Miten rikkinäinen teräpala voi lastuta?

Koneenkäpälöijä

Monesti näkee liian pitkään ajettuja teräpaloja joista koko leikkuusärmä on hioutunut pois. Kuitenkin tällainen pala vielä lastuaa! Miten se on mahdollista?

7

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stallone Cobra.

Nuukuus on sairaus, Coobra hoitaa.

• dsfsgda

Se leikkaa niin pitkään kun siinä on vähänkin kulmaa jäljellä. Sitten kun ei enää leikkaa niin pala lohkeaa ja leikkuu tapahtuu aluspalalla jonka jälkeen terävarrella. Terävä koneistaja kyllä viimeistään tässä vaiheessa älyää vaihtaa sen palan ;)

• luokaton koneistaja

Kokemuksesta voin kertoa, että koneistajan "hitsaama" sorvauspuomi/työkappale sauma saa monen ammattihitsarinkin kateelliseksi!

• järjetöntä touhua

Työtahti on kiihtynyt jo niin kiivaaksi ettei ole aikaa vaihdella jotain teräpaloja. Ajetaan ihan paskaksi ne ennenkuin vaihdetaan ne kiireellä uuteen, kerran unohtui kunnollinen kiristyskin ja uusikin pala meni heti paskaksi.
      Eihän tämäkään kiirehtiminen riitä, pian taas osakkeenomistajat vaativat lisää tehoa ja nopeutta sekä tuottavuutta saadakseen entistäkin lihavammat osingot, varmaan irtisanovat muutaman työläisenkin ja mitätöivät palkankorotukset muuttamalla palkkio-osuuden perusteita jolloin työläinen saa entistäkin vähemmän palkkaa käteen.

Ei tällaisessa työelämässä ole minkäänlaista mieltä.

• entinen koneistaja

Ay-liikkeen palkkalinja vaatii tuottavuuden kasvattamista nopeampaan tahtiin kuin on mahdollista. Siksi on niin kiire ja paljon työttömyyttä.

• Koneistajan puolikas
        entinen koneistaja kirjoitti:

Ay-liikkeen palkkalinja vaatii tuottavuuden kasvattamista nopeampaan tahtiin kuin on mahdollista. Siksi on niin kiire ja paljon työttömyyttä.

Juu niin varmaan, Ay-liikkeen syytähän kaikki on joten erotaan vaan liitosta kaikki.

• Ayyyy!

Meillä valtaosa kuuluu ay:hyn ja kyllä meillä silti ehditään teräpalat vaihtaa. Osa on jopa hoksannut sellaisen ihmekeksinnön kuin "tool life".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      117
      1587
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1448
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      839
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      27
      790
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      736
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      698
    7. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      34
      698
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      690
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      669
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      643
    Aihe