Kaikki meni pieleen

ja silti toimii!

Hei, minulla on ollut joskus 25 v sitten akvaario ja ajattelin virittää uudestaan harrastelun. Vanhan silloisen opaskirjan ja muistojeni perusteella sitten perustin 240 litraisen lootan, tästä aikaa reilu puoli vuotta.

Eli kun nyt näitä eri ketjuja ja neuvoja olen lueskellut, niin kaikki olen tehnyt pieleen. Silti vaan veteni on kirkasta, arvot hyvät, kasvit kasvavat ja kalat viihtyvät. Eli laitoin vedet jonkun parannusaineen viikoksi, sitten toin kasvit ja viikon päästä kalat; parvi kerrallaan, aloittaen pohjakaloista. Tämä kaikki alkutalvesta.

En ole nitriittipiikkejä seuraillut, liekö ollutkaan kun olen kuitenkin vesiarvoja mittaillut eikä ole yhtään noussut, ei nitriitti eikä nitraatti. Vettä vaihtelen harvakseltaan, lisään kun haihtuu ja parin viikon välein joku saavillinen pois (olisko 30 l)

Ainoa virhe minkä tein kun uskoin aika kokematonta kauppiasta ja ostin sinirihman jja kaksi sen keltaista muunnosta tuonne. Toinen keltaisista on kai poika kuten sininenkin ja eivät meinaa mahtua samaan purkkiin.

Todella ylimielisiä vastauksia olen lukenut kun joku on neuvoa kysynyt. Onko akvaristit niin itsetietoista porukkaa että vain yksi oikea tapa ja mielipide mahtuu päähään? Minä ainakin tein kaiken vastoin neuvoja päin peetä ja silti toimii.... En ollut kuullutkaan hirvensarvisuolista tms...ja jos olisin alkanut niiden mukaan plärätä olisi voinut heittää homman sikseen.

Akvaario on minulla siksi kun se on kaunis ja kiva ja rauhoittava katsella iltaisin sohvalla.... ei mikään harrastus- tai pätemisväline.

0

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Täytyy tunnustaa

        että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
        Ikävä
        127
        1724
      2. jos saat yhden

        Toiveen esittää niin mikä olisi
        Ikävä
        101
        1229
      3. Huomenta päivää

        Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
        Ikävä
        201
        1088
      4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

        Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
        Suomalaiset julkkikset
        7
        1035
      5. Vanhempi mies

        Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
        Ikävä
        55
        930
      6. Anna anteeksi

        Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
        Ikävä
        78
        853
      7. Se ääni ja

        Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
        Ikävä
        9
        815
      8. Tänään kun näin sinut

        olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
        Ikävä
        52
        812
      9. Aika haavat parantaa

        Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
        Ikävä
        171
        804
      10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

        Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
        Ikävä
        96
        803
      Aihe