Veneilettekö?

Kiltti mies.

Ostin kesällä veneen ja olen veneillyt ahkerasti joka viikko.Tänäkin aamuna kävin veneilees ja kalassa. Sain 11 siikaa verkoilla. Oon ihan koukussa veneilyyn mutta ei voi joka päivä mennä kun tuulee ja veneeni ei ole mikään iso, 5 heppane moottori vain mutta kyllä sillä kalaan pääsee. Bensakin maksaa mutta myyn siiat mun äidfn veljen perheelle joten saan bernsarahaa siitä ja itse pidän pari siikaa.

7

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalastus on kyllä mukavaa ja mieli lepää mukavasti vesillä. Itselläni ei ole omaa venettä mutta kalaan on päästävä joka kesä :)

    • erakko

      Joo, omistan veneen ja kalastankin harrastuksen vuoksi. Joku kesä soutelin oikein kuntoa ylläpitääkseni, mutta nyt pelkkä soutelu keskellä järvenselkää tuntuu vähän tylsältä. Järvi - sen äärellä elämän asuneena - ei enään vetoa sillä lailla kuin joskus nuorempana.

      Muikkuverkkoja on mukava kokea kesällä varhain aamulla kun muut vielä pääosin ovat levolla. Möisin itsekin kalaa, mutta nykyisin laki panee kovat vaatimukset kaikelle elintarvikekaupalle. Toisaalta pienessä kylässä kateuskin vaivaa. Täällä päin on pari kolme ammatikseen kalastavaa ja minun uskallukseni ei riitä lähteä viemään heiltä leipää suusta. Kalan kauppaaminen isommassa kylässä kuten kaupungeissa tuntus näin äkkiseltään ajatellen helpommalta, vai kuinka? Veneily on ihan jees noin yleensä - mitäs sanotte kala-eemelistä: http://51.fi/MN ?

      • Kiltti mies.

        Kyllä meikä on kaupunki ihminen. Joskus olis mukava tollaseen erämaahan mennä parik päiväksi mut ei sitä jaksais kuukausia. Ammatikseen kalastavankin pitäis aina saada saalista kun bensat ja kuluja on. Itsellä ei nyt isoja kuluja ole kun pieni vene.


      • kaks tyyliä

        Torilla onnistuis tai jos tietää yksityiset et ketkä ostaa.


    • Kiltti mies.

      Jos maanantain menis taas heittää siika verkot vesille ja heittäis uistinta samalla, jos on siis hyvä ilma. Kovalla tuulella ei voi mennä kun meikäl on niin pieni vene kuitenkin. Kyllä tääl raumalla on hyvät kala mestat et lääniä riittää

      • erakko

        Järvellä tykkään mennä kalaan ihan Linkolan malliin soutamalla, alle kilometrin matka syvänteelle missä muikut viihtyvät. Olikohan Raumalta kotoisin Tapio Koivukari? Hänen saaristolaistrilogiastaan tykkäsin kovasti vaikka vähän murre teki hankaluuksia. Ilkka Pitkälahti on kirjoittanut Soutaja-nimisen kirjan joka löytyy omastakin kirjahyllystä. Ja nyt vastikään ostin Juha Hurmeen uusimman kirjan "Nyljetyt ajatukset"- jossa Juha (tosin eri nimellä) kaverinsa kanssa soutavat Kustavista Hailuotoon ja pohtivat siinä sivussa elämän menoa. Kirja on vielä korkkaamatta ja odottaa pitkiä talven iltoja. Linkolahan teki aikanaan myös hurjia souturetkiä, monesti vaimonsa kanssa. Mitens verkkokalastus onniistuu merellä? Itse pyydän muikkuja pinnasta.


      • erakko
        erakko kirjoitti:

        Järvellä tykkään mennä kalaan ihan Linkolan malliin soutamalla, alle kilometrin matka syvänteelle missä muikut viihtyvät. Olikohan Raumalta kotoisin Tapio Koivukari? Hänen saaristolaistrilogiastaan tykkäsin kovasti vaikka vähän murre teki hankaluuksia. Ilkka Pitkälahti on kirjoittanut Soutaja-nimisen kirjan joka löytyy omastakin kirjahyllystä. Ja nyt vastikään ostin Juha Hurmeen uusimman kirjan "Nyljetyt ajatukset"- jossa Juha (tosin eri nimellä) kaverinsa kanssa soutavat Kustavista Hailuotoon ja pohtivat siinä sivussa elämän menoa. Kirja on vielä korkkaamatta ja odottaa pitkiä talven iltoja. Linkolahan teki aikanaan myös hurjia souturetkiä, monesti vaimonsa kanssa. Mitens verkkokalastus onniistuu merellä? Itse pyydän muikkuja pinnasta.

        Merellä aikamoinen aallokko! katselin Eivorin nettikamerasta myskyä (http://urly.fi/iks ).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      69
      4938
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1846
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1556
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe