Olen aloittamassa talon rakentamista kahden erinimisen tien väliin. Kummaltakin tieltä tehdään pihatienpätkä talon pihaan. Etäisyys taloon on kummaltakin tieltä sama. Miten talon osoite siis määräytyy? Kumpaan tiehen se liitetään?
Kuka tämä asian ylipäätään päättää, ja mistä osoitteen määräytymisestä voi kysyä?
Osoitteen määräytyminen
4
3670
Vastaukset
- juu
Minä kävin kysymässä kaupungin teknisestä toimistosta ja sieltä osasivat kertoa tulevan osoitteen, kun kartalta näytin tontin paikan.
- pena
Sieltä pain mistä numerointi alkaa niin oikella puolella on parilliset numerot esim 24 ja vasemmalla puolella parittomat numerot 25.. 27.. 29. Tien alusta mitataan matka pihatien liitymään.
Jos matkaa on 240m niin numero on 24 jos talo on tien oikealla puolella ja 25 jos vasemalla. jos matka 250m niin numerot 26 tai 25 riipuen kummalla puolella tietä.
Yleiset numeroinin alkamissuunnat Ison tien laidasta. tai kaupunki tai kuntakeskuksen lähemästä päästä. - tuota
Kysäise tonttirekistrin pitäjältä mikä on tontin osoite, mun käsittäkseni se on jo annettu. Jos rakennuspaikallasi ei ole osoitetta ja se rajoituu molempii teihin niin käsittääkseni voit itse valita kumpi kaduista tulee kotikaduksesi. Ja käytät sitten sitä joka paikassa.
- Anonyymi
Juntti kylässä on numerot väärällä puolen katua, yleensä kadunnumerointi pitäisi alkaa aina idästä länteen ja etelästä pohjoiseen??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k314024- 442741
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422715- 302453
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82445Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3142263- 381979
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481642- 1411497