Hei, minulla on ollut joskus 25 v sitten akvaario ja ajattelin virittää uudestaan harrastelun. Vanhan silloisen opaskirjan ja muistojeni perusteella sitten perustin 240 litraisen lootan, tästä aikaa reilu puoli vuotta.
Eli kun nyt näitä eri ketjuja ja neuvoja olen lueskellut, niin kaikki olen tehnyt pieleen. Silti vaan veteni on kirkasta, arvot hyvät, kasvit kasvavat ja kalat viihtyvät. Eli laitoin vedet jonkun parannusaineen viikoksi, sitten toin kasvit ja viikon päästä kalat; parvi kerrallaan, aloittaen pohjakaloista. Tämä kaikki alkutalvesta.
En ole nitriittipiikkejä seuraillut, liekö ollutkaan kun olen kuitenkin vesiarvoja mittaillut eikä ole yhtään noussut, ei nitriitti eikä nitraatti. Vettä vaihtelen harvakseltaan, lisään kun haihtuu ja parin viikon välein joku saavillinen pois (olisko 30 l)
Ainoa virhe minkä tein kun uskoin aika kokematonta kauppiasta ja ostin sinirihman jja kaksi sen keltaista muunnosta tuonne. Toinen keltaisista on kai poika kuten sininenkin ja eivät meinaa mahtua samaan purkkiin.
Todella ylimielisiä vastauksia olen lukenut kun joku on neuvoa kysynyt. Onko akvaristit niin itsetietoista porukkaa että vain yksi oikea tapa ja mielipide mahtuu päähään? Minä ainakin tein kaiken vastoin neuvoja päin peetä ja silti toimii.... En ollut kuullutkaan hirvensarvisuolista tms...ja jos olisin alkanut niiden mukaan plärätä olisi voinut heittää homman sikseen.
Akvaario on minulla siksi kun se on kaunis ja kiva ja rauhoittava katsella iltaisin sohvalla.... ei mikään harrastus- tai pätemisväline.
Kaikki meni pieleen
ja silti toimii!
0
174
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2412034- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461260Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50972- 40789
- 14780
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30761Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24725Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637