millasia haittavaikutuksia ootte saaneet Venlafaxin - lääkkeestä?
Onko ollut hyvä lääke masennukseen?
Olen käyttänyt jonkin aikaa,......jotenkin tuntuu kuin auttaisi. Kokemusta ei ole ja ihan siksi kysyn, kun en tiedä. Voisitteks kertoo näistä asioista?
Hei kaikille,
16
98
Vastaukset
- sitäennenkokeilin5tä
Käytin puolivuotta, oli maksimiannostuksella. Ei auttanut ja lihoin ensimmäistä kertaa elämässäni. En ole sen jälkeen lääkkeitä kokeillut.
- Kroonisuuteen käy ti
Sanotaan näin, että, jos otat sitä olet idiootti. Pilaat aivosi sillä tietäen tai tietämättäsi.
Mulla menee 225mg/vrk ja kyllä se mulla auttaa masennukseen.
Unhodin mainita että alussa tuli 15kg painoa lisää.
- 1käyttänyt
Ruokahalu meni, joten laihduin. Lisäksi muisti pätki. Olin normaalia vilkkaampi, joten voi olla positiivinen tai negatiivinen puoli. Keskittymiskyky pätki.
Hyviä puolia oli mielialan nousu melko nopeasti, energiatason nousu (jaksoi tehdä monenlaista) vilkkaat unet. Söin vain 3 kuukautta. Auttoi mielestäni aika hyvin ilman sen suurempia oireita.
Monessa paikkaa luki lopetusoireiden olevan kammottavia sähköiskuja jne. Itse en sellaista kokenut. - äölkjhgd
Käytä hakua , Venlafaxin-ketjuja on useita.
Mulle ei ole tullut mitään haittavaikutuksia 75 mg -päiväannoksella. - Älä ruoki Orionia
Yksikään ihminen ei ole ikinä saanu apua masennuslääkkeistä.
Samaa paskaa mulle on kirjoitettu mutta luojan kiitos jätin syömättä osin.
Ennemmin tai myöhemmin joutuu palaamaan sinne lähteelle ja selvittämään
itse ne masennusken syyt ja itse jouduin lopuksi katsomaan peiliin
ja myöntämään, ettei mitään suurta salaliittoa minua vastaan ollut vaan olin
itse töpeksinyt elämäni.
Olen syönyt kaikki masennuslääkkeet vuosien 20002 ja 2011
välillä :sairaskohtauksia, shokkeja sun muita niistä tuli hengitysteitten turpoamista tajunnan menetystä etc..Mutta masennus ei noilla lähde.
On mielestäni täysin rikollista kirjoittaa tuollaista Orionin paska lääkettä kenelekkään täysin mielivaltaista toimintaa.- Sijoittaja2
Sulle tuli järki, kun huomasit juonen.
Minä hävisin, osingot väheni.
- pipolaarikki
Olen myös monia masennuslääkkeitä kokeillut. Venlafaksiini on ollut yksi tehokkaimmista, mutta sivuvaikutuksia sillä ei ole ollut tavallista enempää. Ikävä kyllä viimeisen itsehoitojakson (äkillinen maksimiannos) päätteeksi se aiheutti psykoottisen manian ja sitä myötä bipolaaridiagnoosin. Tapaukseen liittyi kyllä paljon muitakin manialle altistavia tekijöitä. Aiempien parin jakson aikana ei tullut mitään maanisia oireita.
Jos lääke tuntuu auttavan eikä sivuvaikutukset vaivaa, niin sitä kannattaa jatkaa ainakin puoli vuotta. Millään masennuslääkkeellä ei ole yksinään parantavaa vaikutusta. Sen pitäisi antaa sen verran lisäenergiaa ja toimintakykyä, että saa korjattua elämänsä epäkohtia. Kannattaa olla tyytyväinen vähäiseltäkin tuntuvasta vaikutuksesta, jos se auttaa elämässä eteenpäin. Mistään haittavaikutuksista ei kannata murehtia, jos hyöty on haittaa suurempi. Esim. lihominen ei ole venlafaksiinin tavallinen haittavaikutus. Mulla se on paremminkin vähentänyt ruokahalua ja auttanut terveellisempään ruokavalioon. Samoin liikuntaa on tullut harrastettua enemmän. Sosiaaliset suhteet ovat kiinnostaneet enemmän. Positiivinen vaikutus siis kertautuu.- gtbbubnkuuk
Jos sinut on diagnosoitu bipoksi jonkin lääkkeen vaikutuksen alaisena, olet saanut virheellisen diagnoosin.
Venlafaxinin haittavaikutuksissa sanotaan, että saattaa aktivoida bopo mania. Jos et ole koskaan ollut bipo tai maaninen ennen lääkkeen käyttöä, johtuu oireet lääkkeestä.
Miksi en halua olla psykiatrian kanssa missään tekemisissä, vaikka minusta on hyvin tärkeätä, että mielenterveyttä hoitavia tahoja on olemassa, johtuu juurikin siitä, että ihmisille syötetään kaikenlaisia mömmöjä, joista he menevät tavalla tai toisella sekaisin ja sitten isketään jokin virheellinen diagnoosi päälle. EI, EI JA VIELÄ KERRAN EI. Nykyinen malli saa olla ja jyllää, koska se tuo lääketehtaille hyvin paljon ja helposti rahaa.
- Sijoittaja2
Kiitos vinkistä, pitää ostaakin Orionin osakkeita.
Hyötyy edes vähän teistä. - ei lennä ei
Muuten hyvä lääke mutta seksin harrastamisesta ei tule mitään enää, vienyt kyvyn saada orgasmin :(
- Kävellen
Tiesitkös, että orgasmikyvyttömyys voi jäädä osittain tai kokonaan pysyväksi vaikka joskus lopettaisitkin aineen käytön.
- ehkä ehkä ei
masennuslääkkeet auttaa jos niihin uskoo, tämän väitteen allekirjoittaa jokainen ei lääketehtaiden tekemä tutkimus, eli lumetta suurin osa, ja se pienin osa jotka oikeasti hyötyy on niitä joille se zombie mode jonka ne vetäsee päälle on tavoiteltava vaikutus.
- arvostelu: A+
Juuri näin. Napakymppi analyysi. Mitenkäs asia saataisiin laajempaan ymmärrykseen, sitä en tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709