Mielipiteitä Joensuun Prisman eläinkaupasta..

DoingDoing

Elikkäs kellä on kokemuksia sieltä? Ite sain sieltä viime syksynä kanin,väitettiin sen olevan kääpiöluppa,mutta kappas! Sillä onkin nyt pystyssä korvat.. Sitten jäi mietityttämään,että mistä ne kanit sinne tulevat? Ovatko ne terveitä? Joltain muulta palstalta luin,että ovat terveitä. Miten on?

19

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ♥kanit♥

      Sä kysyit multa että voinko vastata ja kyllä voin. Juu kanit eivät aina ole sitä rotua mitä väitetään. Ja kanit eivät kyllä ole aina ihan terveitä kun ne haetaan eläinkaupasta HUOM. (Poikkeuksia on) eli kani voi olla myös täysin terve. Itse hankkisin kasvattajalta. Sieltä saa terveitä pupu ja.

      Niihinkin ei kyllä aina voi luottaa.

    • DoingDoing

      Juu kiitos!:) Kerran tuli suolitukos,mutta se johtui siitä,kun se söi jotain lelua,mikä oli lattialla. Nyt ollaan varovaisempia ettei mikään ylimääränen jää lattialle.

    • Kani_tietäjä

      Moikka :)

      Kaneilla saatta käydä korvien suhteen noin jopa kasvaattajalta hakiessa. Jos olet ostanut kanin 10vko ikäisenä vaikka, ja siellä sanotaan että se on kääpiöluppa ei sitä voi varmaksi tietää. Vasta 3kk ikäisenä voi sukupuolenkin varmaksi tietää.

      Tietysti olen sitä mieltä että kanit kannattaa ostaa kasvattajalta. Minäkin olen ostanut kaikki kanini kasvattajalta. Muuten olen erittäin tyytyväinen Joensuun lemmikkikeskukseen. Olen hankkinut sieltä kaikki muut tarvikkeet paitsi häkki,mökki, ja vessalaaatikko. Laadukkaita leluja on yms.

      Mutta lemmikkiä en eläin kaupasta ostaisi. Ne eivät saa todellakaan tarpeeksi liikuntaa joten niistä tulee aivan liian arkoja...

      Kasvattajalta osta niin olet kaniiisi tyytyväinen.

      Ja jos kanin korvat eivät olekkaan lupat vaikka ne sanoivat, älä syytä kauppaa.

      kaneilla korvat saattaa luppastua jopa aikuisena. Ei sitä kukaan voi tietää...

      • Puhtaan kääpiölupan kanssa saa kyllä käydä aika onneton tuuri, jos korvat ei laskeudu. Yleensä ne on hyvin lupallaan jo ennen luovutusikää. Kania ostaessa pitäisi myös saada mukaan paperit, joista selviää kanin suku ja sitä myötä myös rotupuhtaus. Eläinkaupassa näitä "kääpiöluppia" kyllä piisaa, jotka on vain jotain pieniä risteytyksiä...

        Kanin sukupuolentunnistus on ilmeisesti jonkin verran kinkkisempää kuin esim rotilla, mutta kyllä niiltäkin sen asiantunteva kasvattaja näkee pian syntymän jälkeen, parhaiten 2-3vk ikäisenä. Luovutusikäisenä pitäisi sitten toki näkyä jo kivespussienkin.


    • DoingDoing

      Juu siis ostin kanin sieltä viime syksynä,ja se oli 2kk ikäinen eli jo luovutusiässä. Siellä kertoivat syntymä-ajankin. Nyt on päälle 1v vanha,eli jos korvat voisi vielä laskeutua?

    • eseup
    • Oikeutta eläimille

      Joensuun Prisman Lemmikkikeskus on mielestäni malliesimerkki eläinkaupasta, jossa eläinten hyvinvointi on sivuseikka kunhan vain rahaa tulee. Jotkut kanit näyttää likaisilta, kakat ja pissit ovat siivoamatta. Monesti eläimen turkki on jätöksien tahrima.
      Kanien lisäksi linnut näyttää rähjäisiltä, varsinkin undulaatit. Siellä oli taannoin pitkän aikaa vihreä iso papukaija, jonka nokka oli ylipitkä. Ihme jos se sai edes syötyä kunnolla.
      Olen menosti meinannut tehdä kantelun siitä paikasta, mutta olen kuitenkin ostanut sieltä kolme kääpiöhamsteria ja hiiriä, joista toinen oli valmiiksi raskaana. Onneksi sain palautettua koko pesueen.
      Joensuussa ei ole muita eläinkauppoja jotka myy eläimiä. Olisi aikomus ottaa kaksi kania, mutta epäilyttää ostaa tuolta se. Toisaalta tekis mieli vain pelastaa ne kanit hukkumasta omaan sontaansa.

      • No tee ihmeessä kantelu, ei siitä niille eläimille varmasti haittaakaan ole :P


    • Kanitietäjä_

      No, sanon tässä ihan suoraan että olisi pitänyt tietää ettei kania eläinkaupasta piä ostaa.

      Mutta mä on todella tyytyväinen muuten siihen kauppaan!!!

      Ja kanien korvat ei välttämättä johdu myyjistä. Ne saattaa muuttuaitsestään.

      Ja etkö enää rakasta kaniasi kun sillä on korvat pystyssä???!!!

      • mistävetäsitton?

        Onko ap jossain vaiheessa sanonut, ettei rakasta kaniaan?


      • Mila pupu
        mistävetäsitton? kirjoitti:

        Onko ap jossain vaiheessa sanonut, ettei rakasta kaniaan?

        Kanitietäjä_, kanin korvat ei puhfasrotuisilla kaneilla muutu noin vain, risteytykset eri asia, ja sanoiko aloittaja ettei rakasta kaniaan? Hän luultavammin vain pelkää, että se on eläinkaupasta oston takia sairas.
        Itse en ostaisi eläinkaupasta, jollei heillä ole terveitä kaneja, jotka asuvat hyvissä tiloissa, näyttävät terveltä, saava jaloitella ja ovat tulleet kasvattajalta yms. jolloin taustat tiedetään (tänmöinen kauppa on mm. Pet Store kotkassa)


      • pupumursuxx
        Mila pupu kirjoitti:

        Kanitietäjä_, kanin korvat ei puhfasrotuisilla kaneilla muutu noin vain, risteytykset eri asia, ja sanoiko aloittaja ettei rakasta kaniaan? Hän luultavammin vain pelkää, että se on eläinkaupasta oston takia sairas.
        Itse en ostaisi eläinkaupasta, jollei heillä ole terveitä kaneja, jotka asuvat hyvissä tiloissa, näyttävät terveltä, saava jaloitella ja ovat tulleet kasvattajalta yms. jolloin taustat tiedetään (tänmöinen kauppa on mm. Pet Store kotkassa)

        Ei ole siitä kokemusta, mutta pakko sanoa että eläinten olot siellä kuulostavat aika kurjilta. :(


      • kaninsarvet564

        Voi muuttuu paljonki kasvaessaan. Mun kanilla alko kasvaa sarvet korvien paikalle. Tosin sarvien vieressä on pienet korvareiät, jotta kuulehan se kaiken hyvin. Sarvien pituus on nyt 70 cm vähän kiemurat.


    • ärsyyntynyt

      stressaantuneilla kaneilla ei ollut edes kaikilla suojaa, minne mennä ihmisten hälinältä piiloon...

    • kdlsp

      Todella huonot häkit eläimillä siellä,ei virikkeitä ja kaneilla varsinkaan ei ole edes mökkiä mihin piiloutua ihmishälinässä. ei eläimiä noin pidetä kohta lähtee ilmoitus eläinsuojelulle!

      • kdnfhi

        Ai miten niin kohta? Jokaisella kanilla tulee eläinsuojelulain nojalla olla mahdollisuus piiloutua. Jokaisen, joka sellaista näkee TULEE tehdä ilmoitus viipymättä! Turha tuosta täällä on nurista, jollei mitään oikeasti aio tehdä.


    • Juu16

      Itsekin ostin syksyllä 2013 mustan "kääpiöluppa" kanin. Olisko kellään tietoa mistä olisivat sinne tulleet.

    • Pääsiäispupujaponi

      Nii. Ei aina voi tietää, mikä siitä tulee.
      En oo aivan varma, onko tää totta, mutta kuulin kadulla, kun joku kertoi, että sen kaveri oli ollut ostavinaan jossakinpäin pääsiäispupua ja siitä olikin tullut poni.
      Kannattaa siis aina eläinkaupassa kattoo häkin sisälle, onko siellä kanin papanoitten lisäksi ponin jätöksiä, sillä sehän voisi paljastaa samanlaisen jutun.

    • munkanitietenkin

      Joopa,.....en a kantaa nyt Joensuun Prismaan, vaan yleisellä tasolla eläinten myynnistä.

      Ostaessasi kanin tai pienen eläimen, et milloinkaan tiedä, millainen kasvattaja on tuon pupun/kanin myynyt halvalla eläinliikkeeseen.

      Turun alueella eläinkaupoista saa vialloisia kaneja toisinaan eli se tarkoittaa sitä, että kasvattaja ei oikeesti tiedä kaikkea kaneista. Mukana näissä Turun kanibuisneksessä on mm. harmaata taloutta melkoisestikin. Kaninomistaja ei maksa veroja, kun on myynyt poikasen eläinkauppaan. Tässä olisi verottajalla selvittämistä!!!!!

      Koskaan et voi olla varma kanisi laadusta ostaessasi sen eläinliikkeestä.

      Kannattaa hankkia kani joltakin kanikasvattajan tilalta ja sellaiselta, jolla on sertifikaatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe