500 dollaria (394 euroa) per talo.

Luki.

12

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 44555666688889999999

Mä luulen että noissa taloissa väliteineen on tonttia niin paljon että tuskin enempää kuin 6 taloa hehtaarille mnee, eli 6000 taloa tekee jotain 1000 hehtaaria. Noista taloista ei enää asunnoiksi ole vaikka asunnoille kysyntääkin olisi, ovat nimittäin olleet jo pdemmän aikaa kylmilläänkin ja pahaksi rapautuneet. Mutta pientalot on aika helppo puskea kasaan ja ajaa vaikka mihin täytemaaksi, ja sille 1000ha maa-alalle kyllä voi monenlaistakin käyttöä olla, jos ei muuta niin vaikka vehnää tai soijaa tai maissia siinä voisi alkaa viljellä.

• Luki.

En minä kyllä ajattelis paljon viljelyä,sehän on niin saastainen maaperä,toiseksi tuskin edes soveltuisi muutenkaan.

• 4445556662233333333

Ei ne asuinalueet välttämättä mitään erityisemmin saastuneita ole. Ja maa on vielä ollut nurmella,puutarhana, tiepohjana y.ms. eli sikäli paremmassa kunnossa kuin jatkuvassa viljanviljelyssä olleet maat . Aika tasaista peltoa niistä tulee jos sileäksi pistää, ja järeillä koneilla se menee helposti. No en kyllä ole edes käynyt koskaan Detroitissa. Minneapoliksesta Cicagon läpi etelään olen ajanut ja siinä ennen Chicagoa Milwaukkeessa käytiin eräässä talossa joka oli juurikin laajalla pientaloalueella, uskoisin tämän Detroitin asuinalueen olevan samntapaista maastoa, niiden isojen järvien rantamaisemia sekin on.

• vai viljelyyn.....
        4445556662233333333 kirjoitti:

Ei ne asuinalueet välttämättä mitään erityisemmin saastuneita ole. Ja maa on vielä ollut nurmella,puutarhana, tiepohjana y.ms. eli sikäli paremmassa kunnossa kuin jatkuvassa viljanviljelyssä olleet maat . Aika tasaista peltoa niistä tulee jos sileäksi pistää, ja järeillä koneilla se menee helposti. No en kyllä ole edes käynyt koskaan Detroitissa. Minneapoliksesta Cicagon läpi etelään olen ajanut ja siinä ennen Chicagoa Milwaukkeessa käytiin eräässä talossa joka oli juurikin laajalla pientaloalueella, uskoisin tämän Detroitin asuinalueen olevan samntapaista maastoa, niiden isojen järvien rantamaisemia sekin on.

Stadin kerrostalorotalle ei tule mieleen, että pellon pitää olla multaa, jotta siinä voi viljellä, ei mitään vanhaa tienpohjaa ja rakennusjätettä.

• 45558877555333333333
        vai viljelyyn..... kirjoitti:

Stadin kerrostalorotalle ei tule mieleen, että pellon pitää olla multaa, jotta siinä voi viljellä, ei mitään vanhaa tienpohjaa ja rakennusjätettä.

Se on asuntoalue on nähtävästi ollut juurikin peltoa tai jotain n.s. preeriaa kun siihen ne talot on rakennettu. Ne tiet siellä asuntoalueella ovat sellaisia joita ei raskaalle liikenteelle ole tehty, elikkä nekin menevät pelloksi siitä välistä eivätkä siis juuri haittaa. Nuo rakennusrötisköt siis tuupattaisiin siitä pois ja vietäisiin johonkin vaikka täytemaaksi, näinhän tuolla aiemmin totesin.
        Mitä tulee siihen kun sanot minun olevan 'kerrostalorottana' tietämätön siitä mikä voisi toimia vaikkapa viljanviljelyalueena jenkeissä, niin uskon että oma tietämykseni näissä asioissa on ainakin sinun tietämystäsi parempi. Olen nimittäin ollut muutaman vuoden jenkeissä siellä päin ja juurikin viljanviljelyfarmin hommissa. Olen myös 20 vuotiaaksi asunut maatilalla ja siinäkin tehnyt viljanviljelyyn liittyviä töitä.
        Nyt tosiaankin on asuntonani ollut kerrostaloasunto, niinkuin oli aikanaan pääkaupunkiseudullakin missä pitkään olin töissä. Sen verran olen kyllä kiinnostunut näistä peltoviljelyjutuista, että aina niitä tulee lenkeillä seurailtua.

Sanot että 'pellon pitää olla multaa' Etkö tiedä että juuri pientalotontit ovat yleensä multaa, ja siis paremmassakin kunnossa kuin viljanviljelyssä jatkuvasti olleet maat. Ja jos olet joskus vanhoja rakennuksia purkanut pellolata ja sen rakennuspohjan siitä pelloksi ottanut, niin kasvaa se kummasti paremmin kuin ympäristönsä.

• kjhgfdsdfghjkl
        45558877555333333333 kirjoitti:

Se on asuntoalue on nähtävästi ollut juurikin peltoa tai jotain n.s. preeriaa kun siihen ne talot on rakennettu. Ne tiet siellä asuntoalueella ovat sellaisia joita ei raskaalle liikenteelle ole tehty, elikkä nekin menevät pelloksi siitä välistä eivätkä siis juuri haittaa. Nuo rakennusrötisköt siis tuupattaisiin siitä pois ja vietäisiin johonkin vaikka täytemaaksi, näinhän tuolla aiemmin totesin.
        Mitä tulee siihen kun sanot minun olevan 'kerrostalorottana' tietämätön siitä mikä voisi toimia vaikkapa viljanviljelyalueena jenkeissä, niin uskon että oma tietämykseni näissä asioissa on ainakin sinun tietämystäsi parempi. Olen nimittäin ollut muutaman vuoden jenkeissä siellä päin ja juurikin viljanviljelyfarmin hommissa. Olen myös 20 vuotiaaksi asunut maatilalla ja siinäkin tehnyt viljanviljelyyn liittyviä töitä.
        Nyt tosiaankin on asuntonani ollut kerrostaloasunto, niinkuin oli aikanaan pääkaupunkiseudullakin missä pitkään olin töissä. Sen verran olen kyllä kiinnostunut näistä peltoviljelyjutuista, että aina niitä tulee lenkeillä seurailtua.

Sanot että 'pellon pitää olla multaa' Etkö tiedä että juuri pientalotontit ovat yleensä multaa, ja siis paremmassakin kunnossa kuin viljanviljelyssä jatkuvasti olleet maat. Ja jos olet joskus vanhoja rakennuksia purkanut pellolata ja sen rakennuspohjan siitä pelloksi ottanut, niin kasvaa se kummasti paremmin kuin ympäristönsä.

Multa kuoritaan rakennusten alta pois, mullan päälle ei rakenneta mitään, ei edes pikkuteitä, mitä pihojen multakerroksiin tulee, ne on yleensä 10 - 20 cm, joka ei riitä viljelyyn.

• 44556662233366666666
        kjhgfdsdfghjkl kirjoitti:

Multa kuoritaan rakennusten alta pois, mullan päälle ei rakenneta mitään, ei edes pikkuteitä, mitä pihojen multakerroksiin tulee, ne on yleensä 10 - 20 cm, joka ei riitä viljelyyn.

Ne on pääsääntöisesti nimenomaan vanhoja taloja eikä niissä monissa edes mitään basebentteja tai siis kellariosaa maan alle kaivettu. Ne rakennukset on siis ihan muulta ajalta ja toisin pohjatöiden osalta kuin mitä meillä nyttemmin viime vuosikymmeninä on tehty. Jenkeissä on kyllä edelleenkin rakekennuslainsäädäntö ja byrokratia paljon vähemmän rajoittavaa sen suhteen, että saa aika vapaasti rakennella niinkuin haluaa, ainakin näitä pientaloja. Ei näiden vähän uudempien tehtaalla tehtyjen valmispientalojen pohjiakaan jenkeissä paljon laiteltu ole, maan päälle pläjästyjä ne vaan ovat.

• ÄÖÖÖÖÖ

Suomessa vuoden kiinteistövero olisi suurempi kuin kauppahinta.

• Puntti jalassa

Ja Amerikassa vielä kymmenen kertaa suurempi. Siellä nimittäin osataan todella verottaa kiinteistöjä. Eiköhän tämä olekin eräs pätevimmistä syistä hinnan alhaisuuteen.

• Luki.

Kyllä minä sanon teille jotka ette taida käsittää maalaisten viljelyksistä.

Ei sinne mitään peltoja voi laittaa,jokainen käsittää miten myrkyllistä on kun vuosikausia on asfalttitie ym muut öljyt ja litkut imeytyneet maaperään niin se ei oo mietoo,vaatihan eu:kin jopa ihmisille hemmettin moiset tuhansien eurojen suodattimet ja verneet ettei ihmiten jätökset liukene pelloille ym,,,,niin voitte vaan kuvitella kuinka saatunut alue on kysessä detroitin kylässä.

Se tulisi niin kalliiksi ettei teillä eräillä taida järkipakottaa kovinkaan paljoa,se viljely ei ole halpaa,se kallista touhua,viljelijäksi ei kannata eli jyväjemmariksi ajatellakaan jos ei siihen ole lähes valmiit puitteet.

Tajuatteko mitä on olla edes viljelijä? se ei ole mitään ruusujen poimintaa.

Useimilla tämän palstan veijareilla ei ole hajuakaan nykyisistä viljeluksistä,pitää olla pätäkkää ja paljon kun hommaa pyöritetään.

• 44555223336666666666

No tuskin sitä asuntoaluetta Detroitissa kukaan maanviljelijäksi sen pläntin kanssa aikova ostaisikaan, mutta sen voisi ostaa joku jolla jo on maita ja järeitä koneita maiden ja tonttien käsittelyyn kenties ihan lähistölläkin. Tuo josko öljyjä on pientalojen tonteilla maahan päästetty on kyllä varteenotettava mahdollinen haitta juuri jenkeissä, kun siellä autoja on ollut jo iät ja ajat, mutta on niissä taloissa joka tapauksessa isot tontit nurmikkoineen ja puutarhoineen.
        Olisi se komea vehnäpelto jenkkimitoissakin, joku 2 mailia kanttiinsa läntti.

Todennäköisempää tässä tapauksessa on kuitenkin se että asuntoalue rötisköineen on ostettu vaan siksi että saadaan siivota rötisköt pois, ja tontille sitten on suunnitteilla mitä liekin. Se vaan vähän vaikea nähdä mitä muuta kuin viljelyskäyttöä sille tontille suunnitteilla voisi olla, kun taantuva kaupunki, 1,8 miljoonasta kutistunut 0,7 miljoonaan asukkaaseen ja teollisuus lähtenyt. Missään tapauksessa näitä rötisköjä ei ole tarkoituskaan enää lähteä asunnoiksi laittelemaan.

• Taisi siellä...

käydä Putin ostoksilla. Obamalta ostetaan maat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1730
    2. 105
      1215
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1081
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      989
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      52
      887
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      128
      887
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      858
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      745
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      739
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      719
    Aihe