Lukioikäisille farkkujen käyttäjille!!!!

~tutkija~

Hei! Teen tutkimusta lukioikäisten farkkujen käyttäjien mieltymyksistä ja kulutustottumuksista. Olisikin kiva jos tässä viitsisitte hieman kertoa millaiset farkut ovat teidän mieleenne, millaiset eivät ja miksi? Jos haluat paljastaa, niin kerro myös kaapistasi löytyvien farkkujen määrä, mahdollisesti merkkejä ja jos satut muistamaan, myös ostamiesi housujen hintoja?
Hyödyllistä minulle olisi myös tietää montako kertaa (noin-arvio) vuodessa farkkuostoksia teet, missä ja kuka ostoksesi maksaa? Sinä itse? Vanhempasi? Puuttuuko Suomen farkkukaupoista jotain mitä sinä haluaisit ostaa vai tyydyttyykö tarpeesi jo olamassa olevista merkeistä ja niiden mallistoista?
Oletko muuten varma omasta tuumakoostasi vai ostaisitko mieluummin perinteisiä numerokokoja (esim. 38, 40 jne)?
Toivottavasti mahdollisimman moni viitsii vastata edes osaan näistä kysymyksistä. Jokainen vastaus on silti minulle tärkeä vaikka vastaisitkin vaikka vain yhteen näistä. Olisi mukava jos vastauksessasi ilmoitat myös oman ikäsi ja sukupuolesi.
Hirmuisen paljon kiitoksia!!

Vaatetusalan opiskelija

23

3914

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ostan mieluiten tummia, melkein mustia farkkuja, sellaisia vain harvoin löytyy, jotka olisi myös oikeen leveä lahkeiset. Onlysta ostan yleensä farkut. Hinta yleensä noin 60 euroo.... kalliiks tulee... Maksan itse ostokseni ja olen varsinainen tuhlari rahan suhteen :) Kaapista löytyy ainakin 7 eri farkut....... Oon kohta 17wee ja lukiolais likka.

• m-m-m

- pidän eniten tiukoista farkuista, jotka levenevät hieman alhaalta päin, tummansininen on mielestäni paras väri farkuille.
      - koska käytän melkein aina vain farkkuja, niin niitä löytyykin kaapista 5 kpl.
      - merkillä ei niinkään ole väliä, kunhan eivät ole miss sixtyt ;) ja hinta on yleensä noin 50 - 150 €, sen enempää en suostu farkuista maksamaan.
      - montako kertaa vuodessa farkkuostoksille? hmm, satunnaisesti, villi veikkaus olisi 4 kertaa vuodessa, ehkä...?
      - yleensä maksan ostokseni itse, joskus äiti sponsoroi.

olepa hyvä :)

• merellinen

Käytän vain farkkuja, jossa on takataskut. Mielestäni ne näyttävät yksinkertaisesti paremmilta päällä :)
      Jos farkut ovat liian venyvää kangasta, tai jotkut "ei-merkki farkut" ne ovat mielestäni huonot, lähes poikkeuksetta.
      Parhaita merkkejä ovat Levis ja Diesel, hintaa ostamillani farkuilla on ollut 80-100 e. Ostan uudet farkut muutaman kerran vuodessa, lähinnä tarpeen mukaan. Maksan farkut itse, tai äiti.
      Suomessa on mielestäni ihan hyvät valikoimat, varsinkin jos on litteä peppu ja kapea lantio. Onneksi tietyistä ^^ merkeistä löytyy myös isompia kokoja, jotka näyttävät hyviltä päällä!
      Olen varma omasta tuumakoostani, ostan muutenkin mielummin tuumakokoja.

• sipulinaama

Mielifarkut: Mustat, napeilla. Muut ei kelpaa
      Määrä: Neljät
      Merkit: B.a.y, Lee Cooper
      Hinnat: Siinä 20€ kieppeillä
      Ostokerrat: TODELLA harvoin
      Maksuihminen: Vanhemmat
      Koot: Numerolla menee

Ikä: 15 vielä kuukauden
      Sukupuoli: Maskuliininen

• vm-88 tyttö

en ole lukiossa mutta oon lukio ikäinen joten voin kai vastata!!
      mun mieleen on kireet farkut jossa ei ole takataskuja eikä mielellään muitakaan taskuja.
      sitten siinä pitää olla vyön lenkit.
      mä tykkään aika yksinkertasista farkuista, eli ei mitään miljoona taskua ja jota ihme röyhelöitä ja ylimääräsii naruja ja sellasii ihme tavallista kangasta.
      sitten värit voi olla musta,sininen ja punanen,ruskee myös valkonen ja liila käy.
      itseasias melkeen kaikki värit paitsi joku vihree ja oranssi ja keltanen on aika kauheita.
      se kangas vois olla myös sellasta vähän venyvää :)
      ja ehdottomast ihaluun aina levenevät lahkeet!!
      en tykkää pillifarkuista yhtään :D
      teen ostoksia aika harvoin koska en vaan millään ikinä löydä sellasia farkkuja joista tykkään. paitsi seppälästä löytyy tosi hyviä!!
      itelläni on n. kuudet farkut mutta kätän niistä vain kaksia..
      mutsi tai faija ostaa mulel kaikki vaatteet mutta tietenkin mä ite valiotsen ne.
      suomen kaupoissa on aika tylsiä farkkuja ja melkein kaikissa on takataskut joista en tykkää sitten yhtään.
      tuumakoista en tiedä yhtään mutta ostan farkkuni yleensä seppälästä. sielä on sellaset 34,36,38 koot ja ne farkut on yleensä jotain 50euroa.
      tykkään niistä ihan kauheesti. ja kaipailisin vähän erikoisempia värejä. esim.valkonen,punanen... yms. sellasii seppälä farkkujen mallisii!!
      kalleimmat farkut mitä mulla on oli jotain 80euroa.
      oon 16v tyttö...

• Ansku

Mieleiseni farkut eivät ole ihonmyötäiset, vaan sopivasti väljät, joko enemmän hopparityyliin menevät taikka sellaset *perinteiset* joissa levenee lahkeet hieman.
      Mulla on kaapissa kolmet farkut, yhet vanhat veromodan farkut jotka ostin suuresta alesta pari vuotta sitten halvalla, toiset ostin kesällä ONLYsta 17e (alunperin 60e) ja kolmannet taas onlysta 40 eurolla.
      Ostan itse farkkuni, mutta vanhemmat yleensä maksavat ne, ostan farkkuja noin 2-3 kertaa vuodessa. SUomessa olisi mukavaa jos olisi enemmän erilaisia farkkuja, kun tuntuu että joka kaupassa on samat farkut, jotain hienoja uusia yksityiskohtia (saumat yms.)
      Oman tuumakokoni tiedän suunnilleen, muttA ostan myös perinteisen kokoisia farkkuja.. (tuumissa plussaa se että on enemmän valinnanvaraa lahkeiden pituudessa).
      Ikäni on 16 ja olen tyttö :D

• Chibi

Omat farkkuni ovat melkein kaiken sinisen eri sävyissä, mustia ja ruskeita jne., en halua ostaa, tai muuta.. Makuasia =)
      Pidän mieluiten leveälahkeisia ja matalavyötäröisiä farkkuja, ja kyse ei ole nyt siitä, että ne ovat muodikkaita, vaan että vartaloni on sellainen kummajainen, ettei korkeavyötäröisissä farkuissa istuminen ole kovinkaan mukavaa..
      Farkkuja löytyy varmaan jotain 8, mutta vain 3 ovat käytössä (johtuen siitä, että olen menettänyt painoa, ja nämä 5 kappaletta vain tippuvat päältä..) Farkkujeni merkkejä en tiedä, koska yritän ostaa halpoja farkkuja, mutta niiden on oltava myös hyvännäköiset... Yleensä on tullut ostettua kaikki farkut Lindexiltä..
      Nyt kun painoa on melkein kohta kymmenen kiloa pudonnut, niin farkkujakin on tullut ostatettua enemmän.. Yleensä about kahdet-kolmet per vuosi.. Äiti yleensä maksaa ostokseni..
      Ehkä voisi olla lisää sellaisia farkkuja, jotka sopivat niille, jotka ovat laihoja ja pitkiä (olen saanut kuulla jo tarpeeksi kaverini valitusta.. =) )
      Perinteiset numerokoot olisivat paljon selkeempiä kuin tuumakoot (okei, en tiedä tuumakokoani..)
      16 vuotias, ja tyttö.. =)

• Scarlet86

Mä tykkään lantiofarkuista, jotka ovat kireet ja levenee alaspäin mentäessä. Väreinä ovat melkein ehdottomasti sinisen eri sävyt, koska en pidä mustista farkuista. Sen sijaan lemppariväri taitaa olla aivan tummansininen, lähes musta(ei ihan)farkuissa. Myös nk. kulutusfarkut on hienoja, mulla on yhet melkein harmaan väriset jossa menee sellaset kulutusraidat edessä. Mä inhoon pillifarkkuja, ja iha hirveit on alaspäi kapenevat farkut. Joustavuus on iha jees farkuis, ku sillo ne tuntuu paremmilta, vaik ei välttämät kestä yhtä hyvi ku kunnon farkkukangas.

mul on farkkuja (käytössä) 5, 2 Seppälän Link- merkkiset, yhet Beaversin, yhet MicMacin ja yhet Miss Sixtyn (lempparit!

• roc-a-fella

mielestäni mukavimmat farkut ovat todella löysät farkut, väreinä itselläni on vaaleen sinisestä tummansiniseen, myös tumman siniset joita on kulutettu hieman ovat hienoja...farkkumerkit joita käytän ovat akademiks, enyce, rocawear, sean john.
        hinta luokka 90e-190e, ja kaapista farkkuja löytyy 6kpl

• tyttö 16

Mulla on ehkä viidet tai neljät farkut. Ne on kaikki sinisen eri sävyisiä. Farkkujen pitää olla istuvat, pikkusen lahkeista levenevät, farkut ei saa olla kuitenkaan kauheen kireet koska sillon ne on epämukavat. mun kaikki farkut on maksanu n. 50e, vähän vähemmän tai enemmän. en haluais maksaa mielellään farkuista ainakaan 70 euroo enempää. Parhaimman kokoset farkut löytää kun leveys ja pituus koko on eriksenn koska muuten lahkeet on aina liian pitkät. Mulla on parit Onlyn farkut ja yhet on muistaakseni merkkiä ICHI. Vuodessa ostan ehkä noin kahdet farkut... yleensä maksan "itse" kuukausirahoista mikä tulee vanhemmilta... Mielestäni kaikissa farkuissa pitäisi olla pituus ja leveyskoko erikseen, koska esim. pelkkä koko 36 tai 38 voi olla muuten sopiva, mutta lahkeissa aivan liikaa pituutta. En ole ihan varma tuumakoosta...sellasia farkkuja tulee harvemmin ostettua ja sitten ne vielä vähän vaihtelee merkistä riippuen, mut osaan nähä aika hyvin silmällä mikä näyttää sopivalta. Ja en ymmärrä kenelle ne farkut sopii mitkä on reiden kohdalta älyttömän isoja ja sitten yhtäkkiä mahan kohdalta kapenee, voiko kukaan olla sen mallinen...

• Savye

Tässä on yksi sellainen. Vyötärö on ihan mini ja peppu & reidet siihen verraten isot.. Ärsyttävää. =)

• Mie

7 farkut löytyy. Kahdet tiukemmat ja loput löysiä. Rakastan koneHELSINKI-farkkuja, ja nehän maksaa 140 euroa / Kpl..

• typykkä

Tummansiniset farkut, mitkä on aluksi tiukat (koska ne venyy aina) ja missä on levenevät lahkeet on mun mieleen. En tykkää yhtään pillifarkuista enkä sellaisista mitkä vaan roikkuu päällä. Pitää olla vartalonmyöräiset vielä vähän venyneenäkin. Eikä saa olla turhan kalliit. Ainakin kokemuksieni mukaan kalliit farkut kuluvat lahkeista tai esim. polvitaipeista rikki ihan yhtä nopeasti. Lantion korkeus pitää olla sellainen että persvako ei näy istuessa mutta napa ja vatsaa n.5cm sen alapuolelta pitää jäädä "vapaaksi" korun takia.

Kaapista löytyy kahdet säännöllisessä käytössä olevat farkut, yhdet vähän spesiaalimmat ja kolmet, mitkä on enää työ/rymy/ensi kesänä shortsiksi menevät farkut.
      Merkkejä: Link ja Divided (Seppälän ja H&Mn omat merkit) Hinta n. 50e. 70e enempää en housuista suostu maksamaan. En nimittäin halua maksaa housuissa olevasta miss sixty tai levi's merkistä 50e...

Ostan uudet farkut aina kun yhdet vanhoista alkaa olemaan kuluneet ja mahdollisesti lähellä hajoamista (eli noin kaksi kertaa vuodessa). Riippuu siitä, onko rahaa tai löytyykö kivoja farkkuja mitkä on hyvän näköset päällä ja sopivan hintaset. Ostan ihan itse, jos en sitten "ostata" esim. synttärilahjaksi äitillä tai isällä.

Viimeksi housuostoksilla ollessani en löytänyt moniakaan farkkuja, joissa olisi levenevät lahkeet.

Etenkin H&Mssä koot ovat milloin mitäkin eli oikea koko löytyy vain sovittamalla. Ei siis väliä onko tuuma vai numerokoot. Tiedän kuitenkin oman tuumakokoni.

Olen tyttö 18v.

• eea

-Pidän aika tavallisista farkuista. En siis mistään kauhean kulutetuista tai jo valmiiksi rispaantuneista. Hiukan saisi lahkeet leventyä, muttei mitenkään 70-lukutyyliin. Mielestäni farkkujen pitää olla siistit ja mukavat päällä ja vyötärö tarpeeksi korkealla(!!).

-Kaapistani löytyy kahdet miss sixtyt ja yhdet stockerit (stockerit lörpsähtäneet pesussa, joten en niitä juurikaan käytä). Stockerit maksoivat jotain 60-70, toiset miss sixtyt 90 e ja toiset reilun satasen.

-Ryhdyin käyttämään farkkuja runsas vuosi sitten, joten olen ostanut keskimäärin kahdet farkut vuodessa. Nyt pitäisi taas kohta mennä farkkuostoksille :) Olen ostanut farkkuni JC:stä (paitsi stockerit Jim&Jillistä), yleensä sieltä mistä löytää mahdollisimman pitkiä farkkuja (olen nimittäin aika pitkä..) Useimmiten vanhempani antavat rahan farkkujen ostamiseen.

-Ehdottomasti kaipailisin pitkäjalkaisten (ja hoikkien) tyttöjen farkkuja, sillä itselläni on erittäin vaikeaa löytää pitkälahkeisia farkkuja (ja yleensäkin housuja) mistään. Miss Sixtyt ovat yleensä itselleni sopivan mittaisia, mutta aina ei olisi laittaa niihin niin paljon rahaa.

-En ole ihan varma tuumakoostani, mutta useimmiten löydän melko helposti oman kokoni. En kyllä ostaisi perinteisiä numerokokoja, sillä niistä harvoin löytää oikeaa kokoa (aina jää joku kohta kiristämään tai joku lerpattaa tai lahkeet ovat liian lyhyet ...)

Ja olen siis tyttö, 16 vuotta.
      Toivottavasti vastauksistani on hyötyä siinä mitä ikinä teetkään :)

• Savye

Okei, ikä on 16 ja sukupuoli nainen. Ja järjestyksessä:
      -Kivat on...suorat tai hiukan levenevälahkeiset, tumman- tai keskisiniset, sentin navan alle ulottuvat, pepusta istuvat, EI stretchiä, kestävät.
      -Ei kivat: Stretchiä, ylikireät tai -matalat, runsaasti kulutetut.
      -Kaapista löytyy: Yhdet Stockerit ja yhdet Big Starit.
      -Ostohintoja: Stockerit about 40€, Big Starit löysi sisko roskiksesta. :)
      -Nykyään on farkut niin kalliita, ettei mun varoilla paljoja osteskella (ainakin kun olen niin nirso..). Ehkä kerran vuodessa. Ostopaikalla ei ole väliä, mutta Nokialla on yksi tehtaanmyymälä, josta saa hyviä alennuksia.
      -Vanhemmat maksaa yleensä, laitan osan rahoista omasta pussista silloin kun on varaa.
      -Kuvailin ensimmäisenä hyvät farkut. Mielestäni en vaadi paljoa, mutta eipähän näytä löytyvän... *myrtsi*
      -Tuumakoot on tosi hyvä järjestelmä, vaikka en koskaan omaa kokoani muistakaan.. =)

• ~tutkija~

Moi!
      Tosi kiva että olette näin ahkerasti viitsineet vastata mun kysymyksiin. Niistä on mulle todella paljon hyötyä. Jos vielä hieman lisää saisin poikien näkökulmaa tähän asiaan niin olisin todella tyytyväinen. Toki tytötkin saavat erittäin mielellään vastailla lisää!!

• nuhru*

heissan! Eli oon 16v. ja supuoleltani nainen.
      Kaapistani löytyvät kolmet käyttökelpoiset farkut. Muistaakseni yhdet ostin stadiumista (huom. tein oikean löydön, suosittelen muillekin)toiset farkkuni hankin ruotsista ja yhdet taitavat olla Veromodasta. Hintaluokka on 20-70 euroo. Olen varma ja osaan käyttää tuuma kokoja, mutta mielummin tietysti käyttäisin perinteisiä numero kokoja, niitä on helpompi lukea:)
      Farkut ostan kerran kaksi kertaa vuodessa yleinsä äiti hoitaa maksut ellen nyt saa mitään älytöntä tempausta:) Suomen farkku kauppoihin toivoisin enemmän mustia ja pillimäisiä ( ei täysin pillejä) farkkuja...toivottavisti oli apua!

• To Fall

Leveälahkeiset, suht matalavyötäröiset, mielellään stretchiä, mielellään tiukat. Värillä ei niin väliä, mutta yleensä tummat.

Kaapista löytyy vähän vaikka minkäsorttista, alkaen Linkistä ja Miss Sixtystä loppuen ikivanhoihin Leviksiin, joista on levennetty lahkeet itse.
      Yleensä ostan housut kirpputoreilta, kun tämä nykymuoti tuputtaa näitä helvetin pillilahkeisia farkkuja, jotka eivät todellakaan ole minun suosiossani..

Kuten mainitsin, farkkuostokset teen yleensä kirpputoreilla, tosin myös Seppälässä olen pari kertaa käynyt. Ostokseni maksan itse, eli niiden hinta ei koskaan ylitä 30 euroa. Farkkuja ostan yleensä kun sattuu kivat kohdalle (en osaa sanoa monesti vuodessa).

Suomen farkkukaupoista puuttuu niitä leveälahkeisia, mustia/tummia farkkuja. Tähän asti eniten minun makuuni olevat farkut on tehnyt Miss Sixty, joiden malli on Ellah. Niitä yleensä pidän jalassa.

Osatn sekä tuumakokoja että numerokokoja. Omat kokoni ovat 38 ja 31"/34", tosin pienemmätkin tuumakoot menevät (pienin taitaa olla 29"/34"). Kuten mitoista näkee, arvosta pitkiä lahkeita.

Ja oma ikä on 19 ja sukupuoli mies.

• NiiskuNeiti

Näin ensin.. oon 17-vuotias tyttö.
      Yleensä käytän erittäin tavallisii sinisiä farkkuja, jotain erityistä lisään sit vöillä tai paidoilla.. Hyvin istuvat (melko tiukat), lantiomalliset ja ei-kovin-kapee-lahkeiset on kivoja. EN tykkää pillifarkuista tai kauheen kuluneista/kulutetuista. Omat farkut on suurimmalta osalta jotain Seppälä sälää tai Leviksii. Ostamani farkut maksavat yleensä 20-70€. Ostan farkkuja ehkä kaksi tai kolme kertaa vuodessa (riippuu miten vanhoja hajoilee) mistä sattuu. Maksaja oon yleensä minä ite, mutta joskus vanhemmat. Itelleni löydän yleensä kivasti farkkuja, mutta keskimäärästä isompien ja pienempien kavereitten on ollu vaikeenpaa shoppailla. En taida tietää omaa tuumakokooni?!? No myyjiltä voi aina kysyy.. :D

• Tottakai

käytän farkkuja,sukupuoli on mies,ikää 19.
      Merkit ovat:EVISU(Farkkujen Rolls Royce)200€/housut
      Marlboro classic 100€
      Levis 70 €
      Diesel 80€ Diesel 90 € Diesel 60 €
      Carhartt 80 € Carhartt 70 € Carhartt 80 €
      We 100 €
      Gant 100€
      ja on mul jotai muit merkkei viel mut tosa oli jotai ja siin on aina eritelty kolmet Dieselit ja sillee...rahaa menee ja osan maksan itse.

• Josses86

no mun mieleen on tommoset tavalliset farkut, ei mitkää lökärit missään nimessä. Lahkeet voi levetä alaspäin, muttei paljoo. Useimmiten käytän melko suoria farkkuja, mutta semmosia että ne on kuitenki väljiä, eli ei mitään pillifarkkuja. Noi farkut yksinkertasesti näyttää parhaimmalta mulla. Kaapista löytyy nyt 5 farkut, merkkejä on Diesel ja Jack&Jones. Hinnat 60-90 e. Ostoksia teen pari kolme kertaa vuodessa noiden valmistajien liikkeissä, niissä on hyvät valikoimat eri malleja. Maksan itse, saan joskus sponssausta vanhemmilta. Tuumakoot on hyviä, oon varma omastani. Oon 18-vuotias lukiolaispoika.

• cata

Mull on farkkuja jotain 10, onlyn, veromodan, dieselin, zaran ja "tuntemattomien". En tykkää miss sixtyn farkuista, koska kaikilla on sellaset (en nyt väitä ettei monella oo esim. onlyja). Hinnat vaihtelee 20-60 euroon, kalliimpia en oo ikinä ostanu. Ostan farkkuja yleensä alesta tai sitt jos tartten niin jostain outletista tai stockalta, vanhemmat maksaa. Ostan yleensä perinteisten kokojen mukaan.

• F18

En seuraa mitään farkkumerkkejä tai osta niitä merkkien mukaan. Tärkeää farkuissa on, että ne ovat halvat, koska käytän niitä vain ulkoiluun/ulkotöiden tekoon. Kokomerkintä on melko sama asia, toisaalta ehkä tuumakoot ovat paremmat, koska sekä pituutta että leveyttä voi säädellä. Tärkeintä koossa kuitenkin on, että farkut mahtuvat jalkaan, eivätkä tipu/valu. Omistan kahdet farkut. (jos lasketaan parin vuoden aikana käytetyistä)
      Vuodessa enintään yhdet farkut, 20-30€. Maksan farkkuni itse, koska en asu vanhempieni kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      165
      2687
    2. 84
      1167
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      237
      1025
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      996
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      82
      868
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      88
      721
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      103
      632
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      53
      588
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      562
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36