Olen menossa päiväkotiin suorittamaan lähihoitajan näyttöä. En ole koskaan ollut päiväkodissa joten millainen se toimintatuokio siellä sitten on joka pitää pitää, antakaa joku esimerkkejä ja miten pitkiä ne tuokiot siellä on.
KIITOS
lähihoitajan TOIMINTATUOKIO
13
45935
Vastaukset
- LH'04
kehitä lapsien ikään sopiva opettavainen leikkituokio, esim eläimiin tai urheilulajeihin liittyvä. tuokio ei saa olla liian pitkä että lapset jaksavat keskittyä, n. 15 min olis aika sopiva mun mielestä.
yleensä päiväkodeista löytyy omasta takaa jotain runo- tai lorukirjoja, joista voi kehittää leikkejä. suuremmat lapset tunnistavat jo kirjaimia ja niistä voi helposti kehittää leikin tai pelin.
voit kehittää saliin lapsille jonkun radan ja sen ympärille tarinan. lapset ovat todella innoissaan, toimivaksi testattu juttu.
mielikuvitusta vaan niin kyllä se oma juttu löytyy. tsemppiä vaan!- minä
annan näytön pari viikkoa ennen joulua joten oiskohan joku jouluinen leikki hyvä, mistähän saisin joululeikki vinkkejä?? Onko ne pakko olla "opettavia"
- lähihoitaja
Ihmettelen, että miten lähihoitaja opiskelija ei ole ollut päiväkodissa työharjoittelussa? Vai olitko koulun puolella? Eikö se ole pakollinen harjoittelu tuo kasvun tukeminen????
Leikkituokio voi olla vaikka päiväkodin aamupiiri!- näyttö ja harjoittelu eri asia
sinä, joka kirjoitit ja ihmettelit harjoittelusta päiväkodista-lisätietoa sinulle: luepa kysymys uudelleen, ei puhuttu harjoittelusta vaan näytönantamisesta, ovat kaksi eri asiaa.
- lähihoitajlähäria
Valmistuin viime vuoden alussa lähihoitajaksi ja tein kasvun näytön dementikkovanhusten parissa. Ei ole mikään pakko olla lasten parissa. Kasvun tukemistehtävää on kaiken ikäisten ihmisten parissa. Valmistuin vammaistyöstä ja tein 2 näyttöä vanhusten puolella ja 2 kehitysvammaisten puolella. Näin siksi, että aion työskennellä kehitysvammaisten parissa. Kuten nyt työskentelen.
- Sarkku
Toimintatuokio voi olla vaikka askartelua jostain esim. vuodenaikaan liittyvästä tai jonkun juhlapäivän ollessa lähellä jotain siihen liittyvää. Tai sitten esimerkiksi ns.temppurata, johon lapsille tehdään esteitä, tunneleita ym. toimintapisteitä. Tietenkin täytyy ottaa lasten ikä ja kehitys huomioon tuokiota suunnitellessa. Mutta tässä muutama esimerkki...
- wilma002
Mitenkäs olisi liikunnallinen tuokio,Esim. seikkailurata tms.
Aivan varmasti saat pidettyä lapset mukana koko ajan.
Tai:
* musiikkituokio (jos laulutaitoa riittää)
* Leivontaa
* Retki jonnekkin, vaikkapa vaan osan lapsien kanssa jos olet yksin.
.... vaihtoehtoja on monia....
- Toinen opiskelija
Olen myös lähihoitaja opiskelija ja jo aika loppusuoralla, koska valmistun joulukuussa. Pidin toimintatuokioita päiväkodissa, yksi oli nukketeatteri esitys, joka kesti n. 30min. Sitten askartelimme yhden tuokion, n. 40min. Kolmas tuokio oli laulua ja leikkiä, eli esim. jos sul lysti on.... pantomiimia..... ja näet kyllä muitten tuokioita, ennen omaa näyttöäsi. Se on aika omavaltainen päätös, minkälaisen tuokion pidät. Voi mennä vaikka ulos, tehdä temppurata, tai retki luontoon, sekin on toimintatuokio. Mahdollisuuksia on rajattomasti, esteenä vain oma mielikuvitus.
T: Mielenterveyteen ja päihteisiin erikoistuva.- niminerkki
"Mielenterveyteen ja päihteisiin erikoistuva."
Miten päihteisiin erikoistutaan? Pitääkö käyttää kaikkia päihteitä, vai riittääkö että käyttää vaikka 1-3 päihdettä? Pitääkö käyttää päivittäin, vai voiko viikonloput ja pyhät pitää vapaata?
- IDEAT VÄHISSÄ
Minulla on saman tyylinen ongelma.
Olen päiväkodissa työharjoittelussa. Siellä on nalle teema meneillään ja minun pitäisi vetää jokin NALLE AIHEINEN OHJATTUTUOKIO heidän METSÄRETKELLÄÄN. Olen 2-vuotiaiden ryhmässä enkä keksi mitään sen ikäisille. Olisiko jollakin ideoita? - opislekia
Itse olen nyt toista vuotta lähihoitaja opintojen parissa meneillään on kt. Näyttöjä olen suorittanut 2 ja harjotteluita 3. Kto:n harjoittelu ja näyttöni tapahtuivat päiväkodissa 0-3 vuotiaiden kanssa, toteutin kaksi toiminnallista tuokiota. Molemmissa harjoittelimme motorisia taitoja. Hienomotoriikkaa kolme vuotiaille, opetelimme leikkaamaan saksilla ympyrän jonka koristelimme, siitä tuli joulukuuseen oikein hieno itse tehty koriste. Toisessa tuokiossa oli karkeaa motorikkaa, toteutin sen liikunnan avulla. Tein temppu radan saliin, radalla harjoitettiin tasapainoa, kävelemällä pitkää penkkiä pitkin, tarkkaavaisuutta heittämällä hernepusseja ämpäriin yms. Tuokioiden ei kannata olla pitkiä varsinkaan pienillä lapsilla jotta kärsivällisyys ja mielenkiinto pysyy. Hohu jaksolla pidin toiminnallisia tuokioita joissa leivottiin, ulkoiltiin ja luettiin päivän lehti, katselimme vanhoja valokuvia. Tuokioita ei ole hankala keksiä ja kannattaa kysyä itse kohde ryhmältä mistä he pitäisivät. Myös työntekijöiltä kannattaa kyselle minkalaisia tuokioita he ovat pitäneet ja mitä niistä on pidetty.
Ulkona pienille lapsille voi järjestää suunnistuksen tapaista. Kannattaa ensin tutustua minkalaisessa ympäristössä tuokio toteutuu, esim. metsä polku vai leikki puisto. Kuva suunnistus on aina ollut suosittu. Mutta esim. metsä polulle voisi merkitä reitin ja reitin varrelle voi piilotta kuvia tai esineitä jotka täytyy löytää.- Kielioppi
Yhdyssanoja voisit hieman myös opiskella, kun kirjallisia töitäkin ymmärtääkseni aika paljon teette.
- Opiskeliaa
No anteeksi jos kielioppini on huono tai muutama väli tullu liikaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313984- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302363
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122220- 381949
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481582- 1411487