Alunperin töllöttimen katsomattomuus tässä piirissä on tullut siitä, että sosialisti nimeltään Hertta Kuusinen sattui olemaan YLE:n pomo, eikä tällaista aatesuuntaa edustavaa henkilöä katsottu lahkolaispiireissä suopeasti. Ajan myötä on tullut rationaalisempia perusteluja sille ettei tv:tä katsota, kuten esim. se, että tv:n katselu vie aikaa perheeltä. Käsittääkseni mitään varsinaista kieltoa ei tällä lahkolla ole koskaan kuitenkaan ollut.
TV kielto
9
635
Vastaukset
- Arvo"Poika"Tuominen
ole koskaan ollut TV:n tai radion pomoja.
- vanh.lest
Se on että emme hanki kotiin TV:tä.
Sieltä tulis kaikki paha uskovaiseen kotiin.
Eikä se ole näin ollen tarpeellinen. Siis emme halua kotiimme TV:tä!
Näin on koko vl:ien yhteinen päätös tehty, siis tällaiselta pohjalta. Mikä on mielestäni erittäin hyvä asia.
Täytyyhän edes uskovaisten koti saada olla rauhassa tämän maailman pahoilta asioilta.Ettei pahuus ja maailman mielisyys meissä saisi otetta ja lisääntyisi. Joku oli pojan vaatimuksesta ostanut telkun, no isä oli muka määränny, ettei saa kattoa kuin sitä tai tätä, mutta poika oli kiivastunut ja tappanut isän. Liekö totta tuo juttu. Mutta muistelen jonkun tuollaisen tarinan jostain lukeneeni.
- emppo
Leenu.n kirjoitti:
Ettei pahuus ja maailman mielisyys meissä saisi otetta ja lisääntyisi. Joku oli pojan vaatimuksesta ostanut telkun, no isä oli muka määränny, ettei saa kattoa kuin sitä tai tätä, mutta poika oli kiivastunut ja tappanut isän. Liekö totta tuo juttu. Mutta muistelen jonkun tuollaisen tarinan jostain lukeneeni.
Tv on hyvä asia. Ja hieno keksintö. Mutta Tv:stä tulee niin paljon sellaista ohjelmaa, joka ei tue meidän arvojamme. Meitä on neuvottu olemaan hankkimatta kotiimme tv:tä, koska se ei ole meille välttämätön kapine. Toki tvstä tulee paljon hyvääkin ohjelmaa ja tulee aina katottua, jos semmoiseen paikkaan sattuu ja hyvä ohjelma tulee. Siinä ei ole mitään pahaa. Tv ei sinänsä siis ole mikään synti. Ajan saatossa olemme olleet hyvin tyytyväisiä ratkaisuun, että emme hanki tv:tä kotiimme. Monet psykologiset tutkimukset ovat sen myöskin osoittaneet. Tv:llä on myös huonoja vaikutuksia muutenkin kuin uskonelämän kannalta. Vaikka toki on hyviäkin.
- Toinen vl
emppo kirjoitti:
Tv on hyvä asia. Ja hieno keksintö. Mutta Tv:stä tulee niin paljon sellaista ohjelmaa, joka ei tue meidän arvojamme. Meitä on neuvottu olemaan hankkimatta kotiimme tv:tä, koska se ei ole meille välttämätön kapine. Toki tvstä tulee paljon hyvääkin ohjelmaa ja tulee aina katottua, jos semmoiseen paikkaan sattuu ja hyvä ohjelma tulee. Siinä ei ole mitään pahaa. Tv ei sinänsä siis ole mikään synti. Ajan saatossa olemme olleet hyvin tyytyväisiä ratkaisuun, että emme hanki tv:tä kotiimme. Monet psykologiset tutkimukset ovat sen myöskin osoittaneet. Tv:llä on myös huonoja vaikutuksia muutenkin kuin uskonelämän kannalta. Vaikka toki on hyviäkin.
minusta on käydä muualla katsomassa kuin itse omistaa TV.
- Konnunsuo
vai että tv:stä tulis kaikki paha uskovaisen kotiin. ja täältä netistähän ei löydy mitään pahaa. Niinkö? Suomen tv:stä ei varmaan tule esim. lapsipornoa. Mutta näiköhän jäis netistä löytymättä?
- emppo
Toinen vl kirjoitti:
minusta on käydä muualla katsomassa kuin itse omistaa TV.
Niin, en tarkoittanut sitä, että joka ilta kävisin naapurissa katsomassa hyvä tv-ohjelmat. Mutta jos työpaikassa tai muualla missä ikinä liikkuukaan on tv auki, niin en toki laita mustia lappuja silmille. :)
- emppo
Konnunsuo kirjoitti:
vai että tv:stä tulis kaikki paha uskovaisen kotiin. ja täältä netistähän ei löydy mitään pahaa. Niinkö? Suomen tv:stä ei varmaan tule esim. lapsipornoa. Mutta näiköhän jäis netistä löytymättä?
niin. totta puhut. nettissä on myös kiusauksia. Mutta toisaalta netti on melko tärkeä tiedonkulku kapine tänäpäivänä.. tietty on hyvä miettiä, jos itselle on vaikea pitää rajoja missä surffailee, että hankkiiko silloin nettiä kotiinsa vai ei...
- reeinhard
Valtiovalta on suunnitellut laittavansa televisiolupapakon. Mitäs sitten tehdään, kun pitää maksaa tv-lupa, vaikka ei olis koko töllötintä.
Olis se kyllä sietämätöntä maksaa kallis lupamaksu siitä huolimatta, vaikkei omistais.
Se on se Sailaksen röpi siellä, joka suunnittelee kaikkea mielettömyyksiä.
Se haluais kaikki sosiaalietuudetkin poistaa.
Mokoma Herranröpi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514