Osaisko kukaan auttaa? Mietin että minkä verran tarvitsisi ostaa koko talveksi puita että kämppä pysyy lämpimänä. Kyseessä on 54neliöinen asunto, puuhellalla ja takalla mahdollisuus lämmittää. Puutalo, vanhahko.
Kiitos :)
Puiden kulutus koko talvena
2
148
Vastaukset
- puun polttaja
Jos ajatellaan, että menisi vaikka kantokoppa päivässä, niin siitähän tuo on helppo laskea.
Kantokopan tilavuus x lämmityspäivien määrä = tarvittava puumäärä pinokuutioissa.
Vaan onko sillä puumäärällä niin väliä, eihän ne puut liiterissä miksikään mene. Ota varastoon reilusti ja jos jää yli, niin poltat seuraavana talvena. Vaikka 10 m3, jos vaan on varastotilaa. Kuljetuskin noissa maksaa ja samoilla kustannuksilla saat isommankin erän puita. - tiatoo
10 m^3 on aika paljon. Minulla menee 100 neliön 80-luvulla rakennetussa talossa n. 3 pinomottia puuta mukaanlukien sauna. Tämän lisäksi sähkön kokonaiskulutus on n.7000 kWh sisältäen taloussähkön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5897792Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3402975Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3932111- 1281307
- 311263
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51199Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1061095- 911063
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641033- 46913