Huonekalun osto

€ero

Tuli ostettua pari lipastoa osina, empä arvannu että mikä homma, nivaska piirustuksia ja isokasa tappeja ruuveja naulojakin no nyt ovat kasassa ja koko päivä mäni en en toistakertoo jos ei oo pakko.
Onko tuntemuksia moisesta hommelista.

101

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;)))))

Tuliko ees hyvä vai hutjuuko?

• €ero

Äsken olivat vielä kasassa eivätkä muuttuneet uuvestaan osiksi, kyllä ne suurinpiirtein ovat kuin kaupan näyte, ostin kun oli tarjouksessa mmm.
        Kyllä nyt oon tyytyväinen ähellysen jälkeen, pienempi etteiseen ja isompi makuuhuoneiseen.

• €ero kirjoitti:

Äsken olivat vielä kasassa eivätkä muuttuneet uuvestaan osiksi, kyllä ne suurinpiirtein ovat kuin kaupan näyte, ostin kun oli tarjouksessa mmm.
        Kyllä nyt oon tyytyväinen ähellysen jälkeen, pienempi etteiseen ja isompi makuuhuoneiseen.

Minun pittää saaha semmonen senkki keittiöön. Pyökkistä vain ei taho löytyä, liekö liian vanahanaikanen?

• €ero
        mrshedgehog kirjoitti:

Minun pittää saaha semmonen senkki keittiöön. Pyökkistä vain ei taho löytyä, liekö liian vanahanaikanen?

Kyl varmaan kun mahtuu, nuo lipstot ostin jo kesällä ja nyt oli aikaa koota nyt olis ruvettava vaatekaappien järjestelyyn kaikki ylimääräinen roskikseen, kyllä välillä kaipois naista huusolliin no mennää näin.

• €ero kirjoitti:

Kyl varmaan kun mahtuu, nuo lipstot ostin jo kesällä ja nyt oli aikaa koota nyt olis ruvettava vaatekaappien järjestelyyn kaikki ylimääräinen roskikseen, kyllä välillä kaipois naista huusolliin no mennää näin.

No eikös se naisen hankkiminen ole vain järjestelykysymys. Aikaansaapa mies, panet vaan töpinäksi mutta ole tarkkana ette valihe väärin. Tulleepi pian elinikänen riesa :).

• mrshedgehog kirjoitti:

No eikös se naisen hankkiminen ole vain järjestelykysymys. Aikaansaapa mies, panet vaan töpinäksi mutta ole tarkkana ette valihe väärin. Tulleepi pian elinikänen riesa :).

Eläkä paa hyviä ehjiä puhtaita vaatteita roskiin, vie pelastusarmeijan kirppikselle ainaki semmoset mitä aattelet et joku voisi vielä käyttää.

• €--
        mrshedgehog kirjoitti:

Eläkä paa hyviä ehjiä puhtaita vaatteita roskiin, vie pelastusarmeijan kirppikselle ainaki semmoset mitä aattelet et joku voisi vielä käyttää.

Ei tässä naikkosia näin äkkiä huusolliin suattaisin vierastaa ja nolostua menis sormi suuhun, mut jos jos olokoon.

• mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

Ei tässä naikkosia näin äkkiä huusolliin suattaisin vierastaa ja nolostua menis sormi suuhun, mut jos jos olokoon.

Nii, EI ehkä tälle illalle kannata mutta tulevaisuudessa. Kahtelet rauhassa sillä liika kiire pillas ussein monta hyvää asiaa :).

• sitroen.
        mrshedgehog kirjoitti:

Siitä pyökkisestä senkistä.
        Mitäpä jos tekisit itse sen? Tai kaveri tekisi, jos sellainen on? Vaikka feikkinä. Eli pinta pyökkiparketista, piilorakenteet mäntyä.
        Tai olisiko vaikka Jyskissä sopiva aihio paranneltavaksi?

Minä sattumalta sain poispurettua uudenveroista tammiparkettia. Uuteen kämppään sopi senkki yhdelle seinustalle. Vanhojen tuontihuonekalujen kaupassa näin mieluisen mallin, mutta liian suurikokoisen. Piirtelinpä kuvan sopivan kokoisesta ja muuttelin mallia helpommin tehtäväksi ja tekaisin. Ei mennyt kuin kolme vuotta tuumaustaukoineen... Ja hyvä tuli vaikka itse kehunkin.

Mänty piti ostaa kaupasta, yksi tamminen jalkalista samoin. Yhden kymmensenttisen ja metrin mittaisen tammenrungon sain tuttavan polttopuukasasta. Jalat senkin alle sorvasin pihlajasta kun väri on suunnilleen sama. Puutyöt osin kansalaisopistossa, loput olohuoneessa...
        Saranat tein itse autotallissa, lukot piti ostaa. Ja täydestä menee!

• sitroen. kirjoitti:

Siitä pyökkisestä senkistä.
        Mitäpä jos tekisit itse sen? Tai kaveri tekisi, jos sellainen on? Vaikka feikkinä. Eli pinta pyökkiparketista, piilorakenteet mäntyä.
        Tai olisiko vaikka Jyskissä sopiva aihio paranneltavaksi?

Minä sattumalta sain poispurettua uudenveroista tammiparkettia. Uuteen kämppään sopi senkki yhdelle seinustalle. Vanhojen tuontihuonekalujen kaupassa näin mieluisen mallin, mutta liian suurikokoisen. Piirtelinpä kuvan sopivan kokoisesta ja muuttelin mallia helpommin tehtäväksi ja tekaisin. Ei mennyt kuin kolme vuotta tuumaustaukoineen... Ja hyvä tuli vaikka itse kehunkin.

Mänty piti ostaa kaupasta, yksi tamminen jalkalista samoin. Yhden kymmensenttisen ja metrin mittaisen tammenrungon sain tuttavan polttopuukasasta. Jalat senkin alle sorvasin pihlajasta kun väri on suunnilleen sama. Puutyöt osin kansalaisopistossa, loput olohuoneessa...
        Saranat tein itse autotallissa, lukot piti ostaa. Ja täydestä menee!

Voi että. Ei minun taidot siihen riitä eikä lähipiirissä ole sellaisia joita kehtais ees pyytää tai joilla edes olisi titoa siihen. Kyllä rahalla tieten sais tuunatunkin mutta jatkan vielä ehtimistä. Sopeva kun osuu kohalle ni se on siinä sitten.

Sinulla onkin arvokas senkki.

• Nimi.sama.kuin.ennenkin
        mrshedgehog kirjoitti:

Tee itse. Kaupoista ei saa mitään mitä tarvitsisit. Hyllyt notkuu neuvostokauppojen tapaan tavaroista, joita kukaan ei halua. Sitä mitä tarvitsisit, sitä ei ole, ei tule eikä tilatakaan. Toverit Lenin ja Stalin olivat vuosikymmeniä edellä nyky-Suomea!

Minä tein senkin itse. Kolme vuotta siihen meni vaan komea tulikin. Itse piirsin mallin ja mitoitin. Käytännöllisyydestä ei puhuta, ulkonäkö siinä oli tärkein. Pätkä tammen runkoa, yksi tamminen jalkalista, kasa poistoon menevää tammiparkettia, jalat sorvasin pihlajasta. Hyllyt ja sisärakenteet männystä ja jostakin levystä. Saranat lattaraudasta ja sorvatuista putkista. Hitsausta, viilausta, jne. Lukot sentään kaupan hyllystä ja niitten vastakappaleet itse tehden. Ei ole nähneet moittineet; kai hienotunteisuussyistä.

• L - L

Tein suunnitteluvirheen.

Ostin 4:n pystykomeron makuuhuoneesen tarkoitetun rakennusarjan.
      Olohuoneessa oli paremmin tilaa ja kokosin sen siellä.
      Jukopliuta! Ei mahtunut ovesta makuuhuoneeseen.
      Ei muuta kuin takalevyt irti ja riittävästi purkutyötä, että meni tarkoitettuun osoitteeseen.

• Hyvä kuitenkin ettei ne myy autoja ikeassa....

• ent. siivoojaparka

On kokemusta, €ero. Onnitelen! Tytto kun muutti kotoa, niin osti suunilleen kaikki huonekalut palapeleinä. Ensimmäinen kaluste meinasi laittaa runoilemaan rumia, kunnes siihen tottui. Kyllä se sitten alkoi mennä, kun seurasi vaan kuva kuvalta ohjeet ja piti huolen, että kaikki nippulat ja nappulat tuli käytettyä. Sitten, kun kaikki oli valmiita, niin olisin voinut näperrellä niitä mielellään enemmänkin.

• k/k

Nykyään niiten kanssa pärjää mut voi herran kiesus pikkupoikana.
      Oltiin juuri muutettu ensimäiseen yhteiseen kerrostalo kaksioon,vaimo ja vanhin likka purki laatikoitaan.
      Minä miehenä olin makuhuoneen lattialla polvillani ja kattelin haalein ilmein ympärilläni olevia lastulevy suikaleita.
      Olis pitäny saara niistä kasattua sen ajan muotituote, sellanen sokkelisänky.
      Siin oli ensin pikkasen kapeampi kehikko ns sokkeli minkä päälle koottiin varsinainen sänky.
      Aloitin viiren maissa ja kun yltäpäältä hikisenä lopetin kahreksan maissa niin olin taatusti rantusti puhuteltava.
      Niin monta kertaa ne suikaleet sovitin uuteen paikkaan et varmasti tuli hyvä .

• €ero

K/k
        Oletko muuten vaihtanu vc pyttyä meinasin vaihtaa itse eka kertaa.

• k/k
        €ero kirjoitti:

K/k
        Oletko muuten vaihtanu vc pyttyä meinasin vaihtaa itse eka kertaa.

Varmaan kolmisenkymmentä ns urani aikana, ei oo vaikee homma jos kumaraan pääset.

• €ero
        k/k kirjoitti:

Varmaan kolmisenkymmentä ns urani aikana, ei oo vaikee homma jos kumaraan pääset.

Joo tää entinen pytty on liimalla sitä vaan tossa pähkäilin et kuinka helpommin saan sen irti, kyllä uuden laitto onnistuu.

• ---,,---
        €ero kirjoitti:

Joo tää entinen pytty on liimalla sitä vaan tossa pähkäilin et kuinka helpommin saan sen irti, kyllä uuden laitto onnistuu.

Liimalla.

• €ero
        ---,,--- kirjoitti:

Liimalla.

Juu jotain liima massaa en oo vielä hankkinu

• €ero kirjoitti:

Oikein vanhat istuimet olikin ropuille vedetty kiinni.
        Nyt on niin hienoja 20min jämähtävi liimoja et niillä laitat.
        Otat kuule sellasen halvan pitkäteräsen mattopuukon ja sen kanssa jupuat ympäri pöntön jalkaa.
        Irtoo kivasti kun saat silikoonin viilettyä, sit putsaat hyvin sen pohjan vanhat liimaukset .
        Esim sellanen tavara kun fix oll ei vierasta pikku kosteuttakaan ja pitää varmasti.
        Kun oot alustan putsannut niin laita uus pönttö paikoilleen ja lyijykynällä sen ääriviivat ohuest lattiaan sit vaan vaikka klosseilla pytty ilmaan ja liimat viivojen siäpuolel.
        Sit vaan asettelet pytyn alas.ja viimeistelet saumaukset, muista suihkutella vaik fairia siihen silikooniin niin sujuu tasotus kivasti.

• €ero
        koti-kiusattu kirjoitti:

Oikein vanhat istuimet olikin ropuille vedetty kiinni.
        Nyt on niin hienoja 20min jämähtävi liimoja et niillä laitat.
        Otat kuule sellasen halvan pitkäteräsen mattopuukon ja sen kanssa jupuat ympäri pöntön jalkaa.
        Irtoo kivasti kun saat silikoonin viilettyä, sit putsaat hyvin sen pohjan vanhat liimaukset .
        Esim sellanen tavara kun fix oll ei vierasta pikku kosteuttakaan ja pitää varmasti.
        Kun oot alustan putsannut niin laita uus pönttö paikoilleen ja lyijykynällä sen ääriviivat ohuest lattiaan sit vaan vaikka klosseilla pytty ilmaan ja liimat viivojen siäpuolel.
        Sit vaan asettelet pytyn alas.ja viimeistelet saumaukset, muista suihkutella vaik fairia siihen silikooniin niin sujuu tasotus kivasti.

Noin vähän aattelin, kaise lopuksi kunnon potkulla lähtöö.
        Netistä tutkailin asennus juttuja, en ruppee vieraalle maksaa kun tähäkkin asti oon remontit tehny.

• €ero kirjoitti:

Noin vähän aattelin, kaise lopuksi kunnon potkulla lähtöö.
        Netistä tutkailin asennus juttuja, en ruppee vieraalle maksaa kun tähäkkin asti oon remontit tehny.

Yks kullankallis neuvo sulle,älä missään tapaukses osta sitä matalaa pyttyä,laitoin itte 10v sitten ne korkeat vanhusten ja huonojalkasten pytyt ja päivääkään en oo katunu.

• thilda
        €ero kirjoitti:

Miksei voida muurata tiilistä pöntön ulkoseinät, ei heilu.
        Sisukset sitten vaikka kukkaposliinia.

• thilda kirjoitti:

Sinäpä se sanoit ,eero laittaa sit kuvan valtaistuimestaan kun saa muurattua.

• €--
        koti-kiusattu kirjoitti:

Yks kullankallis neuvo sulle,älä missään tapaukses osta sitä matalaa pyttyä,laitoin itte 10v sitten ne korkeat vanhusten ja huonojalkasten pytyt ja päivääkään en oo katunu.

Je mulla on jo ostettu samankorkuinen ko entinen kiitti vaan kyl tässä pärjätään.

• €--
        koti-kiusattu kirjoitti:

Sinäpä se sanoit ,eero laittaa sit kuvan valtaistuimestaan kun saa muurattua.

Tiilinen vc käymälä

• thilda
        €-- kirjoitti:

Tiilinen vc käymälä

Voisihan vessasta rakennusvaiheessa tehdä vaikka kuin sellin.
        Kunhan pöntössä saisi olla kansi.
        Joku laittaisi kanteen oman kuvan, joku vihamiehen, jos jollakin sellaista lie.

• thilda kirjoitti:

Nykyise pöntöt on seinässä kiinni, ei lattiassa.

• thilda
        mrshedgehog kirjoitti:

Nykyise pöntöt on seinässä kiinni, ei lattiassa.

Se tuntuu jo arveluttavalta. En ole kokeillut.

• .mollis
        thilda kirjoitti:

Se tuntuu jo arveluttavalta. En ole kokeillut.

No jopas olen jälkeen jäänyt tästä wc-muodista. Seinässä kiinni olevat pytyt ja korokkeet.

• mrshedgehog eirek
        .mollis kirjoitti:

No jopas olen jälkeen jäänyt tästä wc-muodista. Seinässä kiinni olevat pytyt ja korokkeet.

Meillä rempattiin kylppäri ja yksi vaihtoehto oli laittaa pönttö seinään, mut meillä paikka ei ollu sopiva ja turhan kalliiksi ois tullu.

• .mollis
        thilda kirjoitti:

Niin. Voisi lukea tiilenpäitä istuessaan ;)

• riimishell
        thilda kirjoitti:

Kus'shelli hellii, ei oo shellii.

• sitroen.
        €ero kirjoitti:

Vanha irtoaa kun puukolla/veitsellä vedät liimamassan halki.
        Uusi massa sitten Sikaflexiä eli polyuretaania. Ei missään nimessä silikonimassaa. Se silikoni irtoaa 1-10 vuodessa itsekseen, Sikaflex ei koskaan.
        On käsittämätöntä, että silikonimassoja yhä vielä saa myydä vaikka niitten kelvottomuus on yleisesti tiedetty jo ainakin 40 vuotta minunkin muistini mukaan. On myös myynnissä koskaan kovettumattomia massoja joitten pakkauksissa ei kerrota, että ne eivät kovetu ikinä. Joku saksalainen merkki se oli...

• €ero
        €-- kirjoitti:

Je mulla on jo ostettu samankorkuinen ko entinen kiitti vaan kyl tässä pärjätään.

Joo kyllä pytty irtosi ko aikani hinkkasin vanhaa massaa mutta ei irronnu kuin kunnon potkulla et naapuri varmaan säikähti kolinaan se siitä.

• thilda

Saako niitä ostaa koottuna? Vai onko jokaisella oltava oma kokooja, jos oma peukalo on keskellä kämmentä?
      Tai muuten on rähmäkäpälä.

• €ero

Kyllä kai koottunakin saa joutuu maksaa vähän enempi, taitaa nykyään olla kasattavaa kamaa

• thilda
        €ero kirjoitti:

Kyllä kai koottunakin saa joutuu maksaa vähän enempi, taitaa nykyään olla kasattavaa kamaa

Mullon oma kokooja, jolle kaikki onnistuu, mutta entä joku mummeliini, jolla ei ole ketään.
        Mutta eihän hän osia ostaisikaan.
        Ollaan me tee-se-itse-aikalaisia. Onko sulla pönttö liimalla kiinni lattiassa.
        Meillä toinen pönttö heiluu vieläkin.

• risukorva1

Voisin tietenkin olla sellainen yleinen kasaaja, kun joskus olen niitä ammatikseni kasannut, mutta työttömiä on niin paljon ja verottajan mielestä talkootöitä ei saa tehdä? Onko se ihan niin, että esim. ilman korvausta en saa naapurin mummon kirjahyllyä kasata, tai ainakin pitäisi maksaa veroa tehdystä työstä? En varmaksi tiedä, mutta takuulla teen, jos vain kysytään!

• ...

Saa kasata.

Yksityis henkilöitten autteleminen ei ole rikos, eikä avun vastaan ottaminenkaan. Mutta jos niitä avustushommeleita alkaa olemaan enenpikin, verottaja jne kiinnostuvat asiasta, että teekö pimeätä duunia. Siis ei talkoot ole kiellettyjä, mutta niitten luonne pitää olla selvä, sen pitää kohdistua yleishyödyliseen yhteisöön tai yksityishenkilön. ILMAN vastiketta, elikkäs noin periaatteessa valutalkoita ei saa järjestää ruokapalkalla, koska palkkaa se onm ruokakin. Eli Valutalkoissa noin periaatteessa pitää olla "yllärinä" hernerokkaa ja jos nyt hyvää hyvyyttään joku antaa osallistujille kossupullot, se ok. JOS asiasta sovitaan etukäteen, se voidaan katsoa sitten palkkioksi, elikkäs varolliseksi hommeliksi :DDDDDDD

Tai jotensakin näin mä olen asian käsittänyt.

=DW=

• .mollis

Minunkii tekis mieli tuohon pikkuvessaan vaihtaa pytyn istuinrengas ja kansi semmoset puiset, tummahkot. Ihan vaan alkanut tuntuu kylmältä aamun avaus,
      Sillä on varmaan merkitystä koko päivään.

Niitä koottavia en alkais enää.

• Vuoraa pytynreunus tyoksilla, jo on lämpöinen aamunavaus, niikö ulkohuussisa :)

• .mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

Vuoraa pytynreunus tyoksilla, jo on lämpöinen aamunavaus, niikö ulkohuussisa :)

Meinaatko, että kävisin torilta, kalamyyjältä pyytämässä tyhjän styroxilaatikon ja muotoilisin siitä. Voi peijjooni sitä kalan hajua.

• €--
        mrshedgehog kirjoitti:

Vuoraa pytynreunus tyoksilla, jo on lämpöinen aamunavaus, niikö ulkohuussisa :)

Uloko huussi tul kesä ja kärpäset mieleen. (Haikeus)

• .mollis
        €-- kirjoitti:

Elä Eero kiusaa. Oli aamulla tosi kylymä työmatka.

• mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

Ootappa kunhan päästään ohi joulusta ni kohta pääset jo tyrolsin lämpöön :)

• mrshedgehog eirek
        .mollis kirjoitti:

Meinaatko, että kävisin torilta, kalamyyjältä pyytämässä tyhjän styroxilaatikon ja muotoilisin siitä. Voi peijjooni sitä kalan hajua.

No en ihan neuvois ainalaa käytettyjä laatiloita :)

• €ero
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

Mää teen uloko vc laiturin nokalle enskesänä siinä reiällä istuskellessä voep katella maisemia ja huuhtelu ves ois käen ulottuvilla...nii miä teenkin

• .mollis

Kait sellaisen tyroksiini-istuimen vois liimata tavalliseen vessanpyttyynki.
        Se on kyllä psyykkistä tuo aamunen vessaan meno, se tietää sitä että on hyljättävä lämmin peitto. Eroahdistus.

• mrshedgehog eirek
        €ero kirjoitti:

Mää teen uloko vc laiturin nokalle enskesänä siinä reiällä istuskellessä voep katella maisemia ja huuhtelu ves ois käen ulottuvilla...nii miä teenkin

Joo, hyvä idea, kohta ois tuulen huuhtoma peppu, siis veden lisäksi :). Teil ei sitte vissiin ole sääskiä.

• eppu2

On tullut joskus koottua huonekalua. Kerran oli kinkkisempi, kunnes huomattiin, että paketista puuttui pari osaa.
      Vessanpöntön päälle on olemassa istuinkorokkeita, jos matalalta on hankala nousta.

• .mollis

Ohos, tuota korotusta en tiennytkään. Vielä nousee peppu pytyltä, mutta hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen. Täytyy alka panostaa tuohon wc:hen, jos tekis siitä oikein viihtyisän, niin olisi mukavampi aloittaa päivä. Nyt kun joutuu töihin nousemaan aikaisin, en ollutkaan ajatellut, että se vastenmielisyys johtuu vessanpytyn renkaasta ja kannesta.

Taidan riehaantua ja ostaa vielä oikein lämpimän, pehmeän maton sinne.

• .mollis
        .mollis kirjoitti:

Ohos, tuota korotusta en tiennytkään. Vielä nousee peppu pytyltä, mutta hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen. Täytyy alka panostaa tuohon wc:hen, jos tekis siitä oikein viihtyisän, niin olisi mukavampi aloittaa päivä. Nyt kun joutuu töihin nousemaan aikaisin, en ollutkaan ajatellut, että se vastenmielisyys johtuu vessanpytyn renkaasta ja kannesta.

Pikkasen ärsyttää kun alkoi tulee ähän ruutuun vessakalusteiden mainoksia. En uskalla mennä tuonne passikuva-ketjuun. Siinä varmaan tarjotaan plastiikkakirurgia :(

• eppu2
        .mollis kirjoitti:

Pikkasen ärsyttää kun alkoi tulee ähän ruutuun vessakalusteiden mainoksia. En uskalla mennä tuonne passikuva-ketjuun. Siinä varmaan tarjotaan plastiikkakirurgia :(

Mulle ei tule mainoksia, pojanpoika laittoi sillai.
        Ainoastaan MTV3 rupesi vaatimaan, että täytyy suvaita mainokset, jos haluaa katsomoa katsoa.
        Ne täytyi laittaa päälle.

• mrshedgehog eirek
        .mollis kirjoitti:

Nii ja pyyheliinat sävyyn maton Kansas.

• .mollis
        eppu2 kirjoitti:

Mulle ei tule mainoksia, pojanpoika laittoi sillai.
        Ainoastaan MTV3 rupesi vaatimaan, että täytyy suvaita mainokset, jos haluaa katsomoa katsoa.
        Ne täytyi laittaa päälle.

Aijaa, siis suomi24 ei vaadi. Täytyypä viikonloppuna etsiä suodattamia. Nuo mainokset kyllä vähän ärsyttää kun ne liikkuu silmäkulmassa vaikkei kattoiskaan.

• .mollis

Nii ja pyyheliinat sävyyn maton Kansas.

Niin ja varpaiden kynnet maton sävyyn.
        Äsh... siitä tulee liian viihtyisä, pian siellä on kahvinkeitin ja leivänpaahdin ;)

• €--
        .mollis kirjoitti:

Äsh... siitä tulee liian viihtyisä, pian siellä on kahvinkeitin ja leivänpaahdin ;)

Eiks oes järkevämpää laittaa vc pönttö keskelle olohuonetta kaikki eläminen olis pöntön ympärillä lopuksi sitä ois itekkii pönttö

• .mollis
        €-- kirjoitti:

Eiks oes järkevämpää laittaa vc pönttö keskelle olohuonetta kaikki eläminen olis pöntön ympärillä lopuksi sitä ois itekkii pönttö

Jaa, miten niin lopuks?
        Enks mä muka oo pönttö... on mä.

No oishan se parempi, että elämä pyöris pytyn ympärillä eikä oman navan.

Joku sanois että minulla on elämä ihän p,,,,,,tä
        .

• mrshedgehog eirek
        .mollis kirjoitti:

Mullon taulu vessan seinällä.

• mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

Varjelkoon joku meitiä tuosta, eritteet pois olkkarista :). Jos sillä välttyis tulemasta tämän pöntömmäksi.

• mrshedgehog eirek
        .mollis kirjoitti:

Tai blenderi, vois raapaista aamusmoothiet siellä.

• €--

Aloitus oli huonekalun kasausta kohta ollaan ulkotöissä, tuli kummiskin aloitus kun on nii hiljasta

• .mollia

Ei ainakaan mitään keltaista tai ruskeeta juomaa.

• .mollis
        €-- kirjoitti:

Aloitus oli huonekalun kasausta kohta ollaan ulkotöissä, tuli kummiskin aloitus kun on nii hiljasta

No sanos muuta, ihan mukava vähän turista turhia. Terapiaa se on. Päässä tuppaa surisemaan vaan työasioita. Huomenna tytär vie ulos syömään.

• .mollis

Jaa, taidat ollakin kartanon rouva.

• ,,,,

Meillon kartta.

• mrshedgehog eirek
        .mollis kirjoitti:

Jaa, taidat ollakin kartanon rouva.

No eiku pikku mökin vaan. Taulu on ystäviltä saatu pikkuonen tsemppaavan aforismin sisältämä. Ihana, just veskiin sopiva :).

• mrshedgehog eirek
        ,,,, kirjoitti:

Meillon kartta.

Aivan, vessan sisustuksessa on vain mielikuvitus rajana. Mullolu ladinen syvä maljakko, jonka ikkunaa avayessa pudotin lattialle, harmistus.

• arvasinko

No eiku pikku mökin vaan. Taulu on ystäviltä saatu pikkuonen tsemppaavan aforismin sisältämä. Ihana, just veskiin sopiva :).

jos se on munaliisan muotokuva

• mrshedgehog eirek
        €-- kirjoitti:

No soriiiiiiii, lopp tån rönsyt. Öitä.

• mrshedgehog eirek
        arvasinko kirjoitti:

jos se on munaliisan muotokuva

Eiku siinon maisema ja aforismi.

• .--.

Eiku siinon maisema ja aforismi.

"Voiko miljoona kärpästä olla väärässä"

• mrshedgehog eirek
        .--. kirjoitti:

"Voiko miljoona kärpästä olla väärässä"

Eiku näin:
        Kaislat kohti veden pintaa taipuu, hiljaa Ilta uneen vaipuu.
        Mennä ajatusten lintu luokse ystäväin.
        Kerro että hän on aina mielessäin.

Kuvassa rantamaisema, kaislaa, kiviä ja vesi. Taivaalla lintu.

• mrshedgehog eirek

Eiku näin:
        Kaislat kohti veden pintaa taipuu, hiljaa Ilta uneen vaipuu.
        Mennä ajatusten lintu luokse ystäväin.
        Kerro että hän on aina mielessäin.

Kuvassa rantamaisema, kaislaa, kiviä ja vesi. Taivaalla lintu.

Siis lennä eikä mennä.

• :))

Siis lennä eikä mennä.

Kaunista, ah niin kaunista.

• :)) kirjoitti:

Kaunista, ah niin kaunista.

Juu ja rakasta. Kelpaa vessassa istuskellessa muistella :).

• €--

Aivan, vessan sisustuksessa on vain mielikuvitus rajana. Mullolu ladinen syvä maljakko, jonka ikkunaa avayessa pudotin lattialle, harmistus.

Jos se tiesi onnea vaikka mullakin särkyi mieleiden lamppu vuosi sitten joka harmitti pitkään.
        Nyt alan tv katseluun öitä

• enpä kerro :))
        €-- kirjoitti:

Jos se tiesi onnea vaikka mullakin särkyi mieleiden lamppu vuosi sitten joka harmitti pitkään.

Olet mukava, saat ihmiset avaamaan suunsa. Kiva ihminen.

• €-- kirjoitti:

Juu, toivotaan näin, Öitä, mää meen nukkuun et huomena taas jaksaa kukkuu :).

• sitroen.
        .mollis kirjoitti:

Aijaa, siis suomi24 ei vaadi. Täytyypä viikonloppuna etsiä suodattamia. Nuo mainokset kyllä vähän ärsyttää kun ne liikkuu silmäkulmassa vaikkei kattoiskaan.

Sellainen kuin NoScript toimii loistavasti. Saa imuroitua netistä ilmaiseksi.
        Ei haittaa mainokset, mutta ei toistu videotkaan ellet anna tilapäistä lupaa niille.
        Sitten on vielä varalle AdBlock Plus. Se pitää olla nimenomaan se Plus, ilman plussaa on feikkisivu ja sieltä saat viruksia...

• .mollis kirjoitti:

Se korotus taitaa olla enemmän sitä istumisvaihetta varten polvi ja lonkkavaivaisille ja selkäkipuisetkin tykkää.

• mimmimummi*
        helmiah56 kirjoitti:

Se korotus taitaa olla enemmän sitä istumisvaihetta varten polvi ja lonkkavaivaisille ja selkäkipuisetkin tykkää.

Jostain juuri luin ...että jos valmistajat tekisivät pelkästään korkeampia wc istuimia....niin säästyisi rahaa ja vaivaa hankkia näitä korokkeita....

• eppu2
        mimmimummi* kirjoitti:

Jostain juuri luin ...että jos valmistajat tekisivät pelkästään korkeampia wc istuimia....niin säästyisi rahaa ja vaivaa hankkia näitä korokkeita....

mimmimummi
        Halvemmaksi ja vaivattomammaksi se varmaan asiakkaalle tulisikin.
        Aattelin vaan, että olisiko kysyntää niin paljon, että valmistus kannattaa.
        Irtokorokkeen etu on se, että, jos vessan käyttäjiä on useampia erilaisia se on helppo laittaa paikalleen ja ottaa pois.

• mimmimummi* kirjoitti:

Jos on kaksi vessaa niin toisessa voisi olla automaattisesti korkeampi pytty. Meil oli lapsuudessa navetan takaosassa, lantalan seinänaapurina puinen ulkohuussi jossa oli kolmen reiän systeemi, yksi niistä oli vähän pienempi ja en muista, et koskaan oisin porukassa siellä istunut tarpeillani, keisarillisen yksityisyyden nojalla. Juoruamassa sitä joskus käytiin kahden tai kolmen koplassa, kun oli supateltavaa ohi suurempien korvien. Sen rappusilla taas oli kesällä kiva katsella sisiliskoja ja lueskella vintiltä raahattuja, jo vanhentuneita lehtiä, joita käytettiin senajan vessapaperina.

• +++++++
        mimmimummi* kirjoitti:

Kukahan kumma se onkin määrännyt sen istuimen korkeuden? Olis aika muuttaa korkeimmiksi kun ihmisetkin on suurentuneet, joka suuntaan.
        Tuskin ne pöntöt kestää 200 kiloisia ihmisiä.

• eppu2
        helmiah56 kirjoitti:

Jos on kaksi vessaa niin toisessa voisi olla automaattisesti korkeampi pytty. Meil oli lapsuudessa navetan takaosassa, lantalan seinänaapurina puinen ulkohuussi jossa oli kolmen reiän systeemi, yksi niistä oli vähän pienempi ja en muista, et koskaan oisin porukassa siellä istunut tarpeillani, keisarillisen yksityisyyden nojalla. Juoruamassa sitä joskus käytiin kahden tai kolmen koplassa, kun oli supateltavaa ohi suurempien korvien. Sen rappusilla taas oli kesällä kiva katsella sisiliskoja ja lueskella vintiltä raahattuja, jo vanhentuneita lehtiä, joita käytettiin senajan vessapaperina.

Tuli mileeni, kun minun häissäni, tyttökaverini meni salatupakalle huusiin.
        Joku tuli ja hätäpäissään heitti tupakan huusinreiästä.
        Hässäkähän siitä tuli, kun piti kiireesti vettä kantaa ja huusin reiästä alas, ettei tulipalo syty.

• €ero
        eppu2 kirjoitti:

Tuli mileeni, kun minun häissäni, tyttökaverini meni salatupakalle huusiin.
        Joku tuli ja hätäpäissään heitti tupakan huusinreiästä.
        Hässäkähän siitä tuli, kun piti kiireesti vettä kantaa ja huusin reiästä alas, ettei tulipalo syty.

Muistettava tapaus":))
        Nii oli meilläkin huussi oli naapureillakin, eräs mies hevosen kans kärryineen kulki huuteli paskaaa tyhjennetään jos on tarvis, kovalla talvipakkasella ei siellä vitkasteltu.

• ...
        +++++++ kirjoitti:

Kukahan kumma se onkin määrännyt sen istuimen korkeuden? Olis aika muuttaa korkeimmiksi kun ihmisetkin on suurentuneet, joka suuntaan.
        Tuskin ne pöntöt kestää 200 kiloisia ihmisiä.

Pönttöjä muuten saa eri korkeuksisia. Niitä vaan ei myydä lähirautakaupassa. Ei käsitystä, miksi suomen pönttökorkeus on määritelty, se vaan suunnallalleen on kaikissa istuimissa sama, mutta ulkomailla erilaisia mitoituksia.

Ikinä en ole nähnyt missään tavallisessa kaupassa eri korkeuksisia pyttyjä koe istuttavana, kaikki on samaa bulkkikamaa, eri merkkisiä, mutta muuten ihan samalaisia. Erittäin harvoin olen nähnyt myytävänä lapsille tarkoitettuja matalaia ja pieniä pyttyjä, niillekin olisi kysyntää. Enkä koskaan korkeita kehnokalkaisille vanhuksille tarkoitettuja pyttyjä. Niitä ihmisryhmiä varten mydään lisävarusteita, muovisia härpäkkeitä. Kakaroille pallit ja reiän pienentimet, vanhuksille korote renkaat istuimeen.

Ja ettei totus unohdu, pitää ajatella ihan fysiikkaa. Suoli tyhjenee parhaiten kyykyssä, siis oikealle korkeudelle asennettu riuku kaikista paras ratkaisu. Ikinä e3n ole missään nähnyt toalettia, missä olisi tanko viemärin yllä. missä olisi käyttäjäm säädettävissä oleva korkeudensäätö. On eri asia olla alle puolitoista metrinen kuin kaksi metrinen ja lisäksi erilaiset henkilökohtaiset seikat.

Mutta pyttyjä siis on olemassa eri korkeuksisia, niitä pitää vaan haeskella vaikkapa netistä. Willery&Bochilla ainakin löytyy valikoimista.

=DW=

• On kokemusta. Yksin asuvana naisena en osta itse koottavia jos ei ole pakko.
      Viimeksi ostin äidille hoitopaikkaan vaatekaapin, kaksi miestä teki töitä usean tunnin ajan kunnes kaappi oli valmis.
      Ei ihme jos ovat halpoja kun ovat palasina, saa kuljetettua pienessä tilassa kotiinkin, se hyvä puoli on. Jos liikkeestä pyytää kasaajan se maksaa lähes saman kuin kaappikin.

• €ero

On niissä onkelmia, viime keväänä lähin linja-autolla kuopion ostosmatkatkalle ikeaan eestakanen matka makso parikymppiä , ihhaistuin kahenhengen vuodesohvaan, soitin kuskille että mahtuuko kyytiin kohta tuli vastaus et mahtuu, no eipäs 2 cm liian iso, eimuutako paketin purku jo mahtu, onneksi savolaiset on lupsakoita kuski hurautti isolla linja-autolla pihhaan asti, sellanen paketti matka.

• mimmimummi*
        €ero kirjoitti:

On niissä onkelmia, viime keväänä lähin linja-autolla kuopion ostosmatkatkalle ikeaan eestakanen matka makso parikymppiä , ihhaistuin kahenhengen vuodesohvaan, soitin kuskille että mahtuuko kyytiin kohta tuli vastaus et mahtuu, no eipäs 2 cm liian iso, eimuutako paketin purku jo mahtu, onneksi savolaiset on lupsakoita kuski hurautti isolla linja-autolla pihhaan asti, sellanen paketti matka.

Vaativaa on jo tuo ostotapahtuma ikeassa.....jos ostat jonkun lipaston ..tai tason jossa on enemmän niitä osia....kaikki ovat erikseen pakattuja ja erikseen haettava varasto hyllystä.... Ja sen jälkeen sitten kotona alkaa .....pähkäily että mitenkä...

• Viaton sivullinen

Mie ostan aina huonekalut kasattuna. Poikkeuksen teki kirjahylly, sen kasasi
      minun rakas ystäväni, näppärästi. On paljon lasiovia ja saranoita, hän osasi hyvin
      koska on tarkka mies ja malttaa lukea ohjeet. Hän saapuu poran kanssa jos
      haluan kukka-amppelille koukun kattoon. Hän "viilauttaa" minua viemällä
      luonnonihmeitä katsomaan, hän innosti minut metsästysharrastukseen.

• Ihan yksin jäätyäni päätin kokeilla. Kokoon sain monen itkun ja hammasten kiristelyn jälkeen ja lahjoitin röttelön pois. Oli valkoinen puolmetrii levvee, pari laatikkoa, outo sokkeli, kansilevy ja etukahvat, eikä valitettavasti puuta vaan mitä lie. Olin just ostanu elämäni ekan oman poran ja sitten sitä ei saanutkaan käyttää suurimmassa osaa kokoamisvaihetta. Miksen mää synynyt pojaksi.

• Rimmir tänään

On veikkoset , kyllä noita mööpeleitä on saanut koota yhden kuin toisenkin kerran.
      Ruuvailla tuolin jalkoja ja pöydänjalkoja kasaan ym ym. Exä oli taitava kasaamaan isompia kaappeja ja hyllyköitä. Hänen ei tarvinnut kuin katsoa kerran kokoamisohje ja laittaa osat valmiiksi vierekkäin niin jopa alko sitten tapahtumaan. Ja teki tarkkaa työtä. Pitihän siinä olla vierellä kehumassa ja antamassa apuna mutteria ja ruuvia :)

Nykyään ostan melkein aina huutokaupasta tai näyttelypoistomyynnistä valmiiksi kasatut huonekalut , pääsee paljon helpommalla kun ne pientä maksua vastaan tuodaan kotiin ja pojat kantavat sisälle asti.

• Pitre*

No on, enkä ikinä tilaa mitään mööpeleitä netistä, joskus entiseen huusholliin tilasin vaatekaapit ja nettipöydän ja oli niissä naisparalla kasaamista, ihme ja kumma kyl niistä ihan hyvät tuli.

• Pirre*

Ge, nikki vähän muutti muotoaan :)

• hyvä juttu
        Pirre* kirjoitti:

Ge, nikki vähän muutti muotoaan :)

Netti ostaminen on kätevää silloin kun tietää ostettavan, vaivaton kun ei tarvitse juosta kaupoissa ja ostaa luotettavista paikoista

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7512
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      853
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe