Juoksupyörä?

Gerppaliini

Moi vaan! Nyt mun oli sitten pakko tulla tänne itse kysymään kun kaikkialla on ristiriitaisia vastauksia. Elikkäs, oon tässä miettinyt, että onko juoksupyörä gergiilille niin vaarallinen? Kun siis joillain palstoilla lukee että ehdottomasti ei ja että gerbun häntä on niin herkkä joten ei. Toisaalla taas lukee että kyllä saa olla, esim. faunattaresta ostetussa gerbu oppaassa sanotaan että juoksupyörä tarjoaa hyvää virikettä ja liikuntaa. Toki ymmärrän ettei avoinaista verkko juoksupyörää ole syytä ostaa mutta entäs sellainen umpinainen ja puinen? Sitä olen miettinyt. Toivottavasti joku asiantunteva vastaisi ja kertoisi sopiiko juoksupyörä gerbulle vai ei? Kiitos jo etukäteen jos vaivauduit!

6

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerppaliini

      Pliis voitteko vastata??

    • Sedä

      Gerbiileillä on niin paljon purua terraariossaan, että puinen juoksupyörä ei pysy millään pystyssä. Toki jos terrassa on erikseen puruton taso, niin Joo, mikä ettei.

      • Gerppaliini

        Kiitos! Meinsinkin että gerbut pääsevät pyörään vain silloin kun ovat juoksutettavana. Kiitos että sain vihdoin selkeän vastauksen! Ei muuta kun hommaamaan juoksupyörä!


      • gebsu

        Meillä se pysyy tosi hyvin pystyssä? :o


      • gerbuliinit
        gebsu kirjoitti:

        Meillä se pysyy tosi hyvin pystyssä? :o

        No käyhän sellainen umpinainen puinen. Joissain faunottaris myydään niitä,mutta ei kannata laittaa juoksupyörää missään kohtaa purujen päälle (ellei se ole kohta jossa purua on vähän vain), koska gerbiilit tekevät tunneleita ja jos juoksupyörä on siinä päällä ja tunneli on hyvin lähellä purujen pintaa voi se tulla gergujen niskaan sieltä.
        siksi mitään ei sais olla sellattees kohas jos on sen verran pura et gerbut pääsee tekee tunneleit sen alle.


    • gerbutonihania

      Juoksupyörän voi ostaa gerbsulle jos se tosiaan on umpinainen:) katso myös että pyörä on tarpeeksi iso ettei gerbsun selkä ole liian notkolla juostessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe