Missä myydä?

myymässä

Ajattelin laittaa pienen kaksion myyntiin Kanta-Hämeestä, hyvien junayhteyksien päässä Helsingistä.
Kuka osaisi antaa neuvoja mihin ilmaisiin netin myyntisivustolle voisi laittaa asunnonmyynti-ilmoituksen? Onko tori.fi lisäksi kenties muita ilmaisia?

5

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se nyt valittettavasti vain on niin, että parhaan hinnan varmistaminen edellyttää ilmoitusta maksullisella sivustolla. Toisaalta runsaan satasen panos kymmenien tuhansien kaupassa tuskin kaataa maailmaa. Tehokkaimmat saitit ovat etuovi.com ja oikotie.fi. Etuovessa ilmoitus maksaa 149 € eikä ilmoitusaikaa ole rajattu, oikotiellä ilmoittaminen maksaa saman eikä aikaa ole sielläkään rajoitettu. Molemmat palvelut lisäksi palauttavat maksamasi ilmoitusmaksun jos myöhemmin päädytkin ottamaan välittäjän. Välittäjän tosin pitää olla ilmoitustakuuvälittäjä, mutta kaikkein pienimpiä liikkeitä lukuunottamatta ne ovat.

      Jos kysymyksesi taas johtuu siitä, että sinulla ei ole varaa markkinoida, niin käytä välittäjää. Välityspalkkio maksetaan kun asunto on myyty, eli kun saat rahaa, joten saat tehokkaan markkinoinnin sijoittamatta omia rahojasi. Lisäksi välityspalkkio on pisara meressä verrattuna ilmaispalstoilla myyvän itsemyyjän saamaan alempaan kauppahintaan, maksullisillakin palstoilla markkinoimalla saat tutkitusti vähemmän kuin välittäjän kautta myydessä mutta ero ei ole yhtä suuri (yleensä kuitenkin välityspalkkiota suurempi).

      • vielä kysyn vaan

        Pitäiskö sun nyt muuttaa nikkis Välittäjä_YKV:ksi?


    • Asunnon myyjä

      Ei välttämättä pidä paikkaansa tuo, että välittäjää käyttämällä saisi paremman hinnan asunnosta. Minä sain eräältä välittäjältä asuntoni hinta-arvioksi 10000€ alemman summan kuin mitä lopulta laitoin itse myydessä pyyntihinnaksi. Myin asunnon lähes täydenhinnan tarjouksen saatuani, joten välittäjäkauppaan verrattuna käteeni jäi nyt noin 15000€ enemmän rahaa. Välittäjä kun olisi napannut välistä vielä liki 5000€.
      Etuovi.com sivustoa voin suositella, vaikka tosiaan sen 149€ maksaa, mutta se onkin sitten ainut meno asuntokaupassa isännöitsijältä tilattujen papereiden lisäksi :) Asunnossani myyntiaika oli huimat vuorokausi.

    • myymässä

      Kiitos neuvoista!

      Sain juuri eräältä kiinteistövälittäjältä ehdotuksen rinnakkaismyyntiin, jossa jos minä saan myytyä asunnon, hän ei saa mitään. Jos taas hyväksyn hänen ostajan, niin hän saisi välityspalkkion. Hänen omien mainoskanavien lisäksi mainos tulisi myös nettiin, kuten oikotie/etuovi.
      Kannattaako rinnakkaismyynti? Onko kellään kokemuksia? Miksi välittäjä tekisi kaiken työn ilmaiseksi, jos minä löydän oman ostajan?

      • n766

        Kannattaa lukea pieni präntti - vaikka välittäjä SANOO yhtä, siellä voi paperissa lukea toista.
        Nyt tilanne on vaan sellainen, että moni välittäjä tekee vaikka millaisia sopimuksia saadakseen hommia.
        Ole tarkkana, että paperissa lukee asiat oikein, jotta mahdollinen oma ostaja ei tuota palkkiota välittäjälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe