Corolla T-Sport

Wilburi

Olen hankkimassa Totota Corolla T-Sport vm2005:sta. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä autosta. Mistään ei tunnu saavan sitä koeajoon, enkä viitsisi ostaa sitä summamutikassa?
Saako rahalle vastinetta vai pitääkö harkita toista vaihtoehtoa?

68

14824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajoissa

      millaista kokemusta? Hyvä jos koeajoon saa.

    • Driver

      T-sport Corolla on vakiona hyvin paljon halvempien mallien kaltainen. Konepellin alla on vain paljon tehokkaampi mylly ja varustelu hieman parempi. Ajettavuudeltaan taikka olemukseltaan ei hirveästi eroa muista malleista. Jos urheilullisuutta haluaa niin kannattaa ottaa tuohon TTE:n alustasarja sekä leveämmät kumit, löytyy ihan Toyota-kaupasta. Ajettavuus paranee melkoisesti ja ulkonäkökin hieman.

      Niin ja suorituskyky on tuossa paljon parempi kuin mitä tehdas lupaa. 0-100km/h tehtaan arvo 8.4sek, TM:n mittasi 7.7sek. Olipa jossain lehdessä päästy 7.4 sekunttiinkin. Ei mitenkään ihmeellistä kun katsoo teho/paino-suhdetta.

      • Wilburi

        Uuden T-Sportin pitäisi olla jo madallettu -20mm aikaisempiin vuosimalleihin nähden, joten ei liene tarvetta -30mm TTe:n alustasarjalle? Alustakin on kuulemma laitettu han uuteen uskoon?
        Vanteet ja renkaat vaihdan joka tapauksessa. 18" vanteet menevät luultavasti helposti alle, Koska vanhassa autossani 206 CC:ssäkin oli 17" - 205/40 renkaat.
        Entä TTE:n äänenvaimennin? Onko mitään hyötyä, ts. parantaako ulkonäköä, tuleeko parempi ääni tai tehoa lisää?


      • Driver
        Wilburi kirjoitti:

        Uuden T-Sportin pitäisi olla jo madallettu -20mm aikaisempiin vuosimalleihin nähden, joten ei liene tarvetta -30mm TTe:n alustasarjalle? Alustakin on kuulemma laitettu han uuteen uskoon?
        Vanteet ja renkaat vaihdan joka tapauksessa. 18" vanteet menevät luultavasti helposti alle, Koska vanhassa autossani 206 CC:ssäkin oli 17" - 205/40 renkaat.
        Entä TTE:n äänenvaimennin? Onko mitään hyötyä, ts. parantaako ulkonäköä, tuleeko parempi ääni tai tehoa lisää?

        Uudistuksista huolimatta väittäisin että jos haluaa nimeonomaan urheilullisia ajo-ominaisuuksia niin alustasarja ja kunnon kumit ovat kova sana. Ei se vakioalusta mikään kovin jäykkä ole ja renkaat sen verran kapeat ettei niillä mitään hirmuista pitoa mutkissa saavuteta. Riippuu tietysti mitä autoltaan haluaa.

        TTE:n äänenvaimentimesta ei ole mitään kokemusta. Parantanee ainakin hieman ulkonäköä ja ääntä. Tehoon tuskin vaikuttaa mitenkään.


    • Nimetön

      ei ole noin uudestä kokemusta.mulla on 02 ollut reilun vuoden ja hyvin on toiminut.Siitä olen kyllä yllättynyt että vaikka kuinka kiihdyttelee niin ei keskikulutus paljon nouse n.10L/100.

      • Wilburi

        Olen kuulut pelkkää hyvää tästä mallista.
        Miten saa optimaalisen kiihdyksen, kun paras teho tulee vasta yli 6000rpm:ssä? Mitä kulutus normaalisti on kaupungissa(rauhallisesti ajettuna)?


      • Nimetön
        Wilburi kirjoitti:

        Olen kuulut pelkkää hyvää tästä mallista.
        Miten saa optimaalisen kiihdyksen, kun paras teho tulee vasta yli 6000rpm:ssä? Mitä kulutus normaalisti on kaupungissa(rauhallisesti ajettuna)?

        8,3l on ollut pienin mihin olen päässyt,ihan normaali ajossa.Pitkillä matkoilla pääsee varmaan alle tuon


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        8,3l on ollut pienin mihin olen päässyt,ihan normaali ajossa.Pitkillä matkoilla pääsee varmaan alle tuon

        ai niin kiihtyvyys.Hyvin onnistuu kun kierrättää 8000 kierrokseen niin seuraava pykälä lähtee taas 6000 eteenpäin eli hyvin mitoitettu laatikko.


    • JeSSe1970

      Itse olen koejanut TOSIN v.2004 mallin - uudempi on kai hiukan muutettu malli.

      Tehoa autossa kyllä on, mutta ajo-ominaisuudet ovat ala-arvoiset suhteessa TEHOON! Esittelyauto oli kyllä asennettu leveillä renkailla alusta- sarjaa tuskin on ollut.

      Autolla ei paljoa 160km/h uskaltanut ajaa, koska auton perä tuntui olevan eriparia...jne. Ei

      todellakaan tuntunut vakaalta!

      Siksi suosittelen kokeilemaan, jotain muuta urheilullista autoa.....

      Itse päädyin japsiin(teho), mutta en Toyota Corolla T-sporttiin.

      • T-luu

        kaikilla ei oo varaa...


      • JeSSe1970
        T-luu kirjoitti:

        kaikilla ei oo varaa...

        Heh onko viesti suunnattu minulle....? Mikäli on niin hyvä veli sanoin vain mielipiteeni en sinällään haukkuakseni autoa.

        Corolla T-Sport vanhempi malli siis keväällä vielä myynnissä ollut...ei ole mielestäni urheilulliseksi autoksi sopiva lähinnä ajajan turvallisuuden takia, koska auto houkuttaa ajamaan kovempaa niin ja se ei ole turvallinen kovissa nopeuksissa.

        Kannattaa lukea(tuulilasin vertailu nettiauto koeajo jne)itse päädyin accord 2.4(manual) hiukan kalliimpi, mutta turvallinen suurissa nopeuksissa.

        Sinällään ei ollut mitää T-Sporttia vastaa vaikutti ihan näppärältä ja oli ihan vakavassa harkinnassa....mutta sitte kokeilun jälkeen ei.

        Uudesta T-Spotista en sano mitää kun ei ole kokemuksia ja eikä tarvetta autonhankintaan.

        Parasta ajamassa T-sportissa oli huikea kiihtyvyys 3-vaihteella ja varustus.

        Olisi mielenkiintoista tietää mistä asia johtuu ilmeisesti jousituksessa on, jotain häikkää eräs testaaja sanoi, että takapään jousitusmassa on eri kuin etupään...mitä se sitten tarjoittaakin.

        Sinällään kaikkea hyvää T-sportin omistajille tiellä tavataan.


      • Wilburi
        JeSSe1970 kirjoitti:

        Heh onko viesti suunnattu minulle....? Mikäli on niin hyvä veli sanoin vain mielipiteeni en sinällään haukkuakseni autoa.

        Corolla T-Sport vanhempi malli siis keväällä vielä myynnissä ollut...ei ole mielestäni urheilulliseksi autoksi sopiva lähinnä ajajan turvallisuuden takia, koska auto houkuttaa ajamaan kovempaa niin ja se ei ole turvallinen kovissa nopeuksissa.

        Kannattaa lukea(tuulilasin vertailu nettiauto koeajo jne)itse päädyin accord 2.4(manual) hiukan kalliimpi, mutta turvallinen suurissa nopeuksissa.

        Sinällään ei ollut mitää T-Sporttia vastaa vaikutti ihan näppärältä ja oli ihan vakavassa harkinnassa....mutta sitte kokeilun jälkeen ei.

        Uudesta T-Spotista en sano mitää kun ei ole kokemuksia ja eikä tarvetta autonhankintaan.

        Parasta ajamassa T-sportissa oli huikea kiihtyvyys 3-vaihteella ja varustus.

        Olisi mielenkiintoista tietää mistä asia johtuu ilmeisesti jousituksessa on, jotain häikkää eräs testaaja sanoi, että takapään jousitusmassa on eri kuin etupään...mitä se sitten tarjoittaakin.

        Sinällään kaikkea hyvää T-sportin omistajille tiellä tavataan.

        Uudessa mallissa ajettavuuteen on panostettu. Alustaa on mm.laskettu -20mm mikä jo sinällään parantaa ajettavuutta. On kuulemma alusta muutenkin laitettu uuteen uskoon, mutta sitten nähdään, kun tammikuussa pääsee testaamaan.


      • lech zayen para

        mies se semmonen on joka ei uskalla autolla kuin autolla ajaa 160km/h??? Taidat olla homppelipuppelihondapoikia.

        Oletkohan oikeasti edes ajanut tuota T-Sporttia? Ja tuskin olet ikinä uskaltanut edes ajaa yli 160km/h saatikka rikkoa 200km/h nopeutta muuta kuin mittarin mukaan. Toivottavasti raivaudut aina T-Sporttien tieltä liikenteessä sen 2.4 accon kanssa, sillä sinun ajotaidot taitavat rajoittua lähinnä kaupunkinopeuksiin.

        "Autolla ei paljoa 160km/h uskaltanut ajaa, koska auton perä tuntui olevan eriparia...jne." -> Kyllä vain ja minä olen paavi!!! LOL


    • jappe

      kun muistat ostaa vielä vaihdevälin lyhentimen ni vaihtaminen sujuu paljon vakio keppiä paremmin.

      • keppi

        Onko hintansa väärti tuo lyhennin?Muuttuuko esim.
        jäykemmäksi vaihtaminen?


      • jappe
        keppi kirjoitti:

        Onko hintansa väärti tuo lyhennin?Muuttuuko esim.
        jäykemmäksi vaihtaminen?

        mun mielestä tuli paremmaks,nopeempi ja tarkemmin menee pykälät päälle.lisäksi mun mielestä on helpompi pitää rundit vaihtojen välillä yli kuudessa tonnis,eli vääntö alue ei tipu liian alas.


    • Wilburi

      Kerrankin kävi hyvä tuuri.
      Olin menossa hakemaan tavallista Corollaa koeajoon, kun myyjä tuli ovella vastaan ja sanoi:"nyt kävi niin, että eilen tuli vaihdossa vm02 T-sport, joten saat sen päiväksi. Niin ja muuten tuli toimituksena tänään asiakkaalle uusi, joten pääset sitäkin katsomaan sisältä!"
      Hetki sitten kotiuduttiin koeajosta ja aamulla jatkamaan. Taitaa tosin ajotietokoneessa olla vikaa, kun keskikulutus jää alle 9:n vaikka annoin mennä koko illan aika railakkaasti? :-) (ja muistin nollata tietokoneen liikkeen pihalla).
      Huomenna taitaa mennä tilaukseen?

      • janspe

        Joo hyvä ja hieno auto se on. Näihin piti kuulemma saada remmiahdintakin jossain välissä ja sillä olisi tehoo tullu aika paljo lisää eli se olisi aika mielenkiintoinen.


      • T-sport

        Juu, hyvä peli se on!Itellä 03 teesportti ja ainoo mikä riso itteeni oli aika löysä alusta vakiona mutta madallusjousisarja Königiltä muutti asian.eikä ollu pahan hintanenkaan, muistaakseni 500 euroo asennettuna ja renkaan kulmat säädettynä.Uudessa mallissa pitäisi sen alustankin olla jo paremmassa mallissa.Mulla pyörii keskikulutus siinä 9 litran hujakoilla vaikka ajelisi reippaamminkin.Ite ollu ainakin tosi tyytyväinen valintaan...


      • Wilburi
        T-sport kirjoitti:

        Juu, hyvä peli se on!Itellä 03 teesportti ja ainoo mikä riso itteeni oli aika löysä alusta vakiona mutta madallusjousisarja Königiltä muutti asian.eikä ollu pahan hintanenkaan, muistaakseni 500 euroo asennettuna ja renkaan kulmat säädettynä.Uudessa mallissa pitäisi sen alustankin olla jo paremmassa mallissa.Mulla pyörii keskikulutus siinä 9 litran hujakoilla vaikka ajelisi reippaamminkin.Ite ollu ainakin tosi tyytyväinen valintaan...

        Tänään aamulla lähti tehtaalle tilaus vuoden 2005 mallista. Lopulta päädyin hopeaan väriin. Olen kuullut pelkkää hyvää autosta ja varsinkin luotettavuudesta. Seuraavat pari kuukautta tulevat olemaan pitkiä? :-)


      • Type-R kuski
        Wilburi kirjoitti:

        Tänään aamulla lähti tehtaalle tilaus vuoden 2005 mallista. Lopulta päädyin hopeaan väriin. Olen kuullut pelkkää hyvää autosta ja varsinkin luotettavuudesta. Seuraavat pari kuukautta tulevat olemaan pitkiä? :-)

        T-sport on hyvä valinta.. liikenteessä tavataan... ;)


      • Make
        Wilburi kirjoitti:

        Tänään aamulla lähti tehtaalle tilaus vuoden 2005 mallista. Lopulta päädyin hopeaan väriin. Olen kuullut pelkkää hyvää autosta ja varsinkin luotettavuudesta. Seuraavat pari kuukautta tulevat olemaan pitkiä? :-)

        No niin hyvä et joku osaa tehä päätöksiä! Millä varustuksilla ja mistä liikkeestä laitot? Minten hinta? Millo saa alle?


      • Wilburi
        Make kirjoitti:

        No niin hyvä et joku osaa tehä päätöksiä! Millä varustuksilla ja mistä liikkeestä laitot? Minten hinta? Millo saa alle?

        Hankin raisiosta muutama viikko sitten. Kaikilla varustuksilla lukuun ottamatta takaspoileria. Oikeastaan vakiona on melkein kaikki mitä kaipaa.
        Hinnan sain tingityksi suhteellisen edulliseksi, koska tilasin sen käteisellä. Toimitus on tammikuun alussa. Vanteet ja soittimen käyn hankkimassa myöhemmin alanliikkeistä.


    • Wilburi

      Kertokaa minkälaista hifiä olette asentaneet ja voiko integroituun mankkaan asentaa vahvistinta tai subbaria jotenkin järkevästi?
      Minkä kokoiset alut saa vielä hyvin pyörimään? Vanhaan 206 CC:hen mahtui 205/40/17", joten Corollaan meneen varmaan 18" tai 19":t?

      • korolla

        joo 18 menee alle heittämällä itellä on 17 tuumaset ja jää vielä reilusti varaa vaikka on madallus-sarja


      • Wilburi
        korolla kirjoitti:

        joo 18 menee alle heittämällä itellä on 17 tuumaset ja jää vielä reilusti varaa vaikka on madallus-sarja

        Mikä on pulttijako ja offset?


      • pulttijako
        Wilburi kirjoitti:

        Mikä on pulttijako ja offset?

        pultti jako siinä on ainakin 4*100 ja oisko et vakio valsseissa 42 jos en väärin muista


    • Wilburi

      Logo on luvattoman pieni etumaskissa. Onko kenelläkään tietoa mistä saisi taaksekin T-Sport-logon?

      • Make

        Ei helvetti ootko tosissaan noitten lokojen kanssa? Ei kait niitä tarvi mihinkään? Jos saa ilman mallimerkintöjä niin hyvä..


    • Wilburi

      T-Sportin luvataan kiihtyvän 0-400m 16s, joten todellisuudessa taitaa mennä reilusti alle sen. Miten muut urheilumallit suoriutuvat kyseisestä matkasta. 0-400m kiihtyvyys on huomattavasti kuvainnollisempi kuin 0-100kmh, koska pitemmällä matkalla tulee alkukiihdytyksen vaikutus vähäisemmäksi ja lisäksi koneen voiman vaikutus kasvaa nopeuden kasvaessa. Mikä mahtaa olla kiihtyvyys 0-1000m. Ennen urheilullisena autona pidettiin autoa, joka käytti matkaan alle 30s.

      • t-sport

      • 149,4 kmh loppun.

        autossa oli suht leveät renkaat ja avarampi putkisto,eli noin 200hv.kuski oli kokenut kiihdyttäjä. eli 15.563s/149,4kmh.


      • Wilburi
        149,4 kmh loppun. kirjoitti:

        autossa oli suht leveät renkaat ja avarampi putkisto,eli noin 200hv.kuski oli kokenut kiihdyttäjä. eli 15.563s/149,4kmh.

        Sovittiin tänään kaverin kanssa, että keväällä testataan kulkeeko T-Sport kovempaa kuin V40 T4?
        Luotan, että Tojo päihittää Volvon, mutta sitten nähdään. Toivottavasti ei tarvitse alkaa harkitsemaan vaihtoa nopeampaan.


      • toyo

    • Wilburi

      Missä maassa valmistetaan T-Sport? Muistaakseni se valmistetaan eri tehtaalla kuin tavalliset?

      • mie

        joo t-sportit väsätään englannin tehtaalla


    • Wilburi

      Onko tietoa, koska on mahdollisesti tulossa TTE:ltä turbo, joka sopii T-Sportiin? Muita turbojakin varmaan sopii, mutta katsastuksen kanssa saattaa olla ongelmia, kun Corollasta ei ole tehty turboversiota? Kuulemma 192hv:henkin tottuu?

      • Wilburi

        Näyttää olevan tulossa se Turbo-Corolla markkinoille, joten eiköhän kohta ole perus T-Sporttiinkin modifioitavissa turbo? :-)


      • vaikeaa...
        Wilburi kirjoitti:

        Näyttää olevan tulossa se Turbo-Corolla markkinoille, joten eiköhän kohta ole perus T-Sporttiinkin modifioitavissa turbo? :-)

        tulee olemaan sen leimaan saaminen, ihan varmasti asennussarja tulee myyntiin, mutta kun nää vähäpäästöiset on tälläsiä... Miten sun rollassa muuten nuin älyn pitkä toimitus on kun kävin samasta kaupasta ostamassa samainlaisen viikko sitten ja tulee 10 päivä perille...? Otitko jotain ihmekummia varusteita? Miten muuten päädyit just rollaan, miks ei type r tai pian ilmestyvä golf gti? ihan noin uteliaisuutta... Olet vissiin käynyt ajamassa sitä jotain 90 tkm ajettua t-sportia mikä siellä on, älävaan vertaa sitä sitten tulevaasi, koska alustaa on muutettu ja ohjausgeometriaa...


      • Wilburi
        vaikeaa... kirjoitti:

        tulee olemaan sen leimaan saaminen, ihan varmasti asennussarja tulee myyntiin, mutta kun nää vähäpäästöiset on tälläsiä... Miten sun rollassa muuten nuin älyn pitkä toimitus on kun kävin samasta kaupasta ostamassa samainlaisen viikko sitten ja tulee 10 päivä perille...? Otitko jotain ihmekummia varusteita? Miten muuten päädyit just rollaan, miks ei type r tai pian ilmestyvä golf gti? ihan noin uteliaisuutta... Olet vissiin käynyt ajamassa sitä jotain 90 tkm ajettua t-sportia mikä siellä on, älävaan vertaa sitä sitten tulevaasi, koska alustaa on muutettu ja ohjausgeometriaa...

        En ottanut mitään ihmeellisiä varusteita. Väriksi valikoin hopean. Mustan olisi saanut jo muutamassa viikossa, koska oli jo kuulemma tulossa Suomeen, mutta hopeassa pitempi toimitusaika...ja väitti myyjä, että tammikuussa rekisteröitävä on sitten "virallisesti" v.2005. No toisaalta ei haittaa vaikka on muutaman kuukauden toimitusaika, kun tuleepahan säästettyä rahaa ja kaiken päälle tuntuu mukavammalta, kun on vähän aikaa odottanut. :-)
        Minkä värisen muuten ostit?


      • Wilburi
        vaikeaa... kirjoitti:

        tulee olemaan sen leimaan saaminen, ihan varmasti asennussarja tulee myyntiin, mutta kun nää vähäpäästöiset on tälläsiä... Miten sun rollassa muuten nuin älyn pitkä toimitus on kun kävin samasta kaupasta ostamassa samainlaisen viikko sitten ja tulee 10 päivä perille...? Otitko jotain ihmekummia varusteita? Miten muuten päädyit just rollaan, miks ei type r tai pian ilmestyvä golf gti? ihan noin uteliaisuutta... Olet vissiin käynyt ajamassa sitä jotain 90 tkm ajettua t-sportia mikä siellä on, älävaan vertaa sitä sitten tulevaasi, koska alustaa on muutettu ja ohjausgeometriaa...

        Unohdin laittaa vertailun. Corolla tuntui makeimmalta ajaa ja lisäksi luotettava. Kunnon kierroskone, josta saa nauttia. VW-konsernin turbomallit olisivat muuten hyviä, mutta niissä ei ole samanlaista fiiliksen tunnetta.
        Type-R taas on tehty rataversioksi, joten kaupunkiajo-ominaisuudet ovat aika surkeat. Vaimokin ajelee joskus. Ja Corollassa on ainakin paremmat tilat kuin Hondassa. Golf olisi kiinnostava, mutta uuden hinta on noin 38 000€ varusteet, joten ei todellakaan sen arvoinen.
        Miten itse päädyit Tojoon?


      • Patrikek
        Wilburi kirjoitti:

        Unohdin laittaa vertailun. Corolla tuntui makeimmalta ajaa ja lisäksi luotettava. Kunnon kierroskone, josta saa nauttia. VW-konsernin turbomallit olisivat muuten hyviä, mutta niissä ei ole samanlaista fiiliksen tunnetta.
        Type-R taas on tehty rataversioksi, joten kaupunkiajo-ominaisuudet ovat aika surkeat. Vaimokin ajelee joskus. Ja Corollassa on ainakin paremmat tilat kuin Hondassa. Golf olisi kiinnostava, mutta uuden hinta on noin 38 000€ varusteet, joten ei todellakaan sen arvoinen.
        Miten itse päädyit Tojoon?

        ...ajatus mulla, kaupungissa pitäisi pärjätä, emännänkin, joten ei ollut vaihtoehtoja, muita kuin kalliimpia. Ja vanha on samanlainen, mut 1,6, joten hyvät kokemukset viitoittivat tietä. Vanha on musta ja mä taas olisin halunnut mustan, mutta oli kuulemma tehdastilaus ni ei sitten jaksanut odottaa, vähän mennyt ristiin ostokset ja mieltymykset... Se sini-harmaa, jonka saa vaan tuohon t sportiin. Ei ollut hangossa muita kuin perushopea ja toi, joten mulle valinta oli helppo.
        Se on muuten hassu, kun menet vaihtaa autoa se on vm-04 vaikka olisi joulukuussa rekisteröity, ja kun ostat käytettyä ni se on luonnollisesti vm-05... Olishan se varmaan kannattanu odottaa ens vuoteen, mutta kun ei ole malttanut... Oletko muuten sama wilpuri joka on kirjotellut tonne TOC foorumille?? muistan vaan lukeneeni sieltä jotain juttuja sulta...


      • Wilburi
        Patrikek kirjoitti:

        ...ajatus mulla, kaupungissa pitäisi pärjätä, emännänkin, joten ei ollut vaihtoehtoja, muita kuin kalliimpia. Ja vanha on samanlainen, mut 1,6, joten hyvät kokemukset viitoittivat tietä. Vanha on musta ja mä taas olisin halunnut mustan, mutta oli kuulemma tehdastilaus ni ei sitten jaksanut odottaa, vähän mennyt ristiin ostokset ja mieltymykset... Se sini-harmaa, jonka saa vaan tuohon t sportiin. Ei ollut hangossa muita kuin perushopea ja toi, joten mulle valinta oli helppo.
        Se on muuten hassu, kun menet vaihtaa autoa se on vm-04 vaikka olisi joulukuussa rekisteröity, ja kun ostat käytettyä ni se on luonnollisesti vm-05... Olishan se varmaan kannattanu odottaa ens vuoteen, mutta kun ei ole malttanut... Oletko muuten sama wilpuri joka on kirjotellut tonne TOC foorumille?? muistan vaan lukeneeni sieltä jotain juttuja sulta...

        Samoilla linjoilla siis mennään. Emäntä oli ainakin innoissaan, kun pääsi koeajolle vaikka ensin oli hankintaa vastaan, kun vaihdoin Peugeotista Toyotaan. No Pösö oli avomallia, joten sillä lienee hieman merkitystä? :-D
        Tämän takia päätin odottaa vuodenvaihteen yli, niin on sitten varmasti joka tapauksessa vm.2005. Itsekin ajattelin hankkia mustan, koska on värinä paras, mutta koska ajattelin pitää autoa useamman vuoden, niin päädyin hopeaan. Musta on turhan arka väri. Näkyy lika ja naarmut todella hyvin. Kaverilla on musta T4 ja päätti ettei seuraava auto ole missään nimessä musta. No makunsa kullakin. Hopeassa ei kuitenkaan näy lika läheskään yhtähyvin. En taida olla sama Wilburi?


    • Wilburi

      Kaverilla on MR2:n vuosimallia 2002. Kumpikohan kiihtyy nopeammin 0-100kmh? Valmistajan ilmoituksen mukaan MR2, mutta epäilen tuota hieman vaikkakin on huomattavasti kevyempi? MR2 8,0s ja T-Sport 8,4s. Ainakin T-Sport kiihtyy huhujen mukaan huomattavasti nopeammin?

      • patrikek

        ...onkohan tuolla oikeasti mitään väliä. Mutta tutustu sivustoon www.toyotaownersclub.com, sieltä löydät sekä tosijuttuja, että perinteistä corolla on paras höpötystä. Tosihan se on että nopeampi on kuin tehdas ilmoittaa, mutta kukaan ei ole vielä päättänyt kuinka paljon. Ja mr2 painaa vissiin noin 1000kg ja corolla 1300 et siinä kanssa pieni ero, ainakin ajatellen 0-100km/h kiihdytystä. Tuolta sivuilta muuten löydät runsaasti juttua tosta remmiahdinaiheesta, josta olit kysellyt.


      • Wilburi
        patrikek kirjoitti:

        ...onkohan tuolla oikeasti mitään väliä. Mutta tutustu sivustoon www.toyotaownersclub.com, sieltä löydät sekä tosijuttuja, että perinteistä corolla on paras höpötystä. Tosihan se on että nopeampi on kuin tehdas ilmoittaa, mutta kukaan ei ole vielä päättänyt kuinka paljon. Ja mr2 painaa vissiin noin 1000kg ja corolla 1300 et siinä kanssa pieni ero, ainakin ajatellen 0-100km/h kiihdytystä. Tuolta sivuilta muuten löydät runsaasti juttua tosta remmiahdinaiheesta, josta olit kysellyt.

        No eipä sillä mitään väliä ole, mutta olin vain utelias. Täytyy käydä tsekkaamassa saittia. Ihmettelen, miksi tehdas ilmoittaa niinkin huonon arvon? Mielestäni olisi järkevämpää ilmoittaa todellinen arvo. No oma autoni onjo menossa Dynoon kesällä tutun katsastusmiehen testiin, kunhan ensi saan sen itselleni. Silloin ainakin selviää, pitääkö teholukemat paikkansa. Taitaa MR2:nen viedä voiton Corollasta?


      • patrikek
        Wilburi kirjoitti:

        No eipä sillä mitään väliä ole, mutta olin vain utelias. Täytyy käydä tsekkaamassa saittia. Ihmettelen, miksi tehdas ilmoittaa niinkin huonon arvon? Mielestäni olisi järkevämpää ilmoittaa todellinen arvo. No oma autoni onjo menossa Dynoon kesällä tutun katsastusmiehen testiin, kunhan ensi saan sen itselleni. Silloin ainakin selviää, pitääkö teholukemat paikkansa. Taitaa MR2:nen viedä voiton Corollasta?

        ...mutta siis toi koskee nyt 0-100km/h, kyllä rolla varmasti pärjää jos otetaan esim.60-120km/h nopeimmilla vaihteilla. On muuten kehuttu tota mr2:sta todella hyväksi ajaa, no mitä muuta voi odottaa taka/keskimootttoriselta matalalta autolta. Kesällä pyöri täällä päin melko tyylikäs punainen mr2. Tuli hyviä uutisia auto-centerin tietotoimistolta, auton luovutus perjantaina, oli vaan ilmestynyt yhtäkkiä paikalle, vaikka piti vielä muutaman päivän kestää... Tuli pikku kiire talvipallojen kanssa. Löytyikö jotain mielenkiintoista? Siitä ahtimesta sen verran vielä, että blizt tekee jo tällä hetkellä sopivaa ahdinta, mutta nyt haluaisin oikeaa tietoa muutoksen vaatimista luvista sun muusta paperisodasta, eikä mitään mutu tietoa. Löytyiskö jotain faktaa, että miten tuo mahtaisi onnistua...?


      • omistaja

      • Wilburi
        patrikek kirjoitti:

        ...mutta siis toi koskee nyt 0-100km/h, kyllä rolla varmasti pärjää jos otetaan esim.60-120km/h nopeimmilla vaihteilla. On muuten kehuttu tota mr2:sta todella hyväksi ajaa, no mitä muuta voi odottaa taka/keskimootttoriselta matalalta autolta. Kesällä pyöri täällä päin melko tyylikäs punainen mr2. Tuli hyviä uutisia auto-centerin tietotoimistolta, auton luovutus perjantaina, oli vaan ilmestynyt yhtäkkiä paikalle, vaikka piti vielä muutaman päivän kestää... Tuli pikku kiire talvipallojen kanssa. Löytyikö jotain mielenkiintoista? Siitä ahtimesta sen verran vielä, että blizt tekee jo tällä hetkellä sopivaa ahdinta, mutta nyt haluaisin oikeaa tietoa muutoksen vaatimista luvista sun muusta paperisodasta, eikä mitään mutu tietoa. Löytyiskö jotain faktaa, että miten tuo mahtaisi onnistua...?

        Joo se punainen MR2 on mun kaverin auto. On todella näyttävä ja alusta on aina kisa-alusta, joka on tilattu amerikasta. Hinta oli sen mukainen ja TTE:n sarjat ovat noin 1/10 tämän hinnasta. :-)
        MR2 on talvilevolla, joten sitä näkee liikenteessä vain kesäisin...ja tehoa muuten löytyy vähän enemmän kuin se 140hv:tä. On tulossa lisää palikoita todennäköisesti ensi kesäksi?
        Kaverin kuuluu Toyota clubin kantajäseniin ja on todellinen tojota fani/asiantuntija. Täältä löytyy tietoa, kunhan liittyy clubiin. Itse ajattelin liittyä, kunhan saan autoni. www.fintoys.net. Ostitko muuten mustan auton? Ahtimen asentaminen on kyllä käynyt mielessä, mutta voi olla ettei ole milläään tavala mielekästä, koska muutenkin tehoja on suhteellisen hyvin?


      • patrikek
        omistaja kirjoitti:

        No joo kiihtyihän t-sportti TM:än testissä kahden henkilön kuormallakin7,7 sek eli on se alakanttiin se tehtaan arvo.Ja ei sillä kyllä omasta kokemuksesta jalkoihin jää.Tässä on jotain vertailua ts:än ja mr kesken.

        http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=367&IdB=815

        Ja tässä joku italiaanojen testi corollasta.

        http://toyotacorolla.altervista.org/toyotacorolla_g0000fa.jpg


        Ja toinen italialainen testi typerää vastaan.

        http://toyotacorolla.altervista.org/toyotacorolla_g00011f.jpg

        ...ottanut mustaa kun olisi 4kk joutunut odottamaan. Siellä se nyt odotti omistajaansa kun kävin kumit viemässä. Noihin testeihin sen verran, että olosuhteet, joissa testataan vaikuttaa todella paljon, eli eurooppalaiset lehdethän saavat kaikista autoista enemmän irti kuin suomen lehdet. Sinäänsä toi typerän ja rollan vertailu pitää paikkaansa et olosuhteet ollu tasavertaiset, ja tuon verran hitaampihan se todella on. Jossain luin, että tuo kiihtyvyyden alakanttiin ilmoittaminen johtuu joidenkin maiden vakuutuksista, jossain vissiin käytetään kiihtyvyyttä yhtenä vakuutushinnan mittarina. Voi olla et oli hevosjuttuja...
        Hakemus lähti viikko sitten liikkeelle, kai sitä nyt täytyy sentään kerhoon kuulua kun kerran merkillä tulee ajettua.


      • Wilburi
        patrikek kirjoitti:

        ...ottanut mustaa kun olisi 4kk joutunut odottamaan. Siellä se nyt odotti omistajaansa kun kävin kumit viemässä. Noihin testeihin sen verran, että olosuhteet, joissa testataan vaikuttaa todella paljon, eli eurooppalaiset lehdethän saavat kaikista autoista enemmän irti kuin suomen lehdet. Sinäänsä toi typerän ja rollan vertailu pitää paikkaansa et olosuhteet ollu tasavertaiset, ja tuon verran hitaampihan se todella on. Jossain luin, että tuo kiihtyvyyden alakanttiin ilmoittaminen johtuu joidenkin maiden vakuutuksista, jossain vissiin käytetään kiihtyvyyttä yhtenä vakuutushinnan mittarina. Voi olla et oli hevosjuttuja...
        Hakemus lähti viikko sitten liikkeelle, kai sitä nyt täytyy sentään kerhoon kuulua kun kerran merkillä tulee ajettua.

        Mulla on vielä vähän odotettavaa. Taisit ottaa myös Platinumin? Veitkö muuten sinne vain pelkät kumit, jotka sitten asennetaan niihin 16" tuumaisiin vanteisiin, joissa on alkuperäiset kesärenkaat? Niin ja mihin laitat vanhat renkaat ja mitkä talvirenkaat ostit? Fintoysin hakemuksen käsitelläänkin muistaakseni joka kuukauden 13. päivä? Tuttu, kun niitä käsittelee. Taitaa pitää toi kiihtyvyys asia paikkansa. Eipä niillä tehtaan ilmoittamilla arvoilla paljon väliä ole jos totuus on toinen. :-)


      • Patrikek
        Wilburi kirjoitti:

        Mulla on vielä vähän odotettavaa. Taisit ottaa myös Platinumin? Veitkö muuten sinne vain pelkät kumit, jotka sitten asennetaan niihin 16" tuumaisiin vanteisiin, joissa on alkuperäiset kesärenkaat? Niin ja mihin laitat vanhat renkaat ja mitkä talvirenkaat ostit? Fintoysin hakemuksen käsitelläänkin muistaakseni joka kuukauden 13. päivä? Tuttu, kun niitä käsittelee. Taitaa pitää toi kiihtyvyys asia paikkansa. Eipä niillä tehtaan ilmoittamilla arvoilla paljon väliä ole jos totuus on toinen. :-)

        ...myyjä sanoi tossa luovutuksessa, että samanlainen tulossa, mutta ilman takaspoikkaa... Mä tilasin sellaiset tumman kromiset vanteet ja niihin asensin kumit, vein sinne ja todettiin et ei mahdu alle kunnolla, eli siis koko 205/60, no siitä sitten äkkiä kesäkumit takasin alle ja ajoin sen tänään rengasliikkeeseen kesärenkailla ja vaihdettiin vanteille 205/55, nyt näyttää hyvältä ja mahtuu hyvin. Kesäalut ja kumit jää yhteen, ainakin vielä, katsoo mitä kesä tuo mukanaan. Kävin tossa jo pienen lenkin heittämässä, eipä mitään ihmeellistä sanottavaa, vaihteita, ohjausta ja alustaa tosiaan muutettu, nyt menee niinkuin kuuluukin, kohtuullinen alavääntö oli ihan mukava yllätys. Ja ajattelin aina et automaattiset pyyhkijät on taas niitä turhia keksintöjä, mut auttaa oikeesti kun joku heittää kurat naamaan ni pyyhkii heti pois eikä mene sitä hetkeä kun joudut hakee vipstaakia. Eipä tosta paljoa muuta vielä osaa sanoa.


      • rolla
        Patrikek kirjoitti:

        ...myyjä sanoi tossa luovutuksessa, että samanlainen tulossa, mutta ilman takaspoikkaa... Mä tilasin sellaiset tumman kromiset vanteet ja niihin asensin kumit, vein sinne ja todettiin et ei mahdu alle kunnolla, eli siis koko 205/60, no siitä sitten äkkiä kesäkumit takasin alle ja ajoin sen tänään rengasliikkeeseen kesärenkailla ja vaihdettiin vanteille 205/55, nyt näyttää hyvältä ja mahtuu hyvin. Kesäalut ja kumit jää yhteen, ainakin vielä, katsoo mitä kesä tuo mukanaan. Kävin tossa jo pienen lenkin heittämässä, eipä mitään ihmeellistä sanottavaa, vaihteita, ohjausta ja alustaa tosiaan muutettu, nyt menee niinkuin kuuluukin, kohtuullinen alavääntö oli ihan mukava yllätys. Ja ajattelin aina et automaattiset pyyhkijät on taas niitä turhia keksintöjä, mut auttaa oikeesti kun joku heittää kurat naamaan ni pyyhkii heti pois eikä mene sitä hetkeä kun joudut hakee vipstaakia. Eipä tosta paljoa muuta vielä osaa sanoa.

        Mulle olis kans tulos viikolla 2 uus t-sportti rolla 3-ovinen storm grey.Kertokaas nyt vähän miltä se uus tuntuu? Ruisku siihen on kuulemma päivittyny celicasta....pitäis olla todellista tehoa nyt noin 200 heppaa.Menis nyt aika nopeesti =)


      • patrikek
        rolla kirjoitti:

        Mulle olis kans tulos viikolla 2 uus t-sportti rolla 3-ovinen storm grey.Kertokaas nyt vähän miltä se uus tuntuu? Ruisku siihen on kuulemma päivittyny celicasta....pitäis olla todellista tehoa nyt noin 200 heppaa.Menis nyt aika nopeesti =)

        ...tiedä tosta kahdestasadasta, aika samalta tuntuu kuin vanhankin mylly, tahi sitten on vielä sen verti jumissa ettei oikein irtoa, mutta ei se siis hidas ole. Kyllähän tuo hyvältä tuntuu, aika erilainen kuin vanha, alusta ja ohjaus parantuneet huomattavasti, vaihdelaatikko edelleen hieman tahmea, ei niin paha kuin vanhassa mallissa. Äänieristys on parantunut melko lailla, paitti että 120 nopeudessa koneesta alkaa edelleen kuulua mökää, mikä taas sit häviää 140 ylöspäin, eiköhän tuollekin olisi jotain voinut tehdä. Ihan hyvän värin valitsit, mulla ennen musta ja kyllästyin vähän sen ainaiseen pesemiseen, toi väri kestää hiukan enemmän likaa...


      • rolla
        patrikek kirjoitti:

        ...tiedä tosta kahdestasadasta, aika samalta tuntuu kuin vanhankin mylly, tahi sitten on vielä sen verti jumissa ettei oikein irtoa, mutta ei se siis hidas ole. Kyllähän tuo hyvältä tuntuu, aika erilainen kuin vanha, alusta ja ohjaus parantuneet huomattavasti, vaihdelaatikko edelleen hieman tahmea, ei niin paha kuin vanhassa mallissa. Äänieristys on parantunut melko lailla, paitti että 120 nopeudessa koneesta alkaa edelleen kuulua mökää, mikä taas sit häviää 140 ylöspäin, eiköhän tuollekin olisi jotain voinut tehdä. Ihan hyvän värin valitsit, mulla ennen musta ja kyllästyin vähän sen ainaiseen pesemiseen, toi väri kestää hiukan enemmän likaa...

        myyjä ainakin kehuskeli että ruisku olis vaihtunu celicasta ja sillä olis saatu parit hepat lisää...en tiedä sit.Vanha auto oli -03 HB rolla 20 ajettu ei mitään valittamista mutta tehoja tarvii lisää =)Onko siinä alavääntöö nimeksikään?Vai herääkö se ihan täysin henkiin vasta kovemmilla kierroksilla?Onko muuten äänet millaset siis esim.kaupunkiajos?Suunnittelin tos TRD:n putkistoo mutta en tiedä kestääkö korvat sitä metelii =)


      • rolla
        rolla kirjoitti:

        myyjä ainakin kehuskeli että ruisku olis vaihtunu celicasta ja sillä olis saatu parit hepat lisää...en tiedä sit.Vanha auto oli -03 HB rolla 20 ajettu ei mitään valittamista mutta tehoja tarvii lisää =)Onko siinä alavääntöö nimeksikään?Vai herääkö se ihan täysin henkiin vasta kovemmilla kierroksilla?Onko muuten äänet millaset siis esim.kaupunkiajos?Suunnittelin tos TRD:n putkistoo mutta en tiedä kestääkö korvat sitä metelii =)

        ja värin valitsin siks että se varmasti erottuu T-sportiksi =) Muihin malleihin sitä väriä ei saa...


      • patrikek
        rolla kirjoitti:

        myyjä ainakin kehuskeli että ruisku olis vaihtunu celicasta ja sillä olis saatu parit hepat lisää...en tiedä sit.Vanha auto oli -03 HB rolla 20 ajettu ei mitään valittamista mutta tehoja tarvii lisää =)Onko siinä alavääntöö nimeksikään?Vai herääkö se ihan täysin henkiin vasta kovemmilla kierroksilla?Onko muuten äänet millaset siis esim.kaupunkiajos?Suunnittelin tos TRD:n putkistoo mutta en tiedä kestääkö korvat sitä metelii =)

        Niin, mulla oli edellisessä rollassa 1,6 -02 remuksen putkisto paikallaan ja olin melko kyllästynyt sen ääntelyyn, eli se on taas mistä tykkää, hiljasempihan tuo on ja mä olen tyytyväinen, kyllä sitä mökää sitten yläkierroksilla riittää... Toi älävääntö oli mulle itselleni ainakin suuri yllätys, koska toi nyt on kaikkialla tuomittu täysin kierroskoneeksi niin oletin, että eihän se mihinkään väännä, mutta totuus on et hyvin jaksaa vääntää ihan alhaalta asti, eihän se mikään raketti ole, mutta sanotaan että vastaa ihan normaalia 1,8 myllyä, tietysti 6000 jälkeen muuttuu ääni kellossa...


    • Wilburi

      Pitkällinen ja kuumeinen odotus on vihdoin loppunut. Juuri ennen töistä kotiin lähtöä autokauppias soittaa ja ilmoittaa, että T-Sport on saapunut heille. Talvirenkaat toimitettava maanantaina ja samalla sovitaan luovutuspäivä. :-)
      Taitaa olla edessä todella pitkä viikonloppu ja työviikko? Muutaman viikon päästä voin laittaa sitten tuoreeltaan kommentteja vm.2005:sta. Ensimmäinen omistamani Toyota, joten odotukset ovat korkealla.

      Hyvää uutta vuotta vaan kaikille nykyisille ja entisille Toyotisteille.

      • rolla

        Mä sain oman autoni 4.1 ja oon pirun tyytyväinen!Vielä kun roiskeläpät sais jostain eteen....Ja myyjä sanoi ettei tarvii sisäänajoo, vähän kyllä ihmetyttää mutta antaa mennä =) Ecu on kuulemma ohjelmoitu niin että luovuttaa tehoo pikkuhiljaa kilometrien perusteella.


      • patrikek
        rolla kirjoitti:

        Mä sain oman autoni 4.1 ja oon pirun tyytyväinen!Vielä kun roiskeläpät sais jostain eteen....Ja myyjä sanoi ettei tarvii sisäänajoo, vähän kyllä ihmetyttää mutta antaa mennä =) Ecu on kuulemma ohjelmoitu niin että luovuttaa tehoo pikkuhiljaa kilometrien perusteella.

        Olkoon, molemmille tasapuolisesti. Mä olen jo 3000 ehtinyt tässä kuukaudessa höylätä ja hyvältä tuntuu... Se ecu ei anna tehoa jos öljyn lämpö ei ole tarpeeksi ylhäällä, ei liity sisäänajoon mitenkään, eli rajoittaa kylmänä rassaamista. Mä ainakin otin ihan rauhassa 1000 kilsaa, no eipä ollu vaikeeta kun sattu noi liukkaat siihen ni ei toi teho kahdelta pyörältä oikeen tiehen jää, nyt sit antanu mennä ihan kiitettävästi kun on ollut pitoa. Mutta tietysti tyyli vapaa...
        Eikö se hopean värinen ollut sun rassi? kävin vaan tossa ensi huollossa ja bongasin sen viikolla tuolta auto-centeristä. Oliko teillä muuten luovutuksessa jotain korjattavaa auton viimeistelyssä? Mulla menee nyt 17. päivä kuskin penkki verhoiltavaksi ja takapäästä katonverhoilu korjataa, roikkuu aika rumasti. Noi levikkeiden kumitiivisteitä vähän korjaillaan. Onkohan mulle sattunut joku maanantai kappale vai onko toi jokapäiväistä? Ei ole meinaan ennen moista sattunut kohdalle.


      • Patrikek
        rolla kirjoitti:

        Mä sain oman autoni 4.1 ja oon pirun tyytyväinen!Vielä kun roiskeläpät sais jostain eteen....Ja myyjä sanoi ettei tarvii sisäänajoo, vähän kyllä ihmetyttää mutta antaa mennä =) Ecu on kuulemma ohjelmoitu niin että luovuttaa tehoo pikkuhiljaa kilometrien perusteella.

        ...olkoon, molemmille tasapuolisesti. Mä olen jo 3000 ehtinyt tässä kuukaudessa höylätä ja hyvältä tuntuu... Se ecu ei anna tehoa jos öljyn lämpö ei ole tarpeeksi ylhäällä, ei liity sisäänajoon mitenkään, eli rajoittaa kylmänä rassaamista. Mä ainakin otin ihan rauhassa 1000 kilsaa, no eipä ollu vaikeeta kun sattu noi liukkaat siihen ni ei toi teho kahdelta pyörältä oikeen tiehen jää, nyt sit antanu mennä ihan kiitettävästi kun on ollut pitoa. Mutta tietysti tyyli vapaa...
        Eikö se hopean värinen ollut sun rassi? kävin vaan tossa ensi huollossa ja bongasin sen viikolla tuolta auto-centeristä. Oliko teillä muuten luovutuksessa jotain korjattavaa auton viimeistelyssä? Mulla menee nyt 17. päivä kuskin penkki verhoiltavaksi ja takapäästä katonverhoilu korjataa, roikkuu aika rumasti. Noi levikkeiden kumitiivisteitä vähän korjaillaan. Onkohan mulle sattunut joku maanantai kappale vai onko toi jokapäiväistä? Ei ole meinaan ennen moista sattunut kohdalle.
        Samalla menee peltikorjaamolle kun noi kanssa liikkujat ei osaa hallita noita voimiaan tossa oven avaamisessa. Joku avas oven sen verran rytinällä et vasen vilkku oli enää muisto vaan ja sen ylä puolella kiva kuoppa ja maalit irti, olihan se viikon vanha ei se sellanen ole...


      • Patrikek
        Patrikek kirjoitti:

        ...olkoon, molemmille tasapuolisesti. Mä olen jo 3000 ehtinyt tässä kuukaudessa höylätä ja hyvältä tuntuu... Se ecu ei anna tehoa jos öljyn lämpö ei ole tarpeeksi ylhäällä, ei liity sisäänajoon mitenkään, eli rajoittaa kylmänä rassaamista. Mä ainakin otin ihan rauhassa 1000 kilsaa, no eipä ollu vaikeeta kun sattu noi liukkaat siihen ni ei toi teho kahdelta pyörältä oikeen tiehen jää, nyt sit antanu mennä ihan kiitettävästi kun on ollut pitoa. Mutta tietysti tyyli vapaa...
        Eikö se hopean värinen ollut sun rassi? kävin vaan tossa ensi huollossa ja bongasin sen viikolla tuolta auto-centeristä. Oliko teillä muuten luovutuksessa jotain korjattavaa auton viimeistelyssä? Mulla menee nyt 17. päivä kuskin penkki verhoiltavaksi ja takapäästä katonverhoilu korjataa, roikkuu aika rumasti. Noi levikkeiden kumitiivisteitä vähän korjaillaan. Onkohan mulle sattunut joku maanantai kappale vai onko toi jokapäiväistä? Ei ole meinaan ennen moista sattunut kohdalle.
        Samalla menee peltikorjaamolle kun noi kanssa liikkujat ei osaa hallita noita voimiaan tossa oven avaamisessa. Joku avas oven sen verran rytinällä et vasen vilkku oli enää muisto vaan ja sen ylä puolella kiva kuoppa ja maalit irti, olihan se viikon vanha ei se sellanen ole...

        Menipä oudosti, en saanut tota ensimmäistä läpi, sit aattelin vielä hiukan lisää tarinoida ja yhtäkkiä ne oli molemmat listalla. No toisto on tehokeino. Niin noita roiskeläppiä olen kans ite kaipaillu, noihin ei vaan saa tehdasläppiä, siis noihin sivuhelmoihin sopivia, eli pitää ite sorvata. Auttaa kyl kylkiä ku nyt on ihan ronttosessa kunnossa kyljet.


      • rolla
        Patrikek kirjoitti:

        Menipä oudosti, en saanut tota ensimmäistä läpi, sit aattelin vielä hiukan lisää tarinoida ja yhtäkkiä ne oli molemmat listalla. No toisto on tehokeino. Niin noita roiskeläppiä olen kans ite kaipaillu, noihin ei vaan saa tehdasläppiä, siis noihin sivuhelmoihin sopivia, eli pitää ite sorvata. Auttaa kyl kylkiä ku nyt on ihan ronttosessa kunnossa kyljet.

        Eli toi mun auto on se grey storm ja olin kyllä tyytyväinen väriin.Roiskeläpät olis kyllä saatava ehdottomasti viimeistään kesäksi.Kuskin puolen sivuvilkku ei lukitu kunnolla....kattelin että siihen olis pistetty vähän liian vahva tiiviste...Pitää ekas huollos mainita siitä...muita vikoja ei oo löytyny ainakaan vielä.Miten sulla muuten toi bensankulutus?Itellä menee noin 10-11 litraa sadalla! vanha auto vei kans uutena aika kivasti, mutta toivottavasti se siitä tippuu.


      • Patrikek
        rolla kirjoitti:

        Eli toi mun auto on se grey storm ja olin kyllä tyytyväinen väriin.Roiskeläpät olis kyllä saatava ehdottomasti viimeistään kesäksi.Kuskin puolen sivuvilkku ei lukitu kunnolla....kattelin että siihen olis pistetty vähän liian vahva tiiviste...Pitää ekas huollos mainita siitä...muita vikoja ei oo löytyny ainakaan vielä.Miten sulla muuten toi bensankulutus?Itellä menee noin 10-11 litraa sadalla! vanha auto vei kans uutena aika kivasti, mutta toivottavasti se siitä tippuu.

        ...tosiaan menee, 9-11 satasella tasaisesti. Kai se siitä tippuu, tähän asti ainakin kaikilla autoilla sekalaisessa ajossa toi ilmoitettu yhdistetty kulutus alittunut et ei kai tää poikkeusta tee, toivottavasti. joo mulla sama väri, märkänä ei näy mikään lika, mutta kun kuivuu niin johan on likane, mutta aina se entisen mustan voittaa...


      • Wilburi
        Patrikek kirjoitti:

        ...olkoon, molemmille tasapuolisesti. Mä olen jo 3000 ehtinyt tässä kuukaudessa höylätä ja hyvältä tuntuu... Se ecu ei anna tehoa jos öljyn lämpö ei ole tarpeeksi ylhäällä, ei liity sisäänajoon mitenkään, eli rajoittaa kylmänä rassaamista. Mä ainakin otin ihan rauhassa 1000 kilsaa, no eipä ollu vaikeeta kun sattu noi liukkaat siihen ni ei toi teho kahdelta pyörältä oikeen tiehen jää, nyt sit antanu mennä ihan kiitettävästi kun on ollut pitoa. Mutta tietysti tyyli vapaa...
        Eikö se hopean värinen ollut sun rassi? kävin vaan tossa ensi huollossa ja bongasin sen viikolla tuolta auto-centeristä. Oliko teillä muuten luovutuksessa jotain korjattavaa auton viimeistelyssä? Mulla menee nyt 17. päivä kuskin penkki verhoiltavaksi ja takapäästä katonverhoilu korjataa, roikkuu aika rumasti. Noi levikkeiden kumitiivisteitä vähän korjaillaan. Onkohan mulle sattunut joku maanantai kappale vai onko toi jokapäiväistä? Ei ole meinaan ennen moista sattunut kohdalle.
        Samalla menee peltikorjaamolle kun noi kanssa liikkujat ei osaa hallita noita voimiaan tossa oven avaamisessa. Joku avas oven sen verran rytinällä et vasen vilkku oli enää muisto vaan ja sen ylä puolella kiva kuoppa ja maalit irti, olihan se viikon vanha ei se sellanen ole...

        Taitaa kilometrejä alkaa tulemaan itsellenikin aika vauhdilla, kunhan auton saa alle. Tuli siis liikkeeseen perjantaina, joten varmasti ainakin viikko menee ennen luovutusta. Ja huomenna täytyy viedä talvirenkaat. Samalla sovitaan tarkka luovutuspäivä. Joo hopean värinen on minun. Näyttikö hyvältä? :-)
        Päädyin siihen väriin, koska on kaikkein "anteeksi antavin". Musta olisi ollut hienoin, mutta sen huonot puolethan tiedetään.
        Mites on ollut ajettavuuden laita, kun olen kuullut että alustassa olisi parantamisen varaa. Onko vieläkin vähän liian pehmeä? Nyt kun olet jo ajanut muutaman tuhat kilometriä. Roiskeläpät täytyy varmaan jostain hankkia jossakin välissä. Laita infoa, jos keksit hyvän ratkaisun.
        Ajattelin itsekin ottaa ensimmäiset kilomatrin vähän rauhallisemmin ja vasta sitten alkaa koittamaan miten kulkee. Kesäksi tulee kunnon vanteet 17" tai 18", joten ne ainakin parantavat huomattavasti ajo-ominaisuuksia. Talvikumit tulee niihin 16" alkuperäisiin aluihin.


      • Wilburi
        Patrikek kirjoitti:

        ...olkoon, molemmille tasapuolisesti. Mä olen jo 3000 ehtinyt tässä kuukaudessa höylätä ja hyvältä tuntuu... Se ecu ei anna tehoa jos öljyn lämpö ei ole tarpeeksi ylhäällä, ei liity sisäänajoon mitenkään, eli rajoittaa kylmänä rassaamista. Mä ainakin otin ihan rauhassa 1000 kilsaa, no eipä ollu vaikeeta kun sattu noi liukkaat siihen ni ei toi teho kahdelta pyörältä oikeen tiehen jää, nyt sit antanu mennä ihan kiitettävästi kun on ollut pitoa. Mutta tietysti tyyli vapaa...
        Eikö se hopean värinen ollut sun rassi? kävin vaan tossa ensi huollossa ja bongasin sen viikolla tuolta auto-centeristä. Oliko teillä muuten luovutuksessa jotain korjattavaa auton viimeistelyssä? Mulla menee nyt 17. päivä kuskin penkki verhoiltavaksi ja takapäästä katonverhoilu korjataa, roikkuu aika rumasti. Noi levikkeiden kumitiivisteitä vähän korjaillaan. Onkohan mulle sattunut joku maanantai kappale vai onko toi jokapäiväistä? Ei ole meinaan ennen moista sattunut kohdalle.
        Samalla menee peltikorjaamolle kun noi kanssa liikkujat ei osaa hallita noita voimiaan tossa oven avaamisessa. Joku avas oven sen verran rytinällä et vasen vilkku oli enää muisto vaan ja sen ylä puolella kiva kuoppa ja maalit irti, olihan se viikon vanha ei se sellanen ole...

        Maksoiko ensi huolto(1000-3000km) jotakin? Eli kertyykö hintaa se 90€ vai onko ilmainen kuten esim. Peugeotilla? 15000km huolto taitaa maksaa noin 130€?
        Omassa autossani en ainakaan vielä ole huomannut mitään korjattavaa tai säädettävää, mutta täytyy tsekata tarkasti ennen huoltoa.


      • patrikek
        Wilburi kirjoitti:

        Maksoiko ensi huolto(1000-3000km) jotakin? Eli kertyykö hintaa se 90€ vai onko ilmainen kuten esim. Peugeotilla? 15000km huolto taitaa maksaa noin 130€?
        Omassa autossani en ainakaan vielä ole huomannut mitään korjattavaa tai säädettävää, mutta täytyy tsekata tarkasti ennen huoltoa.

        ...otin tuon huoltosopparin, olikohan 19e/kk, eli ensihuolto oli "ilmainen", mutta siis ite saat maksaa, jos viet, jota kyllä suosittelen, koska noi öljyt ei oikeen talveen sovellu, ja lähteehän sieltä uutena kaikki irtoröhnä heti liikkeelle. Mut jotain alle 100e se varmaan on. Mä sain ainakin auto-centeristä sellaisen mainoksen auton mukana et ensi huolto jotain -15% tai sinne päin.


      • omistaja
        Wilburi kirjoitti:

        Maksoiko ensi huolto(1000-3000km) jotakin? Eli kertyykö hintaa se 90€ vai onko ilmainen kuten esim. Peugeotilla? 15000km huolto taitaa maksaa noin 130€?
        Omassa autossani en ainakaan vielä ole huomannut mitään korjattavaa tai säädettävää, mutta täytyy tsekata tarkasti ennen huoltoa.

        Käytin marras-joulukuussa Tikkurilan Auto Aritassa ensi-huollossa(1000-3000km) hinta taisi olla n.95€.Tähän sisälty reilun 10€ alennus kuponki.Vaihto öljyt ja suodattimen,katteli vähän konehuonetta,valojen suuntauksen ja yleis silmäyksen autosta.15 minsaa kesti koko toimen pide.Aika suolanen hinta,ku samat öljyt suodatin ois vaihdattanut muualla n.50eurolla.No leiman sain huoltokirjaan jotain positiivista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe