Savipuoli

Roosa

Lääkäri sanoi minulla olevan savipuoli ja käski levittää ongelma alueelle nizoral voidetta kerran päivässä. Nyt on jo kohta 3vk kulunut eikä läikät ole hävinneet yhtään. Onko kellään kokemusta kuinka kauan menee että nizoral alkaa tehota? Vai eikö tämä ole oikea lääke minulle?

9

9339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piia

Itselläni oli sitkeä savipuoli,käytin Nizoralia viitisen viikkoa,ei mitään apua,sitten sain oraalisesti otettavan lääkken ja sillä homma hoitui.

• Pulmunen

Myös mulla oli erittäin pahasti levinnyt savipuoliihottuma vaivana kauan aikaa.
      Lopulta menin ihotautilääkärille joka määräsi lääkekuurin.
      Tabletti otettiin kerran viikossa kuukauden ajan ja todellakin vaikutti!
      Myös sinun kannattaa kääntyä ihotautilääkärin puoleen.

• DrLars

Omalääkärikin (terveyskeskuslääkäri) voi kirjoittaa Nizoralia suun kautta. Ihotautilääkäriä ei tarvita välttämättä.

• Pelleriini

Mulla on ollut savipuoli parikymmentä vuotta. Jostain syystä se välillä röyhähtää esiin. Käytän sen hävittämiseen tavallista Selukos shamppoota (apteekista). Sivelen sitä laikkuihin yöksi ja pesen aamulla.

• poo

Itellä ollut savipuoli nyt joku 5 vuotta ja se on uusinut sinä aikana hoidon jälkeen noin 6kk välein. Aluksi söin tosi kallista lääkettä nimeltä Diflucan, sitä piti syödä kuukauden kuuri ja hintaa oli ~120 euroo. Sittemmin sen teho loppui ja kävin kokonaan toisella lääkärillä.

Uusi lääkäri määräs mulle 2xNizoral 100mg tablettia kerta-annoksena ja tablettien ottamisen jälkeen piti hikoilla oikeen kunnolla, jotta lääkeainetta tulisi mahdollisimman paljon ihonpinnalle. Myöskään suihkuun ei saanut mennä kuin vasta seuraavana aamuna.

Oli muuten monen monta kertaa halvempi hoitu kuin toi aikaisempi, paketissa oli 10 tabuu ja niistä kului kaksi ja hintaa paketilla oli reilu 10 euroo. Myös läiskät lähti noin 2 viikossa.

• versicolor

Mulla on kans ollut Savipuoli noin 15 vuotta. Olen viimeisen 2 vuoden aikana käyttänyt Nizoral tabletteja myös 2x200mg kertannoksena kerran vuodessa ( huom. ottettava ruan kanssa, koska muuten ei vissiin imeydy hyvin ) ja hikijumppaa ja 12 tunnin jälkeen suihkuun. Ja on toiminut tosi hyvin tähän asti kunnes tänä vuonna ei tuntunut auttavan ja sen takia 2 viikkoa käsittelyn jälkeen ostin Nizoral voidetta ja käytin sitä 5 päivää ( jätetään iholle 5 minuutiksi ) ja nyt yli 2 viikkoa sitten ja ihottuma on mielestäni vähenynyt mutta ei poissa kokonaan ( olen aina ottanut runsaasti aurinkoa joka kuurin jälkeen ) jonka pitäisi nopeuttaa pigmentin parantumista. ( Edellisinä vuosina ihottuma melkein kokonaan kadonnut auringon oton jälkeen )Apteekista sanoivat että se johtuu siitä että voide vaikuttaaa hitaasti ja nyt mietin että miksi tabletit eivät tehonneet tänä vuonna ? ja yritän uudelleen... mutta tabletit ovat vissiin aika tujua tavaraa maksalle. Oks kellään ollut vastaavanlaisia kokemuksia ??

• Nyt hyvä
        versicolor kirjoitti:

Mulla on kans ollut Savipuoli noin 15 vuotta. Olen viimeisen 2 vuoden aikana käyttänyt Nizoral tabletteja myös 2x200mg kertannoksena kerran vuodessa ( huom. ottettava ruan kanssa, koska muuten ei vissiin imeydy hyvin ) ja hikijumppaa ja 12 tunnin jälkeen suihkuun. Ja on toiminut tosi hyvin tähän asti kunnes tänä vuonna ei tuntunut auttavan ja sen takia 2 viikkoa käsittelyn jälkeen ostin Nizoral voidetta ja käytin sitä 5 päivää ( jätetään iholle 5 minuutiksi ) ja nyt yli 2 viikkoa sitten ja ihottuma on mielestäni vähenynyt mutta ei poissa kokonaan ( olen aina ottanut runsaasti aurinkoa joka kuurin jälkeen ) jonka pitäisi nopeuttaa pigmentin parantumista. ( Edellisinä vuosina ihottuma melkein kokonaan kadonnut auringon oton jälkeen )Apteekista sanoivat että se johtuu siitä että voide vaikuttaaa hitaasti ja nyt mietin että miksi tabletit eivät tehonneet tänä vuonna ? ja yritän uudelleen... mutta tabletit ovat vissiin aika tujua tavaraa maksalle. Oks kellään ollut vastaavanlaisia kokemuksia ??

Minulla on uusiutunut noin 1/2 vuoden välein ja 2 x tabletti on auttanut. mietin että voisiko joku hivenaine puutos vaikuttaa, uusiutumiseen ?

• jk'jåok'h

Kävin kanssa noista länteistä lääkärillä ja kertoi, että savipuolihan se hänen mielestään oli. Sain juurikin tuon 2 tablettia kerta-annoksena, mutta ei kyllä vaikuttanut yhtään mitään.

Itselläni nuo läntit kuitenkin ruskettuvat melkein normaalisti, joten voisiko kyseessä olla joku muu ihosairaus kuin savipuoli?

Kesällä ne laikut siis kyllä ruskettuvat, mutta jotenkin ne vain erottaa sopivassa valaistuksessa aavistuksen erilaisen ihon takia. Kunhan osaa vain katsoa tarkasti.

Taidan kokeilla jotain selsun shampoota vielä, josko se auttais.

• täplikäs

saattaa olla myös vitiligo, eli valkopälvi. Itselleni puhkesi noin vuosi sitten ja muutaman kuukauden yritin hoitaa kuin savipuolta, myös kaksi lääkäriä epäili savipuolta ennen kuin diagnoosiksi tuli vitiligo. Nyt olen jo melkein hyväksynyt läikät, ei niihin edes kiinnitä enää huomiota. En halua pelotella mutta sekin vaihtoehto on olemassa, ovat nimittäin hyvin samannäköisiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe