Paljon kehuja kuulleena, aion aloittaa nestemmäisen boorin levitykset kuusentaimikoihin. Työvälineenä olisi reppuruisku.
Onko arvon palstalaisilla noista kokemuksia? Googlailun tulokset: Prismasta irtoaa vihreä 18 litran malli n. 60€ ja toisessa ääripäässä satojen eurojen akkukäyttöiset.
Kiitän etukäteen kokemuusperäisisitä suosituksista.
Booriruiskukokemuksia?
3
1456
Vastaukset
- Jagdpanzer
Suosittelisin ihan rakeistettua, helpompi levittää ja tuskin tehokaan on paljoa huonompi.
- pooripiru
nestemäistä booria levittäneenä voisin sen verran opastaa,että booriliuos on huomattavasti vettä raskaanpaa,joten ainakin itsellä 15 litran reppuruisku on aivan riittävän painava,varsinkin illan viimeinen pöntöllinen:)
- Savolainen metsämies
Minä olen käyttänyt Agrimarketin myymää keltaista reppuruiskua. Siinä on surkeat valjaat, joten köytin sen hihnoilla vanhan rinkan runkoon, jossa oli kunnolliset olkahihnat ja lantiovyö.
Olen lopettanut kokonaan rakeistetun boorin käytön ja siirtynyt käyttämään nestemäistä booria. On iso ero kantaako hehtaarille 350 kg vai 90 kg jos kuvio ei ole aivan tien varressa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859