miksi Tojota on kuin traktori ajaa

Premium Daniel

Vuosikymmenet ollut alkaa hioa ajettavuutta. Japanilaiset teollisuusyritykset lähettivät järjestelmällisesti työntekijöitään Eurooppaan ja Jenkkkeihin aikoinaan "vakoilemaan" ja opiskelijat opiskelivat muualla ja palasivat Japaniin uusien oppien Kera. Eivät kuitenkaan ole osanneet vielä kopioida eurooppalaista ajettavuutta kippoihinsa. Ei edes ns. Premium-Lexukseen

14

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omenatraktori

      Pidän suurimpana osasyynä laadunvalvonnan puutetta. Isossa osassa Tojotia ohjauskulmat ovat virheellisiä koko auton eliniän ajan. Toyotan ajettavuus korjaantuu huomattavasti paremmaksi ja hintaluokka huomioonottaen ihan kelvolliseksi kun ohjauskulmat ovat oikein säädettyjä.

      Toinen heikkon ohjaustuntoon vaikuttava syy on Toyotien perisynti; veltot korit. Koria jäykistämällä sekä jousitusmukavuus että ohjattavuus kohenevat kilpailijoiden tasolle.

    • eurotraktorit

      Kyllä taas huomaa, että paljoa ette tiedä. Juuri euroautot ova niitä traktoreita, niissä on jäykkä ja turhan paljon palauttava ohjaus ja samoin jäykät alustat. Tosin japsit ovat nyt 2000-luvulla valitettavasti apinoineet näitä ikäviä piirteitä omiin malleihin ja alkavat japsit paha kyllä muistuttaa euroautoja, niin Tojokin. Joskus 80-ja vielä 90-luvulla Toyotan ohjaus oli mukavan kevyt, vaikka kahdella sormella sompaili eikä alustakaan ollut jäykkä kuin työkoneessa. Sen ajan Tojoilla oli mukava ajella, niin oli vaivatonta liikkuminen

      • sokea Tero?

        Kerro toki mistä euroautosta on kopioitu pintakova ja kuormaa kantamaton jousitus joka on Toyotan perisynti. Alustan jäykkyys on makuasia ja useat haluavat vielä jäykemmän alustan kuin vakiona on ja ottaa lisävarusteena saatavan urheilualustan.
        Japanilaiseen autoon on ja niiden löysään koriin sopii vain ylilöysä alusta jo ihan teknisistä syistä.
        Mistä olet kehittänyt mielipiteen "turhan paljon palauttavasta ohjauksesta", sehän on toivottavaa, että ohjaus palauttaa ilman että tarvitsee käyttää voimaa palauttamiseen.


      • eurotraktorit
        sokea Tero? kirjoitti:

        Kerro toki mistä euroautosta on kopioitu pintakova ja kuormaa kantamaton jousitus joka on Toyotan perisynti. Alustan jäykkyys on makuasia ja useat haluavat vielä jäykemmän alustan kuin vakiona on ja ottaa lisävarusteena saatavan urheilualustan.
        Japanilaiseen autoon on ja niiden löysään koriin sopii vain ylilöysä alusta jo ihan teknisistä syistä.
        Mistä olet kehittänyt mielipiteen "turhan paljon palauttavasta ohjauksesta", sehän on toivottavaa, että ohjaus palauttaa ilman että tarvitsee käyttää voimaa palauttamiseen.

        Toyotan mukava jousitus on käsite, se ei ole jäykkä niinkuin vaikka Volkkarissa vaan tajoaa hyvän matkustusmukavuuden.
        Ja sellainen ohjaus, joka automaattisesti vääntää ja vielä voimalla ratin takaisin keskiasentoon, on yksinkertaisesti huono ja nitä on juurikin euroautoissa ja paha kyllä nykyjapseissa. Kun tehostusta on riittävästi, ei ratin palautus takaisin keskiasentoon todellakaan vaadi voimaa, sen rimpauttaa vaikka kahdella sormella. Näin oli ennen ja saisi olla nykyäänkin Tojoissa.


      • pehmeä eli veltto
        eurotraktorit kirjoitti:

        Toyotan mukava jousitus on käsite, se ei ole jäykkä niinkuin vaikka Volkkarissa vaan tajoaa hyvän matkustusmukavuuden.
        Ja sellainen ohjaus, joka automaattisesti vääntää ja vielä voimalla ratin takaisin keskiasentoon, on yksinkertaisesti huono ja nitä on juurikin euroautoissa ja paha kyllä nykyjapseissa. Kun tehostusta on riittävästi, ei ratin palautus takaisin keskiasentoon todellakaan vaadi voimaa, sen rimpauttaa vaikka kahdella sormella. Näin oli ennen ja saisi olla nykyäänkin Tojoissa.

        Tollolootan jousitus on tosiaan pehmeän puoleinen, kuten korikin, mutta kolikon kääntöpuolena on surkea kuormankantokyky. Ei tarvi edes olla auton täyteen lastattuna, kun jo takajouset pohjaa töyssyissä.


    • kivirekiperäpää

      Minun volsussa kun vaihdoin renkaita niin etupää ylhäällä on vaikea saada takaovia kiinni. Sekö on sitä eurojäykkyyttä. Taitaa olla se eurojäykkyys jäänyt vaihteistoon kun pitää melkein kahdella kädellä survoa että saa isommalle. Ei edellisissä riisikupeissa ollut tuota ongelmaa. Suomessa tuota väkisin keskittämistä ei kyllä kaipaa, on niin vähän pitkiä suoria teitä. Pidin kyllä toyon ohjauksesta enemmän kun nykyisen kivireki volsun. Seuraava auto taitaa olla taas toyo kun volsun takuu lähestyy loppua.

      • ÄO alle kengänkoon?

        Juu, vokkarimieshän se käy haukkumassa autoaan Toyotapalstalla, hehee mikä Terodorka.


    • Toyota Corolla

      Totuus ajettavuudesta on se, että Toyota on paljon parempi ajo-ominaisuuksiltaan kuin yksikään muu automerkki.Tämän vuoksi he eivät kopioineet niitä kurjan surkeita ajo-ominaisuuksia volkkareista. Toyotat ovat lisäksi paljon hiljaisempia kuin eurooppalaiset ns. bremium autot. Mersussa, BMV ja Audi ovat hirvittävän meluisia Toyotiin verrattuna,. Lisäksi ne eivät kestä. Niitä saa viedä alvariinsa hinurilla korjaamolle. Toyotat kestää vähintään miljoona kilometriä

    • newhollanti

      Oletko ajanut raktorilla? Kiinnoistais tietää millä merkillä ja mallilla? Kun noin hyvin tiedät asiasta.

    • traktorikuski

      Miksi pilkkaat traktoreita? Olen ajanut yhden kesän työkseni New Hollandia, olihan se huomattavasti parempi ajaa kuin esim -10 mallin avensis.

    • ratti traktorin

      Oma mielipiteeni on, että Toyotaa ei pidä verrata traktoriin, vaan panssarivaunuun ;- niin kölhö auto ajaa on Toyota !!!!!
      Niin että anteeksi kaikki taraktorit ja traktorikuskit.

      • ?????????????+

        Oma mielipiteeni on että et kummallakaan ole ajanut ensimmäistäkään
        metriä,Toyotalla etkä panssarivaunullakaan.


      • testijumbo ikuisesti
        ?????????????+ kirjoitti:

        Oma mielipiteeni on että et kummallakaan ole ajanut ensimmäistäkään
        metriä,Toyotalla etkä panssarivaunullakaan.

        Minäpä olen, enkä halua enää kummalakaan ajaa, tosin eri syistä.
        Mutta kuinka Toyota saa yhtä huonot ajo-ominaisuudet kuin tankissa, vaikka massoissa on hieman eroa?


    • hojohojotojo

      juu,lujaa on tekoa niin kuin traktoritkin,kestää ja pelaa vähemmälläkin laittamisella ja ihan ovat ajettavia, jousitus on kyllä jäykemmän puoleinen mut mutkiin voi sit lasketella pikkasen kovempaakin,ei heijaile ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe