Hei, minulla on ollut joskus 25 v sitten akvaario ja ajattelin virittää uudestaan harrastelun. Vanhan silloisen opaskirjan ja muistojeni perusteella sitten perustin 240 litraisen lootan, tästä aikaa reilu puoli vuotta.
Eli kun nyt näitä eri ketjuja ja neuvoja olen lueskellut, niin kaikki olen tehnyt pieleen. Silti vaan veteni on kirkasta, arvot hyvät, kasvit kasvavat ja kalat viihtyvät. Eli laitoin vedet jonkun parannusaineen viikoksi, sitten toin kasvit ja viikon päästä kalat; parvi kerrallaan, aloittaen pohjakaloista. Tämä kaikki alkutalvesta.
En ole nitriittipiikkejä seuraillut, liekö ollutkaan kun olen kuitenkin vesiarvoja mittaillut eikä ole yhtään noussut, ei nitriitti eikä nitraatti. Vettä vaihtelen harvakseltaan, lisään kun haihtuu ja parin viikon välein joku saavillinen pois (olisko 30 l)
Ainoa virhe minkä tein kun uskoin aika kokematonta kauppiasta ja ostin sinirihman jja kaksi sen keltaista muunnosta tuonne. Toinen keltaisista on kai poika kuten sininenkin ja eivät meinaa mahtua samaan purkkiin.
Todella ylimielisiä vastauksia olen lukenut kun joku on neuvoa kysynyt. Onko akvaristit niin itsetietoista porukkaa että vain yksi oikea tapa ja mielipide mahtuu päähään? Minä ainakin tein kaiken vastoin neuvoja päin peetä ja silti toimii.... En ollut kuullutkaan hirvensarvisuolista tms...ja jos olisin alkanut niiden mukaan plärätä olisi voinut heittää homman sikseen.
Akvaario on minulla siksi kun se on kaunis ja kiva ja rauhoittava katsella iltaisin sohvalla.... ei mikään harrastus- tai pätemisväline.
Kaikki meni pieleen
ja silti toimii!
0
160
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2604907Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1002474Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1171540- 931042
Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.329983Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu
Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N271886Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle115842Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin
Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si33797- 39755
IS Viikonloppu 4.-6.4.2026
Nyt on Viitamäeltä pääkuvaton ristikko. Nimimerkki happonen kehui kovasti "On kyllä laadukas pahis, iso kiitos tästä ja66715