Ajattelin slammata kevytsoraharkoista tehdyn sokkelin Serpo 137:lla. Riittääkö yksi kerros? Pitääkö päälle laittaa rouhe tai jotain vai voiko jättää ihan sinällään?
Vastaukset 4
- ööö
valmistajan sivuilta ohjekortista ohjeet, kuka niitä sinulle täällä joutaa valmiiksi lukemaan ja neuvomaan ja voit saada väärääkin tietoa.
Itse levitimme ylimääräiset muurauslaastit harkkojen pinnoille ja rouheet voi laittaa myöhemmin jos siltä tuntuu.- Antsu
Ohejeissa ei sanota eikä myöskään Optirocin
sivuilla ole mitään selkeää "ohjetta". Ja rautakaupassa eivät tiedä p******n. Ihan siksi kyselen..
- ykä
jos se on normaalia muurauslaastia ja sinä rappaat sillä sokkelin pitää se hiertää tasaiseksi (noin suunnilleen) koska myöhemmin laitat pintaan rouheen pitää pinnan kestää kiinnityslaastin kampaus.
Jos serpo ei mielestäsi ole tarpeeksi lujaa nakka lapiollinen muuraussementtiä myllylliseen niin jopa kestää.
Slammaus on mielestäni huonompi pohja rouheelle kuin hierretty pinta.
Ei legasoraharkko kaipaa kahta kerrosta laastia. Pääasia on, että harkon epätasaisuudet tasoitetaan. Rouhepinta ei ole niin tarkka koska siitä ei näe tarkkaa peilausta. - rappari1
Lainaus Optirocin sivuilta:
10. Sokkelin käsittely
Harkkosokkelin kosteusteknisen toiminnan varmistamiseksi on suositeltavaa pinnoittaa näkyvä sokkeli Serpo 137 Sokkeli- ja oikaisulaastilla tai Vetonit Rouhepinnoituksella. Maan alle jäävä osa on myös hyvä pinnoittaa esim. slammaamalla, jottei vesi pääse virtaamaan avonaisiin huokosiin. Näkyvän sokkelikorkeuden ollessa alle 300 mm tulee käyttää kosteusmuurilevyä sokkelin maata vasten olevissa osissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.368848- 100842
- 76630
- 50625
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30576
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei133556Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25540