
... kirjoitti:
"Isästä ei tule narsistia skitsoa ym., vaan osa on sitä jo liiton aikana."
Kaikki naiset ovat, jotka eivät suostu yhteishuoltoon, vuoroasumiseen,
ei elatusapua ja lapsilisät puoliksi.No kai sinäkin tajuat, että osa ihmisistä on narsisteja ja skitsoja? Ja sellaiset eivät ole hyviä vanhempia.
Nainen, joka ei suostu noihin saattaa olla narsisti, mutta toisaalta saattaa myös suojella lastaan narsistilta - vai? - ...
... kirjoitti:
No kai sinäkin tajuat, että osa ihmisistä on narsisteja ja skitsoja? Ja sellaiset eivät ole hyviä vanhempia.
Nainen, joka ei suostu noihin saattaa olla narsisti, mutta toisaalta saattaa myös suojella lastaan narsistilta - vai?Kyllä kyse on puhtaasta valehtelusta sossun ja äidin toimesta; mistä
yhdessä jo sovittiin.. kun et kerran suostu äidin kaikkiin vaatimuksiin
et tule saamaan koskaan mitään ja näkemään koskaan lapsiasi sa-
noi herra lastenvalvoja vaadittaessa perusteita lasten toivomien arki-
ja juhlapyhien epäämiselle. - toinen puoli?
... kirjoitti:
Kyllä kyse on puhtaasta valehtelusta sossun ja äidin toimesta; mistä
yhdessä jo sovittiin.. kun et kerran suostu äidin kaikkiin vaatimuksiin
et tule saamaan koskaan mitään ja näkemään koskaan lapsiasi sa-
noi herra lastenvalvoja vaadittaessa perusteita lasten toivomien arki-
ja juhlapyhien epäämiselle.Tuo on vain se mitä sinä sanot.
- ja sekös
toinen puoli? kirjoitti:
Tuo on vain se mitä sinä sanot.
antaa viranomaisille oikeuden valehteluun tuomioistuimessa; pistämään lapsille sanoja suuhun, joita lapset eivät koskaan ole sanoneet.. voiko ymmärtää jotenkin väärin lapsen sanoessa ettei heitä/ viranomaisia tarvita, lähtekää pois, haluamme olla isällä, isän kanssa rauhassa, asua isällä; miten voidaan lausua lapsen kerto neen etteivät halua koskaan asua isällä.. kuvottavaa toimintaa, sikamaista!!!
- yritit manipuloida
ja sekös kirjoitti:
antaa viranomaisille oikeuden valehteluun tuomioistuimessa; pistämään lapsille sanoja suuhun, joita lapset eivät koskaan ole sanoneet.. voiko ymmärtää jotenkin väärin lapsen sanoessa ettei heitä/ viranomaisia tarvita, lähtekää pois, haluamme olla isällä, isän kanssa rauhassa, asua isällä; miten voidaan lausua lapsen kerto neen etteivät halua koskaan asua isällä.. kuvottavaa toimintaa, sikamaista!!!
Mistähän ne lapset olivat oppineet tuollaisia sanankäänteitä.
Ps. Kai tajusit, että lapsia haastatellaan myös ilman sua? - Höpö höpö
yritit manipuloida kirjoitti:
Mistähän ne lapset olivat oppineet tuollaisia sanankäänteitä.
Ps. Kai tajusit, että lapsia haastatellaan myös ilman sua?äiti ja viranomaiset manipuloi, vieraannuttaa ja uhkailee lapsia isää vastaan..
- valehtelee
Höpö höpö kirjoitti:
äiti ja viranomaiset manipuloi, vieraannuttaa ja uhkailee lapsia isää vastaan..
tuomioistuimessa lasten toiveet ja lausunnot, mistä sovittu yhdessä..
- ...
valehtelee kirjoitti:
tuomioistuimessa lasten toiveet ja lausunnot, mistä sovittu yhdessä..
Te siis sovitte yhdessä lasten toiveet ja lausunnot?
- ........
... kirjoitti:
Te siis sovitte yhdessä lasten toiveet ja lausunnot?
sovimme yhdessä yhteishuollosta, viikonloppu ja kesätapaamisista ennenkuin äiti ja lastenvalvoja käänsivät takkinta; lapset kertoivat viranomaisille laadittaessa olo-
suhdeselvitystä haluavansa asua molemmilla vanhemmilla, joka valehdeltiin tuo-
mioistuimessa.. - et sinä tiedä mitä s
........ kirjoitti:
sovimme yhdessä yhteishuollosta, viikonloppu ja kesätapaamisista ennenkuin äiti ja lastenvalvoja käänsivät takkinta; lapset kertoivat viranomaisille laadittaessa olo-
suhdeselvitystä haluavansa asua molemmilla vanhemmilla, joka valehdeltiin tuo-
mioistuimessa..Lapsilta kysytään toiveet ilman vanhempia.
- ja valehdellaan
et sinä tiedä mitä s kirjoitti:
Lapsilta kysytään toiveet ilman vanhempia.
kyllä lapset osavat kertoa ja itse paikalla ollut kyseisenä päivänä
tietäen mitä lapset ovat silloin oma-aloitteisesti lausuneet...
Turha kuule mulle jauhaa p.askaa.. - näin se vaan menee
ja valehdellaan kirjoitti:
kyllä lapset osavat kertoa ja itse paikalla ollut kyseisenä päivänä
tietäen mitä lapset ovat silloin oma-aloitteisesti lausuneet...
Turha kuule mulle jauhaa p.askaa..Lapset puhutetaan ilman vanhempia myös. Ja meinaatko, että lapset olisivat sinulle kertoneet, jos pitävät sinua hulluna.
En jauha paskaa. Sinä jauhat ja vielä uskot omaan paskaasi. - väärä nimimerkki
näin se vaan menee kirjoitti:
Lapset puhutetaan ilman vanhempia myös. Ja meinaatko, että lapset olisivat sinulle kertoneet, jos pitävät sinua hulluna.
En jauha paskaa. Sinä jauhat ja vielä uskot omaan paskaasi.Lapset puhutetaan myös ilman vanhempia sen jälkeen kun äiti ja viranomaiset
manipuloineet, uhkailleet ja pelotelleet lapsia kuukausikaupalla isää vastaan..
Tiedän lasten kertoneen mitä ovat "viranomaisille" lausuneet, joita pitävän äidin
kanssa hulluina estäessään lapsen oikeudet, tapaamiset isäänsä, perusteetta.
Kyllä jauhat p.askaa ja uskottelet omaa p.askaasi:) - usko vain omiin jutt
väärä nimimerkki kirjoitti:
Lapset puhutetaan myös ilman vanhempia sen jälkeen kun äiti ja viranomaiset
manipuloineet, uhkailleet ja pelotelleet lapsia kuukausikaupalla isää vastaan..
Tiedän lasten kertoneen mitä ovat "viranomaisille" lausuneet, joita pitävän äidin
kanssa hulluina estäessään lapsen oikeudet, tapaamiset isäänsä, perusteetta.
Kyllä jauhat p.askaa ja uskottelet omaa p.askaasi:)Väärä nimimerkki?
Miksi laitat itsellesi väärän nimimerkin? - usko vaan juttuihisi
usko vain omiin jutt kirjoitti:
Väärä nimimerkki?
Miksi laitat itsellesi väärän nimimerkin?en ole laittanut, miksi itse laitat väärän nimimerkin?
- miten niin?
usko vaan juttuihisi kirjoitti:
en ole laittanut, miksi itse laitat väärän nimimerkin?
Miten niin tuo on väärä nimimerkki?
Saa tänne kirjoitella millä nikillä haluaa.
- Omat käytännöt
Entä jos tapaa vain kerran vuodessa.Jouluna tai syntymäpäivänä?
Muutoin yhteydenpitoa skypellä.
Miten vaikuttaa.Kerro kun asiantuntija olet?
Välimatkaa on sen verran pitkälti että ei onnistuisi joka toinen vkonloppu tai useammin. - Yhteisisä
Hanki erinomainen huoltajuusasioihin keskittynyt asianajaja. Tämä maksaa, todennäköisesti yli 200€/h, eli kalliiksi tulee. Lapsellasi on oikeus molempiin vanhempiin, äidin näkemys huoltajuudesta ei vähennä tätä vähääkään.
- zzzzzyyyy
Kiva lukea kun ihmiset tappelevat toisten asioista. Otat ensin tuomariin yhteyttä ja selvität omat oikeudet. On hienoa että ajattelet pojan tulevaisuutta. Täällä ei moni yksinhuoltaja äiti edes käsitä mitä se tarkoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse834597Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103820Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1733612Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.552046Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291104
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882