On kerrottu muutamasta tapauksesta aikoinaan, kuinka ITF tarkastajat ovat vierailleet Suomalaisessa laivassa. Tutustuttuaan palkkakirjanpitoon ovat todenneet palkkojen olleen alle minimin. Seurauksena on kerrottu merimiesten saavan puuttuvan erotuksen. Aina asia on kuivunut kokoon.
Oisko tietoo mihin perustuen?
Tapahtumat ovat lähes historiallisia, mutta olis mukava tietää.
MUKAVUUSLIPPU
20
1200
Vastaukset
- oolraittaasmennään
Tuolla on kerrottu:
http://www.aanimeri.fi/AllrightTaasMennaan - hrin
Kyllä ne ITF tarkastajat tekevät edelleen laivastovierailuita. Ovat nyt ilmeisesti saaneet jonkun slobo redarin hermostumaan:))
"... kerrottu merimiesten saavan puuttuvan erotuksen. Aina asia on kuivunut kokoon. "
Ei ole aina kuivunut kokoon vaan monet kerrat on porukka saanut puutuvat liksat.
Usein on, rahojen tultua, porukka lähtenyt himaan, yhtiön maksamana.
Kysy Minkkisen Ilpolta lisää......- Suomenko
Sorry, en varmaan osannut muotoilla asiaani selkeästi. Tarkoitukseni oli kysyä, olisiko ITF voinut luokitella Suomen sopimusten mukaisesti oikein maksetut palkat liian alhaiseksi.
Kysyisin Minkkisen Ilpolta lisää, mutta kun en tunne herraa, enkä tiedä miten saisin yhteyttä. - nkalas
Suomenko kirjoitti:
Sorry, en varmaan osannut muotoilla asiaani selkeästi. Tarkoitukseni oli kysyä, olisiko ITF voinut luokitella Suomen sopimusten mukaisesti oikein maksetut palkat liian alhaiseksi.
Kysyisin Minkkisen Ilpolta lisää, mutta kun en tunne herraa, enkä tiedä miten saisin yhteyttä."...olisiko ITF voinut luokitella Suomen sopimusten mukaisesti oikein maksetut palkat liian alhaiseksi."
Tuskin koska Suomessa taulukkopalkat on paremmat kuin ITF liksat.
Ilpo Minkkinen on SMU:n ITF asiamies. - Suomenko
nkalas kirjoitti:
"...olisiko ITF voinut luokitella Suomen sopimusten mukaisesti oikein maksetut palkat liian alhaiseksi."
Tuskin koska Suomessa taulukkopalkat on paremmat kuin ITF liksat.
Ilpo Minkkinen on SMU:n ITF asiamies.Uskon toki tilanteen olevan nykyään näin. Olinkin kiinnostunut ajoista 30- 60 vuotta sitten. Silloin saattoi tilanne olla toinen.
- Anonyymi
Suomenko kirjoitti:
Uskon toki tilanteen olevan nykyään näin. Olinkin kiinnostunut ajoista 30- 60 vuotta sitten. Silloin saattoi tilanne olla toinen.
Mukavuuslippulaivoilla voi monet seikat olla laiminlyöty. Koulutus, laivojen turvallisuus, ym.Kova verotus johtaa tälläiseenkin, kukapa lähtee johonkin "sillipurkkiin" töihin maailman merille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavuuslippulaivoilla voi monet seikat olla laiminlyöty. Koulutus, laivojen turvallisuus, ym.Kova verotus johtaa tälläiseenkin, kukapa lähtee johonkin "sillipurkkiin" töihin maailman merille.
Mukavuuslippulaivoilla voivat monet seikat olla täydellisen hyvin hoidetut. Koulutusvaatimukset täsmälleen säännösten mukaisia, turvallisuustoimet aivan yhtä hyvin kuin eurooppalaisissa laivoissa, laivaväen hyvinvointipalvelut joskus paremmin kuin meillä jne.
Port State Control myös huolehtii yllä olevista asioista omalta osaltaan.
Kirjoitti henkilö, jolla on kokemusta kohtuullisesti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavuuslippulaivoilla voivat monet seikat olla täydellisen hyvin hoidetut. Koulutusvaatimukset täsmälleen säännösten mukaisia, turvallisuustoimet aivan yhtä hyvin kuin eurooppalaisissa laivoissa, laivaväen hyvinvointipalvelut joskus paremmin kuin meillä jne.
Port State Control myös huolehtii yllä olevista asioista omalta osaltaan.
Kirjoitti henkilö, jolla on kokemusta kohtuullisestiKiva lukea, jos täältä ei töitä löydy niin sitä on lähdettävä etsimään töitä muualta.
Mistä löysit työpaikan mukavuuslippulaivaan?
- Anonyymi
Hommia löytyy kun kirjoitat nettihakuun vaan etsimäsi jobin. Kokeile vaikka master job tai chief engineer job. Muista, että kilpailet aasian ja entisen itäeuroopan työvoiman kanssa. Parempi jos löytyy valmiiksi työhistoriaa ja suhteita vaikkapa Norjasta.
- Anonyymi
Hyvin suoritettu koulutuskin pitää olla. Merenkulku on kansainvälinen ammatti, jos työtä ei löydy Suomesta niin pohjoismaat. Kaikki meren rannalla, lisäksi pohjoismaissa ei tarvitse työlupia ym.Jäänmurtajilla työ kiinnostaisi, kesät voisi olla kesämökillä.
- Anonyymi
Viimeiset 27v. hauskalipunalla, palkka hyva, maksaneet elakevakuutuksen (yksityinen). Suosittelen kaikille nuorille ja aloitteville merenkulkijoille. Jokainen osaa kylla itse etsia varustamot jos oikesti haluaa jobin. Ensi syksyna pitkalle vapaalle.
- Anonyymi
Se vaan on ongelmana, että nykyihmiset eivät kestä kuukausien seilauksia. Edes muutamaa kuukautta kohtuullisen hyvillä ansioilla. Sen jälkeen pitäisi olla ainakin saman verran vapaata. Mukavuuslippulaivojen redarit eivät usein maksa vapaasta.
Filipiinot ja muutamat muut voivat pyytää puolen vuoden tai vuoden jälkeen hiukan pidennystä kontrahtiinsa.
Mahtaako vielä olla voimassa 6 kk sääntö? Siis YLI puoli vuotta laivassa ja tulot ovat Suomessa verovapaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaan on ongelmana, että nykyihmiset eivät kestä kuukausien seilauksia. Edes muutamaa kuukautta kohtuullisen hyvillä ansioilla. Sen jälkeen pitäisi olla ainakin saman verran vapaata. Mukavuuslippulaivojen redarit eivät usein maksa vapaasta.
Filipiinot ja muutamat muut voivat pyytää puolen vuoden tai vuoden jälkeen hiukan pidennystä kontrahtiinsa.
Mahtaako vielä olla voimassa 6 kk sääntö? Siis YLI puoli vuotta laivassa ja tulot ovat Suomessa verovapaita.Satamissa ei enää laivat ole pitkään ja merellähän se työ tehdään. Pääasia että laivat on kunnollisia, henkilökunta koulutettu ja palkka tulee varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vaan on ongelmana, että nykyihmiset eivät kestä kuukausien seilauksia. Edes muutamaa kuukautta kohtuullisen hyvillä ansioilla. Sen jälkeen pitäisi olla ainakin saman verran vapaata. Mukavuuslippulaivojen redarit eivät usein maksa vapaasta.
Filipiinot ja muutamat muut voivat pyytää puolen vuoden tai vuoden jälkeen hiukan pidennystä kontrahtiinsa.
Mahtaako vielä olla voimassa 6 kk sääntö? Siis YLI puoli vuotta laivassa ja tulot ovat Suomessa verovapaita.Kylla on 6kk torni ja sitten verovapaata. itse teen 8-9kk ja sitten 3-4kk lomalla. Olen tyytyvainen palkkaani, en ala sita sen paremmin kommentoimaan taalla.
Jos on kiire mamman viereen niin silloin ei kannata hakeutua hauskalipun alle ;)
- Anonyymi
Muistelen, että 70 -luvulla katselimme ITF:n taulukoita ja unionin sopimusta. Näennäisesti ITF oli parempi, mutta siinä jäivät huomioimatta lomarahat ym. ITF:n tariffithan koskivat vain ja ainoastaan tehtyjä tunteja ja päiviä.
Voisin kuvitella, että tuosta olisi ollut kysymys.- Anonyymi
Onko vuorot mukavuuslipun alla 8 vai 12 h pv?₩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko vuorot mukavuuslipun alla 8 vai 12 h pv?₩
On.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On.
On. On, Näitä niin söpöjä mukavuuslippukippoja. Oikein hykerryttävän hauskan ja paikallisen sopimisen lipun alla.
Jokohan tuossa kipossa paikallinen sopiminen sujuu ilman ITF:n tai Unionimme apua - vähemmän törkeästi??
https://yle.fi/uutiset/3-11540108 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On. On, Näitä niin söpöjä mukavuuslippukippoja. Oikein hykerryttävän hauskan ja paikallisen sopimisen lipun alla.
Jokohan tuossa kipossa paikallinen sopiminen sujuu ilman ITF:n tai Unionimme apua - vähemmän törkeästi??
https://yle.fi/uutiset/3-11540108Mukavanlipun alla ei ole aina mukavaa....
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008029525.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavanlipun alla ei ole aina mukavaa....
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008029525.htmlTuota Hesarin jutun kertomaa eivät vain oivalla kaikki sivistyneetkään ihmiset, joiden merenkulkukokemukset tosin perustuvat ainoastaan esim. Tallinnan-lautoilla ördäämiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812