Naimisiin Banjulissa

Oulun martta

Voisiko joku lähiaikoina Banjulin maistraatissa avioitunut kertoa minulle missä pitää paperit Suomessa leimauttaa että pääsee Banjulin maistraatissa sitten vihille? Oletteko ulkoministeriöstä hakeneet leimat?Vai pärjääkö pelkästään maistraatin papereilla? Ja pitääkö paikkansa, että vuokraavat jotain hääpukua 1500 dalasilla, mutta jos et halua sitä käyttää niin maksat 2000 dalasia? Kuulostaa omituiselta...

14

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terapiaa

      Voi martta, martta! Älä lähde siihen kelkkaan. Yli kymmenen vuoden kokemuksella ympäristöstäni näiden gambialaisten kanssa, kelkassa tulee suru puseroon. Jollakin oli jo vaimo Englannissa ja häipyi pian sinne. Yhden ystävän rakas hävisi muutaman viikon jälkeen sanakaan sanomatta, oletettavasti Ruotsissa. Yksi rakas oli täällä muutaman kuukauden mutta lemmenlorinat päättyivät ilkeyteen, jopa väkivaltaan. Useamman rakas villiintyy täällä vaaleisiin tyttöihin. Monella gambialaisella miehellä on täällä useampia tyttöystäviä, tietty salaa, ja lapsia useammalle naiselle. NÄMÄ MIEHET EIVÄT OLE YKSIAVIOISIA JA HURAHTAVAT VAALEISIIN TÄNNE TULTUAAN. Rahaa pitää lähettää kotiin vaimolle, lapsille ja suvulle, muuten ei ole kunnon mies. Tienaa suomityttö sitten hikihatussa tälle työttömälle, joka palelee ja hengaa kaiket ajat vaan muiden gambipoikien kanssa. Perhe-elämää meidän mukaan he eivät osaa viettää. kaverit tärkeämpiä kuin oma vaimo. Sitten Suomessa on naisia, jotka halajavat mustien miesten pariin ja TODELLAKIN NAIVAT RISTIIN. Tutuista gambi-suomi pareista suurin osa eroaa liiton mahdottomuuten melko pian. Kulttuurierot, uskottomuus, rahaongelmat jne. Jokainen nainen, jonka kanssa olen jutellut, uskoi vahvasti mieheensä ja liitoonsa mutta mies muutui aina oltuaan jonkin aikaa suomessa. Vieläkin surullisempia tarinoita on, muuta se siitä...

      • ikävä kokemus

        Kerrot ihan asiaa, tuollaisia kokemuksia tiedän monien ystävieni liitoista. Itse olin myös vähällä mennä naimisiin gambin kanssa, mutta onneksi tietooni tuli asioita hänestä, eivätkä ne olleet mitään mukavia. Pakotin itseni irtaantumaan hänestä, koska en voinut hyväksyä tiettyjä juttuja, eivät sopineet minun elämänarvoihini. Kauan jaksoi jallittaa perään, mutta loppuihan sekin aikanaan.


    • onnenonkijat

      Minun läheinen ystäväni rakastui gambialaiseen. Päätyivät sitten naimisiin ja Suomeen. Mies todellakin hengasi vaan gambialaisten kavereittensa kanssa ja vaimo vietti illat yksin kotona. Kun vauva syntyi mies ei osallistunut hoitoon. Kulki kulkujaan ja vaati koko ajan rahaa puheluihin ja perheelleen Gambiaan. Myöhemmin selvisi, että hänellä oli jo perhe Gambiassa. Oli väittänyt heitä vaan sukulaisikseen. Mies muuttui täysin kun tuli Suomeen. Kauniit sanat ja rakkaus unohtuivat, kun hän huomasi, ettei täällä raha kasvakaan puissa eikä hänestä tule rikasta. Ovat eronneet mutta ystävälleni koulu oli kova.

    • aappuuaa

      Voi, kuulostaa tutulta. Tyttöystäväni rakastui gambialaiseen lomallaan. Tapasivat useamman kerran ja mies pääsi vihdoin Suomeen. Ensimmäiset kuukaudet menivät heillä hakusessa mutta mies oli äksy ja yrmeä. Mies muuttui täysin siitä "Rakastettavasta miehestä", jonka likkakaverini oli oppinut tuntemaan. Kaverit tulivat jossain vaiheessa kuvioon, myös muut naiset myöhemmin. Mitään hän ei koskaan tunnustanut, syy oli aina kaikessa ystävässäni. Rahaa oli jatkuvasti kinuamassa ja jos ei ollut mistä antaa, haukkui huoraksi. Jossain vaiheessa ystäväni paloi loppuun eikä ole entisellään vieläkään. Onneksi pääsi tyypistä eroon. Tyypillä on muuten nykyään lapsia kahdelle suomalaiselle naiselle plus tyttöystäviä.

    • äääääh

      ÄLÄ OLE NAURETTAVAI! Ehkä sun kannatta vuokrata se hääpuku niin säästät 500 dalasia.
      Just tän tason naiset nai gambialaisia.

      • Martta Oulusta

        En kysynyt kannattaako vuokrata vai ei, ihmettelin vaan onko tuollainen käytäntö olemassa.


      • putipati
        Martta Oulusta kirjoitti:

        En kysynyt kannattaako vuokrata vai ei, ihmettelin vaan onko tuollainen käytäntö olemassa.

        No ei varmasti ole käytäntönä, mutta onhan joku saattanut keksiä bisneksen ja höynäyttelee höynäytettäviä.


    • ääöö

      Hei, onpa mielenkiintoinen keskustelu. Toivottavasti ette mene nukkumaan.
      Luin tänään gambialaisesta miehestä, joka asuu Itävallassa. Hänellä on neljä vaimoa, seitsemän kihlattua ja viisi tyttöystävää siellä. Pari tyttöystävää yhtä- aikaa raskaana, lapsia eri naisille ja kukaan ei tiedä toisistaan mitään. Miehellä nyt taas uudet haut päällä. Gambimies on moniavioinen, se vaan on totta vaikka itse väittäisivät muuta tietyssä tilanteessa.

    • tuutikku

      Mäkin tiedän pari melkein vastaavanlaista tapausta täältä keskisestä sekä itäisestä Suomesta. Myöskin surullisen tapauksen Gambiasta, joka on tosi: Nuorikko oli vielä rakastunut ja valmisti ateriaa gambimiehelleen, joka saapui compoundiin nuoren tytön kanssa ja kertoi tämän olevan hänen uusi vaimonsa." Vanha" vaimo heitti kuuman öljyn miehen kasvoille, mies kuoli myöhemmin sairaalassa. Vaimo tuli hulluksi vankilassa. Tämä sattui vain reilu vuosi sitten. Tiedän lähemmin.
      Kulttuurierot ovat hurja riski ja kuka niihin ryhtyykään, siunausta ja voimia!

    • Minuli:-)

      Oulun martta, ei tälläistä vihkipuku pakkoa siellä ole. Ihan niissä vaatteissa missä haluat menet vihille. Ja maistraatin paperit riittävät. Toivon paljon rakkautta ja ymmärrystä suhteeseenne. Kulttuurierot on suuret, mutta kyllä niistäkin hyvällä tahdolla selvitään.
      Itse olen menossa vihille ensi kesänä, en voi saada lapsia, joten toinen vaimo tulee kysymykseen myöhemmin myös. Olemme tunteneet vuosia, uskon tuntevani tulevan mieheni hyvin. Olemme keskustelleet paljon tulevista ongelmista ja miten selviytyä niistä. Kyllä tässä molemmin puolin joudutaan miettimään luutuneita asenteitamme ja mixaamaan kulttuuria meille sopivaksi.

      • Minuli:-)

        Tästä jäi vielä kertomatta että toinen vaimo tulee kysymykseen sitten kun hänellä on siihen tarvittavat varat. Minä tulen avustamaan anoppiani kylläkin, hän taas auttelee vanhempiani täällä, mutta toista perhettä en elätä, vaan hän tekee sen sitten itse.


      • 8MK75
        Minuli:-) kirjoitti:

        Tästä jäi vielä kertomatta että toinen vaimo tulee kysymykseen sitten kun hänellä on siihen tarvittavat varat. Minä tulen avustamaan anoppiani kylläkin, hän taas auttelee vanhempiani täällä, mutta toista perhettä en elätä, vaan hän tekee sen sitten itse.

        SAIRASTA...


    • happy_marriage

      Oulun Martta!
      Banjulin Court housessa vihkimiseen tarvitset 2 passikuvaa ja kopion passistasi jotta saatte vihkiajan varattua. Päällesi saat pukea ihan mitä haluat, eikä tämä muuta vihkimisen hintaa. Vihkiaika kannattaa varata hyvissä ajoin, ja ennen vihkimistä, en muista oliko 24 vai 48 tuntia, tulee teidän yhdessä käydä suorittamassa maksu vihkimisestä ja viimeistellä paperityöt.
      Suomen maistraatista hankit normaalin esteiden tutkinnan mitä Gambiassa ei ehkä sinulta kysytä (mieheltäsi kyllä, hänellä tulee olla esteettömyystutkimus gambiasta).
      Ulkoministeriön leimoja et tässä vaiheessa tarvitse.

      Kun olette menneet naimisiin käytte leimauttamassa vihkitodistuksen Gambian ulkoministeriössä.
      Jotta saatte avioliittonne rekisteriöidyksi suomessa täytyy teidän ensin ottaa yhteyttä suomen Nigerian suurlähetystöön, josta saatte lisäohjeet.
      Nämä lyhyesti: Molempien passikopiot ja vihkitodistus toimitetaan sähköpostitse suurlähetystöön. Suurlähetystö myöntää luvan legalisoinnin eteenpäin viemiseksi. Otat pirusti kopioita ja täytät papereita jotka lähetät DHL:n kautta Rayfield consultiin. Maksat 600,- Avioliittonne legalisoidaan ja paperit palautetaan. Sen jälkeen saat liiton rekisteröityä suomessa.
      Kannattaa varautua n. 1000,- kuluihin pelkästään liitton rekisteröimisessä, ja jos miehelle haetaan oleskelulupaa suomeen niin 2000,- lisää ei ole liioiteltua.

      Älä lannistu, täällä jyllää kaiken maailman trollit ja muut elämäänsä kyllästyneet, niitä onnistuneitakin Gambia-Suomi liittoja löytyy. Kellä onni on se onnen piilottaa, näinhän se meillä menee.
      Kevyin perustein ei hommaan kannata kuitenkaan lähteä, varoituksissakin on totuutensa.
      Se ei myöskään ole yksinkertaista, nopeaa, eikä halpaa.

      Onnea matkaan!

    • Venäläistä rulettia

      Näyttävät gambi-suhteet olevan eniten pinnalla näistä kulttuurien välisistä suhteista. Vanhan sanonnan mukaan "paha kello kauas kuuluu"! Minulla on paljon erimaalaisia tuttuja, kavereita ja ystäviä. Kaikki se, mitä näiltä sivuilta on kirjoitettu "kristallisoituu" keskustelussani erään Suomessa asuvan ulkomaalaisen miehen kanssa. Mies on 29v. ja hänen suomalainen vaimonsa 44v. Mies sanoi: "Sinulla (=suomalaisella naisella) on kaikkea; rahaa, hyvä koulutus, oma koti, olet sivistynyt, vieläpä kiva ulkonäkö ja rajat auki matkustaa ympäri maailman, mutta sinulla ei ole rakkautta. Minulla (=ulkomaalaisella miehellä ns. kolmannesta maailmasta) ei ole mitään: olen sivistymätön, koulujakäymätön, köyhästä perheestä, köyhästä kylästä eikä maani passilla pääse mihinkään, mutta minulla on tarjota rakkautta/seksiä:" Hän lähtee vaimonsa luota, kun kansalaisuus on saatu. Tässä speksit - ottakaa tai jättäkää. Näissä suhteissa pelataan venäläistä rulettia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      893
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe