eli, mistä huomasitte, että odotatte kaksosia vai selvisikö se vasta ultrassa, oliko ensimmäiset viikot ns. erilaisia verrattuna yhden lapsen odotukseen?
mistä huomasitte
11
7800
Vastaukset
- Wilperi
Minä en ainakaan huomannut mistään!
Toisenkin muksun olemassaolo selvisi vasta toisessa ultrassa (np-ultrassa)viikolla 11 ja risat.
Kuulema voimakas ja pitkään kestävä pahoinvointi voi olla merkki kaksosuudesta, koska raskaushormonia erittyy niin paljon, mutta ei sekään pidä paikkaansa kaikkien kohdalla.
Vatsan kasvu myöhemmin on kyllä viimeistään aika varma merkki ;)- odottava äippä
Odotan onnelisesti 5:ttä lastani, raskaus tosin on jo 6.Mutta mitä vatsan kokoon tulee niin siittä ei ainakaa voi päätellä odottaako yhtä vai kahta. Itselleni joka olen pieni kokoinen on jo kahden viimísen raskauden aikana epäilty kaksois raskautta ison vatsan vuoksi(raskauteni näkyy jo toisella kuulla selvästi), mutta vaikka kävin jopa ylimääräisessä ultrassa epäilyn vuoksi ei toista lasta löytynyt eikä syntynykkää ku yx vaikka lääkäri pelotteli et vielä synnytyksessä voi ylläri ylläri syntyä kaks yhden sijaan.
- Maaria
Meillä on yksi poika ennestään, nyt ootan toista viikot on 11 3, ensi viikolla ultraan. Masu on kasvanut hieman enemmän kuin ekassa raskaudessa tähän mennessä (olen ajatellut että vatsanpeitteet oli tiukemmat ekalla kertaa...). Nyt tekee pahaa päivittäin, aamulla suht hyvä olo, mutta iltaa kohden pahenee. Kaikki hajut etoo ja juuri mitään ei tee mieli syödä. Väkisin koitan jotain näriä. Mitään rasvaista, grillattua ei tee mieli, yök! Mandariinit on ainoa mikä ei vielä ole tökkinyt vastaan ja maito. Eläähän niilläkin, Kai?? :))
-kaksosetko tulossa?-
- klaudiina
Aloin jo aikaisessa vaiheessa epäilemään, että sieltä olisi kaksi tulossa, sillä vatsa kasvoi todella hurjaa vauhtia.
Sitten näin enneunen, että odotan kaksosia.
ja viikolla 14 se sitten ultrassa varmistui. =)- Mare
Sama juttu, itsekin näin enneunen kaksosista, ennen kuin edes tiesin olevani raskaana...nyt on raskausviikot vasta aluillaan 4 5, hieman jännittynyt olo, pitääkö uni paikkansa...poikani 9 v. näki myös unen samoihin aikoihin kuin itse, että meillä oli tyttö ja poikavauvat, jotka oli samanikäiset. Mieli halajaisi ultraan lähiviikkoina:)
- mardu
Kun tulin raskaaksi tilasin samantien vaunut pienokaiselle. Miehelle vielä murjasin vitsinä että mitäs jos sielä onkin kaks. Kai se joku aavistus oli. Sitte ensimmäisessä ultrassa selvis että kakshan sielä oli. Ensin en meinannu tajuta sitä! Kahen viikon päästä uudelleen ultraan varmistamaan asia ja tottahan se oli!
Vaunut piti luonnollisesti pistää takasin. Kaksosten vaunut uskallettiin ostaa vasta ku oltiin laitokselta lähössä kotia... - Vaisnava
Ei todellakaan huomattu tai osattu ikimaailmassa odottaa! Ultrassa asia vasta selvisi.
Jälkiviisaana sitten myöhemmin totesin, että minulla oli kyllä klassiset "kaksosoireet" eli ihan poikkeuksellisen voimakas pahoinvointi ja mahakin niin turvoksissa ettei eräskään rouva, jolle pahoinvoinnin takia jouduin raskaudentilani aikaisin paljastamaan, uskonut viikkoja olevan niin vähän.
Eipä tosin ole kokemusta "yksösraskaudesta" paitsi keskenmenoon ennen ekaa ultraa päättyneestä - sehän saattoi myös olla kaksosraskaus, tosin silloin en voinut huonosti vaan päinvastoin tosi hyvin ja söin kuin hevonen. - sotanorsu
Joku fiksumpi olisi huomannut aikaisemmin: mulla 27vko ultra: 1 lapsi ja jotain???
31 vko: sairaalaan supistusten takia
34 vko leikkaus
Miksi ei huomattu: perätilassa molemmat,tasan sama b-mitta 27.vko.
Itse huomasin: kun mieheni ja minä laitoimme masun potkimis´kohdille 4 kättä= 2 kättä ja 2 jalkaa löydetty--mutta vielä jatkui säpinä muualla masussa... Ja sitten se aivan kamalan nopea masun kasvu... - Saaga
Mulla masu kasvoi aivan julmetusti alusta lähtien. Kaksosraskaudesta vitsailtiin lähipiirissä paljon. Olin tuplaväsy, mutten alokkaana osannut yhdistää sitä tuplaraskauteen.
Ihan pientä aavistusta mulla oli, mutta vasta ultrassa kaksosraskaus selvisi ja huomasimme vitsien toteutuvan. Saimme syksyllä kaksospojat ja nyt vitsailemme kaksostytöistä... - Elina Kristiina
Pahaa oloa aamusta iltaan, unta palloon yöllä ainakin 10 h ja päivällä 3-5 h, housut alkoivat puristaa yllättävänkin aikaisin. Miestä pelottelin ajatuksella että jos niitä onkin kaksi, mutta keskustelu jäi siihen. Ensinmäisessä ultrassa asia selvisi ja oli kovin tyhjentävä ilmoitus... Pari päivää ja "Shokkihoito" ohi :) nyt mennään vasta viikoilla 16(vatsallaan turha yrittää edes olla kun olo on kuin kilpikonnalla selällään...)
- kaksosten äiti minäkin
kaksosista viikolla 12 ultrassa. Mullei ollu kovin kummosia oireita koko raskausaikana, vatsakin alkoi pyöristymään about 25 viikolla. 28 viikolla jäin töistä sairaslomalle, työ oli fyysiseti raskasta, joten oli jo pakko jäädä vauvojenkin takia, vaikka tuntuikin, että olisin vielä jaksanut olla.. Pyöräilin loppuun asti työmatkat ja muutenkin puuhailin kaikkea entiseen malliin.(Nautintoaineet tietysti jäi heti alusta asti pois). Kaksi tervettä ja hyvin voivaa vauvaa tuli maailmaamme hieman etuajassa ja nyt ovat terveitä, tomeria ja kaikin puolin suloisia 14 viikon ikäisiä vauvoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445842
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise953327- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854