Totean vain asian, en siis ole tullut käännyttämään ateisteja kristinuskoon. Lueskelin erästä asiallista palstaa, jossa ateisti puhui ja osui silmiin tämä: Hän ajatteli, että kristitty ei uskalla antautua epävarmuuteen.
Itse olen koko ajan luullut, että siksi juuri ateistit eivät usko, kun eivät uskalla antautua epävarmuuteen. Kuva on siis, että halutaan vain jonkinlaista tieteellistä tietoa, ja tämän kaltainen maailma on epävarma ja tuntematon, jossa voi eksyä helposti vaikka minne. Sikäli tämä oli siis mielenkiintoinen näkökulma, ja näkee kuinka vähän ateistit ja kristityt ymmärtävät toisiaan. Yleensä luen aika vähän tuollaisia sivustoja, sillä ateismi ei sinänsä kiinnosta minua juuri ollenkaan. (Se ei ollut siis Suomi24.) , oikeastaan pelkkänä kuriositeettina ja itselleni vain täydelliseksi arvoitukseksi jäävänä asiana, ja olen tyytynyt siihen, että se jääkin. Ainoa, mitä toivon, ettei tule mitään ateismifundamentalismia, jossa minunkin maailmankatsomuksestani päätettäisiin.
Ehkä tämä olisi hyvä ohje niille käännyttäjille, joita täällä toisinaan näkee, ja joiden selvä tahto olisi käännyttää ateisti kristityksi. Eli siis näettekin toisenne ihan päinvastaisesti kuin luulette! - mahdollisesti. Toki kuitakin ihmisryhmiä on varmaan erilaisia, ja yksilöt siinä sisällä erilaisia.
Enpä ole tullut ajatelleeksi
7
70
Vastaukset
Hei, mun mielestäni tämä on hyvä näkökulma. Aika vähän ymmärrämme toisiamme ja oletamme ihmisistä jotain… Ja juuri siksi aito ja avoin vuoropuhelu on tärkeää. Se myös on vaikeaa. Koska on niin vaikeaa aidosti kuulla toista ihmistä.
Ihan tästä aiheesta totean, että itselleni usko antaa rohkeutta tehdä jotain sellaista, mitä ilman uskoa en varmaan uskaltaisi. Katekismus sanoo saman asian näin: ”Kaste antaa meille rohkeuden sekä elää että kuolla.”
Moikkaa Päivi-pappi Hämeestä- tämä hyvä
"Kaste antaa meille rohkeuden sekä elää että kuolla."
Upeasti sanottu!
- Prinsessa Ruusunen
Minulle kaste vauvana antaa rauhan nukkua prinsessa ruususen unta, kehdosta hautaan.
Taitaa olla niin, että ateistit ja uskovat löytävät omat tiensä varsin itsenäisesti.
Tai minä tulin uskoon rippileirillä papin sanoessa, että helwatan kauhut odottavat, jos et usko. Se oli kai johdattelua. Ateistiksi päädyin ajattelemalla kaiken itse.
Eli toistensa ymmärtäminen ei ole kovin realistinen tavoite: kukin ajattelee kuten parhaaksi näkee.
Itsekin kyllä ajattelin, että joudun epävarmuuden tilaan, kun luovun uskosta, ja ajattelin jopa Jumalan kostoa. Mutta uskosta luopuminen oli kuitenkin erittäin vapauttava kokemus. jota en antaisi koskaan pois. Eikä mitään kostoa tullut, vaan elämäni meni hienoon suuntaan.- ei vaikuta siltä
helsinkijokkeri kirjoitti:
Taitaa olla niin, että ateistit ja uskovat löytävät omat tiensä varsin itsenäisesti.
Tai minä tulin uskoon rippileirillä papin sanoessa, että helwatan kauhut odottavat, jos et usko. Se oli kai johdattelua. Ateistiksi päädyin ajattelemalla kaiken itse.
Eli toistensa ymmärtäminen ei ole kovin realistinen tavoite: kukin ajattelee kuten parhaaksi näkee.
Itsekin kyllä ajattelin, että joudun epävarmuuden tilaan, kun luovun uskosta, ja ajattelin jopa Jumalan kostoa. Mutta uskosta luopuminen oli kuitenkin erittäin vapauttava kokemus. jota en antaisi koskaan pois. Eikä mitään kostoa tullut, vaan elämäni meni hienoon suuntaan.Antteksi vain, mutta ei tuota hienoksi voi sanoa, kun täällä kirjoittelet vieläkin katkerana päivät pitkät.
- lisää on..
ei vaikuta siltä kirjoitti:
Antteksi vain, mutta ei tuota hienoksi voi sanoa, kun täällä kirjoittelet vieläkin katkerana päivät pitkät.
Käys katsomassa homo ja lesbo palstalla siellä on häneltä sellaisia sepustuksia, ettei voi nauramatta lukea.
ei vaikuta siltä kirjoitti:
Antteksi vain, mutta ei tuota hienoksi voi sanoa, kun täällä kirjoittelet vieläkin katkerana päivät pitkät.
Mitä "katkeruutta" on, jos kirjoittaa sen miten asiat ovat? Oletko aivan sekaisin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss835760Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243497- 1562012
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2231938Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1681683Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2821475Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571001Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.21970- 62943
Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109917