Europa/c-luokan hytti?!

Rinkeli

Elikkä me ollaan kavereiden kanssa lähdössä Silja Europalla risteilylle. Meillä on sellainen ilmainen laivamatka mutta se on c-luokan hytissä. Olen aina ollut vain a ja b luokan hyteissä(a-luokassa hytistä ikkuna ja tv ja b-luokan tv). Kertokaahan te, jotka olette c-luokan hytissä olleet, että minkälainen se oikein on? Pelkään, että joudun jonnekin autokannen alle missä hurisee moottori päin hytin seinää, eikä voi nukkua. Missä kerroksessa nämä c-luokan hytit oikein sijaitsevat? 7 kerroshan on sen "kauppakerros", joten joutuuko siitä menemään vielä montakin kerrosta alaspäin? Toivottavasti laivamatkamme ei ole ihan täysi fiasko tuon c-luokan hytin takia.. Kiitos kaikille vastanneille!! :)

17

6899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk01

Jos tarkoitat turisti II-hyttiä, niin se on autokannen alla, eikä siellä ole edes TV:ta. Eihän laivalle nyt hytin takia mennä...

• Rinkeli

En tiedä tosta turisti 2 mitään. Tiedän vain että se on c-luokan hytti. Kyllä mä ainakin olen aina ollu laivalla a ja b luokan hyteissä ehdottomasti! Kyllä yönsä täytyy saada halutessaan nukkua hyvin ilman mitään ihmeempiä häiriöitä. Sillä hyttiluokalla ei muuten ole väliä missä se on kunhan siellä ei olisi mitään suurempia ääniä ja saisi nukkua.

• J_K

Eli 7 kannelta 5 kantta alaspäin, 2-kannelle, autokannen alle. Jonkin verran meteliä, mutta ei pahasti, itse en kokenut, mutta kuullut, että parin oluen jälkeen ei ongelmia nukkua, paitsi talvella, jäiden vuoksi kolinaa.

http://www.silja.fi/pankuvat/?hytti_id=55

Mikä ilmaismatka on sellainen, ettei 20 euron hyttiä parempaa saa?? Kaikki näkemäni ovat olleet vähintään seasideen asti (a-hytti).

• Rinkeli

No toivottavasti me päästään sitten edes sen autokannen yläpuolelle. Enkä haluaisi kuulla mitään kolinaa jatkuvasti. Kyseinen ilmaismatka on tälläinen ammattikoulun opiskelijakjorttien haltijoille tarkoitettu ilmainen biletysmatka. Nukkuminen jää kyllä vähäiseksi, mutta sen vähän mitä nukun haluaisin tehdä kunnolla minkään asian häiritsemättä.

• minä vaan
        Rinkeli kirjoitti:

No toivottavasti me päästään sitten edes sen autokannen yläpuolelle. Enkä haluaisi kuulla mitään kolinaa jatkuvasti. Kyseinen ilmaismatka on tälläinen ammattikoulun opiskelijakjorttien haltijoille tarkoitettu ilmainen biletysmatka. Nukkuminen jää kyllä vähäiseksi, mutta sen vähän mitä nukun haluaisin tehdä kunnolla minkään asian häiritsemättä.

Eli tuo C-hytti, eli Siljalla turisti-II hytti sijaitsee aina autokannen alapuolella. Tosin on sellaisia pieniä b-hytteja joihin saattaa päästä samalla hinnalla. Niissä kerrossänky. Eli siis 2 hlön hytti... Mutta kannattaa kysäistä Siljalta asiasta.

• 54555546456
        minä vaan kirjoitti:

Eli tuo C-hytti, eli Siljalla turisti-II hytti sijaitsee aina autokannen alapuolella. Tosin on sellaisia pieniä b-hytteja joihin saattaa päästä samalla hinnalla. Niissä kerrossänky. Eli siis 2 hlön hytti... Mutta kannattaa kysäistä Siljalta asiasta.

Eikös hyttiluokat ole A B C (E) (Q)

Vaikka jollain laivayhtiöillä on pakkomielle keksiä omia nimiä noille

• Rinkeli

Kertokaas te nyt vielä, jotka olette c- hytissä olleet että minkälainen kokemus se oli? Häiritsikö teitä jokin sielä? Melu? Minkälaiset ne hytit olivat?

• römpötti

Siitä on varmaankin 5-7 vuotta, kun viimeksi autokannen alla olen matkustanut. Muistaakseni melua ei ole liikaa, riippuu tietysti ihan siitä, miten lähelle jotain moottorihuonetta tms. joutuu. Ei se melu nyt kovin pahasti nukkumista haittaa ja tuskin tulet nukkumaan hirveästi :). Taidat olla menossa 25.11 sinne risteilylle. Itse nimittäin olen myös lähdössä siihen.

• M.Satonen
        römpötti kirjoitti:

Siitä on varmaankin 5-7 vuotta, kun viimeksi autokannen alla olen matkustanut. Muistaakseni melua ei ole liikaa, riippuu tietysti ihan siitä, miten lähelle jotain moottorihuonetta tms. joutuu. Ei se melu nyt kovin pahasti nukkumista haittaa ja tuskin tulet nukkumaan hirveästi :). Taidat olla menossa 25.11 sinne risteilylle. Itse nimittäin olen myös lähdössä siihen.

Hyttiluokan valinta riippuu siitä mikä on laivamatkan tarkoitus. Jos lähtee pelkällä biletysmeiningillä on turisti II (c-luokka) paras vaihtoehto. Siellä saa riehua eikä tarvitse välittää että häiritsee lapsiperheiden rauhaa. Jos tarkoitus on nauttia merimatkasta on esim. siljan helsingin paattien commodore-luokka loistava vaihtoehto.

Itse käyn vuosittain monissa eri hyttiluokissa. Esim. tänä vuonna olen ollut laivalla niin commodore-, silja-, turisti I- ja turisti II luokissa. Seurustelusuhteen poikkimenemisen vuoksi pari seuraavaa risteilyä teen jätkäporukassa autokannen alapuolella turisti II luokassa. Kesällä on sitten taas tarkoitus mennä commodore-luokan parvekehytissä.

Matkustan ainoastaan siljalla.

• Rinkeli
        römpötti kirjoitti:

Juuri sinne olen menossa. Ei muuta kuin nähdään siellä ja pidetään hauskaa!!! :)

• Römpötti
        Rinkeli kirjoitti:

Juuri sinne olen menossa. Ei muuta kuin nähdään siellä ja pidetään hauskaa!!! :)

Hauskaa pidetään tottakai :) Oletkos muuten mistä päin sinne lähdössä? Itse olen Kuopiosta lähdössä ja samasta koulusta lähtee ~150 opiskelijaa.

• Rinkeli
        Römpötti kirjoitti:

Hauskaa pidetään tottakai :) Oletkos muuten mistä päin sinne lähdössä? Itse olen Kuopiosta lähdössä ja samasta koulusta lähtee ~150 opiskelijaa.

Porin seudultahan minä :) Teitä tulee sieltä sitten oikein kunnon lössi ;) En ole ennen ollut kyseisillä laivamatkoilla, joten viitsitkö hieman valaista, että mihin minun kannatta oikein varautua? =)

• römpötti
        Rinkeli kirjoitti:

Porin seudultahan minä :) Teitä tulee sieltä sitten oikein kunnon lössi ;) En ole ennen ollut kyseisillä laivamatkoilla, joten viitsitkö hieman valaista, että mihin minun kannatta oikein varautua? =)

En ole itsekään käynyt vastaavanlaisilla matkoilla, sillä yleensä ikäraja on ollut se 18. Mitä nyt voisi kuvitella, niin siellä ei varmaankaan selväpäisiä opiskelijoita ole :) Uskoisin kyllä, että valvonta Siljalinen puolesta on tarkempaa. Tänään varmistui, että matkaan lähdemme junalla. Voi niitä raukkoja, jotka sattuvat samaan junaan opiskelijaporukan kanssa:)

• Rinkeli
        römpötti kirjoitti:

En ole itsekään käynyt vastaavanlaisilla matkoilla, sillä yleensä ikäraja on ollut se 18. Mitä nyt voisi kuvitella, niin siellä ei varmaankaan selväpäisiä opiskelijoita ole :) Uskoisin kyllä, että valvonta Siljalinen puolesta on tarkempaa. Tänään varmistui, että matkaan lähdemme junalla. Voi niitä raukkoja, jotka sattuvat samaan junaan opiskelijaporukan kanssa:)

Me lähetään täältä kaveriporukassa omalla autolla kohti Turkua. Eihän Porista aja kuin n.1,5h. Saas nähdä mitä kaikkea me opiskelijat oikein keksitäänkään kun sinne laivalle päästään ;)

• Römpötti
        Rinkeli kirjoitti:

Me lähetään täältä kaveriporukassa omalla autolla kohti Turkua. Eihän Porista aja kuin n.1,5h. Saas nähdä mitä kaikkea me opiskelijat oikein keksitäänkään kun sinne laivalle päästään ;)

Meillä on edessä reilu 6h junamatka :) Kyllä siinäkin voisi jo jotain maistella ravintolavaunun puolella, mutta sen näkee sitten :)

• Joo
        römpötti kirjoitti:

Kaikki silja europan hytit ovat kannella kaksi, eli suomeksi autokannen alapuolella. C-hytin hinnalla saisi sellaisen hytin joka on autokannen yläpuolella niitä on siellä ihan kerroksissa 5,6,7,8,9,10,11 :)

• Reino.

Olin kerran C-luokan hytissä Europalla. Hytti sijaitsi autokannen alapuolella. Kokemus oli sellainen etten koskaan enää risteile C-luokassa. Veikkaan, ettei moni muukaan, kun kerran erehtyy matkustamaan C-luokassa.

Kannattaa maksaa vähän lisää ja matkustaa B2-luokassa. Se sijaitsee vähint. 5. kerroksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82