Muistivaikeuksia

Dementiaako

Tästä oli varmaan aiemminkin keskustelua, mutta en löytänyt. Minua on alkanut ihan älyttömästi ärsyttämään muistivaikeudet. Syön trileptal 300 2 aamulla ja 2 illalla. Olen saanut tasan 2 kouristuskohtausta elämässäni, yhden varmistuneen poissaolokohtauksen. Noh muistini on huonontunut selvästi. Vaikea hoitaa työasioita kun en muista niitä. En muista keskusteluja, en sitä mitä olen sopinut, enkä esim. Hammaslääkäriaikoja.. Kaikesta eniten ärsyttää etten muista sanoja. Saatan miettiä jotain sanaa enkä saa sitä päähäni ja sitten alkaa ärsyttää niin paljon että alan tiuskia ihmisille. Olen huolestunut, vaikka tiedän että tämä kai kuuluu asiaan. Mutta onko kokemuksia? Ja olisiko syytä ottaa yhteyttä neuroligiin? Voiko se johtua lääkkeestä, nimittäin paheni lääkkeennoston jälkeen?

2

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnuli29

Olen syönyt Trileptalia 20 vuotta, siinä tuon huomaa. Kaikki osat muistia eivät töki. Esimerkiksi numerot muistan todella hyvin. Sanoja olen jo pitkään joutunut hakemaan. Kannattaa kirjoitella muistiin paljon ja tehdä esim. ristikoita. Tuon olen itselleni todennut hyödylliseksi. Lukeminenkin on hyvä harrastus tuohon.

• Epileptikko

Itselläni myös muistin kanssa ongelmia. Nykyään en enää pysty täyttämään ristikoita kun en muista sanoja. Keppra 500x6, Deprakine 500x2 ja Neurotol slow 300x2 päivässä. Lääkkeitä yritetty vähentää ja vaihtaa mutta GM-kohtaukset alkavat heti. Tällä hetkellä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen vähän päälle 40-vuotias.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      63
      4571
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      164
      3512
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      63
      2854
    4. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      149
      2811
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2674
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1913
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1801
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1646
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1630
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      42
      1342
    Aihe