Onko Suomessa tulleet valtiolla hulluiksi kun on alettu käyttää vanhoja arvonimia työnimikkeinä?
Mielestäni niin ei saisi todellakaan tehdä.
Tässä virassa on kaksi ärsyttävää sanaa: YMPÄRISTÖNEUVOS
Tuossa ominaisuudessa ilmeisesti korkeassa virassa esiintyi tv:ssä nuorehko mies, etten sanoisi lähinnä tissiposkinen.
Nyt haetaan palvelukseen opetusneuvosta:
nettiosoite: valtiolle.fi
Opetusneuvos
Työavain 600-168-14
Opetus- ja kulttuuriministeriö vastaa osana valtioneuvostoa koulutus-, tiede-, kulttuuri-, liikunta- ja nuorisopolitiikan kehittämisestä ja kansainvälisestä yhteistyöstä. Ministeriö vastaa tulevaisuuden osaamis- ja luovuusperustasta.
Tehtävä on vakinainen, palvelussuhde alkaa 01.12.2014
Hakuaika päättyy 24.10.2014 kello 16:15
Mistä tällaiset bimbot tavat ovat Suomeen pesiytyneet?
Valtion työnimike "neuvos"
2
133
Vastaukset
- työneuvos
Kuten arvata saattaa, neuvos virkanimikkeenä on hyvin vanhaa perua, ei uusi villitys. Esikuvana tsaarin- tai ruotsinvallan aikaiset arvonimet.
- Kitisen Tane
Tavanomaista suomalaista tittelinkipeyttä ja tarvetta kastijaotella. Vanhempi asiantuntija kuulostaisi paljon latteammalta ja olisi ikärasistinen. Jos nyt jotain hyvää haluaisi tuosta neuvoshömpästä sanoa, niin onhan se sentään suomea, toisin kuin kaiken maailman controllerit ja managerit. Asiat voisivat olla pahemminkin näin EUVOSTOLIITON aikoina. Mistä sitä tietää, vaikka meilläkin olisi kohta komissio ja komissaarit. Kollektiiviset tavoitteet ja viisivuotissuunnitelmathan EU:n piirissä jo ovatkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069