Hei, minulla on ollut joskus 25 v sitten akvaario ja ajattelin virittää uudestaan harrastelun. Vanhan silloisen opaskirjan ja muistojeni perusteella sitten perustin 240 litraisen lootan, tästä aikaa reilu puoli vuotta.
Eli kun nyt näitä eri ketjuja ja neuvoja olen lueskellut, niin kaikki olen tehnyt pieleen. Silti vaan veteni on kirkasta, arvot hyvät, kasvit kasvavat ja kalat viihtyvät. Eli laitoin vedet jonkun parannusaineen viikoksi, sitten toin kasvit ja viikon päästä kalat; parvi kerrallaan, aloittaen pohjakaloista. Tämä kaikki alkutalvesta.
En ole nitriittipiikkejä seuraillut, liekö ollutkaan kun olen kuitenkin vesiarvoja mittaillut eikä ole yhtään noussut, ei nitriitti eikä nitraatti. Vettä vaihtelen harvakseltaan, lisään kun haihtuu ja parin viikon välein joku saavillinen pois (olisko 30 l)
Ainoa virhe minkä tein kun uskoin aika kokematonta kauppiasta ja ostin sinirihman jja kaksi sen keltaista muunnosta tuonne. Toinen keltaisista on kai poika kuten sininenkin ja eivät meinaa mahtua samaan purkkiin.
Todella ylimielisiä vastauksia olen lukenut kun joku on neuvoa kysynyt. Onko akvaristit niin itsetietoista porukkaa että vain yksi oikea tapa ja mielipide mahtuu päähään? Minä ainakin tein kaiken vastoin neuvoja päin peetä ja silti toimii.... En ollut kuullutkaan hirvensarvisuolista tms...ja jos olisin alkanut niiden mukaan plärätä olisi voinut heittää homman sikseen.
Akvaario on minulla siksi kun se on kaunis ja kiva ja rauhoittava katsella iltaisin sohvalla.... ei mikään harrastus- tai pätemisväline.
Kaikki meni pieleen
ja silti toimii!
0
92
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2016156Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1685726BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2484270- 2333589
Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai143462Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1343416Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j593376Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1283239HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok212966Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan22419