Ajokortti lähti!

Nanderson

Poliisi vei ajokortin liikennerikkomuksesta ja nyt mennyt jo 4vk eikä mitään ole kuulunut siitä suunnasta. Tarvitsen ajokorttia työssäni aivan ehdottomasti hankalan työpaikkasijainnin vuoksi siirtymiin, firman asioiden hoitoon kesken työpäivän ja kotimatkalla vielä yleensä hoidan jotain duuniin liittyvää, kuten postit. Ainoa ainoa vaihtoehto onkin ajella vaan.

Kauanhan kestää että jostakin instanssista tulee paperi, että asia on edes otettu käsittelyyn ja kuinka ajokortin kotiuttamista nopeuttaa?

6

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirrrrrr

      Voisitkohan ihan ite soitella sinne poliisilaitokselle ja kysyä asiasta. Jokainen tapaushan on erilainen että se mikä pätee yhteen ei päde sinuun.

    • nanderson

      Näin se täytyy tehdä. Olettaisin menettelyn etenevän kuitenkin suht samaa rataa.

    • nanderson

      Asia ei ole poliisin käsittelyssä, vaan siirtynyt/siirtymässä käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Sieltä siis vinkumaan käsittelyn nopeuttamista.

      • Toniko

        Kannattaa laittaa auto vaimon, miehen tai äitin nimiin, niin ei poliisejen skannerit ala piiputtamaan että auton omistajalla ei ole korttia, tai on ajokiellossa.

        Ajaa vain kello 6:00-21:00 välisenä aikana, niin korttia ei etes oikeastaan tarvi.


      • Nanderson
        Toniko kirjoitti:

        Kannattaa laittaa auto vaimon, miehen tai äitin nimiin, niin ei poliisejen skannerit ala piiputtamaan että auton omistajalla ei ole korttia, tai on ajokiellossa.

        Ajaa vain kello 6:00-21:00 välisenä aikana, niin korttia ei etes oikeastaan tarvi.

        Mietin samaa. Onko mutua vai varmaa tietoa, että auton rekkari on "mustalla listalla", jos omistajalla ei ole korttia tai se on lähtenyt? Itse olen olettanut heidän järjestelmän reagoivan vain auton reksteririkkeisiin.


      • Harzaaaa
        Nanderson kirjoitti:

        Mietin samaa. Onko mutua vai varmaa tietoa, että auton rekkari on "mustalla listalla", jos omistajalla ei ole korttia tai se on lähtenyt? Itse olen olettanut heidän järjestelmän reagoivan vain auton reksteririkkeisiin.

        Työkaverilla lähti kortti, ja antoi auton setänsä käyttöön. Kaksi päivää ehti ajella, ja poliisit pysäyttivät, ja olivat sanoneet että ajoneuvon omistajalla ei ole ajo-oikeutta, joten tarkistettiin tilanne. Jotakin seurantaa ainakin on.

        Eihän siinä kauheasti menetä jos laittaa auton muiden nimiin siksi aikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe