Olen aloittamassa talon rakentamista kahden erinimisen tien väliin. Kummaltakin tieltä tehdään pihatienpätkä talon pihaan. Etäisyys taloon on kummaltakin tieltä sama. Miten talon osoite siis määräytyy? Kumpaan tiehen se liitetään?
Kuka tämä asian ylipäätään päättää, ja mistä osoitteen määräytymisestä voi kysyä?
Osoitteen määräytyminen
4
3932
Vastaukset 4
- juu
Minä kävin kysymässä kaupungin teknisestä toimistosta ja sieltä osasivat kertoa tulevan osoitteen, kun kartalta näytin tontin paikan.
- pena
Sieltä pain mistä numerointi alkaa niin oikella puolella on parilliset numerot esim 24 ja vasemmalla puolella parittomat numerot 25.. 27.. 29. Tien alusta mitataan matka pihatien liitymään.
Jos matkaa on 240m niin numero on 24 jos talo on tien oikealla puolella ja 25 jos vasemalla. jos matka 250m niin numerot 26 tai 25 riipuen kummalla puolella tietä.
Yleiset numeroinin alkamissuunnat Ison tien laidasta. tai kaupunki tai kuntakeskuksen lähemästä päästä. - tuota
Kysäise tonttirekistrin pitäjältä mikä on tontin osoite, mun käsittäkseni se on jo annettu. Jos rakennuspaikallasi ei ole osoitetta ja se rajoituu molempii teihin niin käsittääkseni voit itse valita kumpi kaduista tulee kotikaduksesi. Ja käytät sitten sitä joka paikassa.
- Anonyymi
Juntti kylässä on numerot väärällä puolen katua, yleensä kadunnumerointi pitäisi alkaa aina idästä länteen ja etelästä pohjoiseen??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va651842Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3661199- 139982
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu16891- 82655
Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63642- 41628
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa99611- 45538
- 56529