Hyvä harrastus ketterälle?

jondebaum95

Eli tarvitsen apua ja loin sitä varten tunnukset tänne ku en enää keksiny mistä voisin etsiä vastauksia...

Syyslomalla tuli "vähän" syötyä, ja nyt pitäis alottaa liikuntaharrastus. Mulla on surkea kunto, mutta löytyy räjähtävää nopeutta eli ns. nopeusvoimaa ja myös ketteryyttä. Laitoin Palstaksi kamppailulajit, koska niistä voisin olla kiinnostunut. Olen harrastanut pari vuotta Judoa, ja koin sen tylsäksi. Löytyykö minulle paremmin sopivia kamppailulajeja?

Auttakaa tämä läski liikkeille! Kiitos :3

10

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanmoodo
    • Ei kipuu ei hyötyy;)
    • reality time

      Läskit lähtee vain ja ainoastaan syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Piste.

      Urheileminen toki kuluttaa energiaa, mutta myös lisää ruokahalua, mikä on syytä ottaa huomioon syömällä oikein. Laatua määrän sijaan.

      Kamppailulajeja noin yleisesti ei juuri käytetä painonhallintaan. Riippuu miten treenaa ja millä volyymilla. Jos käyt jonkin lajin peruskurssia kerran pari viikossa, niin eipä siinä läski pala eikä sydän-verisuonisto vahvistu.
      Kyllä se kunto hankitaan lenkkipolulla. Ei siihenkään ole mitään kiertotietä. Voima kuntosalilta (jalkakyykky).

      Parhaiten läski palaa, kun pelaat vaikka katukorista joka päivä.

      Jos kuitenkaan ei oikein kiinnosta mikään muu kuin kamppailu (kuten itselläni on tilanne), niin ei kai siihenkään ole mitään muuta reseptiä, että otat itseäsi niskasta kiinni ja menet kokeilemaan. Jos ei painiminen kiinnosta, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää potkunyrkkeilylajit. Eikö niin?

      • Ei kipuu ei judoo

        Kamppailulajeja ei käytetä painonhallintaan, mutta painoluokkaurheilussa painon pitää olla hallussa. Se on kuitenkin toinen tarina.

        Jos nimimerkin -95 on syntymävuotesi, olet siinä iässä että voit treenata judoa minkä sielu sietää. Ikäisesi kilpailijat treenaavat kaksi kertaa päivässä, plus palauttavat harjoitukset, mutta jos tyydyt vaikka kuuteen kovaan treeniin viikossa, ylipainon ylläpito vaatii aikamoista ahmimista.


    • Kiitos kaikille avusta! Hyviä ideoita ja motivaattoreita teidän kommentit :)

      Judoon en enää lähde takasin hieman henkilökohtaisista syistä, mutta tuo han moo do vaikutti ihan kiintoisalta.. Sen nettisivuilla oli hienonkaunis esittelyvideo lajista, ja alkoi kiinnostaa kun siinä käytettiin miekkoja ja muita hienoja ninja-aseita :3 Onko olemassa miekkailun lisäksi muita "ninja-ase- harrastuksia?" Jousipyssyt on aina kiinnostanut ja nyt tosiaan siitä esittelyvideosta innostuneena tahtoisin tietää minkälaisia vaihtoehtoja tällä ninja wannabella on :D

      Ja en halua kenenkään mieltä pahottaa! Jos loukkaan harrastustasi mielestäsi alentavilla nimityksillä niin anna anteeksi. Olen täysin uuno mitä tulee urheiluun ja nyt pyrinkin hankkimaan urheiluharrastusta pitääkseni itseni edes jokseenkin terveenä ihmisolentona :)

      • ....................

        Jos ketteryyttä ja liikkuvuutta vaadit, niin taido voisi olla omiaan. Taidossa ei kylläkään treenata asetekniikkaa, eikä se ole itsepuolustuslaji, mutta ketteryyttä nimenomaan tarvitaan, koska taidossa on omanlaiset askelkuviot liikkumiseen ja kaikki tekniikat pyritään tekemään saumattomasti liikkeestä. Lisäksi liikkumiseen käytetään myös permantovoimisteluliikkeitä, kuten kärrynpyöriä, kuperkeikkoja ja voltteja. Otteluasento ja monet tekniikat ovat myös matalia, eli vaatii myös kestävyyttä reisiltä.

        Näin yleisesti ottaen taidossa hypitään, pompitaan ja möyrytään matalalla ja ollaan jatkuvasti liikkeessä. Sitä voi treenata kilpa- tai kuntourheiluna. Kilpailulajeina ovat ottelu, liikesarjat, ja näytösluonteinen ennalta suunniteltu ottelu, jossa keskusmies "hoitelee" useamman vastustajan tiettyyn aikarajaan mahdutettuna. Treenaamiseen kuuluu luonnollisesti venyttelyt ja pienimuotoiset lihastreenit punnerrusten, vatsavetojen yms. muodossa.

        Tuossa on aussit tehneet pienen esittelyvideon:
        https://www.youtube.com/watch?v=aNq7Q5RHx1E

        Ja tosiaan nuo ovat pidemmälle treenanneita, eli aloittelijoilta, eikä ylipäätään keneltäkään, vaadita volttien osaamista. Mutta tuossa se idea kumminkin. Taidoyhteisö on myöskin erittäin hieno. Kisoissa ja leireillä on kaverillinen tunnelma ja mukavaa sakkiahan se on.


      • Hanmoodo

        Hanmoodo on monipuolista ja opettajat hyviä ja innostavia ja treenit on melko kovia.

        Jos aseet kiinnostaa enempi ja vielä monipuolisempi laji, niin sitten suosittelen Bujinkania shinden dojo. Bujinkanissa on myös jousupyssyammuntaa leirillä. Se on täysin itsepuolustuslaji.

        http://shinden.fi/

        Siellä missä itse treenasin bujinkania, niin treenit oli liian löysiä minun makuun, mutta tosi monipuolinen laji ja jos paikkakunnallasi on seura, niin suosittelen käydä tutustumassa ja kokeilemassa.


      • 2323
        Hanmoodo kirjoitti:

        Hanmoodo on monipuolista ja opettajat hyviä ja innostavia ja treenit on melko kovia.

        Jos aseet kiinnostaa enempi ja vielä monipuolisempi laji, niin sitten suosittelen Bujinkania shinden dojo. Bujinkanissa on myös jousupyssyammuntaa leirillä. Se on täysin itsepuolustuslaji.

        http://shinden.fi/

        Siellä missä itse treenasin bujinkania, niin treenit oli liian löysiä minun makuun, mutta tosi monipuolinen laji ja jos paikkakunnallasi on seura, niin suosittelen käydä tutustumassa ja kokeilemassa.

        Bujinkan on teatteriversio joka rahastaa ninjojen perinnöllä, ei oikeaa ninjailua. Heillä on myös 15. musta vyö jne.


      • Hanmoodo
        2323 kirjoitti:

        Bujinkan on teatteriversio joka rahastaa ninjojen perinnöllä, ei oikeaa ninjailua. Heillä on myös 15. musta vyö jne.

        "Bujinkan on teatteriversio joka rahastaa ninjojen perinnöllä, ei oikeaa ninjailua"

        Totta ainakin siinä seurassa missä itse kävin. Sen takia näihin teatterimaisiin löysiin treeneihin kyllästyin.


    • Vääntäjä

      Nk. trikkailu (hyppypotkuja yms., treenaajat yleensä käsittääkseni taekwondotaustaisia), moderni wushu tai vastaava?

      Parin hepun näin joskus harjoittelevan hienoja leffatemppuja Myllypurossa painisalissa, muutama vuosi sitten. Seinästä voltteja ja päätyen näyttäviin ampuma-asentoihin yms., tiedä sitten olivatko wushuporukkaa tai edes mitään kamppailuharjoittelijoita.

      Hanmoodossahan myös harjoitellaan paljon näytöksiin trikkaustyyppisiä temppuja.

      Capoeira on mielestäni lähinnä tanssia, mutta akrobaattisia liikkeitä riittää.

      Vapaaottelussa kuuluu harjoitteluun akrobatiatreenit, joillakin saleilla enemmän, joillakin vähemmän, joista on lajissa kyllä hyötyä. Ja onhan noita jonkin verran painilajeissa muutenkin.

      BJJ:ssä hyvästä kehonhallinnasta on paljon hyötyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1860
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      102
      846
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      45
      689
    Aihe