Epäonnistuin auto valinnassa

noviisi...

Onkohan auton ostajan opasta ilmestynyt, kuinka onnistun auton ostossa. Kumminkin useimmille aika kallis hankinta. Itse olen aika tietämätön autoasioista ja ostin uuden Citikan, jolla ajellu pari vuotta. Auto on osoittautunut oikeaksi vikapesäksi. Nyt olen vaihtamassa sitä toiseen merkkiin. Mikähän olisi hyvä ja luotettava varmatoiminen merkki. Citikkaa en osta enää.

10

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -örkki-

      Sutosroileri on kyllä hyvä ja toinen luotettava merkki on Haispakkeri. Kalliinpuoleisia ämeriikkalaisia perinteisiä merkkejä molemmat. Haispakkerissa erikoisuutena parkkipyörä.

    • A P S

      Tällä palstalla haukutaan kaikkia merkkejä, varsikin niitä joilla ei ole itse ajanut.

    • vinkki...

      Tutustu vuosittain ilmestyneisiin luotettavuusvertailuihin yms tilastoihin. Näitä tekee esim Auto Bild, eri katsastus konttorit. tiepalvelu tilastot yms. Toyota ollut vuosikymmeniä paras tai parhaiden joukossa. Citikka muiden ranskan ihmeiden kanssa aina häntäpäätä, usein viimeisiä. Jo tämä kertoo lahjomattomasti mikä on hyvä ja luotettava automerkki.

      • -örkki-

        Ja höpö-höpö sanon minä. Kaikki nyky-autot merkistä riippumatta ovat normi-autoilijalle riittävän hyviä. Oleellisin tekijä auton vaihdossa onkin, kun sarustelu ym. seikat huomioitu, väliraha. Tai sitten suoralla ostolla alennukset ja varusteet. -Unohtuikohan sinulta kenties tuossa Toyota-hypetyksessä ne lukuisat takaisin vedot? Ei siinä mitään, onhan se tojo ihan kelpo peli sekin, mutta nuo takaisin kutsut vaan kielivät siitä kun auton valmistajat pyrkivät säästämään osiensa hankinnoissa niin välillä tulee sutta ja sekundaa.


      • P S A

        Millon Ranskalaiset ollu viimeisenä vertailussa?


      • ongelmaton tojo
        -örkki- kirjoitti:

        Ja höpö-höpö sanon minä. Kaikki nyky-autot merkistä riippumatta ovat normi-autoilijalle riittävän hyviä. Oleellisin tekijä auton vaihdossa onkin, kun sarustelu ym. seikat huomioitu, väliraha. Tai sitten suoralla ostolla alennukset ja varusteet. -Unohtuikohan sinulta kenties tuossa Toyota-hypetyksessä ne lukuisat takaisin vedot? Ei siinä mitään, onhan se tojo ihan kelpo peli sekin, mutta nuo takaisin kutsut vaan kielivät siitä kun auton valmistajat pyrkivät säästämään osiensa hankinnoissa niin välillä tulee sutta ja sekundaa.

        Jaa.. minun mielestä se osoittaa, että valmistaja kantaa vastuun tuotteistaan. Yleensä kaikki takaisin kutsut ( toimenpide tehdään muun huollon yhteydessä) olleet luokkaa maton kiinnitys nastojen parannusta tai todennäköisyys 1 miljoonasta että sivu ikkunan moottori jumittuu. Pari euroautokin uutena ostettuja, omistaneena en kaipaa niitä. Paluu Tojoihin tapahtui äkkiä. Useita Tojoja omistaneena yhdessäkään ei ole ollut noin 150000km ajettuna mitään ongelmia. Autot vaihdettuna hyvässä kunnossa ja seuraavakin omistaja ajoi niillä varmaan vähintäin saman määrän ongelmitta.


      • -örkki-
        ongelmaton tojo kirjoitti:

        Jaa.. minun mielestä se osoittaa, että valmistaja kantaa vastuun tuotteistaan. Yleensä kaikki takaisin kutsut ( toimenpide tehdään muun huollon yhteydessä) olleet luokkaa maton kiinnitys nastojen parannusta tai todennäköisyys 1 miljoonasta että sivu ikkunan moottori jumittuu. Pari euroautokin uutena ostettuja, omistaneena en kaipaa niitä. Paluu Tojoihin tapahtui äkkiä. Useita Tojoja omistaneena yhdessäkään ei ole ollut noin 150000km ajettuna mitään ongelmia. Autot vaihdettuna hyvässä kunnossa ja seuraavakin omistaja ajoi niillä varmaan vähintäin saman määrän ongelmitta.

        Aivan, tuo unohtui mainita. Se onkin hieno homma, että tehdas kantaa vastuunsa virheistä ja kutsuu autot suosiolla tarkastettavaksi ja, tai korjatttavaksi, eikä laita päätä pensaaseen niinkuin ei mitään oisikaan. On minullakin ollut parikin tojotaa. Ihan hyviähän ne molemmat oli, mutta eivät aiheuttaneet mitään riemun purkauksia eikä omistamisen iloa. Eivät olleet kaksisia ajettavia ja huoltaminen aikas kallista.


      • Ihan tuubaa...
        ongelmaton tojo kirjoitti:

        Jaa.. minun mielestä se osoittaa, että valmistaja kantaa vastuun tuotteistaan. Yleensä kaikki takaisin kutsut ( toimenpide tehdään muun huollon yhteydessä) olleet luokkaa maton kiinnitys nastojen parannusta tai todennäköisyys 1 miljoonasta että sivu ikkunan moottori jumittuu. Pari euroautokin uutena ostettuja, omistaneena en kaipaa niitä. Paluu Tojoihin tapahtui äkkiä. Useita Tojoja omistaneena yhdessäkään ei ole ollut noin 150000km ajettuna mitään ongelmia. Autot vaihdettuna hyvässä kunnossa ja seuraavakin omistaja ajoi niillä varmaan vähintäin saman määrän ongelmitta.

        Takaisinkutsuja tehdään siksi, että laki niin määrää, eikä siksi että joku on niin hyväntahtoinen. Merkistä riippumatta.
        Vaarallisten vikojen korjaamista takasinkutsujen muodossa valvoo Suomessa Trafi. Takasinkutsun saanutta autoa ei periaatteessa saa edes katsastettua, jos pakollinen takasinkutsu ei ole tiettyyn määräaikaan mennessä hoidettu kuntoon..

        Vähäpätöisempiä - ei turvallisuuteen - vaikuttavia huoltokampanjoita tekevät huoltojen yhteydessä oman usean uuden auton kokemuksella kaikki merkit. Joskus riittää tarkastus ja säätö, joskus maalataan jotain ja toisinaan vaihdetaan joku osa. Kaikkea ei välttämättä huudella edes omistajalle.


      • ongelmaton..
        -örkki- kirjoitti:

        Aivan, tuo unohtui mainita. Se onkin hieno homma, että tehdas kantaa vastuunsa virheistä ja kutsuu autot suosiolla tarkastettavaksi ja, tai korjatttavaksi, eikä laita päätä pensaaseen niinkuin ei mitään oisikaan. On minullakin ollut parikin tojotaa. Ihan hyviähän ne molemmat oli, mutta eivät aiheuttaneet mitään riemun purkauksia eikä omistamisen iloa. Eivät olleet kaksisia ajettavia ja huoltaminen aikas kallista.

        Minulle kulkuneuvojen omistaminen ei ole , eikä tule olemaan mitään suurempia riemun purkauksia. Liikkumisvälineitä ne on. Mielihyvät saan ihan muista asioista. Aikoinaan musta laisille hevonen oli koko elämä ja niin näyttää joillekin olevan auto. Liekkö jotain luonnevikaisia, niin kuin suurin osa bemari suhareista, selviä psykopaatteja ainakin liikenne käyttäytymisessään. Tojot ei nykyään, eikä ennenkään olleet sen kummempia ajettavia kuin muutkaan, ainakaan minulle. Papukaijamaista jankutusta. Huoltojen hinnasta olen osittain samaa mieltä.


      • ihan totta
        Ihan tuubaa... kirjoitti:

        Takaisinkutsuja tehdään siksi, että laki niin määrää, eikä siksi että joku on niin hyväntahtoinen. Merkistä riippumatta.
        Vaarallisten vikojen korjaamista takasinkutsujen muodossa valvoo Suomessa Trafi. Takasinkutsun saanutta autoa ei periaatteessa saa edes katsastettua, jos pakollinen takasinkutsu ei ole tiettyyn määräaikaan mennessä hoidettu kuntoon..

        Vähäpätöisempiä - ei turvallisuuteen - vaikuttavia huoltokampanjoita tekevät huoltojen yhteydessä oman usean uuden auton kokemuksella kaikki merkit. Joskus riittää tarkastus ja säätö, joskus maalataan jotain ja toisinaan vaihdetaan joku osa. Kaikkea ei välttämättä huudella edes omistajalle.

        Jees... Niinhän ne kutsuivat Citikankin aikoinaan USA:sta pois kun viranomaiset antoivat kengää auton laaduttomuudesta. Tämä on tapahtunut tosi asia ja ei miksikään muutu. On aika noloa itseään kunniallisena pitävälle autotehtaalle. Tosin PSA on tottunut laaduttomiin kyhäelmiin niin, eipä korkealta tipahtanut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe