oikikseen hakeminen

Suuret haaveet D:

Haluaisin päästä oikikseen. Tiedän että sinne on todella vaikea päästä. Olen kuullut. En ole vielä koskaan itse hakenut, koska valmistun ylioppilaaksi tänä syksynä.

En haluaisi pitää välivuotta. Olen valmis panostamaan opiskelupaikan eteen ihan täysillä. Olen kuitenkin kuullut, että oikikseen päässeet käyvät lähes aina jonkun valmennuskurssin. Haluaisin kuulla ihmisten kokemuksia oikikseen lukemisesta, valmennuskursseista ja siitä, että miten valmistautuminen sujui ja miten menestyitte.

Suurin ongelma joka minua häiritsee on se, että minun pitäisi mitä imeisemmin muuttaa Turkuun valmistautumisen ajaksi, koska valmennuskurrssit tarjotaan siellä. En koe olevani niin nerokas että pääsisin samalle tasolle parhaimpien valmennuskurssin käyneiden hakijoiden kanssa, jos itse valmistaudun yksin ilman mitään aikaisempaa kokemusta koko tiedealasta

Olisi myös kiva kuulla ammattia vastaavasta työstä, jos joku oikiksesta valmistunut sattuu tämän lukemaan. Toisesta keskustelusta luin , että palkka ei välttämättä olekaan mikään huikea (n.300€).

En aikaisemmin ole ollut tulevan ammattini palkasta niin kiinnostunut, mutta kyllä se nyt alkaa jo vähän kiinnostamaan kun olen joutunut omista raha-asioistani huolehtimaan ja stressaamaankin..

Toisaalta olen vähän miettinyt myös hallintotieteellistä, joka ei päällepäin ainakaan kuulosta yhtä mielenkiintoiselta. Mutta palkka taitaa olla samaa tasoa. Ja mikä tärkeintä kohtuullisemmat mahdollisuudet päästä sisään.

4

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suuret haaveet D:

      *3000€ :D

    • Suuret haaveet D:

      Korjatkaa jos olen väärässä... Tiedän luultavasti hyvin vähän..

    • TuoreOikisFuksi

      Suuria haaveita pitää ollakin. Jos ei ole kunnon tavoitteita ei voi koskaan onnistua isosti.

      Oikikseen on vaikea päästä, mutta ei mitenkään mahdoton jos tosissaan haluaa. Voisin kirjoittaa pitkänkin vastauksen, mutta en jaksa näin iltamyöhään enää, joten saat tiiviimmän version.
      Pääsykoeluku-urakka on todella raskasta ja kuluttavaa ja sille pitää käytännössä uhrata kahden kuukauden ajaksi kaikki muu elämä. Itse pääsin toisella kunnon hakukerralla ja kolmannella kerralla kaikkiaan.
      Ekalla kerralla suoraan lukiosta ei ollut mitään käsitystä, mitä homma vaatii ja sieltähän tuli kahden käden sormilla laskettava pistemäärä. En tuolloin käynyt valmennuskurssia.
      Seuraavaksi armeijan jälkeen ja muutin tosiaan Turkuun kimppakämppään valmennuskurssia varten. Valmennuskurssi ei ole välttämätön, mutta se on erittäin hyödyllinen ensimmäisellä kerralla. Tällä kierroksella panostin kunnolla ja tosissaan, mutta elämää oli muutenkin ja pidin "jaksamisen vuoksi" ihan lukuaikatauluni mukaisesti vapaapäivän viikossa. Noh, jäin parin pisteen päähän. Toisella kunnon kerralla olin jo muuttanut vakinaisesti (en pelkästään hakuja varten) Turkuun ja uhrasin kahdeksi kuukaudeksi ihan oikeasti kaiken muun elämän niille neljälle kirjalle ja pääsin sisään heittämällä. Kävin valmennuskurssin toiseen kertaan, mutta ilmankin olisi (varmaan) pärjännyt. Kurssin suurin hyöty on oikeus->tieteellisten

    • asdfasdfasfd

      Palkkaus on vastavalmistuneella varmaan tuota luokkaa. Siitä se lähtee kasvamaan tehtävien muuttuessa. Ei tuore OTM ole mitenkään vielä valmis juristi ja palkka kuvastaa sitä myös. Työssä sitä oppii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe