Pienikätiselle nopea ja hyvä zoom-kamera

Ahkera kuvaaja

Erehdyin ostamaan järjestelmäkameran huuto.netistä, mutta se on aivan liian suuri pienille käsille, joissa on rannekanava-ahtauma ja fibro. Myin sen pian pois. Kuitenkin tahtoisin löytää hyvän ja kohtuuhintaisen kameran, jolla on nopea ottaa kuvia koirien agilitytreeneistä ulkona sekä valoisassa että hämärässä että lapsista vauhdissa.
Joskus tulee napsaistua auringonlaskukuvakin.
Edellisessä kamerassani sulkimen viive oli 200ms, joten se tai alle tuon riittää. Valitettavasti se kamera hajosi, eikä uusia enää saa mistään, vaikka se oli kolmisen vuotta vanha.
Minulle suositeltiin Canonin S100-kameraa sekä Panasonicin Dmc tz40-mallia. Panasonic voisi kiinnostaa, mutta sitä ei enää saa. Sen sijaan Canonissa on vain viisinkertainen zoomi, aiemmassa kamerassa oli 16X zoomi.
Osaisikos joku suositella nopeata ja hyvää kameraa pikkukätiselle rannevammaiselle?

8

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni hyvä

Panasonic Lumix DMC-LF1
      optinen 7,1x-zoom (28–200mm/35 F2.0 LEICA DC VARIO-SUMMICRON)

• Havittelet mahdottomia. Ns. superzoomeilla tuo onnistuu auringonpaisteessa, mutta e hämärässä. Tarvitset järjestelmäkameran pitkällä valovoimaisella objektiivilla. Canon S100-sarja on ihan hyviä kameroita, mutta lyhyellä zoomilla ja telepäässä huonolla valovoimalla.

• Kanoninen

Olympuksen Pen-sarjasta varmasti löytyy mieluisa,on järkkäri mutta pieni ja kevyt.

• Kamerakännykällä kuv

Suosittelen sinulle Samsungin zoom-kännykkää. Sillä saa ihan älyttömän hyviä kuvia myös hämärässä. Itse en pysty reuman takia nostamaan mitään kahvikuppia painavampaa, joten oikea järkkäri saa jäädä. Kymyt sormissa estävät käsittelemästä mitään kovin hienomotoriikkaa vaativaa. Kännykällä ja tikulla onnistuu. Ymmärrän täysin tilanteesi. Yksikään noista suositelluista ei käyne sinulle, jos tilanteesi on se, että on vaikea pidellä mitään. Kaverilla on tuo rannekanavajuttu ja hällä pistelee sormia, eli se estänee sinuakin kuvaamasta painavilla jutuilla.

• OMD

Canonin S110 on meillä jäänyt vähälle käytölle hitauden vuoksi. Ei voi suositella vaikka kuvalaatu onkin kohtuullinen pieneksi kameraksi

• Ahkera kuvaaja

Aika uskomatonta, että tuota Canonin S110 myyjä suositteli minulle, kun etsin nopeata kameraa. Eli ne arvot on vain lukuja, todellisuus on sitten toinen juttu. Onneksi en ostanut! Kiitos muuten vinkeistä, en vieläkään ole päättänyt, mutta aion mennä verkkokauppaan kokeilemaan eri kameroiden istuvuutta käteen. Siitä se on aloitettava. Tämä puutuminen, pistely ja voimattomuus yhdistettynä tavallista pienempiin käsiin ja lyhyempiin sormiin aiheuttaa arjessa ihan omia ongelmiaan!

• 5+19

S110 tuskin on sen hitaampi kuin muut pokkarit. Pokkarihan on yleensä hidas esim. liikkuvan kohteen kuvaamiseen.

• OMD

Mitenkä olis Nikon V?
      On kyllä järkkäri, mutta on pieni ja kait järkkärinä melko nopea.
      Uskoakseni aika aliarvostettuna niitä saa kohtuullisen halpaan hintaan eikä kuvalaatukaan ihan heikko ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2143
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1454
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      924
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe