Roa ja masennus!

voi itku

Oon syönyt tuota roaccutania jo kuukausia. Nämä muut sivarit ovat ihan siedettäviä, mutta se masennus...... Ennen en ole masennuksesta kärsinyt mutta nyt tuntuu että maailma kaatuu niskaan. On jo monia kertoja tehnyt mieli vaan hypätä parvekkeelta alas ja kuolla pois! Mikään juttu ei oikein innosta ja kaikki on vaan mustaa. Välillä alkaa vaan hirveesti masentaa, eikä sille ei voi mitään... aika usein niin että illalla otan 2x 20mg roaccutania ja sen jälkeen tulee "laskut" :(

Onko muita roaccutan masentanut? :(

14

3721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaria

Ajttelin vaan, itse lääkettä myös käyttävänä tiedustella vähän lisää. Eli minkälainen elämäntlanne sulla muuten on ja onko sulla ollu aikasemmin samanlaisia kausia?

• MauriMato

Siis otat illalla 2x20mg? ja todennäköisesti myös aamulla 2x20mg?? Huh, onpas tuhti annostus..

• ex-käyttäjä

Painoni on 70kg ja minulle määrättiin 1 kapseli illalla ja 1 aamulla. Jos masentaa vähennä tai lopeta kokonaan.

Siskoni on sairaanhoitaja ja varoitteli lääkkeen masennusvaikutuksista. Kuulemma joku itsemurha on luettu tämän lääkkeen piiriin. Itse en kokenut masennusta, mutta kaikkia muita kipuja sitten olikin.

Lääke tehoaa 100% vaikka vähennät määrää. Moni on vähentänyt itse määrää, koska sivuvaikutukset oli liian kovia. Itse otin loppuvaiheessa vain 1 kpl per päivä ja kyllä ne väheni, kun vauhtiin oli päässyt.

• voi itku

En aio vähentää määrää! Se ei kuitenkaan toimi sitten niin hyvin, jos syö vaan napin tai kaksi! Haluun pysyvästi näistä iho-ongelmista eroon :(

Syön nyt 4x 20mg päivässä ja olen ajatellut nostaa annosta 5x 20 milligrammaan. Jos masennus-oireet pahentuvat niin voi olla että alan tosissani harkitsemaan itsemurhaa :( En kuitenkaan haluaisi vielä luopua elämästä mutta jos kaikki on kauan aikaa mustaa vaan niin...... Yritän sinnitellä kuitenkin tekemättä mitään hätiköityä, tuolla isommalla annoksellakin sitten... Toivottavasti hillitsen itseni! Pelkään kuitenkin tulevaa kun nostan annosta vielä entisestään :(

Täytyy tosiaan toivoa että jaksan sinnitellä vielä ja unohtaa tämän masennuksen. Jos en... ja jos teen itselleni jotain pahaa... niin ehkä se sitten vaan oli tarkoitettu niin :(

• LtjBuk
        voi itku kirjoitti:

En aio vähentää määrää! Se ei kuitenkaan toimi sitten niin hyvin, jos syö vaan napin tai kaksi! Haluun pysyvästi näistä iho-ongelmista eroon :(

Syön nyt 4x 20mg päivässä ja olen ajatellut nostaa annosta 5x 20 milligrammaan. Jos masennus-oireet pahentuvat niin voi olla että alan tosissani harkitsemaan itsemurhaa :( En kuitenkaan haluaisi vielä luopua elämästä mutta jos kaikki on kauan aikaa mustaa vaan niin...... Yritän sinnitellä kuitenkin tekemättä mitään hätiköityä, tuolla isommalla annoksellakin sitten... Toivottavasti hillitsen itseni! Pelkään kuitenkin tulevaa kun nostan annosta vielä entisestään :(

Täytyy tosiaan toivoa että jaksan sinnitellä vielä ja unohtaa tämän masennuksen. Jos en... ja jos teen itselleni jotain pahaa... niin ehkä se sitten vaan oli tarkoitettu niin :(

Oletko ihan tosissasi tuon viestisi kanssa?toivottavasti et.Olen 80/kg mies ja söin roa kuurin noin vuosi sitten.Annostus oli 2x20mg vuorokaudesa ja naama oli tosi huonona.Jos olet huomannut masennuksen selvästi pahentuneen kuurin aikana sinun on ehdottomasti vähennetävä määrää.Elimistössäsi kiertää vielä ne "myrkyk"monta kuukautta kuurin lopetettuasi pienemmilläkin määrillä.Siinä on sinulle lääke masikseesi,eri asia on osaatko käyttää sitä vai et.

• ex-käyttäjä
        voi itku kirjoitti:

Jos haluat oikein kunnolla itsetuhoista elämää, ota vielä masennukseen alkoholia oikein roppakaupalla. Maksa on koetuksella 2/päivä lääkitykselläkin. Mitä tapahtuu 5/päivä?

Toivottavasti käyt edes maksakokeissa. Kyseleppäs mielipiteitä myös lääkäriltäsi. Puhu sille myös masennuksesta. Järkikäteen ennen kuin on myöhäistä.

• onnekas isoveli

kukaan ei pysty kuulemma todistamaan että tämän lääkkeen vaikutuksesta on tehty itsemurha.
        mutta meillä kävi liian lähellä, pikkuveli yritti (onneksi jäi yritykseksi).itse ei ole vielä puhunut asiasta mutta todennäköisesti oli niin masentunut???

• Selma
        voi itku kirjoitti:

No huh huh, onko sulla järkeä päässä? Minkä ihmeen takia sun täytyy lisätä lääkettä, jos selkeet ja vakavat sivuvaikutukset jo nyt on? Sinuna kävisin uudestaan lääkärissä ja kattositte annostuksen uudelleen. Eihän tossa ole mitään järkeä!

• Roa

Moi!
      Ainakin minulle Roa aiheutti melkoista masennusta. Välillä ei ollut mitään syytä olla masentunut, mutta olo vain tuntui siltä, että mikään ei huvita. Elämä tuntui ihan tyhjältä ja tunsin itseni täysin hyödyttömäksi tässä suuressa maailmassa. Vaikka iho parani, niin silti masensi aina vain enemmän ja enemmän. Maailma tosiaan tuntui kaatuvan niskaan. Mitään itsemurhan tapaista en kylläkään tosissani ajatellut, mutta kyllähän sellaisiakin kammottavia mielikuvia kieltämättä pyörähti yhtäkkiä aivosoluihin. Jos sellaisia tulee mieleen, niin kannattaa ajatella lähimmäisiä ihmisiä ja kuinka pahalta poismenosi heistä tuntuisi. Tsemppiä sulle! Kyllä ne hyvät ajat meillekin koittavat!

• voi itku

Moi sinne vaan!

Juu enpä minäkään usko tekeväni itsemurhaa. En ole virallisesti edes harkinnut mutta aina silloin "lasku"-hetkinä saattaa niitä mustia mielikuvia tulla. Olen kuitenkin vahva luonteeltani joten vaikea uskoa että tekisin mitään hätiköityä.

Kerrohan kuinka pian masennus lähti kuurin jälkeen? Tämä kuurin aika on tosiaan YHTÄ HELVETTIÄ, ja sivuvaikutukset ulottuvat todella moniin asioihin. Psyykkiset sivuvaikutukset eivät ole ainoastaan masennussta - muutakin.

• Roa
        voi itku kirjoitti:

Moi sinne vaan!

Juu enpä minäkään usko tekeväni itsemurhaa. En ole virallisesti edes harkinnut mutta aina silloin "lasku"-hetkinä saattaa niitä mustia mielikuvia tulla. Olen kuitenkin vahva luonteeltani joten vaikea uskoa että tekisin mitään hätiköityä.

Kerrohan kuinka pian masennus lähti kuurin jälkeen? Tämä kuurin aika on tosiaan YHTÄ HELVETTIÄ, ja sivuvaikutukset ulottuvat todella moniin asioihin. Psyykkiset sivuvaikutukset eivät ole ainoastaan masennussta - muutakin.

Moi taas!
        Itselläni kuurin loppumisesta ei kylläkään ole aikaa vasta kuin noin kuukausi. Täytyy kyllä sanoa, että vieläkin tulee sellaisia masennusjaksoja välillä. En sitten tiedä johtuuko masennukseni enää Roasta (ihotautilääkäri sanoi, että lääke poistuu elimistöstä viimeistään 2 kuukauden kuluttua kuurin päättymisestä), mutta en kylläkään ennen Roaccutan-kuuria ollut koskaan tällä tavalla masentunut. Yleensä olen ollut hyvin tunnollinen joka asiassa (esim. opinnoissa/töissä). Tällä hetkellä ei näytä niilläkään olevan mitään väliä, että miten menevät. Ei vain kerta kaikkiaan kiinnosta. Varmaan osaltaan vaikuttaa myös nuo syksyiset pimeät illat. Kannattaa puhua jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Varmasti auttaa myös masennukseen. Itse elän nyt vain päivän kerrallaan ja katson mitä se tuo tullessaan. Koitahan jaksaa!

• voi itku

nyt on annostuksena 5x 20mg ja tuntuu pahalle! ja masennu on noussut entisestään. elämässä eteenpäin puuskuttaminen tuntuu todella tuskalliselta nyt, onneksi "enää" 1,5 kuukautta :(((

• Roa

Moi!
        Tiedän tuon tunteen. Mutta ajattele kuitenkin kaikkia asioita positiivisesti. Voisivathan asiat olla vieläkin huonommin.

Itselläni ainakin kuurin loppuvaihe tuntui kaikista pahimmalta masennuksen kannalta. Nyt kuurin päättymisestä on aikaa n. 5 viikkoa ja vieläkin masentaa jonkin verran. Masennus johtuu kyllä osittain naamastani. Finnejä ei ole yhtään, ei ole tullut varmaan pariin kuukauteen, mutta akne on kyllä jättänyt jälkensä arpien ja ihon punaisuuden muodossa. Vielähän lääkettä toki saattaa olla elimistössä, mikä voi osittain vaikuttaa ihon punaisuuteen.

Jonkunlaiseen ihonhiontaa olen aatellut mennä tässä lähiaikoina, kunhan iho ensin hiukan rauhoittuu roan tiimoilta. Ajattelin ensin kokeilla Schrammek-yrttisyväkuorintaa, mutta jos ei siitä tunnu olevan apua, niin mahdollisesti reilun puolen vuoden jälkeen laserhionta saattaa olla edessä. Mikrohiontaa olen joskus kokeillut, mutta ei siitä merkittävää apua minulle ollut.

Mutta koitetaahan taas jaksaa! Kyllä tästäkin suosta noustaan.

• vaihtoehto

Itsellänikin roaccutan aiheutti masennusta ja muutenkin skitson olon. Toisaalta se on helppo kestää, kun tietää että se on nimenomaan vain lääke joka tekee tepposiaan. Kurjien ajatusten tullessa mieleen voi todeta, että perkele taas se roaccutan rupeaa kummittelemaan. Sen jälkeen koittaa siirtää ajatukset johonkin muualle - ajatella positiivisesti.

Jos tästä ei kuitenkaan ole apua, niin hae ihmeessä lääkäriltä masennuslääkkeitä kuurin ajaksi. Miksi turhaan kärsiä? Itse asiassa ihotautilääkärini kertoi henkilöstä, joka teki juuri näin (suositeltavaa?). Tietenkin lääkkeen jättäminen kokonaan pois auttaa, mutta itse vaiva ei silloin hoidu -> masennusta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2453
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2382
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2276
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1898
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1864
    Aihe