Olen aloittamassa talon rakentamista kahden erinimisen tien väliin. Kummaltakin tieltä tehdään pihatienpätkä talon pihaan. Etäisyys taloon on kummaltakin tieltä sama. Miten talon osoite siis määräytyy? Kumpaan tiehen se liitetään?
Kuka tämä asian ylipäätään päättää, ja mistä osoitteen määräytymisestä voi kysyä?
Osoitteen määräytyminen
4
3829
Vastaukset
- juu
Minä kävin kysymässä kaupungin teknisestä toimistosta ja sieltä osasivat kertoa tulevan osoitteen, kun kartalta näytin tontin paikan.
- pena
Sieltä pain mistä numerointi alkaa niin oikella puolella on parilliset numerot esim 24 ja vasemmalla puolella parittomat numerot 25.. 27.. 29. Tien alusta mitataan matka pihatien liitymään.
Jos matkaa on 240m niin numero on 24 jos talo on tien oikealla puolella ja 25 jos vasemalla. jos matka 250m niin numerot 26 tai 25 riipuen kummalla puolella tietä.
Yleiset numeroinin alkamissuunnat Ison tien laidasta. tai kaupunki tai kuntakeskuksen lähemästä päästä. - tuota
Kysäise tonttirekistrin pitäjältä mikä on tontin osoite, mun käsittäkseni se on jo annettu. Jos rakennuspaikallasi ei ole osoitetta ja se rajoituu molempii teihin niin käsittääkseni voit itse valita kumpi kaduista tulee kotikaduksesi. Ja käytät sitten sitä joka paikassa.
- Anonyymi
Juntti kylässä on numerot väärällä puolen katua, yleensä kadunnumerointi pitäisi alkaa aina idästä länteen ja etelästä pohjoiseen??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2343483- 623082
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I652663Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk342547Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve832120Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä851909Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro191885Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva401842Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.931711Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli691063